Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:48

Contemplate schreef:
Contemplate schreef:
Wauw, wat word ik jaloers op de bossen krullen die ik hier voorbij zie komen! Ik heb een tijd terug de CG methode weer opgepakt, naar een krullenkapper geweest en toch met teleurstellend resultaat het half losgelaten.

Ik vond laatst mijn oude gel van Scrunch It en BAM! Krullen! Helaas is die op en niet meer te vinden.
Weet iemand een goede vervanger daarvoor? Ik zoek een beetje dezelfde hold, deze van Scrunch It is best dik en plakkerig. Ik heb dun, fijn haar. Het is een grote plus als het in pompfles of tube zit.

Ik heb ook bijvoorbeeld de Extreme Hold gel van Yari (groene potje) geprobeerd, maar ik vind die vervelend in gebruik en Yari werkt eigenlijk niet voor me.
Die roze tube heb ik pas besteld, Curl Jelly van Umberto Giannini, maar die doet eigenlijk weinig in de zin van 'hold'.


[ [url=m/3icMYc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor het meedenken allemaal!


Is er trouwens iemand die de gel van Yari of of de Curl Jelly wil proberen? Ik gebruik het niet en ik vind het zonde om het weg te gooien. Zijn uiteraard wel gebruikte producten, dus bedenk even of je dat prettig vindt of niet :o


ik zou de curl jelly wel willen proberen. Gebruik nu de LA hold, maar die plakt een beetje. Stuur je PB

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:50

Interessante dagen!

Na een drukke dag 0 zin in de routine. Dus: shampoo, kammen en aan de lucht laten drogen. Had 0 verwachtingen. Viel me alles mee:

Avond zelf

Afbeelding

Dagen erna met water refresh:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch een grote evolutie het afgelopen jaar.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:04

niet slecht!
ik heb m'n haar gisteren laten knippen bij het Krullenhuys in Enter. Stuk eraf en veel luchtiger nu :D
Benieuwd hoe het is als ik zelf m'n routine doe

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 09:01

Mooie krullen Poes! Zeker gezien je het aan de lucht hebt laten drogen.

Ik heb ook maar weer eens een afspraak met de kapper gemaakt. Kan half november pas terecht... Ja, ik kan terecht door de week tijdens kantooruren, dus dat wordt 'm niet.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:01

Mooi Poes!

Ik moet ook nodig weer naar de kapper, is alweer bijna vier maanden geleden.
Ik heb een Curlsys kapper gevonden in de buurt.

Sinds kort gebruik ik de Sebamed elke dag shampoo, de Neutral conditioner en als final wash de Neutral shampoo. Maar Sebamed en Neutral zijn volgens mij niet dierproefvrij, dus ik ben weer op zoek gegaan naar een ander merk. Dat was best lastig, omdat ik graag ph neutrale producten wil. En het moet ook niet te vet zijn. Uiteindelijk heb ik het merk Evolvh gevonden, voor shampo, conditioner, leave in conditioner en styling producten. Moet alleen wel uit Amerika komen. En als final wash de elke dag shampoo van Zarqa.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:28

Eilish, doe wel ff rondje Google naar die kapper. Heb al wat verknipte kapsels van curlsys gezien

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:29

Bedankt voor de tip!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:26

En ik heb sinds kort een denman borstel, waar ik blij mee ben. Microvezel handdoeken voor mijn haar gebruik ik nu zo'n 2,5 jaar. Binnenkort wil ik kijken voor een shampoo brush.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:12

Voor mij doet Curlsys niets. Ik krijg er sliertig haar van. M'n clumps vallen altijd anders dan hoe zij het knippen, waardoor er zo een paar hele lange haren aan een korte clump zit en andersom. Dan lijkt het net alsof een peuter m'n haar heeft geknipt, met hakken en gaten :')
XSara geeft bij mij een veel beter resultaat.
Ik heb 2b/2c haar, aan de fijnere kant, normaal/veel haar.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:11

Oei, ik heb volgende week een afspraak. Ze krijgt wel goede reviews en ik vond de foto's er goed uit zien.

Vorige keer heb ik het op de Global Curl manier laten knippen. Maar zij hebben mij een product met siliconen verkocht onder het mom van dat het curly girl is. Daar ga ik niet meer heen.

En die daarvoor deed een mix van Devacut, Morangcut en Curlsys.

XSara ken ik nog niet. Ik heb ook 2c denk ik.

* Ik zie de hele tijd steil haar met ij geschreven, ook op de website van curlsys *

D_akota

Berichten: 672
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:22

Heeft er iemand nog een tip voor een goede handdoek om te scrunchen? Tot nu toe heb ik een t-shirt gebruikt maar ik vind dit toch minder fijn. Prijzen voor microvezel handdoeken variëren van €3.- tot €50.- %)

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:37

D_akota schreef:
Heeft er iemand nog een tip voor een goede handdoek om te scrunchen? Tot nu toe heb ik een t-shirt gebruikt maar ik vind dit toch minder fijn. Prijzen voor microvezel handdoeken variëren van €3.- tot €50.- %)


Ik heb 2 microvezel haar handdoeken van de action voor een paar euro.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:05

Die microvezel hoofddoekjes van de action inderdaad. Ik heb er twee. Gebruik ze om eerst te ploppen en daarna wat scrunchen.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:43

Zijn dat die tulband achtige dingen? Die vind ik voor het ploppen eigenlijk iets te strak om het hoofd zitten. Ik gebruik ze alleen direct uit de douche, maar voor het ploppen gebruik ik momenteel ook een t-shirt.

Je hoort wel eens dat een hydrofiele doek (babydoek) goed is om te gebruiken en die kosten niet zoveel. Iemand daar ervaring mee?

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:13

JoT schreef:
Zijn dat die tulband achtige dingen? Die vind ik voor het ploppen eigenlijk iets te strak om het hoofd zitten. Ik gebruik ze alleen direct uit de douche, maar voor het ploppen gebruik ik momenteel ook een t-shirt.

Je hoort wel eens dat een hydrofiele doek (babydoek) goed is om te gebruiken en die kosten niet zoveel. Iemand daar ervaring mee?


Ja die heb ik ook, die werken opzich heel goed, alleen ik vind ze net iets te klein waardoor ik ze met veel frummelen net vast geknoopt krijg. Het gaat wel, maar een slagje groter zou fijn zijn. Ik heb de standaard van de Hema, maar wellicht zijn ze ergens ook wel groter dan dat te vinden.

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:19


Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:35

Met die tulbanden is wel het nadeel dat je ze moet draaien om ze vast te kunnen maken. Dus je haar draait dan mee. Ik heb het idee dat dat niet altijd helpt bij mijn krullen.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:02

Ik heb grote microvezel doeken van de Jumbo. Die zijn eigenlijk om mee schoon te maken.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:26

Jolien87 schreef:



Deze heb ik ook. Is heel fijn. Maar de laatste keer dat ik bij de Action was hadden ze ze niet meer liggen.

Babydoeken heb ik ook geprobeerd, maar die zijn te dun en nemen voor mijn haar niet genoeg water op.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:30

Ik heb van die microvezel handdoeken van decathlon. We hadden ze al voor het reizen.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:21

Ik heb ook zo'n microvezel handdoek liggen thuis. Die kan ik inderdaad wel eens op gaan zoeken, wat een goede tip!

Vanochtend zat mijn haar aardig goed toen ik van huis ging, gezien het feit dat het eigenlijk wat te lang aan het worden is. Tot het begon te regenen en mijn capuchon op moest en de hele boel weer plat drukte -O- Ik ben zo ontzettend geen fan van de herfst en winter.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:07

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag weer naar de krullenkapper geweest. Nu 1 jaar cg!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:28

Mooi Tylando

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:13

Wauw echt heel mooi

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:24

Kaaaren schreef:
Ik was mijn haar sinds een tijdje met appelazijn. En volgens het systeem om de week 1 keer met zuiveringszout. Al doe ik dat laatste alleen wanneer ik het nodig vindt.


Hoe doe je dat dan ? Hoeveel, verdun je het, etc.