Nijmeegse 4 daagse 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb je al eens meegedaan ?

Nee ben je gek
39 (37%)
Nee maar wil het ooit wel doen
42 (40%)
Ja 1-5
20 (19%)
Ja 5-10
2 (1%)
Ja 10+
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 105


AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 10:24

Jiwa schreef:
Hebben jullie het tegen mij? Ik vroeg niet om opmerkingen of discussies over loten. ;) Beetje flauw dat daar meteen een discussie over ontstaat. Ik gaf slechts aan dat ik van plan ben weer mee te doen. Niet of ik wel of niet moet lopen en hoe ik van plan ben aan een startbewijs te komen. Toch bedankt voor de succeswensen. :)


Er is nergens een discussie dus jammer dat je het zo negatief oppakt

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:03

Vandaag een goede training gehad, vanaf 8.30u tot 16.00u in Dublin rond gelopen :D . Geen idee hoeveel km maar ik heb wel zere voeten :+.

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:13

2 jaar geleden heb ik hem voor het eerste meeglopen, met de gedachte om de 4-daagse lopen van mn bucketlist af te kunnen strepen. De laatste dag riep ik 'ëen keer en nooit meer!' toen de inschrijvingen vorig jaar weer begonnen is het toch weer gaan kriebelen en zo liep ik hem toch weer. Afgelopen jaar ben ik de 4e dag nog naar het station gerend en de volgende dag ook nergens last van gehad.
Ook in 2019 ben ik weer van de partij samen met Nancy die hier al eerder heeft gereageerd. :D :):)

Jiwa

Berichten: 1172
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:41

superlotje schreef:
Wat leuk weer een 4daagse topic!
Ik hoop voor nummertje 14 te gaan komende zomer. Afgelopen vierdaagse ging me makkelijk af, in tegenstelling tot de 110 km een maand later. Kwam ook wel door het slechte weer toen. Maar goed, dit is dus een waarschuwing: wandelen is echt verslavend en de doelen worden steeds gekker. ;)

@Jiwa: weet je waar het 2 jaar geleden is fout gegaan?

Jeetje, 14! Knap zeg. En wandelverslaafd dus! Wat voor gekke doelen heb je?

Gebrekkige voorbereiding en veel last van mijn lage bloeddruk icm de warmte. Door persoonlijke omstandigheden niet kunnen voorbereiden zoals ik dat graag zou willen.

Dus dat moet nog een keer over gedaan worden!

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 07:59

Jeetje superlotje de 14de keer :wow: , dat ga ik echt niet redden ;)

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 08:00

Gellig Kim dat jullie er ook weer bij zijn!

jenne

Berichten: 2165
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 09:42

Ik wil ook graag volgend jaar meedoen.
In 2000 heb ik de 30km uitgelopen en nu kriebelt het wel heel erg om hem nog een keer te lopen.

flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:22

ullaatje schreef:
Als je hem uitgelopen hebt in 2018 ben je automatisch verzekerd van een startplaats en hoef je niet te loten

Maar dat is geen nieuwe regel hoor!! Die regel is er al sinds er voor het eerst geloot is in 2005.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:05

Ik zit echt tte weinig op bokt. Sorry voor de trage reactie.

In al die jaren heb ik ook al bijna alle mogelijke blessures gehad, van borstbeen tot middenvoetsbeentje en alles daartussen. Heb helaas niet echt een sterk of soepel lichaam. Alleen blaren ben ik nooit erg gevoelig voor geweest. Wel wat gehad, maar niet genoeg om erg last van te hebben.

Ik moet ook goed op mijn knieën passen Capopjekop. Als ik mijn oefeningen oversla krijg ik geheid problemen en pijnklachten. Fysiotherapie heeft mij veel geholpen, maar dat bijhouden moet ik helaas echt zelf doen.

Kim_97: ik had echt precies hetzelfde. Snap nog steeds niet waarom ik na de eerste 4daagse aan een tweede ben begonnen het jaar erop. Fijn dat je het afgelopen jaar zo soepel liep. Ik hield ook ruim over doordat ik nu 40 liep ipv 50. Was alleen niet zo leuk voor mijn uitgeputte wandelmaatje om mij nog te zien rennen en springen na afloop.

110 km binnen 24 uur lopen was mijn grootste uitdaging tot nu toe. Heb een wild plan met een loopmaatje om dit volgend jaar 2x in één maand te doen. En in een beter tempo lijkt me ook wel tof, maar daarvoor moeten de omstandigheden dan wel beter zijn dan afgelopen keer. Zo veel regen dat mijn voeten totaal verweekt waren en ik bang was om onderkoelde te raken. Was ook 30% uitval.
Heb je al ontdekt wat voor jou fijn is qua bloeddruk en andere klachten? Misschien dat compressieloisen ook kunnen helpen, als je dat nog niet hebt geprobeerd.

13x is echt niet moeilijk hoor. Gewoon op tijd beginnen en ieder jaar weer aan de start verschijnen. De rest gaat 'vanzelf'. ;)
Heb al meerdere jaren gezegd dat ik mijn laatste 4daagse liep, maar kan echt niet stoppen.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:14

Heb je met de omloop meegelopen? Het weer was dit keer echt dramatisch, nu is het elk jaar wel dat het regent maar dit keer troffen de lopers het absoluut niet :')

Respect hoor, ik zal die nooit gaan lopen haha.

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:09

Ik zie er dit jaar vanaf ;(
Vorig jaar op de eerste dag al bij de ehbo gezeten (bij die grote vijver?) vanwege blaren. Toen moesten we (schoonzus en ik) nog best doorlopen om optijd binnen te komen. De tweede dag maar doorbijten. Bij binnenkomst besloten om bij de werden naar de ehbo te gaan. Daar bijna 1,5 uur op de tafel gezeten. En 3 uur wachten voordat je aan de beurt was.
Donderdags besloten te stoppen vanwege de pijn.

Veel "zwarte" stukken gehad, die ik niet eens meer weet dat ik daar gelopen heb. En bij de kermis het centrum binnen (bij de dansers in de kooi) zelfs het gevoel gehad dat ik onderuit zou gaan.

Zeker vanaf januari geoefend, dezelfde schoenen en sokken, ook tochten van 40 gelopen. Een keer een tweedaagse van 30 gelopen, geen 1 keer zoveel last van blaren als in Nijmegen.
Ook het missen van onze zoon (3) speelde ook wel mee :o ik sliep ergens anders.

Maar wel ontzettend genoten van de gezelligheid overal langs de kant van de weg. De dronken studenten die je aanmoedigen, en vooral de hordes zingende militairen.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:22

Zaterdag gaan Kim en ik voor het eerst weer eens trainen voor de vierdaagse.
20 km.

Eens zien of ik het nog kan, het is al een hele tijd geleden :')
Heb er wel weer zin in.
2 jaar geleden alleen op vrijdag een klein blaartje gehad op mijn kleine teen, verder helemaal niks.

2 weken van te voren Gehwol gebruikt en ook tijdens de vierdaagse.
Vriend die iedere dag mijn voeten even masseerde en thuis meteen met de voeten omhoog.
Fijne sokken en schoenen.
Ik had zeker wel pijn, alleen geen blaren gelukkig.
Hopelijk kan het komend jaar ook zo gaan.

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 11:43

Leuk veel plezier

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:52

Leuk! Wij gaan van het weekend ook weer maar dan mini afstand ivm slijmbeurs ontsteking in de heup van mn moeder.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:56

Wat leuk dat er alweer getraind wordt! Ik probeer zo af en toe een 30km te lopen km in vorm te blijven. Zou het liefste iedere maand 40 km lopen, maar heb er gewoon niet de tijd voor.

Heb je al eens overwogen om preventief te tapen Haffiefreak? Dat helpt veel wandelaars. Of gewoon bij mijn groep komen lopen, goede verzorging en acceptabele wachttijden voor blaarverzorging. ;)

Het was inderdaad de Omloop Gribaldi. Wat een hels parcours was dat, dijk dijk dijk dijk. Echt dodelijk.Heb nog nooit zoveel naar beneden gekeken met lopen, maar ik trok die horizon gewoon niet meer.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:46

Respect hoor, ik heb het deel gelopen vanaf Oude Tonge tot aan de Plaat en dacht jemig wat hels dit, wat saai en verschrikkelijk slecht voor je voeten....

Ja de buitendijken zijn ook saai haha, slikken zijn wel oké maar met slecht weer ook niet leuk :')

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:53

Heej, een vraagje. Ik heb de 40km afgelopen zomer gewoon uitgelopen. Nu wil ik komend jaar met mijn vriend gaan lopen als hij ingeloot wordt. Maar hij moet natuurlijk 50km lopen, en dus zou ik dan daarmee mee lopen. Maar stel dat ik dan uit zou vallen en dus de 50 niet haal, moet ik dan voor volgend jaar weer opnieuw loten? Of mag ik dan wel nog de 40 gewoon sowieso doen?

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 23:59

Als je hem 1x uitgelopen hebt mag je erna gewoon inschrijven
Val je komend jaar uit dan is het jammer maar jaar erop nieuwe kans en je hoeft dan noet te lopen.

Meer lopen mag altijd minder niet.

cnterpstra
Berichten: 182
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:49

Is er iemand die zin heeft om 29 en/of 30 december met mij mee te gaan naar Capelle a/d IJssel?

https://www.rotterdamsewandelsportveren ... aagse-2013

Het leek mij wel een leuke training. Voor mij valt het in de verplichte sluiting van de vestiging van mijn werk, dus ik ben 10 dagen vrij tussen Kerst en Oud&Nieuw. En ik vind dat ik zo langzamerhand behalve wandelend naar werk toch echt weer eens serieus een wandelingetje moet wagen. Maar samen is altijd gezelliger dan alleen, dus iemand zin om mee te gaan of daar te meeten? Ik dacht zelf aan de 25 km.

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:21

superlotje schreef:
Heb je al eens overwogen om preventief te tapen Haffiefreak? Dat helpt veel wandelaars. Of gewoon bij mijn groep komen lopen, goede verzorging en acceptabele wachttijden voor blaarverzorging. ;)


Ik heb meteen dinsdag ochtend al getaped. Ook wandelwol geprobeerd.
Ik wil volgend jaar eerst het Westerbork pad lopen. En dan dat jaar erop kijk ik wel of ik me weer inloot.

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 10:55

cnterpstra schreef:
Is er iemand die zin heeft om 29 en/of 30 december met mij mee te gaan naar Capelle a/d IJssel?

https://www.rotterdamsewandelsportveren ... aagse-2013

Het leek mij wel een leuke training. Voor mij valt het in de verplichte sluiting van de vestiging van mijn werk, dus ik ben 10 dagen vrij tussen Kerst en Oud&Nieuw. En ik vind dat ik zo langzamerhand behalve wandelend naar werk toch echt weer eens serieus een wandelingetje moet wagen. Maar samen is altijd gezelliger dan alleen, dus iemand zin om mee te gaan of daar te meeten? Ik dacht zelf aan de 25 km.


Ik denk er even over na voor de 29 is best wel een end rijden voor mij XD

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:50

cnterpstra schreef:
Is er iemand die zin heeft om 29 en/of 30 december met mij mee te gaan naar Capelle a/d IJssel?

https://www.rotterdamsewandelsportveren ... aagse-2013

Het leek mij wel een leuke training. Voor mij valt het in de verplichte sluiting van de vestiging van mijn werk, dus ik ben 10 dagen vrij tussen Kerst en Oud&Nieuw. En ik vind dat ik zo langzamerhand behalve wandelend naar werk toch echt weer eens serieus een wandelingetje moet wagen. Maar samen is altijd gezelliger dan alleen, dus iemand zin om mee te gaan of daar te meeten? Ik dacht zelf aan de 25 km.



Ik hou het even in gedachten, voor mij is het maar 30 min rijden. Maar weet niet of ik de 25 al aan kan O:)

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 01:05

Zijn er hier dames die wel eens de 50km hebben gelopen?

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 02:08

Ja hoor, al meerdere keren. En ook ooit de 55 toen dat kon.
Wat wil je weten?

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:56

Hoe heb jij het ervaren? Merk je die 10km meer echt heel erg? Redde je het goed qua tijd om op tijd binnen te zijn?