Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:07

Ik ben gediplomeerd aromatherapeut en werk veel met olie. Vooral voor mensen maar ook bij paarden al succesvol gebruikt.

Wat mij tegenstaat is dat de distributeurs van de heersende merken roepen dat ze geen claims mogen leggen maar dat vervolgens toch wel doen. Ze hebben kennis uit een boekje of horen zeggen wat een olie kan doen, en ja daar weten ze best veel van. Maar ze hebben geen enkele medische kennis al doen ze voorkomen van wel.het is een hele goedgestroomde marketingmachine waarvan de leden al de voorgekauwde kennis slikken als zoete koek. Daar gaan m’n nekharen letterlijk van overeind staan. Bah.

Mb123x schreef:
hoi!
ik verdiep me nu al een tijdje in het onderwerp essentiele olien. *\o/*
na al mijn "research" ben ik er achter gekomen dat het merk Doterra het enige merk is dat je kunt gebruiken voor je paard/hond.


Tadaa het resultaat van het feit dat de marketing werkt. Grote bullshit ;)

Er zijn 3 grote merken die ik ken en goed zijn. Dit zijn doterra, young living en chi. De eerste twee zijn de Amerikaanse bedrijven met een distibuteurssysteem. De 3e is zo los te koop.

Ik verkeer in de luxe positie dat ik kan testen en In tegenstelling wat de distributeurs roepen is er 1 goedkoop merk die ook de test ruimschoots doorkwam. Ik gebruik dit merk zelf ook wel en deze heeft zeer goede effecten. Het zit in een minder fancy flesje en het etiket is papier in plaats van vlek vrij plastic. Dit is meteen ook wel het enige “goedkope merk” dat ik getest heb en dat er goed uitkomt. Ga vooral niet naar een reformzaak of iets dergelijks want daar zit vaak veel chemische zooi in.

Welke van de drie grote bij je past is heel persoonlijk. Doterra heeft een heel andere energie dan young living en chi. Ik ben in het voordeel dat ik dus kon testen en vergelijken. Zo heb ik voor mezelf meerdere oliën van doterra, young living en het goedkopere merk getest. De young living en de goedkope testen goed bij mij, doterra test nooit goed bij mij. Als je die dan toch gebruikt dan heeft het zeer weinig effect want het past dan gewoon niet bij jou. Dit is dus zeer persoonlijk.

Juist om de verhalen van de distributeurs een beetje in te dammen heb ik Me voorgenomen om cursussen te gaan aanbieden over het wat en hoe. Met name de doterra distributeurs zij gek op hoe meer hoe beter. Ze verdunnen amper en belasten hun lijf met een grote hoeveelheid prikkels daardoor. Meer is echt niet altijd beter voor jou. Voor hun wel uiteraard want dan is je flesje eerder leeg :)

Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:49

{:}
pluisje88 schreef:
Ik ben gediplomeerd aromatherapeut en werk veel met olie. Vooral voor mensen maar ook bij paarden al succesvol gebruikt.

Wat mij tegenstaat is dat de distributeurs van de heersende merken roepen dat ze geen claims mogen leggen maar dat vervolgens toch wel doen. Ze hebben kennis uit een boekje of horen zeggen wat een olie kan doen, en ja daar weten ze best veel van. Maar ze hebben geen enkele medische kennis al doen ze voorkomen van wel.het is een hele goedgestroomde marketingmachine waarvan de leden al de voorgekauwde kennis slikken als zoete koek. Daar gaan m’n nekharen letterlijk van overeind staan. Bah.

Mb123x schreef:
hoi!
ik verdiep me nu al een tijdje in het onderwerp essentiele olien. *\o/*
na al mijn "research" ben ik er achter gekomen dat het merk Doterra het enige merk is dat je kunt gebruiken voor je paard/hond.



Tadaa het resultaat van het feit dat de marketing werkt. Grote bullshit ;)

Er zijn 3 grote merken die ik ken en goed zijn. Dit zijn doterra, young living en chi. De eerste twee zijn de Amerikaanse bedrijven met een distibuteurssysteem. De 3e is zo los te koop.

Ik verkeer in de luxe positie dat ik kan testen en In tegenstelling wat de distributeurs roepen is er 1 goedkoop merk die ook de test ruimschoots doorkwam. Ik gebruik dit merk zelf ook wel en deze heeft zeer goede effecten. Het zit in een minder fancy flesje en het etiket is papier in plaats van vlek vrij plastic. Dit is meteen ook wel het enige “goedkope merk” dat ik getest heb en dat er goed uitkomt. Ga vooral niet naar een reformzaak of iets dergelijks want daar zit vaak veel chemische zooi in.

Welke van de drie grote bij je past is heel persoonlijk. Doterra heeft een heel andere energie dan young living en chi. Ik ben in het voordeel dat ik dus kon testen en vergelijken. Zo heb ik voor mezelf meerdere oliën van doterra, young living en het goedkopere merk getest. De young living en de goedkope testen goed bij mij, doterra test nooit goed bij mij. Als je die dan toch gebruikt dan heeft het zeer weinig effect want het past dan gewoon niet bij jou. Dit is dus zeer persoonlijk.

Juist om de verhalen van de distributeurs een beetje in te dammen heb ik Me voorgenomen om cursussen te gaan aanbieden over het wat en hoe. Met name de doterra distributeurs zij gek op hoe meer hoe beter. Ze verdunnen amper en belasten hun lijf met een grote hoeveelheid prikkels daardoor. Meer is echt niet altijd beter voor jou. Voor hun wel uiteraard want dan is je flesje eerder leeg :)


Na even wat veder zoeken kwam ik het merk puratotal tegen, heb jij ervaring daarmee, en wat is dat goedkope merk waar jij goede ervaringen mee hebt? Alvast bedankt!

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:53

pluisje88 schreef:
Mb123x schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met pura total?


Zie mijn post in het andere, hier genoemde topic. Gezien de verkoopprijs van het door jou genoemde merk heb ik er geen vertrouwen in dat het pure olie is en zonder troep. Ik ken het merk verder niet


Quote uit je andere topic. Lijkt me handiger om 1 van de twee topics aan te houden..

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:53

Ik heb de starterskit van doterra besteld en ben al een maand aan het wachten.
Is een uitzondering trouwens hoor.
Degene waarbij ik bestelde heeft dit nog nooit meegemaakt.
Maar valt me wel tegen.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 11:59

Ja ik ben ook benieuwd naar het goedkopere merk. Chi wil ik nog eens gaan proberen.

Ik begin een beetje de kriebels te krijgen dat bij Doterra vrijwel alles onverdund en veel gesmeerd kan worden, terwijl alle andere merken zeggen dat je moet verdunnen. Wat is nou waar?

Van de ene kant, puur 1 druppel of verdund 1 druppel, die druppel komt toch je lichaam binnen, dat blijft evenveel. En je moet sowieso niet steeds op dezelfde plekken smeren.

Maar van de andere kant, er word veel gewaarschuwd dat er verdund moet worden en dat is niet voor niets lijkt me. Antwoord Doterra: dat komt omdat die oliën niet zuiver zijn. En daar geloof ik dan weer niks van. Zij zijn echt niet de enige die zuivere oliën kunnen maken.

Ik moet eerlijk zijn dat er oliën zijn die ik van Doterra gewoon het lekkerst vind. Ruiken lekkerder, gewoon in alles beter als de andere merken die ik geprobeerd heb. Er zijn ook oliën waarbij ik geen verschil merk.

Maar Doterra begint me wel wat tegen te staan met hun hoogste woord.

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:06

Pluisje welke opleiding heb je gedaan?

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:06

Wat betreft de opleiding: het was onderandere onderdeel van mijn natuurgeneeskundige opleiding. Omdat ik me verder/breder wilde verdiepen heb ik nog de civas thuiscursus gedaan (die is prima trouwens!), meerdere bijscholingen en op eigen initiatief mezelf uiteraard verder verdiept.

Doterra zijn inderdaad schreeuwers en dat staat me heel erg tegen. Met hun goedkope agressieve overschreeuwende info verkondigen ze hun mening als hun hoogste woord en dat vind ik echt niet okee. Volgens hun is alles rozengeur en maneschijn en is alles op te lossen met olie. Etherische olie en hoe meer je gebruikt hoe beter het is. Etherische olie is zeer geconcentreerd wat super is, want dat betekent dat je maar heel weinig nodig hebt. Ze gebruiken echter belachelijke hoeveelheden waar ik echt met m'n hoofd niet bij kan. Dit staat echt haaks op de innemende voorzichtige aanpak van de natuurgeneeskunde. Terwijl ze naar de leken wel overkomen als mensen met verstand van natuurlijke geneeswijzen.

Young living was er eerder en die zijn wat innemender en veel minder agressief qua verkoopmethode. Ik heb gehoord, correct me if im wrong, dat er een conflict is geweest in het management over de werkwijze waardoor er iemand uit is gestapt en dat die zelf doterra is gestart uit protest.

De olie die ik gebruik schaf ik aan via de groothandel waar ik mijn spullen voor de praktijk inkoop. Ze zijn dus voor particulieren niet in te kopen. Omdat ik hem wel best goed vind had ik zowiezo al het plan om ze te gaan verkopen voor mensen die bij mij een workshop hebben gevolgd en dat ik daarmee dus weet dat ze het veilig gebruiken, juist omdat ze goed en veilig genoeg zijn om mee te beginnen. Als er meerdere mensen zijn die flesjes willen aanschaffen dan wil ik best wel wat voor jullie bestellen.

Wat betreft verdunnen: ik verdun alles. Altijd! En niet netjes afgeteld per druppel. Toen ik wat meer inside doterra was een tijdje toen deden ze bijvoorbeeld 1 druppel op drie druppels gefractioneerde kokosolie (dat vind ik wel een fijn product trouwens). Daarmee was het nog behoorlijk sterk. Zeker voor mensen met een gevoelige huid of bij dieren is mijn mening dat je meer basisopleiding moet gebruiken. Ik gebruik zelf meestal amandelolie (stuk goedkoper en net zo goed ;) ) maar abrikozenpitolie, jojobaolie en kokosolie zijn ook goed. en doe gewoon wat olie in mijn hand en dan een druppel etherische olie erin, even mengen en dan uitsmeren. Je kunt echt brand/bijtplekken krijgen van etherische olie. Maak er ook wel crème/zalf van met bijenwas en kokosolie met etherische olie. Werkt net zo goed maar is veel zachter voor je lijf.

Wat ik het allerergst vind dat ze zo rond roepen dat je etherische olie moet innemen. Absolute no go voor mij!

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:19

pluisje88 schreef:
Wat ik het allerergst vind dat ze zo rond roepen dat je etherische olie moet innemen. Absolute no go voor mij!


Allereerst MOET je natuurlijk niets.
Maar bij sommige oliën staat inderdaad aangegeven dat je ze ook kunt inzetten voor inwendig gebruik (dus innemen).

Zelf ben ik overigens van mening dat elk lichaam anders is en elk lichaam iets anders vraagt en er dus geen eenduidige handleiding of richtlijn kan zijn op het gebied van gebruik van etherische oliën.

Ik kijk daarbij altijd naar mijn eigen gevoel en ga ook nog eens sterk af op geur.
Er zijn wel wat oliën die ik puur (dus onverdund) gebruik.
Maar ik ben overigens niet echt een grootgebruiker.


Mag ik vragen waarom het voor jou een absolute no go is om het in te nemen? (gewoon uit interesse, ik ben overigens geen extreme schreeuwer, ondanks dat ik veel olietjes van Doterra in huis heb, maar het heeft mij nooit getrokken om het product verder te promoten)

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:29

Ja uiteraard. Ze zijn zo verrekte geconcentreerd en daarom raad ik het af. Alles wat ik zeg heb ik eerst op mezelf uitgeprobeerd. Iemand zei tegen mij je moet gewoon een druppel in je water doen. Lekker en super gezond. Neem de grapefruit dan van je er van af. Nou, ik heb het geprobeerd. Als eerste, olie en water mengt niet dus die druppel wordt niet verdund maar blijft als massa bij elkaar. Ik heb het opgedronken en had het gevoel dat m'n lippen in brand stonden. Een uur later voelde ik nog steeds in m'n slokdarm waar die verrekte druppel langs geweest was. Wat een scherp spul! Daarna twee dagen met zere, dikke opgezette lippen gelopen door irritatie. Een tijd later nog een keer met Citroën geprobeerd, weer op aanraden maar precies hetzelfde verhaal. En ik ben niet alleen. Ken er veel meer die zo reageren. Ik zal niemand tegenhouden om het te doen maar ik zou het zeker niet aanraden. Voor de gewenste effecten die het innemen zouden moeten hebben heb ik wel andere ook zeer effectieve methodes die net zo effectief of effectiever zijn zonder dit soort heftige reacties. Het heeft voor mij geen meerwaarde. Aromatherapie opzichzelfstaand overigens wel hoor!

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:53

Wat je zegt herken ik inderdaad wel hoor.
Zeker met het "drinken", het vermengt zich absoluut niet, dus het fikt als een gek aan je lippen. (Mijn moeder drinkt al jaren haar water met lemon olie en lijkt er geen last van te hebben, dus het zal vast voor sommigen niet zo vervelend aanvoelen).

Waar ik zelf wel baad bij heb is pepermuntolie, een druppel op mijn tong als ik echt vreselijk misselijk (of wagenziek) ben.
Verder hebben we in huis veggie caps (capsules waar je zelf olie in kunt doen, dan gaat het dus veilig langs je slokdarm en mond en pas daarna lost de capsule op, maar ik gebruik ze eigenlijk nooit.

Ik heb overigens persoonlijk ook een voorkeur voor topisch (op de huid) of diffusen (in mijn handen en dan inhaleren of direct uit het flesje, of in de diffuser).


Ik denk dat het net als met medicatie heel erg persoonsgebonden is of je heftig reageert op iets, dus daarin is uitproberen op een veilige manier zeker verstandig.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:00

De druppel pepermunt werkt idd erg goed. Je kunt hem dan ook met je vinger tegen je gehemelte drukken, schijnt minder gevoelig te reageren dan je tong. Ken veel mensen die dat verkiezen boven op de tong.
Diffusen werkt bij mij echt fantastisch (meestal gewoon in de diffuser). En heb een deel van mijn verzorgingsroutine vervangen door producten met etherische olie omdat ik dat gewoon veel fijner vind. Alle crème de deur uit en gewoon lekker amandelolie met een paar druppels etherische olie erin doet z'n werk meer dan prima.

Ja het is heel persoonlijk. Juis daarom heb ik moeite met de distributeurs die hun verhaal brengen als de waarheid die voor iedereen werkt. Enige nuance zou ze sieren ;)

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:09

Citrus oliën zijn erg allergie gevoelig. Ik zou dus nooit een druppel grapefruit of lemon in(eigenlijk op, want het mengt niet) water op drinken.
Een monster citrus olie om pakken (zonder knoeien) en ik sta 6x mijn handen te wassen ivm jeuk. Om vervolgens mijn handen wel met een fijne crème met oa tea tree en lavendel in te smeren.

Als je weer wat een producent (zoals wij) op de verpakking moet zetten aan 'enge tekens' word je er bang van. Schoonmaakmiddelen uit het schoonmaak kastje zijn onschuldiger als je de etiketten mag geloven.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:53

Dat vind ik ook erg bijzonder. Ooit intensief contact gehad met de groothandel met de vraag naar de kwaliteit van de olie ivm de waarschuwinnstekens die op het etiket van het flesje eo stonden. Hij verzekerde mij dat de kwaliteit van de olie vergelijkbaar was met die van dt en yl (wat uit mijn test al was gebleken) maar dat zij wettelijk verplicht zijn om die tekens op de flesjes te zetten vanwege de wetgeving. Ik weet niet waarom, maar dt en yl krijgen het dus voor elkaar om die wet te omzeilen waardoor zij het niet op de flesjes zetten.

Trouwens dat hele therapeutic grade olie is dikke onzin want het is”tromgeroffel” bedacht door doterra zelf. Slim staaltje marketing weer ;)

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 18:58

Ja inderdaad, dt en yl hebben geen waarschuwingen op hun flesjes staan. Ook eens na gevraagd: omdat het de enige pure oliën zijn. Zucht. Dat is geen antwoord.

Innemen ben ik ook geen fan van. Ik heb wel lemon geprobeerd, maar bleeeh, constant die gore oprispingen van citroen, maag van slag, nee... En inderdaad, het mengt niet.

Smart en sassy vind ik wel erg lekker om te drinken, maar dan doe ik 1 druppel op een halve liter water. Dan drink ik gemakkelijker water.

Maar ook sommige 'recepten' om te smeren, enorm hoge doseringen. Ik vind dat steeds griezeliger.

Kortom, ik ga zelf maar eens kijken voor een opleiding hierin. Ik vind het heel interessant en verdiep me er liever zelf in. Ik zit nu toch thuis met een flinke whiplash, dus daar heb ik wel tijd voor. Kent iemand toevallig een goede thuis studie, niet merk gebonden?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:04

muntdrop schreef:
Sorry maar jullie weten dat doterra en young living beide mlm bedrijven zijn, en dat de hoge prijzen de ze voor hun producten vragen nergens op slaan?

Je moet er maar even naar googelen maar het zijn echt geen helemaal zuivere bedrijven. Dit vind ik zelf een heel duidelijk artikel.

https://medium.com/@BoldAromathrapy/why ... 367f689404


Precies ja. Als je dan zo'n fan bent van olie (alleen van lavendel en tea tree is een werking aangetoond, de rest is zeer dubieus) koop dan gewoon losse potjes bij een winkel en niet via die MLM constructies!

Deze oliën zijn verkrijgbaar bij de meeste drogisterijen. Nieuw zijn twee bedrijven uit de V.S. die de Europese markt proberen te veroveren buiten de winkels om; DoTerra en Young Living. In het verleden hebben we al eerder kennisgemaakt met deze verkooptechnieken. Iedereen herinnert zich wel de tupperware party’s en de dubieuze praktijken van herbalife. Die laatste is veroordeeld voor illegale piramide verkoop. De agressieve verkooptechnieken die gebruikt worden zijn MLM (multi level marketing) of piramide constructies. De spil van het systeem zijn de verdelers of ‘adviseurs’. Zij verkopen het product niet alleen, maar ook het aanbrengen van nieuwe adviseurs kan financiële voordelen opleveren, al dan niet in de vorm van bonuspunten. Mensen die in eerste instantie producten afnemen bij deze adviseurs worden al snel aangespoord om zelf ook adviseur te worden, zodat ze zelf ook korting kunnen krijgen. Op deze manier ontstaat er een enorm vertakt netwerk van verkopers, die tegelijkertijd ook afnemer zijn. Bij dit soort constructies valt binnen een jaar vaak de helft af, omdat het alleen maar geld blijkt te kosten in plaats van dat het geld oplevert. Minder dan 1% van de deelnemers is in staat om geld te verdienen via MLM constructies en in de praktijk haalt bijna niemand meer dan 50,- euro per maand. Het komt er op neer dat je moet betalen om je eigen baan te creëren, wat natuurlijk een idiote situatie is. Wettelijk gezien is dit in Nederland strafbaar, herbalife is hiervoor ook veroordeeld [3]. Het is wel lastig om dit soort bedrijven veroordeeld te krijgen, omdat het netwerk in principe bestaat uit allemaal zelfstandige bedrijfjes. De top van het bedrijf is juridisch niet aansprakelijk.

Trap er niet in!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:18

Ik moet iedere 2 jaar 3 dagen op cursus om monster flesjes te mogen versturen over de hele wereld (vliegtuig dus). Gaat om 20 en 30 ml flesjes, citrus olie is vlambaar, dus gevaarlijk!
Dus er moet voor de consument altijd een vlam-sticker op. Veel olie is ook irriterend en milieu gevaarlijk, dat zijn dan al 3 gevaars etiketten die er op moeten! (iig voor de citrus, die doen wij het meest)

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:29

zorro schreef:
Maar ook sommige 'recepten' om te smeren, enorm hoge doseringen. Ik vind dat steeds griezeliger.

Kortom, ik ga zelf maar eens kijken voor een opleiding hierin. Ik vind het heel interessant en verdiep me er liever zelf in. Ik zit nu toch thuis met een flinke whiplash, dus daar heb ik wel tijd voor. Kent iemand toevallig een goede thuis studie, niet merk gebonden?


Ja veel te hoog. Effect is al bij weinig dus waarom zo hoog doseren snap ik echt. Ja dan is het flesje snel leeg en moet je nieuwe maar dat is dan ook er enige ;)

Civas is een aanrader :j

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:33

zorro schreef:
Ja inderdaad, dt en yl hebben geen waarschuwingen op hun flesjes staan. Ook eens na gevraagd: omdat het de enige pure oliën zijn. Zucht. Dat is geen antwoord.



:') :')

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:46

pluisje88 schreef:
zorro schreef:
Maar ook sommige 'recepten' om te smeren, enorm hoge doseringen. Ik vind dat steeds griezeliger.

Kortom, ik ga zelf maar eens kijken voor een opleiding hierin. Ik vind het heel interessant en verdiep me er liever zelf in. Ik zit nu toch thuis met een flinke whiplash, dus daar heb ik wel tijd voor. Kent iemand toevallig een goede thuis studie, niet merk gebonden?


Ja veel te hoog. Effect is al bij weinig dus waarom zo hoog doseren snap ik echt. Ja dan is het flesje snel leeg en moet je nieuwe maar dat is dan ook er enige ;)

Civas is een aanrader :j



Ik wil graag met je in gesprek komen! Erg geïnteresseerd om te kijken wat mogelijk is qua opleiding etd

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 19:49

Ja ik word er wel eens wat simpel van :')

Maar ik vind het lastig. Ik hou van lekkere geuren, zoals iets in de diffuser vind ik echt lekker. Lavendel smeer ik graag, vind ik echt lekker ruiken. Mijn vriend had vanochtend enorme rugpijn, past tense gesmeerd, en het knapt op. En zo heb ik echt wel voorbeelden waarvan ik denk, ja, dit is leuk, hier wil ik mee verder.

Maar ik kan slecht tegen het moeten kopen van dt, van de hierboven genoemde structuren. Hoe we het ook wenden of keren, het is een feit dat de mensen die boven mij in die structuur staan, geld verdienen aan mij.

Zo had ik laatst ineens een mail dat ik een upgrade gemaakt had, een hogere graad ofzo. Nou echnie. Ik heb na mijn starters set 2x wat besteld. Degene die boven mij staat (naam kwijt) zei dat dat gewoon een administratief iets was en dat ik bij mijn bestelling per ongeluk iets aangeklikt had. Nou nogmaals, echnie. Ik klik niet per ongeluk dingen aan als het om geld en betalen gaat.

Oftewel dat word voor mij gedaan. Dat wil ik niet. Daarom kijk ik nu ook naar andere merken, probeer ik wat uit. Wat volgens mijn dt'er echt gevaarlijk is, want alle andere oliën zijn niet zuiver. Chemisch, gif. Het begint me te irriteren. Maar ze is wel een gruwelijk goede fysiotherapeut waar ik perse bij wil blijven. Nu moet ik dus kijken of ik eerlijk ga zeggen dat ik dt te dwingend vind, of gewoon mijn mond houdt en het gesprek over olie probeer te vermijden :')

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:50

Civas opleiding lijkt mij wel wat ja.
Of
Silverlinde?

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:58

zorro schreef:
Ja ik word er wel eens wat simpel van :')

Maar ik vind het lastig. Ik hou van lekkere geuren, zoals iets in de diffuser vind ik echt lekker. Lavendel smeer ik graag, vind ik echt lekker ruiken. Mijn vriend had vanochtend enorme rugpijn, past tense gesmeerd, en het knapt op. En zo heb ik echt wel voorbeelden waarvan ik denk, ja, dit is leuk, hier wil ik mee verder.

Maar ik kan slecht tegen het moeten kopen van dt, van de hierboven genoemde structuren. Hoe we het ook wenden of keren, het is een feit dat de mensen die boven mij in die structuur staan, geld verdienen aan.


Moet je dan verplicht kopen? Nee toch? Bij YL niet, enkel als je ER lid bent

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 20:04

Ook even bij civas gekeken, goed te betalen als het enkel voor jezelf is in ieder geval! Ik ben niet van plan om er echt mee te gaan werken, behalve bij mezelf en eventueel mijn paarden als er een keer iets is.

Een vraag aan jou pluisje, of een ander die er kijk op heeft..
wat gebeurt er als je een niet zuivere, chemische olie gebruikt? Qua innemen en qua smeren?
En wat gebeurt er als je teveel olie gebruikt, qua innemen en smeren? Bij goede of slechte olie, om het zo maar even aan te duiden..

Wat gebeurt er dan in je lichaam? Daar ben ik zo benieuwd naar..

Caira: nee, dat moet niet. Alleen als je een lrp bestelling hebt, dan moet je elke maand wat kopen. Daarmee kan je korting sparen, hoe meer je koopt, hoe meer korting. Je mag wel zeggen, ik koop iets van een tientje, maar dat is te weinig om mee te sparen. Je mag de lrp wel altijd opzeggen schijnt.

Alleen ik doe niet mee aan die lrp bestellingen, want ik wil niet verplicht iets kopen.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 21:17

Dennis schreef:
Citrus oliën zijn erg allergie gevoelig. Ik zou dus nooit een druppel grapefruit of lemon in(eigenlijk op, want het mengt niet) water op drinken.
Een monster citrus olie om pakken (zonder knoeien) en ik sta 6x mijn handen te wassen ivm jeuk. Om vervolgens mijn handen wel met een fijne crème met oa tea tree en lavendel in te smeren.

Als je weer wat een producent (zoals wij) op de verpakking moet zetten aan 'enge tekens' word je er bang van. Schoonmaakmiddelen uit het schoonmaak kastje zijn onschuldiger als je de etiketten mag geloven.


Wat doe jij voor werk Dennis?

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:56

Naast mijn werk als hoefsmid werk ik in het bedrijf van mijn vader, handel en productie van etherische oliën dmv stoom distillatie voor de reuk en smaakstof industrie. Wij verkopen niet aan consumenten, alleen aan grote bedrijven. En een klein aantal oliën.