Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:15

Mijn haar wordt eigenlijk wel blij van de Lovin Blends. Shea Moisture heb ik echt veel verschillende van geprobeerd waaronder ook de weightless maar dat doet echt niets voor mijn haar.
Het lijkt in Nederland dan een iets beter merk omdat je het niet overal kunt krijgen maar in Amerika ligt het gewoon in de supermarkt.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:48

Waar ik (persoonlijk) hele goeie ervaringen mee heb zijn de 4-in-1 leave in conditioner van Tabitha James Kraan en de unisex gel van Boucleme <3 maar dan praat je wel over producten die echt niet tof in je portemonnee zijn :o

Ik ben nu bijna een jaar bezig maar nog steeds niet de beste producten voor mijn haar gevonden. Nu gebruik ik:
Scalp Scrub Restore en Reclaim van Not Your Mother's
Shampoo Youth Revival ook van NYM
Conditioner Movie Star van Novex (met proteïne)
Leave in conditioner 4-in-1 van TJK
Gel unisex van Boucleme (grijs met gele fles)

Daarnaast heb ik nog een hele berg producten staan. Gel van Marlie, hier kreeg ik in het begin een hele goeie cast mee, maar toen ik mijn tweede flesje heb gehaald was dat ineens over. Leave in van Aunt Jackies (Quench), ondanks dat mijn elasticiteit nog steeds hoog ik krijg ik hier meer pluis van dan van de TJK. Bounce Curl gel, doordat er Aloë Vera in zit krijg ik flash-drying :o
En dan heb ik nog een shampoo en masker van Marlie staan, afgelopen zomer hele goeie resultaten en toen de winter begon in te zetten ineens enorm veel pluis. Van de verkoopster het advies gekregen om het masker niet meer te gebruiken omdat het vocht aan zou trekken en daardoor meer pluis kon geven. Dat even geprobeerd maar was toch niet helemaal lekker voor mijn haar om alleen te wassen :n
Ook nog de Petal Fresh Rosemary en Mint geprobeerd (zowel shampoo als conditioner) maar jeuk, schilfers en haar als touw. Die zou ik absoluut niet aanraden :n

Gisteren was wasdag en iets viel me op:
Afbeelding
Dit is één clump, in de haarrand (verder naar onder ook stijl). Voordat ik CG ging heb ik mijn haar 6 jaar lang gestijld. Wat ik denk dat er aan het gebeuren is; mijn heat-damaged haar is aan het uitgroeien en er groeit gezond haar uit mijn hoofd :D Ik ben wel benieuwd hoe het er uit gaat zien als ik een heel hoofd vol met zulke krulletjes ga krijgen :')

Ik moet ook wel zeggen dat ik over de rest van mijn haar ook zeker niet ontevreden ben :o
Spoiler:
Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:15

Wat een prachtig haar heb je! Ik ben jaloers op de lengte.

TJK klinkt allemaal heel aantrekkelijk maar daar kan ik me nog even niet toe zetten met die prijzen. Zolang mijn haar nog goed vooruit gaat houd ik het een stukje goedkoper. Vooral omdat ik merk dat duurder het niet noodzakelijk beter doet. Heb een setje van Innersense waar ik helaas niet zoveel aan had ondanks dat daar heel veel mensen heel gelukkig van worden.

Petal Fresh was bij mij ook echt drama.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:27

Dankjewel <3

TJK is inderdaad niet goedkoop, ik heb afgelopen jaar één of twee kleine flesjes gebruikt (ik kan me niet meer herinneren of ik nou ergens halverwege een nieuwe heb gehaald of niet :') ). Dus ik doe een half jaar tot een jaar met één flesje. Ook als ik vergelijk met de Aunt Jackies Quench dan is me dat geld wel waard :o

Innersense vind ik ook interessant! Ik heb er al vaker naar zitten kijken waar er is toch iets wat me tegen houd...

Op dit moment zijn er drie pakketjes onderweg naar mij met betrekking tot mijn haar. Eentje met zo'n siliconen massageborstel, één met een flesje TJK, en een met de As I Am Dry en Itchy shampoo en Garnier Hair Food Coconut masker. Die laatste moet uit Polen komen (van LookFantastic), daar schrok ik toch wel even van toen ik de T&T kreeg. Nooit verwacht.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:33

Steeph ik vind je haar echt prachtig! Maar dat zei ik je gister al. Het is echt zo veel beter als toen ik je leerde kennen :D

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:40

Zo'n massageborstel is echt goud!! Dat heeft zoveel goed gedaan voor mijn hoofdhuid en daardoor denk ik dat mijn haar ook opeens veel beter groeit.

Met duurdere merken doe je vaak veel langer vind ik. Je hebt zoveel minder nodig. Maar de aanschaf vind ik dan nog wel een ding als ik niet zeker weet of het me gaat bevallen.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:55

Lau schreef:
Steeph ik vind je haar echt prachtig! Maar dat zei ik je gister al. Het is echt zo veel beter als toen ik je leerde kennen :D

Dankje, maar stijl was ook wel heel chill hoor :o na het douchen drogen, stijlen en dan 3/4 dagen helemaal niks hoeven. Minder jeuk, meer haarstijlen... Soms twijfel ik wel om 'terug' te gaan.


Katja schreef:
Zo'n massageborstel is echt goud!! Dat heeft zoveel goed gedaan voor mijn hoofdhuid en daardoor denk ik dat mijn haar ook opeens veel beter groeit.

Met duurdere merken doe je vaak veel langer vind ik. Je hebt zoveel minder nodig. Maar de aanschaf vind ik dan nog wel een ding als ik niet zeker weet of het me gaat bevallen.

Ik ben inderdaad echt enthousiast over de massageborstel, die moet alleen uit China komen :+
Ik heb helaas geen kleine container, anders had ik je met alle liefde een proefje opgestuurd!

Proefjes van veel producten zijn trouwens ook te krijgen via cgproberen.nl en cghair.nl helaas staan daar vaak de producten die ik wil proberen niet bij, of is 1/10 van de inhoud van een nieuwe verpakking 1/4 van de prijs :+

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:00

Ik heb nog een hele bak met proefjes die ik ga proberen. En zo bouw ik steeds een beetje uit.

Beste ontdekking tot nu toe is voor mij Olaplex3 daar wordt mijn haar zo enorm blij van. Super zacht zonder slap te worden.

Bij mij is de jeuk heel veel minder geworden met de massageborstel dus hopelijk werkt dat voor jou ook. En ik doe nu eens in de 2 of 3 weken even een spoeling met wat appelazijn. Sindsdien is het eigenlijk wel weg. In het begin werd ik echt gek van de jeuk...

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:44

Grappig wat voor iedereen werkt. Ik ben wel benieuwd dan naar jullie routine.

Ik gebruik nu:
Shampoo: petal fresh rosemary & mint (ik vind die met mijn fijne dunne haar wat heel snel vet wordt echt heel fijn)
conditioner: zwitsal conditioner
deepco: action die blauwe pot
gel: action salon gel (of als ik extreem hold wil: argan snot :') )

Verder lijkt alles in mijn haar heel snel vet te worden, dus ik ben nog steeds zoekende...

Mondy

Berichten: 11850
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:34

Je hebt ook een CG pagina waar je proefjes kunt kopen van producten.
Scheelt ook weer.

Heb van pretty curly girl een proefpakket (andere site) gehaald en ben tot nu toe erg tevreden !

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:13

Kwam deze tegenAfbeelding

Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:58

Zag hem ook, maar er staan heel veel dingen tussen die er allang uit zijn. Bij de action waar ik kom hebben ze nog iets van drie dingen van dat hele lijstje liggen :7

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:58

Bij de Action wisselt het assortiment heel erg en veel dingen komen op een gegeven moment ook weer terug. Dus best een handig lijstje als je er regelmatig even komt. Dat is op dit moment voor mij wel echt minder normaal liep ik wel even door de winkel heen als ik toch in de stad was maar nu kom ik eigenlijk niet in het centrum.

Ik gebruik nu:
Shampoo: de avocado shampoo bar van nature box
Co-wash: As I Am
Conditioner: gebruik ik weinig omdat ik na shampoo een deep-co gebruik en na de co-wash bijna nooit een conditioner gebruik. Als ik er eentje nodig heb gebruik ik de Oil & Rescue van het Kruidvat. Die is zo fijn maar bijna op en uit het assortiment.
Deepco: meestal het zakje van Hask of het yoghurt masker van Garnier. Heb nu een aantal proefjes liggen om te proberen maar nog niet eentje waar ik heel enthousiast over ben.
Leave-In: AJ Quench of die van As I Am
Gel: Eco Styler Black Castor Flaxseed. En ik heb nu een stapeltje liggen om te proberen. Heb al best aardig wat geprobeerd maar mijn haar vind het al snel niet leuk. Deze werkt wel super fijn voor mijn haar maar is voor het ideaal iets te zwaar.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:06

Katja schreef:
Bij de Action wisselt het assortiment heel erg en veel dingen komen op een gegeven moment ook weer terug. Dus best een handig lijstje als je er regelmatig even komt. Dat is op dit moment voor mij wel echt minder normaal liep ik wel even door de winkel heen als ik toch in de stad was maar nu kom ik eigenlijk niet in het centrum.

Ik gebruik nu:
Shampoo: de avocado shampoo bar van nature box
Co-wash: As I Am
Conditioner: gebruik ik weinig omdat ik na shampoo een deep-co gebruik en na de co-wash bijna nooit een conditioner gebruik. Als ik er eentje nodig heb gebruik ik de Oil & Rescue van het Kruidvat. Die is zo fijn maar bijna op en uit het assortiment.
Deepco: meestal het zakje van Hask of het yoghurt masker van Garnier. Heb nu een aantal proefjes liggen om te proberen maar nog niet eentje waar ik heel enthousiast over ben.
Leave-In: AJ Quench of die van As I Am
Gel: Eco Styler Black Castor Flaxseed. En ik heb nu een stapeltje liggen om te proberen. Heb al best aardig wat geprobeerd maar mijn haar vind het al snel niet leuk. Deze werkt wel super fijn voor mijn haar maar is voor het ideaal iets te zwaar.

Ja, ik had eerst shampoo van Timotei organic delight en die was fantastisch en ik had een paar tubes gekocht maar ja, op een gegeven moment waren ze op. Helaas nooit meer kunnen vinden.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:08

Katja schreef:
Bij de Action wisselt het assortiment heel erg en veel dingen komen op een gegeven moment ook weer terug. Dus best een handig lijstje als je er regelmatig even komt. Dat is op dit moment voor mij wel echt minder normaal liep ik wel even door de winkel heen als ik toch in de stad was maar nu kom ik eigenlijk niet in het centrum.

Ik gebruik nu:
Shampoo: de avocado shampoo bar van nature box
Co-wash: As I Am
Conditioner: gebruik ik weinig omdat ik na shampoo een deep-co gebruik en na de co-wash bijna nooit een conditioner gebruik. Als ik er eentje nodig heb gebruik ik de Oil & Rescue van het Kruidvat. Die is zo fijn maar bijna op en uit het assortiment.
Deepco: meestal het zakje van Hask of het yoghurt masker van Garnier. Heb nu een aantal proefjes liggen om te proberen maar nog niet eentje waar ik heel enthousiast over ben.
Leave-In: AJ Quench of die van As I Am
Gel: Eco Styler Black Castor Flaxseed. En ik heb nu een stapeltje liggen om te proberen. Heb al best aardig wat geprobeerd maar mijn haar vind het al snel niet leuk. Deze werkt wel super fijn voor mijn haar maar is voor het ideaal iets te zwaar.

Ja, ik had eerst shampoo van Timotei organic delight en die was fantastisch en ik had een paar tubes gekocht maar ja, op een gegeven moment waren ze op. Helaas nooit meer kunnen vinden.
Ben je weleens bij de Target Market op de Straatweg geweest? Walhalla! Zitten vlakbij de Plantage (daar zit btw ook een Action).

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:21

Nee nog niet geweest maar ik had het al wel gehoord dat het geweldig is daar. Ik ben bang dat als ik daarheen ga ik gelijk een keuzestress error krijg.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:32

Ik heb het idee dat mijn haar meer hold nodig heeft, krullen zakken snel uit en dan ziet het er heel futloos uit. Heb de taft titane power, nivea texture sculpting en divacurl light definer gel geprobeerd. Op het moment zelf zit het redelijk goed. Maar na een paar uur wordt het droog, viezig stro en laten we het maar niet over de volgende dag hebben :=
Hebben jullie nog aanraders?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:40

EllaBellaah schreef:
Ik heb het idee dat mijn haar meer hold nodig heeft, krullen zakken snel uit en dan ziet het er heel futloos uit. Heb de taft titane power, nivea texture sculpting en divacurl light definer gel geprobeerd. Op het moment zelf zit het redelijk goed. Maar na een paar uur wordt het droog, viezig stro en laten we het maar niet over de volgende dag hebben :=
Hebben jullie nog aanraders?

Ik durf helemaal niets van Devacurl te gebruiken na alle commotie rond dat merk met haarverlies, beschadiging etc. Hoe zit je haar als je dat niét gebruikt?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:41

Hoeveel gebruik je? Door teveel gel te gebruiken wordt het snel een beetje viezig en heb je vaak dat het de tweede dag niet mer wil zitten. Hoe is je haar zonder stylingsproducten erin?

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:18

Mijn haar zonder stylingsproducten is heel zacht en pluizig, krullen zakken er heel snel uit.
Ik gebruik nu vaak mousse of een crème icm anti pluis van de action. Alleen dan is het na een halve dag helemaal niks meer waard.

Het enige wat ik gebruikt heb van devacurl is de gel en dan zit het niet anders dan wanneer ik één van die twee andere gels gebruik.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:01

Als het heel zacht en pluizig is zou je misschien wat meer proteïne aan je routine kunnen toevoegen zodat je haar de krul beter vast kan houden.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:50

Het feest gaat beginnen:

Afbeelding

Mondy

Berichten: 11850
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:18

Succes !

Fijne gel trouwens. Gebruik(te) m ook en is niet te zwaar

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:57

Na de final wash en deep co:

Afbeelding

Andere haarkleur maar hoe het normaal aan de achterkant was:

Afbeelding

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 00:51

Maar stylen jullie je haar elke dag als in gel erin? En hoe vaak gebruiken jullie je leave in?