Nijmeegse 4 daagse 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb je al eens meegedaan ?

Nee ben je gek
39 (37%)
Nee maar wil het ooit wel doen
42 (40%)
Ja 1-5
20 (19%)
Ja 5-10
2 (1%)
Ja 10+
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 105


Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 06:33

Echt? Dat idee kreeg ik niet....

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:39

Ik heb de mail niet ontvangen hoor.. Denk enkel als je je opgegeven hebt.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 10:09

O xD vriendin van mij doet dit jaar niet mee en had zich ook niet ingeschreven maar kreeg hem ook haha

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:24

Hebben jullie nog getraind dit weekend?

Gisteren zoals gepland voor het eerst 40 kilometer gewandeld. Was een goede oefening voor dag 3 van de vierdaagse... Zaten flink wat hoogteverschillen in de route! Heel erg mooi, het ging vooral door het Reichswald. De eerste 35 kilometer gingen eigenlijk best wel goed. Alleen de laatste 5.. Had niet gedacht dat zo'n klein stukje nog zo zwaar kon zijn! Gelukkig wel gehaald. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 17:08

Topper :D
Ik hoop woensdag weer voor mijzelf te trainen !

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:34

Hier helaas nog zeer weinig getraind(op een hand te tellen) door omstandigheden die helaas niet altijd even leuk waren. Gelukkig lijkt de wind weer wat de goede richting uit te staan voor ons en gaan we vanaf nu hopelijk weer lekker vaak op pad.

We wilde the Hague city walk gaan lopen maar vinden hem iets te prijzig weten jullie nog een mooie tocht in het weekend van 18 en 19 mei en een leuke voor 26 mei(in zuidholland)?

Jullie zijn wel lekker aan de wandel zo te zien!

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 21:47

Je kan altijd even kijken op www.wandel.nl
Daar staan alle georganiseerde tochten op

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:25

Had ik al gespeurd net inderdaad. Helaas hier ij de buurt niks voor 26 mei. Het andere weekend komen we vast wel uit daar staan er meerdere voor op.
25 mei is een hele toffe tocht in zoetermeer maar dan kan ik helaas echt niet.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:20

26 mei zou ik zo gauw niet weten. Het weekend ervoor is de Zuiderzee tocht vanuit Volendam. Vond ik een mooie tocht twee jaar terug, toen 25km met overtocht vanaf Marken terug naar Volendam gedaan. De dag erna konden mijn maatjes niet, maar het was mij zo goed bevallen dat ik daar toen mijn eerste veertiger heb gelopen. Laatste stuk was hetzelfde als de dag ervoor en oooooo, wat ben ik toen op de dijk naar Marken overvallen door een hoosbui! Had in een keer een heel ander beeld bij waterschoenen :') !

Ik moet ook weer wat kilometers gaan maken. Heb me toch opgegeven voor de laatste dag van de Elfsteden. Laatste kamer in het centrum van Dokkum voor twee nachtjes. Dus op mijn gemakje heen en terug naar het verre Friesland.
Nu alleen zorgen dat ik die 28km kan lopen.
Wel grappig dat ik dit vandaag geregeld heb trouwens. Vorig jaar deze dag was de eerste dag van de Elfsteden!

Gaat er zondag nog iemand naar Baarn?

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:52

Volendam is een eindje rijden maar ga hem zeker even noteren wie weet gaat dat toch lukken. Het klinkt in ieder geval als een erg leuke tocht!

Leuk dat je de laatste dag van de Elfstede tocht toch nog gaat doen.

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:34

Goed idee Volendam, daar zit ik redelijk dicht in de buurt

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:04

Leuke aan Volendam vind ik de verschillende opties in lange afstanden. Je kan 25km met of zonder bootovertocht doen en ook van de 40km zijn er twee varianten. Met boot is je tocht wel iets duurder ivm ticket boot.
Van jullie dan op de zaterdag of zondag? Ik ga op de zondag en het is nog even afhankelijk van maatje of we 15 of 25 gaan doen......

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 17:59

Vandaag weer even getraind
Nu best moe maar je stelt je erop in als je er bijna bent. Stek ik zou nog 20km moeten lopen zou dat ook nog wel lukken haha.
Afbeelding
Afbeelding

En dinsdagmiddag met de hond een klein rondje gedaan.
Afbeelding
Afbeelding

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:45

@danseresje;wat goed dat je toch een etappe gaat lopen, respect hoor!

Volendam is voor mij te verweg, ik ga zaterdag(mits het niet regent) naar mijn schoonzus lopen= 20km enkele wandeling, en als ik me goed genoeg voel loop ik ook weer terug en dan volgende week loop ik naar een vriendin = 33km, met haar heb ik de deal dat ze mij met de auto weer naar huis brengt :D

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:39

Slim om zo je vrienden/familie af te lopen Kobus17! Heb je gelijk support en een goed doel.

Ik heb zondag 25km gelopen, had dag erna wel last, maar was nog te doen. Moet toch gaan opbouwen als ik in juli startklaar wil zijn.
Was overigens wel een hele mooie tocht, georganiseerd vanuit Amstelveen.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 15:05

Zo,ben weer terug. Vanochtend om 8.15u vertrokken en om 11.20u was ik op plaats van bestemming, was mijn schoonzus er niet :') . Had niet gezegd dat ik zou komen maar had gehoopt dat ze er zou zijn(ze zijn huis aan het bouwen maar uitgerekend vandaag niet op de bouwplaats aanwezig, gelukkig had ik ML achter de hand om me op te komen halen, zou ze thuis zijn geweest kon ik daar even naar de wc, had ik ook weer terug gelopen maar dat ging niet dus met auto terug). Volgende week zaterdag loop ik eerst een georganiseerde tocht en dan op zondag naar mijn vriendin (die zeker weten dan wel thuis is :+ )

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:38

Jammer maar gelukkig had je een back up!
Wij hebben ook lekker gelopen alleen niet zo veel. Lopen helaas ook sowieso achter op schema maar hopen we nu bij te kunnen trekken.
Afbeelding

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 07:31

Wat jammer dat je schoonzus er niet was Kobus17. Idd lastig altijd die sanitaire stops. Ik ben ondertussen een expert in wildplassen geworden, maar dat kan ook niet overal. En dan moet je ook nog aan nieuw water zien te komen.. Ik mis in Nederland enorm de openbare toiletten.

Dat is idd nog niet heel ver Maylotje. Je wil opbouwen tot 40? De groene wissel van en naar Den Haag centraal is ook een aanrader trouwens.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:48

Astorga schreef:
Wat jammer dat je schoonzus er niet was Kobus17. Idd lastig altijd die sanitaire stops. Ik ben ondertussen een expert in wildplassen geworden, maar dat kan ook niet overal. En dan moet je ook nog aan nieuw water zien te komen.. Ik mis in Nederland enorm de openbare toiletten.

Dat is idd nog niet heel ver Maylotje. Je wil opbouwen tot 40? De groene wissel van en naar Den Haag centraal is ook een aanrader trouwens.



We zitten wel op 20 km ipv 10 dus dat scheelt gelukkig alweer :+
Maar helaas wegen privé omstandigheden hebben we niet eerder op kunnen bouwen. Maar vanaf nu gaan we ook doordeweeks extra wandelen dat zijn dan stukjes van 10km minimaal 1 x doordeweeks liefst meer. En dan kunnen we int weekend hopelijk snel richting 40km gaan. Gelukkig is het niet onze eerst 4daagse dus hebben wel al wat wandel ervaring.

De groene wissel? Is dat een route?

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:59

Groene wissels zijn routes inderdaad, niet gepijld, maar vaak goede beschrijving!
Ik ben vandaag naar Baarn geweest en heb daar heerlijk gewandeld, 20km. Niet echt last van mijn arm gelukkig. Benen en voeten zijn even een ander verhaal.... Oeps! Merk ook dat ik nog steeds last krijg van mijn rechter Achilles..... Nu ook bij eendaagse kortere afstanden. Denk toch dat dat nog te maken heeft met mijn enkel verzwikking van vorig jaar, dus daar nog eens achteraan, heb nu toch hotline met de fysio.....

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:40

Danseresje schreef:
Groene wissels zijn routes inderdaad, niet gepijld, maar vaak goede beschrijving!
Ik ben vandaag naar Baarn geweest en heb daar heerlijk gewandeld, 20km. Niet echt last van mijn arm gelukkig. Benen en voeten zijn even een ander verhaal.... Oeps! Merk ook dat ik nog steeds last krijg van mijn rechter Achilles..... Nu ook bij eendaagse kortere afstanden. Denk toch dat dat nog te maken heeft met mijn enkel verzwikking van vorig jaar, dus daar nog eens achteraan, heb nu toch hotline met de fysio.....



Groene wissels ga ik eens naar kijken!
Wel fijn dat je zonder al te veel last hebt kunnen lopen. Wel balen dat je nog last hebt van je enkel verzwikking. Hopelijk is dat vrij snel/simpel opgelost!

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:35

Ik lees nog steeds met jullie mee, helaas weinig tijd om te reageren..

Ik heb gisteren voor de eerste keer 40 km gelopen! Daarvoor 2 weken niet en daarvoor 30.
Ging verrassend goed en op wat zere spieren rondom m’n knie vandaag ook nergens echt last van :D

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:57

Dat klinkt goed Mirtedl! Geen last van spierpijn in je kont? Dat heb ik altijd.

Lekker zo'n hotline met de fysiotherapeut Danseresje. Komt altijd van pas.

Eerdere ervaring helpt heel veel Maylotje, tenminste, dat is mijn ervaring. ;)
Groene wissels zijn goed beschreven wandelingen door heel Nederland en brengen je vaak op mooie plaatsen. Ze lopen van station naar station, maar als ik met de auto ben begin ik ook wel eens halverwege. De beschrijving en de gpx-track zijn gratis.
https://www.wandelzoekpagina.nl/groene_ ... /lijst.php

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:58

Astorga schreef:
Dat klinkt goed Mirtedl! Geen last van spierpijn in je kont? Dat heb ik altijd.

Lekker zo'n hotline met de fysiotherapeut Danseresje. Komt altijd van pas.

Eerdere ervaring helpt heel veel Maylotje, tenminste, dat is mijn ervaring. ;)
Groene wissels zijn goed beschreven wandelingen door heel Nederland en brengen je vaak op mooie plaatsen. Ze lopen van station naar station, maar als ik met de auto ben begin ik ook wel eens halverwege. De beschrijving en de gpx-track zijn gratis.
https://www.wandelzoekpagina.nl/groene_ ... /lijst.php



Dankje! Ik ga even kijken of we hier iets leuks van kunnen maken. We hebben ook nig 2 fletcher hotelkaarten voor maar €30 voor 2 personen dus misschien kunnen we een leuk weekendje wandelen in elkaar knutselen

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:06

Astorga schreef:
Dat klinkt goed Mirtedl! Geen last van spierpijn in je kont? Dat heb ik altijd.


Nee dat gelukkig niet!! Valt mij gelukkig reuze mee met de spierpijn