Shampoo voor futloos, statisch, vet haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Shampoo voor futloos, statisch, vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 20:37

Wie heeft de tip? Volgens mijn kapper heb ik raar haar en ik zoek dus iemand met net zulk haar (en dan de perfecte shampoo) :+

Eigenschappen van mijn haar:
- als het nat is, klit het heel erg
- als het droog is, is het heel zacht
- het is super steil en sluik
- het is plat en futloos
- het is dun, maar heb gelukkig wel veel haren
- het wordt snel vet
- het wordt snel statisch (heel irritant!)
- het is geverfd dus de shampoo moet mijn kleur niet opeten

Ik wil graag volume waarbij het niet te snel vet wordt, maar ook niet statisch. Ik heb me vandaag een shampoo van de kapper laten aanpraten, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar andere aanraders. :o?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Shampoo voor futloos, statisch, vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 20:40

Ik gebruik elvive voor gekleurd haar ( de rode fles) en krijg er vol haar van. Was mn haar 2x per week zonder dat het te vet wordt.

daarisdekaas

Berichten: 110
Geregistreerd: 25-03-19
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 20:52

Misschien kun je kijken of een shampoo zonder siliconen, parabenen etc. kan helpen omdat deze kunnen verzwaren en je haar sneller vet kunnen maken (edit: en ook statisch heb ik begrepen). Doorgaans zijn deze shampoos ook zacht voor gekleurd haar. Ieder haar is natuurlijk anders en mijn haar is zo ook anders dan het jouwe (wel dun en veel, maar niet sluik en klitterig) maar het volgende heeft voor mij goed gewerkt.

Toen ik veel last had van allerlei pluis, statisch en vettigheid ben ik overgegaan op zeep shampoo (chagrin valley) en naspoelen met een beetje natuurazijn opgelost in water (met een beetje tea tree olie of zo iets om de geur van het mengsel zelf iets minder azijnig te laten ruiken, maar na uitspoelen en opdrogen ruik je het sowieso niet meer).

Omdat ik op een gegeven moment last kreeg van eczeem op mijn hoofdhuid was ik het nu alleen met Hypoallergene, PH neutrale shampoo naast soms speciale shampoo op voorschrift. Vind ik ook fijn alleen, laat iets meer volume over dan bovenstaande methode maar het ruikt heel neutraal dus als je een lekker geurtje belangrijk vind is dat misschien niet optimaal.

Daarnaast, Hoe vaak was je je haar? Niet vaker dan 3 keer per week wassen onder normale omstandigheden kan er voor zorgen dat je haar minder statisch en futloos is en op lange termijn ook minder snel vet wordt (maar daar zal je wel even door heen moeten breken als je het vaak wast).

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:30

Jou haar klinkt als mijn haar! Ik gebruik nu tijdje de shampoo van Garnier loving blends + het haarmasker. Vind mijn haar er heel fijn door geworden. Heb ook altijd gekleurd haar gehad. Mijn kapper heeft speciaal spul wat je door je eigen shampoo, conditioner of masker kan doen om je kleur te behouden. Heet Pigments van Alfaparf. Die kan je kopen in de kleurslag van je haar en dan door je eigen spul doen waardoor bij elk gebruik je haarkleur opgefrist word.

Was mijn haar wel liefst maar 1 max 2 keer per week. Ook ivm kleurbehoudt en conditie van haar goed houden.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Shampoo voor futloos, statisch, vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:46

Ik zweer bij de shampoos van Lush! Ze lijken prijzig maar je doet erg lang mee! Veel kennissen zijn inmiddels ook om. Ga wel even langs de winkel om advies te vragen voor je haartype!

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:48

Ik heb denk ik precies hetzelfde haar als jou. Ik gebruik de volume shampoo van kruidvat eigen merk (grote blauw fles, voor 1 euro ofzo). Mijn haar krijgt er echt veel volume door. Daarnaast gebruik ik droogshampoo (ook kruidvat eigen merk volume) en volume poeder. Door alleen de shampoo heb ik echt meer volume *\o/*

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:50

Hier ook hetzelfde haar...ik gebruik de shampoo en conditioner van alfaparf voor droog haar, want dat is mijn haar eigenlijk.
Bij mij is de key tegen vettig haar: minder wassen en overdag afblijven. Ik strijk heel vaak met mijn hand door mijn haar, daar wordt het heel vettig van. Nu ik erop let gaat het beter en kan ik toe met 2x per week wassen. Als je dan na het wassen gelijk je haar in model brengt, heb je er langer profijt van.

melkbus
Berichten: 564
Geregistreerd: 28-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:59

Ladyson schreef:
Wie heeft de tip? Volgens mijn kapper heb ik raar haar en ik zoek dus iemand met net zulk haar (en dan de perfecte shampoo) :+

Eigenschappen van mijn haar:
- als het nat is, klit het heel erg
- als het droog is, is het heel zacht
- het is super steil en sluik
- het is plat en futloos
- het is dun, maar heb gelukkig wel veel haren
- het wordt snel vet
- het wordt snel statisch (heel irritant!)
- het is geverfd dus de shampoo moet mijn kleur niet opeten

Ik wil graag volume waarbij het niet te snel vet wordt, maar ook niet statisch. Ik heb me vandaag een shampoo van de kapper laten aanpraten, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar andere aanraders. :o?

Ik heb al het bovenstaande met daarbij dat mijn hoofdhuid gaat jeuken als ik het niet om de dag was. Bovendien heb ik grijs haar (Niet geverfd helaas). Ik meng mijn shampoo altijd. De volume van Andrelon, met mentholshampoo van de kapper en de zilvershampoo van Guhl. Dan de conditioner van andrelon voor grijs haar en een volumespray van de kapper. Lijkt veel gedoe maar is tot nu toe het enige wat enigzins werkt.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Shampoo voor futloos, statisch, vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 16:54

Thanks voor de reacties! Heb garnier loving blends ook recentelijk gekocht (op advies bokker haha) en lijkt goed te bevallen. Haar was ik helaas redelijk vaak ivm sporten/zweten. Haha jeetje melkbus, wat een formule!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:58

Ladyson schreef:
Haar was ik helaas redelijk vaak ivm sporten/zweten.


Daar zit toch wel je 'grootste' probleem. Ik gebruik veel droogshampoo en haarparfum ;) En ik was mijn haar een keer in de 5 a 6 dagen. Op de laatste dag heb ik dan wel droogshampoo nodig en doe ik het in een staart, maar wel veel beter voor je haar, hoe vaker ik het was, hoe futlozer het wordt.

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:00

Mijn haar is vrij lang en klit dus ook snel als het nat is. Ook snel vettig etc, maar de perfecte shampoo ook nog niet gevonden. Wel een goeie tip is om altijd je haar te borstelen voor het douchen en slapen gaan, dat scheelt bij mij al de helft.

Ik doe trouwens mijn haar borstelen voor het douchen en dan na de shampoo en crèmespoeling onder de douche direct in een losse vlecht. Doordat ik het doe onder de douchekop gaan er nog geen knoopjes in en door het los te vlechten droogt het dan als nog (wel langzamer natuurlijk, maar dit doe ik als ik ga slapen of bijvoorbeeld naar stal ga en het niet uitmaakt hoe ik eruit zie). Als het dan bijna droog (let op! Bijna!) is dan haal ik het eruit en borstel ik mijn haar uit, omdat het dan nog wat vochtig is borstel ik zo de slag eruit en is het weer stijl.

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:01

Ik was het met een neutrale shampoo, geen parfums etc en vind deze echt heel erg fijn. Na het wassen doe ik er een beetje andrelon masker in die je niet hoeft uit te spoelen, zal even een linkje zoeken zo. Dan blijft het heel mooi vol, word niet snel vet, werkt voor mij echt heel fijn! :D

https://www.andrelon.nl/producten/haar/ ... creme.html

Ik was het 1 keer in de 3 dagen, soms 4, dan kan ik het nog rekken met droogshampoo. Edit: Ik kam het bijna niet, borstel het alleen door voor ik ga douchen. Shampoo is van Neutral.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:01

Wat bij mij werkt is kokosshampoo van de Action. Maakt het minder snel statisch en minder stijl. Geeft een mooi glans. Voor vet is 1 a 2 x per week haar spoelen met azijn. Maakt haar echt schoon en goedkoop. En zorgt voor minder vet in haar. Let wel het droogt wel uit dus daarom afentoe doen.