Nijmeegse 4 daagse 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb je al eens meegedaan ?

Nee ben je gek
39 (37%)
Nee maar wil het ooit wel doen
42 (40%)
Ja 1-5
20 (19%)
Ja 5-10
2 (1%)
Ja 10+
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 105


EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:14

Ik heb sinds de uitslag van de loting niet meer gepost, maar vind het toch wel gezellig om mee te kletsen! Ik zie dat al veel van jullie goed aan het trainen zijn, top!
Ik woon zelf in Nijmegen (ideaal!) en er worden nu ook veel tochten georganiseerd. 28 april 20 km met m’n wandelmaatje gedaan, aankomende zaterdag 30 km. We kunnen niet zoveel samen trainen ivm werk en studie, maar tussendoor maken we alleen of met andere vriendinnen ook nog kilometertjes. Vanavond net een uurtje terug van 15 km door Nijmegen richting Groesbeek en de 2 avonden hiervoor elk 10 km gelopen. Met dit mooie weer echt geen straf!
Ik voel me goed, geen last van mn lichaam, ik denk alleen wel dat ik bij langere afstanden blaren ga ontwikkelen. Wat is jullie ultieme tip daartegen? (Of is het op een gegeven moment ook een kwestie van accepteren?). Goede schoenen en sokken heb ik trouwens wel.

Het gaat al wel echt opschieten! Nog maar een ruime 2 maanden. Spannend wel!

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 22:24

Je kan je voeten insmeren met kamferspiritus.
Worden je voeten hard van en dan ontwikkelen zich nauwlijks blaren

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:38

Fijne tip, ik ga eens op zoek. Dank je!

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:52

Ik zweer bij de voetencreme van Gehwol, maar zo heeft ieder zijn trucjes en voorkeuren. Gelukkig heb je nog de tijd om wat uit te testen.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 23:06

Astorga schreef:
Ik zweer bij de voetencreme van Gehwol, maar zo heeft ieder zijn trucjes en voorkeuren. Gelukkig heb je nog de tijd om wat uit te testen.


Gehwol is het tegenovergestelde van kamferspiritus.

Gehwol maakt je voeten zacht en verminderd kloven en eelt.
Bij de spiritus worden je voeten harder zoals eelt.

Het is per persoon verschillend wat werkt.
Laat je adviseren door de drogist.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:18

Bij mij zorgt Gehwol niet zozeer voor zachte voeten (ik gebruik het ook alleen bij lange wandelingen, dus niet iedere dag) maar het voorkomt wrijving tussen de huid van je voet en je sok. Geeft een soort grip.
Ik gebruik de zilver-witte tube met zwarte dop.

Je kunt het ook combineren: dagelijks kamferspiritus en bij lange tocht gehwol.
Of iets heel anders tegenkomen en proberen. Teensokken bijvoorbeeld, of wandelwol, of twee paar (dunne) sokken over elkaar, of skin lube, of preventief afplakken met leukoplast of fixomul. Zijn allemaal dingen die ik niet of niet meer doe, maar die voor anderen wel werken.
Wat dat betreft zegt uitproberen meer dan het advies van wie dan ook.

Er is maar één ding wat ik echt afraad en dat zijn blarenpleisters.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:34

Haha, zoveel mogelijkheden! Ik ga gewoon experimenteren :j Bedankt voor de tips!

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 10:51

Blarenpleisters kunnen prima in dagelijks leven maar niet bij een wandeltocht idd.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:55

Ik tape mijn voeten helemaal in, geen blaren en werkte echt perfect :)

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:55

Net een mooie tocht door omgeving Nijmegen gemaakt! Heerlijk zonnetje, de 30 km waren goed te doen. Eén blaar op mn hiel nu en voel mn voeten wel. Lekker douchen, eten en met de voetjes omhoog nu. Fijn gevoel!

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:18

Lekker bezig! Wij hebben gister een klein rondje gedaan maar gaan 30 mei wel de oer ij expeditie lopen van 26km dus we gaan echt km’s maken.
Afbeelding

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 19:26

Super bezig :D
Ik ga morgen met mijn moeder 8km lopen.
En dan komende week laatste trainingsdag ergens.
En week erna al de 11stedentocht XD
Zo nog noet klaar voor voelt het haha

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:45

Goed bezig allemaal!
En AL, vorig jaar voelde ik me er ook nog niet klaar voor.... Beetje laat gestarte voorbereiding door die enkel......
Maar je moet maar zo denken: gewoon die ene voet stug voor die andere blijven zetten. Elke stap is er één dichter bij de finish! Na dag één zag ik de andere dagen niet meer zitten, maar een nachtje slapen deed wonderen. En toen ben ik maar per dag gaan kijken. Niet in Hindeloopen al denken aan dag vijf..... Nee, dag één denk je van Leeuwarden naar Sloten. Dag twee van Sloten naar Workum. Dag drie denk je van Workum naar Franeker. Dag vier denk je van Franeker naar Dokkum en pas op dag vijf mag je weer aan Leeuwarden denken!
En als je het gedurende de dag moeilijk hebt, denk dan van post naar post, dan lijken lange stukken echt minder lang, zeker als de situatie zo zou zijn dat je alleen zou lopen......
Tot zover mijn Elfsteden coaching!

Morgen ga ik 25km vanuit Volendam lopen. Zin in!

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 20:40

Top dankjewel :D

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:41

Dat is nogal, elfstedenwandeltocht! 5 dagen.. Jeetje. :wow: Succes!

Fijn die tip van de groene wissels! Misschien gaan we dat nog wel doen.

Gisteren en vandaag heb ik 20 km gewandeld. Het enige waar ik echt steeds last van heb, zijn blaren op de kleine tenen.. Ik gebruik inderdaad al kamferspiritus en gehwol, maar dat wil voor de kleine tenen niet baten. Vorige week met een tocht van 30 km geprobeerd met kleine strookjes fixomul dakpansgewijs af te plakken aan de onderkant. Helaas blijft dat niet zitten. Iemand nog tips?

Voor degenen die hun voeten preventief intapen: doen jullie dat zelf of laten jullie dat doen? Waar kun je dat laten doen (moet ik dan denken aan pedicure..?)?

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:06

Wat is precies je probleem met je kleine teen? Bij mij dat ie onder de naastgelegen teen kruipt en ik dan een driehoeksvormige blaar creëer aan de onderkant. Super pijnlijk! Ik ben ter jaar terug begonnen met wandelwol, daar pak ik een strookje van en draai dat om mijn kleine teen. Hieronder is er minder gelegenheid dat ie onder de andere teen kruipt. Het gebeurt nog wel, maar veel minder.

Vandaag 25km gelopen in Volendam en omgeving. Heerlijke tocht en goed weer gehad! Het voelt fijn dat ik deze 25km redelijk door ben gekomen, dat biedt hoop voor de laatste dag van de Elfsteden!

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:53

Danseresje schreef:
Wat is precies je probleem met je kleine teen? Bij mij dat ie onder de naastgelegen teen kruipt en ik dan een driehoeksvormige blaar creëer aan de onderkant. Super pijnlijk! Ik ben ter jaar terug begonnen met wandelwol, daar pak ik een strookje van en draai dat om mijn kleine teen. Hieronder is er minder gelegenheid dat ie onder de andere teen kruipt. Het gebeurt nog wel, maar veel minder.

Vandaag 25km gelopen in Volendam en omgeving. Heerlijke tocht en goed weer gehad! Het voelt fijn dat ik deze 25km redelijk door ben gekomen, dat biedt hoop voor de laatste dag van de Elfsteden!


Dat is een hele goede vraag... :D Ik heb geen idee wat die tenen tijdens het wandelen doen. Ik heb wel een foto, misschien kun je daar iets aan afleiden (in spoiler, ik vind voeten zo lelijk :') ):
Spoiler:
Afbeelding

Als je goed kijkt zie je dat het twee blaren onder elkaar zijn. Eentje van de zaterdag, en eentje van de zondag.

De moeite waard om te proberen, klinkt goed. Ik zie dat wandelwol ook bij diverse pedicures in Cuijk te krijgen is.

Fijn dat de 25 km goed ging gisteren! Het weer was inderdaad heerlijk om te wandelen. Een keer een wat warmere trainingsdag.. Goede voorbereiding voor de zomer. :P

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:54

Hoe erg ik het wandelen met warmte vervloekte vorig jaar zo erg mis ik het nu ongeveer :+
Dat blaartje onder die kleine teen heb ik ook regelmatig op afstanden van 35+ km. Dat kleine ettertje kruipt onder die andere teen die er naast zit. Iemand van jullie een idee wat voor schaar er goed leukoplast enzo knipt? Het schaartje van vorig jaar heeft het niet overleefd. Ik tape gewoon in bij een blaar helaas deed wandelwol(of waren het vette watten? Nouja iets wolligs wat in de weg zat) mijn eerste vierdaagse zo veel schade aanbrengen dat ik daardoor juist moest stoppen op dag 2. Ik zat onder de extra blaren terwijl ze juist de blaren moesten verhelpen.
Nu zo bang voor zo’n zelfde fiasco dat is alles met wol vermijd.

Voor de falke sokken liefhebbers onder ons. Ze zijn bij vrijbuiter in de aanbieding 2e halve prijs.

Ik worstel zelf een beetje met welke sokken ik nu moet nemen. Ik ben helaas aangekomen en hierdoor zitten mn compressiesokken iets te strak voor het fijne maar ik vond ze wel erg prettig omdat ik daardoor op lange afstanden minder last had van mn scheen die af en toe zeurde. Maar ik heb ook Falke t2 cool sokken die eigenlijk prima zitten maar alleen niet compressie zijn.
Schoenen denk ik de perfecte te hebben maar ga nu het dichterbij komt toch twijfelen omdat het tenslotte hardloopschoenen zijn ipv wandelschoenen. Ik heb bij het trainen nog nergens last van gehad maar verder dan 22 km zijn we ook nog niet gekomen helaas. Nu komen de langere tochten er wel aan maar de twijfels dus ook. Zouden ze net zo fijn blijven zitten :o?
Zouden jullie toch echte wandelschoenen gaan passen? Of eventueel een nieuwzooltje in mn wandelschoenen van vorig jaar ookal vind ik die wat zwaar? Of gewoon even afwachten.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:34

Ik gebruik voor mijn kleine teen,een soort pleister wat aan de binnenkant gel heeft en er dan voor zorgt dat het kleine teentje dus er niet onder kan kruipen. Je moet dat dan over de teen doen náást de teen waar het om gaat.

Afbeelding
Ik vind het ideaal, je kan het op maat knippen, is van Scholl en heet gelprotector voor vingers er tenen. In het begin loopt het even raar maar dat is zo weg.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:41

@maylotje; ik zweer bij smartwool sokken met een hoog merinowol gehalte. Ik heb destijds vlak voor de 4daagse nieuwe schoenen gekocht en heb er probleemloos mee gelopen maar ik wist wel heel goed wát ik wilde. En daar specifiek op zoek naar geweest. Het kan, wisselen vlak voor de 4daagse maar of het goed gaat dat weet je pas na afloop, het kan net zo goed helemaal verkeerd uitpakken, lastig.

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:09

Bedankt voor de tips! Ik ga gewoon verschillende dingen uitproberen. Beetje wandelwol kopen, dat van Scholl inderdaad.. En zag op de Facebook groep 4daagse wandelvrienden een instructie over hoe je je tenen zelf in kan tapen. Dat zal ik proberen met Fixomull, misschien dat het op die manier wel blijft zitten.

@Maylotje: ik heb wel speciaal nieuwe wandelschoenen gekocht.. Maar volgens mijn collega van 79 liep iedereen de Vierdaagse vroeger op hardloopschoenen. :D Volgens hem kan dat prima.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:55

Ik ga voorlopig nog even door op deze en hoop er het beste van. Helaas word het voorlopig even de laatste vierdaagse wantt met een drukke studie vanaf volgend jaar en de wens eens lekker op vakantie te kunnen zit het er niet meer in. Dus mijn voetjes doen deze keer maar gewoon niet zo moeilijk :+ ;)

Succes met het testen! En dat Scholl dingetje krijg je daar dan weer geen last van? Of is het zo zacht dat het wel meevalt maar ook net niet oprolt of doet?

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:16

@maylotje: Dat Scholl ding is echt héél zacht. Je moet het wel op maat knippen.
Is het te kort, heb je er geen profijt van, is het te lang, dan kan je het inderdaad onderweg verliezen, al lopende, maar dat is uit te testen, wanneer je het het prettigst vind zitten. 1 zo'n ding kost bij de kruidvat € 5.65.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:18

Kobus17 schreef:
@maylotje: Dat Scholl ding is echt héél zacht. Je moet het wel op maat knippen.
Is het te kort, heb je er geen profijt van, is het te lang, dan kan je het inderdaad onderweg verliezen, al lopende, maar dat is uit te testen, wanneer je het het prettigst vind zitten. 1 zo'n ding kost bij de kruidvat € 5.65.


Dankje! Ik ga dat misschien eens testen dan.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 14:50

Ik heb gisteravond wandelstok bestelt.
Omdat de bal van mijn voet soms best wel lekker brand hoop ik dat het wat verlicht.