Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Diagnose syndroom van Tietze, meer lotgenoten?

 
Profiel   

Hoi,

Ik ben zelf al vanaf eind juni aan het kwakkelen met pijn op de borst. De eerste drie dagen had ik per dag een steek alsof ik een hartaanval kreeg. Het ging vanzelf over, ik zocht er niet teveel achter, behalve dat ik dat weekend even iets teveel had gedaan. Maar de pijn bleef af en toe terugkomen. Toen ik afgelopen maandagavond niet meer fatsoenlijk mee kon dansen van de zumba zoveel kleine steken kreeg ik en ik donderdagavond niet meer kon blazen bij de fanfare, was ik het zat. Dus vrijdagochtend de ha gebeld en gisterochtend langs geweest. Conclusie was het syndroom van Tietze en een hartruis waarvoor ik nog naar de cardioloog moet, waarbij het kraakbeen tussen de ribben en het middenrif ontstoken is. Helaas geen behandeling mogelijk, maar ik wil eigenlijk gewoon slapen nu zodat ik die constante pijn niet meer voel. Ze heeft er gisteren heel voorzichtig op gedrukt om de diagnose te kunnen stellen en dat voel ik nu nog. Daarnaast wil ik het liefst ook mijn bh afgooien en niet meer om doen. Helaas kan dit niet, want ik moet naar de universiteit overdag. Wat zou hiervoor helpen? Misschien een beugelloze bh, maar ik ben bang dat die niet genoeg steun geeft aan een cup D. Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen van anderen met deze ontsteking en ook hoelang dit duurde.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 07:42 



 
Profiel   

Mijn man heeft dit ook. Komt vooral naar voren bij stress. Bij hem dus echt zorg om de stress zo laag mogelijk te houden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 08:06 



 
Profiel   

Ja, hier! :j
Ook bij mij speelt het vooral op bij stress, verder is het de laatste tijd eigenlijk erg rustig.

Zal een goede sportbeha een oplossing voor je kunnen zijn? Veel beugel beha's kan ik ook niet dragen, omdat de beugel dan net op dat gedeelte drukt en dat levert veel pijn op. Ik draag ook het liefst geen beha maar dat is inderdaad niet altijd een optie.
Bij mij is een sport beha dan een uitkomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 08:11 



 
Profiel   

Lidl heeft sport BH s, de grijze. Zijn zonder beugel maar geven wel steun. Kan je ook 's nachts dragen.
En als je erin geloofd zoek een strijker/magnetiseur/reiki. Zij kunnen vaak door de toegevoegde
energie de pijn wegnemen.


Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 16-10-18 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 08:14 



 
Profiel   

Een beugelloze bh kan prima bij cup D. Wel even naar een winkel gaan waar ze je goed kunnen adviseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 08:15 



 
Profiel   

Hier ook de diagnose, inmiddels gelukkig niet meer zoveel last.

Er is een topic over: [MWS] Syndroom van Tietze

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 08:22 



 
Profiel   

Ik heb het ook een vooral tijdens stres periodes
Van de huisarts moet ik dan ibuprofen nemen. Maar wil nooit zo lang dat slikken. Dan krijg ik weer last van mijn maag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 08:23 



 
Profiel   

Ik had twee weken terug wel even veel stress wegens de planning van het jaar. Maar nu inmiddels niet meer, voor zover een student zonder stress kan rondlopen. Ik kan wel gaan kijken voor een sportbeha, daar heb ik er al 1 van. Maar dat is het type borstenpletter en bovendien een maat C en dat is dus absoluut niet comfortabel om de hele dag aan te hebben. Mijn ha zei zoveel mogelijk zonder pijnstilling proberen en gewoon blijven bewegen. Al heb ik zumba wel geskipt gisteravond, want ik had toch niet lekker mee kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 08:37 



 
Profiel   

Van mijn huisarts mag ik ook de maximale hoeveelheid ibuprofen slikken als ik er veel last van heb. Ik gebruik dan wel maagbeschermers, maar ik doe het ook liever zoveel mogelijk zonder.

Investeren in een goed passende sportbeha of beugelloze beha is wel echt aan te raden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 08:49 



 
Profiel   

Wat naar dat ook jij deze nare aandoening hebt. Im weet er helaas alles van |(
Ik heb sinds de geboorte van mijn 2e zoon extreme aanvallen. Wrs loop ik hier al mee sids me 17 alleen nooit zo erg geweest. Wrs ontstaan na een val van een manege paard dat daarna in galop over me borst heen gegaan. Wat ik je wel kan adviseren is iets tegen de pijn in te nemen. Ik neem, als ik het aan voel komen paracetamol 2x500mg ibruproven 1x400mg en codeïnefosfaat 1x20mg.
Want ook de aanvallen veroorzaken stress dus als je die weet te minderen ook door pijnstilling is het een stuk dragelijker.

Weet ook dat er op fb 3 hele goede groepen zijn van lotgenoten. Daar haal ik veel informatie van af.

Sterkte...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 08:58 



 
Profiel   

Even voorop gesteld dat ik geen syndroom van Tietze heb, maar gewoon een 'losbandig' bestaan leidt (hypermobilieit), maar ik wel wat mensen in mijn omgeving die wel kennis hebben mogen maken met meneer Tietze, waaronder mijn ex. Soms kan behandeling van een fysiotherapeut helpen.

Niet mijn fysio, maar wel een linkje met wat informatie: https://www.fysioprins.nl/syndroom-van-tietze/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 09:03 



 
Profiel   

Ik heb het ook.. al heel lang. De eerste keer dacht uk dat ik een hartaanval kreeg. Met toeters en bellen naar het ziekenhuis.

Bleek het tietse te zijn. Ik heb ongeveer 3 x per jaar een aanval. Maar met diclofenac is het redelijk te doen dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 09:06 



 
Profiel   

Ik heb het niet mar heb met mijn cup D toevallig wel enkel beugelloze bh’s die heel lekker zitten. Je kunt in winkels je laten adviseren of gewoon via zalando veel modelletjes passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 09:09 



 
Profiel   

Ja, ik heb ook drie keer die hartaanval ervaring gehad. Was echt heel eng, want twee van de drie keer was ik alleen achter bij de pony's hooinetten aan het vullen. De derde keer lag ik rustig aan bij mijn vriend op bed en zou ik iets wat boven mijn hoofd lag pakken, toen heeft mijn vriend me gekalmeerd. Op 22 jarige leeftijd zou een hartaanval echt heel erg uitzonderlijk zijn. Daarna ging het met vlagen beter en slechter, nu op het moment dus constant pijn al sinds vorige week maandag. Nu heb ik er voornamelijk last van dat ik verkrampt ga zitten ademen en dat werkt natuurlijk niet, want je moet juist ontspannen ademen. Welke winkel zou goed zijn met beugelloze BH's, ik woon tegen Drachten aan, maar kan ook uitwijken naar Heerenveen, Groningen of Leeuwarden voor een echt goede lingeriezaak. In Drachten zit een livera en een Hunkemoller (maar die laatste die heeft eigenlijk altijd BH's waarom zij zeggen het zit perfect en dan heb ik m een paar keer gedragen en zit het toch niet lekker).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 09:12 



 
Profiel   

Even kijken wat ik nu aan heb: gevonden! Deze:


[ img ]

Zit heel mooi en fijn.
Edit: er zit dis echt geen beugel in.
Edit edit: ha toch wel :’) jeetje nooit door gehad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 09:14 



 
Profiel   

Hier ook een lotgenoot. Ik werkte vorig jaar zomer op een camping in Frankrijk en ben toen opgenomen in het ziekenhuis, omdat het leek alsof ik een hartaanval had gehad. Ze konden daar toen niets vinden en door de taal barrière uiteindelijk maar terug gestuurd. Na veel onderzoek in NL kwam er bij mij uiteindelijk ook Tietze uit. Deels veroorzaakt door stress en deels door een verkeerde houding. Voor de houding heb ik heel veel fysio gehad en heeft wel een stuk geholpen, ergste pijn is wel weg, maar blijf er altijd nog wel wat last van houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 09:18 



 
Profiel   

Een fijne bh maakt een groot verschil inderdaad.. bij mij is het ook naar de ribben helaas de afgelopen jaren.

Ik heb soms ook wel het idee dat een lage weerstand aanvallen uitlokt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 09:18 



 
Profiel   

Ik kan niet helemaal mee praten denk ik. Want als ik jullie omschrijvingen lees lijkt het niet echt op wat ik ervaar.
Ik had 3 jaar geleden eens in de week ook zulke pijn ervaren, zoals jullie allemaal vergelijken met een hart aanval. Dit dacht ik ook meteen. Tussen de 5 a 20 seconde gewoon niet kunnen ademen van de pijn op me borst/hartstreek en daarna niks aan de hand. Na 3x dit meegemaakt te hebben naar de dokter gegaan en hartfilmpje laten maken, niks aan de hand. Het zal wel tietze zijn, neem maar een pijnstiller werd mij gezegd. Ik kende heel tietze niet, dus ik googlen. Maar vond me zelf niet echt hier op vinden lijken. Want er werd vaak gesproken over constante pijn en ik had het af en toe maar een paar seconden en als ik op me borstbeen drukte deed dit helemaal niet extreem pijn. En heb het eigenlijk maar maximaal 3x per week, maar meestal 1 a 3x per maand. En afgelopen 2 maanden eigenlijk helemaal niet.
Na ervaren te hebben dat het bij mij opspeeld als ik veel stress heb, en het eigenlijk alleen gebeurt wanneer ik rustig op de bank zit of in bed lig. Ik voel me wel fijner als ik die pijn ervaar als er iemand bij me in de buurt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 09:56 



 
Profiel   

Kan me hier ook melden :j

Tietze is bij mij een aantal jaar geleden ook vastgesteld.
Had er daarvoor echt nog nooit van gehoord.

De eerste keer vond ik het ook doodeng aangezien ik ben geboren met een hartafwijking.

Mij werd aangeraden naproxen te slikken en daarbij eigenlijk wel maagbeschermers te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 10:01 



 
Profiel   

Dravergekkie dan is het extra schrikken. Ik hoop dat bij mij de hartruis uiteindelijk niks is. Ik heb zojuist tweeëneenhalf uur in 1 houding gezeten, daarna in beweging geweest. Maar nu lig ik in bed, moet slapen maar de pijn is niet om uit te houden. Het is dat huilen de pijn nog erger gaat maken, maar het liefst zou ik dat even flink willen doen nu. Ik moet op het moment ook dagelijks met de bus naar Groningen en zelfs die bewegingen daarvan doen gewoon al pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 22:51 



 
Profiel   

Als je zoveel pijn hebt is het heel leuk dat de huisarts zegt zo min mogelijk pijnstilling pakken, maar ik zou zelf eerlijk gezegd toch even zorgen voor een spiegeltje paracetamol. 4xdaag 2 tabletten. Mijn ervaring met vergelijkbare pijnklachten op de combinatie MS en hypermobiliteit, is dat als ik ga bewegen (of niet bewegen) naar de pijn, de pijn ook alleen maar erger wordt.

Je zou ook eens met een fysiotherapeut kunnen overleggen of die voorzichtig kan proberen de boel wat los te maken. Ik weet niet of de link die ik eerder heb geplaatst nog hebt gelezen, maar dat zou wellicht nog wat uit kunnen halen. Zal absoluut niet pijnloos zijn en misschien in eerste instantie de pijn zelfs erger maken, maar daar zal hij/zij je dan wel voor waarschuwen en een goede fysio geeft het ook aan als 'ie behandelen nog niet aandurft.

Enne, als een flink potje huilen in elk geval mentaal wat opluchting geeft, dan maar gewoon laten komen die tranen en er paracetamol bij nemen. Een zachte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 07:53 



 
Profiel   

Ja ik zit wel bij een fysio die ik vertrouw dus die kan ik wel eens opbellen en de vraag voorleggen. Ik ervaar nu dat stress het erger maakt en ook al heb ik nu sinds gisteravond geen beugelbh, toch ben ik blij als ik hem uit kan trekken nu. Ik moest vanmiddag 5 uren wachten op het geven van een presentatie en ik raak daar zo vreselijk gestresst van. Tijdens de presentatie gaat het wel, maar vlak ervoor niet. Zo stom is die angst. Het ging gisteren en eergisteren wel goed, maar nu even niet dus. En ik sta in de file nu dus ben voorlopig nog wel even onderweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-18 18:02 



 
Profiel   

Misschien eens kijken of iets van Valdispert op zulke dagen de scherpe kantjes van je stress af kan schaven, of valeriaandruppels. Stress doet soms rare dingen met een menselijk lichaam. Presentatie wel goed gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-18 18:20 



 
Profiel   

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... iPz9eNgba7

Dit schijnt een hele fijne winkel in groningen te zijn.

Kan mij voorstellen dat het eerst schrikken is en heel pijnlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-18 18:20 



 
Profiel   

Jaren geleden heb ik twee keer een aanval gehad... de eerste keer dachten ze ook dat het mijn hart was toen ik in het ziekenhuis kwam, maar dat bleek uiteindelijk gelukkig niet het geval. In het ziekenhuis wisten ze niet wat ze ermee moesten maar mijn huisarts waar ik de volgende dag naartoe ging herkende het meteen als het syndroom van Tietze. 2 weken diclofenac (NAISD) maar toen was het nog steeds niet helemaal weg en heeft de huisarts een injectie met NAISD gegeven in de aanhechting op het borstbeen. Even heel vervelend maar daarna was de pijn vrijwel direct helemaal weg. Een jaar later nog een keertje maar toen wist ik meteen wat het was en heb ik meteen actie ondernomen en met 2 weken diclofenac slikken direct de kop in gedrukt. Paracetamol is eigenlijk alleen een pijnstiller, maar dat haalt de ontsteking niet weg. Dit moet behandeld worden met een stevige ontstekingsremmer, maar die zijn dan meestal weer niet zo fijn voor je maag.


Laatst bijgewerkt door Snooty16 op 19-10-18 18:40, in het totaal 2 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-18 18:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen