Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:54

Ik had een x bij een workshop een fijne weerstand-roller gemaakt.
Deze is nu leeg dus ik wilde zelf iets gaan maken. Heb gegoogled en zag een recept voor 10 ml roller:
3 Lemon, 3 Oregano, 3 Onguar, 3 Tea Tree en 3 Frankinscence.

Hebben jullie nog andere recepten?

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:11

Ik heb dezelfde oliën erin, maar zie andere hoeveelheden voorbij komen.

Ben er nog niet achter welke hoeveelheid het beste zou zijn.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:42

Ik meen me van de workshop ook te herinneren dat er iets andere hoeveelheden in zaten van de druppeltjes. Vind ook nog deze:
4 druppels citroen
4 druppels thieves
3 druppels oregano
2 druppels tea tree
2 druppels frankincense

En dan is de thieves denk ik vergelijkbaar met de onguard.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:09

In mijn weerstand roller zit
7 druppels thieves
7 druppels prurification
5 druppels lemon

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:53

Hai allemaal,
ik lees hier nog steeds mee en vanmiddag lid geworden van young living, dus gaat nu echt iets gebeuren, haha! O:)
Wat ik zelf altijd erg vind, is een naslagwerk in papiervorm. Ik duik graag de boeken in *D

Jullie tips voor wat Hét Boek/ Naslagwerk wat betreft de oliën is?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:58

Voor mij als je engels goed is:
Desk reference oil guide. Die is ook van young living zelf dacht ik. alle olien worden duidelijk uitgelegd en ook ziektes en kwaaltjes worden behandeld en daarbij gezegd welke olien je ervoor kan gebruiken.

Ik heb nu de pocket versie, deze is al heel erg fijn maar de grote is fijner :D

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:12

Jaan81 schreef:
Hai allemaal,
ik lees hier nog steeds mee en vanmiddag lid geworden van young living, dus gaat nu echt iets gebeuren, haha! O:)
Wat ik zelf altijd erg vind, is een naslagwerk in papiervorm. Ik duik graag de boeken in *D

Jullie tips voor wat Hét Boek/ Naslagwerk wat betreft de oliën is?


Voor mij is dat het Aromecum.
Dat is een boek wat gebruikt wordt voor de opleiding aromatherapie en is niet gebonden aan enig merk.
Staan dus ook geen blends in, maar alleen de pure oliesoorten.

https://www.aromalifestyle.shop/aromecum-boek.html

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:19

Aromecum is inderdaad goed. Hoewel ik geen fan ben van het merk vind ik het modern essentials van doterra ook een goed boek.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:21

Dank jullie voor de tips

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:44

Oh, aromecum staat echt op mijn verlanglijst <3

Nu wel echt blij met de olie.
Ik hoop met bepaalde olien onze weerstand op pijl te houden en ook het virus buiten de deur te kunnen houden.
Wel even een extra portie vitaminen met olie bijbesteld, toch even het zekere voor het onzekere nemen.
En nog nooit zo blij geweest met de on Guard handzeep *\o/*

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:26

Met een druppel zoete sinaasappel of bloedsinaasappel in de ochtend door een glas warm water pak je al een hoop vitamines mee.
Bij ons staat de diffuser met eucalyptus en pepermunt ook lekker elke ochtend aan en in de avond Vetiver met Sinaasappel en Den.

Hebben jullie de diffuser ook veel aan nu?

En misschien een leuk idee om lekkere combinaties te delen?

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:28

je weet dat de olie van de schil gemaakt is en daar geen vit c inzit?
Dit is in ieder geval wat wij van onze upline te horen hebben gekregen ivm verkeerde info op internet

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:07

Ik heb de diffuser dagelijk aan. Nu vandaag boodschappen wezen doen dus heb nu vol de weerstand boost/lucht reiniging erin. Morgen en overmorgen ook nog 1x en dan ga ik weer meer wisselen :d

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:14

frisian_love schreef:
Oh, aromecum staat echt op mijn verlanglijst <3

Nu wel echt blij met de olie.
Ik hoop met bepaalde olien onze weerstand op pijl te houden en ook het virus buiten de deur te kunnen houden.
Wel even een extra portie vitaminen met olie bijbesteld, toch even het zekere voor het onzekere nemen.
En nog nooit zo blij geweest met de on Guard handzeep *\o/*


Ik was halverwege je post en toen dacht ik: die gebruikt vast doterra. En in de laatste regel, Haha bingo. Doterra is gek op overdaad. Olietje voor dit, olietje voor dat en voor je het weet gebruik je meer dan tien verschillende olie soorten per dag. Dat is de manier waarop doterra werkt. Wel typisch dat ze blijkbaar dat zo goed uitdragen dat iedereen dat overneemt. Laat je niet gek maken ;) etherische olie is heel sterk spul en meer is absoluut niet altijd beter. Voor doterra wel overigens. Meer gebruiken is sneller flesje leeg is sneller nieuwe kopen ;) maar die overdadige consumptie is dus nergens voor nodig ;)

En inderdaad: etherische olie bevat geen vitaminen. Dus vitamine C binnen krijgen vanuit etherische olie gaat hem niet worden masja

Wat betreft de diffuser: ik heb er 1 op m’n slaapkamer staan en 1 in de woonkamer. Op m’n slaapkamer zit nu sinaasappel en frankencinse in. Slaap ik heerlijk op. Vertiver gebruik ik nooit meer op m’n slaapkamer. Ik vind hem verschrikkelijk vies (afkeer terwijl ik hem eigenlijk wel kan gebruiken. Waarschijnlijk doet die meer dan dat ik nu kan verwerken). Op zich is ie in combinatie met iets anders wel goed te doen hoor. Maar als ik die op mijn slaapkamer gebruik dan slaap ik heel snel in, en droom ik de gekste onzin bij elkaar. Altijd dromen met dood, verderf, oorlog, geweld en angst. Gek genoeg overkomt mij in die dromen zelf nooit wat. Ik kijk mee vanaf de zijlijn maar het halve dorp komt voor in die droom en iedereen behalve ik krijgt het nogal zwaar te verduren. Zelfs m’n paard zat in de laatste droom. Na 3x achter elkaar de link gelegd dat het door de vetiver kwam, die weggelaten en probleem opgelost. Beetje bijzonder wel ;)

In de woonkamer rozemarijn en Citroen. Heb daar een beetje inspiratie gebrek. Ben een beetje klaar met de winter geuren maar nog niet echt toe aan de zomerse/lente recepten.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:38

Mij was verteld dat Sinaasappel goed was voor Vit C. Maar lees nu dat dit niet zo is. Suf, want zou zweren dat ik me er beter door ben gaan voelen. Misschien een ander goed effect daardoor. Geen idee.

Als lekker zomers recept vind ik Citroen met Geranium erg lekker.

De rare dromen die je van Vetiver hebt klinken niet tof. Misschien alleen nog overdag gebruiken?
De combi met Sinaasappel is een hele lekkere vind ik. Werkt in de donkere tijd ook fijn tegen sombere gedachten.

Ik gooi overal een drupje Den in. Als je daar niet teveel van in doet ruik je het niet, maar is wel een grote bacterie doder.

Heerlijk in de winter vol snot en gehoest.

Mijn zoon zit nu heerlijk in een bad met Eucalyptus en Lavendel. Ik zit er naast te genieten van de lucht hihi.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:53

Ahh vertiver..... Daar is mijn haat liefde verhouding olie.. #)

Ik kan hem de ene dag heel erg goed hebben en dan vind ik hem ook echt onwijs lekker ruiken. De andere dag moet ik hem binnen 5 minuten uit zetten anders ga ik over mijn nek ervan. Ik kan hem ook wel erg gebruiken maar soms is hij gewoon echt teveel.

op het moment de weerstands boost (thieves, purification en lemon) in de difusser. 's avonds in de slaapkamer heb ik nu meestal peace & calming <3 <3

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:00

Ja nou allemaal bekenden in een groot hok opgesloten die bewust gelectrocuteerd werden vond ik niet zo heel tof maar toen een paar meter verderop in diezelfde droom mijn paard in een soort trailer zonder wielen stond opgesloten, recht in de vuurlinie van kogels werd ik helemaal niet blij. Gelukkig werd ze niet geraakt totdat er een raket op haar “hok” kwam. Ahum tot zover mijn vriendschap met vertivert := en dat was nog niet eens opgesmeerd maar gewoon in de diffuser met lavendel en nog iets wat ik even niet meer weet. Dit was de laatste dag met dromen. Die daarvoor waren minstens zo erg alleen zat mijn paard daar niet in dus dat was nog te handelen Haha! Grappig. Nu ik dit schrijf zie ik het letterlijk weer voor me.

Toch ook wel interessant dat een olie zo’n effect kan hebben terwijl ik bij de rest wel iets merk maar niet zo heftig. Ben er dan wel benieuwd naar wat dit nou eigenlijk zegt. Dat zo’n olie zo’n groot effect heeft zegt dat hij wat triggert. Er zijn echter genoeg enge dromen te. Bedenken maar het is wel opvallend dat er altijd veel ellende, pijn en angst is om mij heen, dat ik zelf een soort neutrale partij ben (stond erbij en keek ernaar) maar dat mij ook nooit iets naars overkomt ondanks de heisa om mij heen. Ben ook niet bang ofzo. Best apart. 3 totaal verschillende dromen net totaal verschillende thema’s maar allemaal het bovenstaande erin. Toch gek. Vertivert triggert iets bij mij blijkbaar en kan er de vinger niet op leggen wat het precies is.

Wat betreft den: I love den! Heerlijk samen met sinaasappel! Love it.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:00

Ze zeggen vaak dat als je een olie echt niet lekker vind, dat je hem dan misschien wel heel hard nodig hebt voor iets. Maar ik trek nu toch echt naar bepaalde olien en dat zijn wel elke week verschillende.

Ik gebruik zowel olien van YL als van D. Maar merk dat ik steeds meer ga verdunnen. Heel veel nu in een roller zitten met de helft draagolie en de helft olie. Ik heb het idee dat je met de roller ook geen volle druppel gebruikt.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:14

Ja dat geloof ik ook.

Wat betreft dat verdunnen: ik verdun praktisch alles en ook veel meer verdund dan aangegeven en dat werkt prima. Zachter voor je lijf en het effect is hetzelfde. Waar je bijvoorbeeld 1 druppel laveldel zou willen gebruiken neem ik diezelfde druppel maar in plaats van puur of met twee druppels draagololie neem ik gerust een scheutje. Die ene druppel laveldel blijft dan nog steeds 1 druppel..

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:24

Meng je het dan op je huid bedoel je?

Ik zag laatst een heel schema rondom verdunningen.
Komt dat echt zo nauw?

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:52

Ik doe gewoon wat draagolie op m’n hand. Afhankelijk wat ik wil insmeren dus voor gezicht minder dan voor bijvoorbeeld benen ofzo. En daar doe ik het gewenste aantal druppels in, even met m’n vinger door elkaar roeren en dan gewoon insmeren. De grote merken zeggen vaak 1 druppel eo op twee druppels draagolie ofzo maar ik vind dat niet genoeg verdund dus doe het hoe ik het wil en dat werkt prima. Dus komt het echt zo nauw? Nee absoluut niet. Zeker niet als je voldoende draagolie gebruikt. Dus bijv bij kleine kinderen of kleine dieren beer verdunnen. Maar dat kun je met gezond verstand best zelf bedenken lijkt me ;). Ik vind die schema’s persoonlijk erg krap aangehouden. Maar dat is persoonlijk. De natuurgeeeakundige kijk is heel anders dan hoe doterra dingen uitdraagt.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:58

Nickolay schreef:
Ze zeggen vaak dat als je een olie echt niet lekker vind, dat je hem dan misschien wel heel hard nodig hebt voor iets.


Ja je hoort het vaak. Maar het staat wel helemaal haaks op het aanbieden aan dieren en hen zelf laten kiezen waar ze naar toe trekken en waar ze bij weg draaien. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om iets waar bijvoorbeeld mijn paard voor wegdraait toch op zijn lijf te smeren waar hij er niet meer bij weg kan, waarom zou je dat dan bij jezelf wel doen?

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:45

we weten natuurlijk niet op welke manier paarden of andere dieren de olien kiezen.
Is dit wel op geur zoals wij dit doen? Ik weet het niet

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:30

@pluisje88 ik gebruik idd Doterra.
Gewoon omdat deze olien bij mij het meeste teweeg brengen.
Heb ook kennis gemaakt met young Living en daar had ik een compleet andere emotie bij.
Ik vind het fijn om een zuivere olie te gebruiken, die ik vervolgens zelf verdun met draagolie.
Er zijn idd mensen die puur gebruiken of amper verdund, maar daar ben je natuurlijk zelf bij.
Daarnaast weet ik als aromatherapeute dat ik de olien met mate moet gebruiken.
Bij mij gaan er vaak maar 5 druppels in een 10 ml flesje, dat doet gewoon prima zijn werk.
Ik ben ervan geschrokken hoe weinig etherische olien echt zuiver zijn.

Stiekem ben ik nu wel benieuwd welke olie jij gebruikt :D

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:16

Ik heb een groothandel met echt goede olie en verder hebben young living en doterra goede olie. Die laatste past alleen niet goed bij mij qua frequentie. Ook wel wat andere oliën getest (ook biologisch) maar daar was ik absoluut niet over te spreken.