Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:00

Bij de eerste was ik 25 en de laatste was ik 46. De laatste jaren een paar redelijk dicht op elkaar. Maar merk eigenlijk nooit verschil. Het is wel even vervelend, maar gaat zo snel.

Paar jaar geleden was mijn man mee en daarna liep ik de wachtkamer in en schrok hij wel hoe rood ik was.

Bijna elke keer is de mammo en echo beiden gedaan.

De keer met biopten duurde even langer, maar was echt goed uit te houden.

1 keer is er iets met spoed operatief uit gehaald ( was achteraf goed )en 2x een cyste die ter plekke werd leeggezogen.
Toen ik 25 was, is de cyste er nog uit gesneden met plaatselijke verdoving.

Ik heb met regelmaat gastro en endo scopieën en vind die veel vervelender en pijnlijker, zelfs met roesje soms. Ligt ook echt behoorlijk aan de arts.

Maar net als een uitstrijkje vind ik wel dat de noodzaak van onderzoeken voorop moet staan. Teveel mensen gaan nog steeds niet voor de preventieve onderzoeken.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:11

Wat zijn jullie allemaal vroeg opgeroepen. Ik ben bijna 51 en nog geen oproep gehad. Schijnt 2 jaar achterstand te zijn vanwege corona. Heb het liever maar een keer gecontroleerd

Silly1972

Berichten: 14782
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:23

Ik kreeg hem echt een week na mijn 50e verjaardag

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:26

Ik was niet zozeer opgeroepen maar doorverwezen ivm vergrote oksel klieren bij de standaard gyn controle.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 16:53

Even een schop omhoog. Het is weer zover. Dit keer alleen compleet anders.
Een mogelijkheid tot een ander type onderzoek als test. Ook wel weer twee geplette borsten en dan langer dan anders ivm meer fotos.

Maar ook niet dan en dan is er een borstenbus. Nee dgd en online afspraak maken of bellen. Wat blijkt niks niet in de woonplaats of regio. Nee of ik "even" ruim 40 km verderop kon komen midden in een centrum met redelijk lastige parkeermogelijkheden. want het leek ze logisch mijn woonplaats in te delen in een heel andere regio een enorm eind verderop dus. -O-

Of ik wacht nog 4 maanden en dan komt er 6 km verderop gewoon een borstenbus. Maar dan moet ik over 3 maanden bellen voor een afspraak. Dat kon nu nog niet gemaakt worden.
Niet echt uitnodigend zo. Het is dat het stom is om het te laten schieten maar met een dergelijke gang van zaken maken ze het er niet echt aantrekkelijker op.

Hoewel ik nu al mag, wacht ik wel tot april dichterbij. Voor mij wel een onlogische gang van zaken :? En ik vrees dat best wat mensen het daardoor maar helemaal laten schieten. Wat is er mis met een bus laten komen? Zo weinig inwoners zijn er nu ook weer niet :n