Nijmeegse 4 daagse 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb je al eens meegedaan ?

Nee ben je gek
39 (37%)
Nee maar wil het ooit wel doen
42 (40%)
Ja 1-5
20 (19%)
Ja 5-10
2 (1%)
Ja 10+
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 105


Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:29

Gefeliciteerd Jooproo! Tof dat je toch mee kunt lopen dit jaar. Nu volop aan de training?

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:49

Astorga schreef:
Gefeliciteerd Jooproo! Tof dat je toch mee kunt lopen dit jaar. Nu volop aan de training?


Tja, dat is het ding.... Mijn agenda zit best vol.... In elk geval ga ik nu in plaats van met de auto met de fiets naar werk, 2-3x per week. Werk is 10km, dus dat is ook wel een mooie afstand om te lopen.
Afgelopen zomer 2 dagen achter elkaar 35 km gelopen in het buitenland, met stijging/daling van 1000 meter. Dat ging eigenlijk zonder moeite.... Maar misschien onderschat ik het ;)

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:00

Haha AfricanLady dan was je er nog op tijd bij! Ik heb nummer 244. Ach ja, leuk als het lukt en anders blijf ik gewoon gladiool. :P

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 18:16

marloe schreef:
Haha AfricanLady dan was je er nog op tijd bij! Ik heb nummer 244. Ach ja, leuk als het lukt en anders blijf ik gewoon gladiool. :P


Ik heb een kwartier nadat ik hoorde dat het kon mezelf erin gezet.
En er zijn nu nog maar 17 wachtenden voor mij :D
Gaat vandaag anders morgen wel lukken.

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:35

Oh dat gaat zeker lukken! Ik sta nu op nr 148 zie ik. :)

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:38

Volgens mij ruilen er meer mensen dit jaar dan andere jaren, omdat je nu niet meer per dag ook je kaartje kan ruilen. Ik wou dat ik er ook aan mee kon doen....maar helaas. volgend jaar weer een jaar.....en wie weet, als ik dan gewoon eens een goede en blessurevrije voorbereiding kan hebben, dat ik dan misschien voor de 50km opteer.....(dat was dit jaar ook het idee, oeps)

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:49

Als ik de reglementen goed lees mag je alsnog op de wedren startkaartjes ruilen. Als je bijv. elke dag vroeg zou willen starten. Er staat namelijk dat alleen degene met een vroege startkaart ook echt vroeg mogen starten. Dus ik denk dan dat je dus vroeg mag starten ongeacht je startbureau als je maar een vroege startkaart hebt.
Maar kan het mis hebben hoor. ;)

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:51

maylotje schreef:
Als ik de reglementen goed lees mag je alsnog op de wedren startkaartjes ruilen. Als je bijv. elke dag vroeg zou willen starten. Er staat namelijk dat alleen degene met een vroege startkaart ook echt vroeg mogen starten. Dus ik denk dan dat je dus vroeg mag starten ongeacht je startbureau als je maar een vroege startkaart hebt.
Maar kan het mis hebben hoor. ;)

ik dacht juist dat er ook al ergens was gezegd dat het ruilen van startkaartjes niet meer toegestaan was. juist vanwege de fraude ook met de kaartjes --> mensen die vroege kaart hadden, die gingen van start. Hadden x-aantal meter na de start afgesproken met maatje, gaven het vroege kaartje aan hun maatje en die ging dan op vertoon van hetzelfde kaartje door de start.
Dat was denk ik ook de reden dat ze vorig jaar die controle hadden georganiseerd na de Waalbrug. Om alle fraudeurs eruit te pakken. Weet dat een kennis van mij hierdoor bijna in de problemen is gekomen.....die zijn uiterst langzaam over de Waalbrug gelopen. Veel van het uitzicht genoten etc......

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:53

Ohw dat kan maar moet ik dan ergens gemist hebben. Nouja wij startte voorheen wel elke dag vroeg maar overleven het ook wel als dat niet kan. Snap wel als er zo veel gefraudeerd word dat je dat misschien toch gaat verbieden

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 21:23

Idd je krijgt geen startkaart meer waar je tijd op staat. Enkel je embleem.
Je kan dus niet meer ruilen.

19:00 is het gelukt om te ruilen :D ik kan dus de laatste dag zonder zorgen vroeg starten en lopen met mijn maatje !

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:00

Ohw aha op die manier. Dan snap ik hem.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:49

jooproo schreef:
Astorga schreef:
Gefeliciteerd Jooproo! Tof dat je toch mee kunt lopen dit jaar. Nu volop aan de training?


Tja, dat is het ding.... Mijn agenda zit best vol.... In elk geval ga ik nu in plaats van met de auto met de fiets naar werk, 2-3x per week. Werk is 10km, dus dat is ook wel een mooie afstand om te lopen.
Afgelopen zomer 2 dagen achter elkaar 35 km gelopen in het buitenland, met stijging/daling van 1000 meter. Dat ging eigenlijk zonder moeite.... Maar misschien onderschat ik het ;)

Tientallen kilometers op voornamelijk asfalt is wel een andere tak van sport. Je basisconditie is iig in orde, dat scheelt al veel. Maar als het past zou ik toch een paar langere afstanden inplannen. Hoe meer je vooraf traint, hoe meer plezier je kunt hebben tijdens de vierdaagse zelf omdat je daarmee blessures deels kunt voorkomen.


Fijn dat het gelukt is met ruilen AfricanLady. Hopelijk lukt het jou ook Marloe. Is het anders een optie dat je maatje ruilt?

Ik begin er weer vertrouwen in te krijgen, dus hopelijk kan ik toch de 50 lopen en hoef ik niet te puzzelen met de starttijden van de 40.

Hoe bedoel je dat met die controles en langzaam over de Waalbrug lopen Danseresje? Waren dat mensen met een late start die al vroeg onderweg waren?

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:51

Ik ga dit jaar ook weer mee doen! Het wordt de 10e keer voor mij :)
Eindelijk het gouden kruisje! Ik slaap bij mijn ouders, zij wonen een kwartier met de auto van Nijmegen. Ik zet mijn auto bij mijn oude huis en loop vanaf daar 10 minuten naar de wedren.
Ik heb tot nu toe alleen nog korte afstanden getraind van maximaal 15 km. Binnenkort ga ik nog wat georganiseerde tochten mee doen.

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:35

Astorga schreef:
Tientallen kilometers op voornamelijk asfalt is wel een andere tak van sport. Je basisconditie is iig in orde, dat scheelt al veel. Maar als het past zou ik toch een paar langere afstanden inplannen. Hoe meer je vooraf traint, hoe meer plezier je kunt hebben tijdens de vierdaagse zelf omdat je daarmee blessures deels kunt voorkomen.


Is ook zeker de bedoeling om een aantal keer een goede afstand te lopen ter voorbereiding. In blessures heb ik echt geen zin natuurlijk!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:37

Astorga schreef:
Hoe bedoel je dat met die controles en langzaam over de Waalbrug lopen Danseresje? Waren dat mensen met een late start die al vroeg onderweg waren?

Ze waren met z'n tweeën, twee verschillende starttijden en hadden dus dat trucje van hierboven uitgehaald. Na de brug was er een extra controle bij de veertig kilometer en volgens mij vooral op de kaartjes, dat je echt wel een kaart van een gladiool had. Dus toen ze dat door hadden, zijn ze echt heel langzaam gaan doen zodat ze niet te vroeg bij de controle waren en dus evt gediskwalificeerd konden worden. Volgens mij is dat vorig jaar namelijk wel gebeurd.... Dat mensen bij de controle uitgesloten zijn....

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:09

Denk dat het wel gaat lukken Astorga, nu 58 ruilverzoeken voor me. Ik loop alleen, dus heb geen maatje. Persoonlijk lijkt het me fijner om de 2e en 4e dag vroeg te kunnen starten. Ook omdat ik (ervan uitgaande dat ik de vrijdag haal ;) ) op de vrijdag waarschijnlijk veel bekenden in Beers en Cuijk zal tegenkomen.

Wat fijn dat je meer vertrouwen hebt! Met de 50 inderdaad geen gedoe, mooi 1 starttijd. :)

Succes met de trainingen skvetta en jooproo!

Wij zijn van plan om zaterdag de eerste 40 km in Groesbeek te gaan lopen.. Benieuwd hoe dat zal gaan.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 18:47

Ik denk dat ik morgen van harlingen naar Leeuwarden ga lopen

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:18

maylotje schreef:
Als ik de reglementen goed lees mag je alsnog op de wedren startkaartjes ruilen. Als je bijv. elke dag vroeg zou willen starten. Er staat namelijk dat alleen degene met een vroege startkaart ook echt vroeg mogen starten. Dus ik denk dan dat je dus vroeg mag starten ongeacht je startbureau als je maar een vroege startkaart hebt.
Maar kan het mis hebben hoor. ;)


Net mail binnen gehad, en daar staat het toch echt dat je niet meer kan ruilen op de wedren zelf.


Afbeelding

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:23

Best pijnlijk..... Ondanks annuleren wel deze mail binnen gehad.... Toch weer even een confrontatie

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:28

Dat is apart Danseresje :? . Kan me indenken dat weer even slikken is als je dit ontvangt.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:46

Kobus17 schreef:
maylotje schreef:
Als ik de reglementen goed lees mag je alsnog op de wedren startkaartjes ruilen. Als je bijv. elke dag vroeg zou willen starten. Er staat namelijk dat alleen degene met een vroege startkaart ook echt vroeg mogen starten. Dus ik denk dan dat je dus vroeg mag starten ongeacht je startbureau als je maar een vroege startkaart hebt.
Maar kan het mis hebben hoor. ;)


Net mail binnen gehad, en daar staat het toch echt dat je niet meer kan ruilen op de wedren zelf.


[ [url=m/VBQlBd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankjewel. Ik zag het ook net. Dan is het zo. Wij liepen graag elke dag vroeg maar ag zo komen we er ook.

flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:06

Wij hebben geruild van wandelschoen naar gladiool om er zeker van te zijn dat we gelijke starttijden hebben. Het risico was ons te groot dat het niet zou lukken. Nu hebben we een uur extra op de dag van Groesbeek die toch wel behoorlijk zwaar is en errug gezellig. De laatste dag komen we wel door al was het maar door de mensen aan de kant en dan heb je al een uur extra.

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:00

Vervelend zeg Danseresje.. Wel de moeite waard om te melden bij de organisatie.

Vanmiddag bericht gehad dat ik geruild ben van gladiool naar wandelschoen.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:18

Fijn dat het ruilen lukt.
Ja, misschien ga ik wel even contact opnemen met de vierdaagse.
Las trouwens wel dat er dusdanig weinig mensen gebruik hadden gemaakt van de verloting, dat ze nog meer mensen de kans gegeven hebben.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 21:35

Danseresje schreef:
Best pijnlijk..... Ondanks annuleren wel deze mail binnen gehad.... Toch weer even een confrontatie


Het is ook een nieuwsbrief.
En omdat je je aangemeld hebt en dus je mail bekend maakte krijg je deze ook.
Ook mensen die zich op hebben gegeven voor de nieuwsbrief zonder ingeschreven te hebben krijgen deze gewoon