Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:07

Karina schreef:
Ik denk dat het ook zo'n vaart niet loopt met diffusers hoor, maar de citrus-oliën kunnen wel degelijk gewoon plastic zoals een pet-fles wat oplossen.


Absoluut. Dus nooit Lemon olie in iets doen in plastic wat je opsmeert of inneemt. Dus geen water met Lemon eo in een plastic fles, olie of crème met daarin Lemon bewaren in een plastic pot ed. Van het innemen ben in absoluut geen voorstander trouwens. Voor diffusen maakt het niks uit verder. Het is niet zo dat er dan ineens giftige stoffen of micro plastics door de lucht gaan zweven ofzo. Zon vaart loopt het niet.

Karina schreef:
Verder zou ik me niet teveel zorgen maken, al kun je lemon-olie best goed als stickerverwijderaar gebruiken ook :D


En wat dacht je van je kranen schoonmaken?! :))

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:31

Ik heb de diffuser van een vriendin geleend en heb ook haar Peace (skin care oil) van DoTerra mee.

Hoeveel ml water en hoeveel druppeltjes zal ik in de diffuser doen? Ik ga hem op mn slaapkamer gebruiken, dus kleine ruimte. Wil hem graag nog even overdag testen, en niet vlak voor t slapengaan, zou een beetje jammer zijn als ik niet kan slapen omdat hij te sterk is :')

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:41

Op de diffuser staat hoeveel water er in mag. Gewoon vullen tot daar. 2 druppels erin en aanzetten. Ruik je te weinig, 2 druppels erbij enz. Net zo lang tot je het goed vindt. Ligt bij mij heel erg aan de olie. Sommige olie is 1 of twee druppels al bijna te veel, anderen vind ik 8 heerlijk. Veel meer dan 8 - 10 druppels is eigenlijk nooit nodig.

Ik neem zelf tegenwoordig gedemineraliseerd water of afgekookt en daarna afgekoeld water. Geeft minder aanslag in je diffuser.

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:45

Welke diffuser is een beetje leuk geprijsd en ook nog leuk om te zien?
En fijn?

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:48

Anoniem schreef:
Welke diffuser is een beetje leuk geprijsd en ook nog leuk om te zien?
En fijn?


Ik heb een hele fijne van Ali. Al minstens 3 jaar in gebruik. En blijft fijn. Fijner dan mijn dure doterra diffuser. Mocht je een linkje willen dan roep maar. Tegenwoordig hebben ze ze ook bij action van grundig voor amper een tientje. Heb vorig jaar er 1 aan mijn zusje gegeven voor sinterklaas en die doet het ook prima.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:03

Wat leuk dit topic!
Ik ben ook dol op etherische oliën!
In de zomer gebruik ik het bijna niet maar nu de koude dagen aanbreken vind ik het heerlijk!
Ik gebruik de oliën van Chi, niet met een speciale reden maar gewoon omdat de drogist in het dorp die verkoopt :+
Ik koop ze liever in een winkel dan online dan kan ik ze meteen ruiken. Op het moment gebruik ik eucalyptus en citroen met een diffuser van lucovitaal.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:10

pluisje88 schreef:
Ik heb een hele fijne van Ali. Al minstens 3 jaar in gebruik. En blijft fijn. Fijner dan mijn dure doterra diffuser. Mocht je een linkje willen dan roep maar. Tegenwoordig hebben ze ze ook bij action van grundig voor amper een tientje. Heb vorig jaar er 1 aan mijn zusje gegeven voor sinterklaas en die doet het ook prima.

Mag ik een linkje! Ik heb toevallig zo een van de action maar die doet het niet zo goed meer dus ben opzoek naar een nieuwe. Ik wilde eigenlijk de brevi diffuser van doterra bestellen maar wellicht is de Ali een betere optie :D

Als ik ga douchen druppel ik steeds voor ik de douche aanzet een druppel eucalyptus olie in een hoek van de douche (niet in de bak zelf zodat het niet direct wegspoelt). Dat is zo heerlijk...

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:32


Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:43

Deze heb ik, simpel ding. Kan op 2 standen.
1 die blijft dampen en 1 die 30sec dampt en dan 1 minuut wacht.
Verder zit er een lampje in met verschillende kleuren.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:12

Waar( of welk merk) kopen jullie je basis olie?
Ik denk aan amandel of jojoba.
En jullie flesjes en rollers?

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:19

Basisolie bij de groothandel (amandelolie als abrikozenpitolie, sheaboter, kokosolie en kastorolie.) Tot nu toe een aantal verschillende geprobeerd maar vind dat zij toch echt de beste kwaliteit hebben.

en flesjes ed bij ome Ali :j

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:10

Ja groothandel kan ik niks kopen haha, helaas.
Zou wel handiger zijn.
Waar zit jij, wellicht namelijk niet ver van mij af...

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:13

Hoe lang blijft een glazen flesje jojoba olie houdbaar? Hij is al open.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:25

Anoniem schreef:
Waar( of welk merk) kopen jullie je basis olie?
Ik denk aan amandel of jojoba.
En jullie flesjes en rollers?


Ik koop de basisolie bij Holland en Barrett. Hebben vaak mooie aanbiedingen en kwaliteit vind ik erg goed.

Flesjes en rollers laatst bij Ali besteld. Gewoon op de gok en positief verrast met de kwaliteit!

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:41

De flesjes en rollers die je in Nederland koopt in webwinkels komen ook gewoon uit China oid dus veel verschil zal er niet in zitten..

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:50

Dan toch voor eerst van m’n leven eens bij Ali bestellen haha

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 15:46

XxLiEsJuHhxX schreef:
kwa defuser en huisdieren. Zorg ervoor dat de eerste keren de dieren zeker zelf kunnen kiezen of ze wel of niet in dezelfde ruimte zitten.
Hier nog nooit problemen gehad. Ook in de stal met de paarden niet :D


Het internet staat ondertussen echt wel vol van olie in combinatie met gebruik voor dieren. Voor katten is het echt heel giftig. Als je het dan toch gaat verdampen, doe het dan waar de kat niet komt of slaapt

https://vcahospitals.com/know-your-pet/ ... ng-in-cats
https://www.petpoisonhelpline.com/blog/ ... oils-cats/
https://thewirecutter.com/blog/are-esse ... -for-pets/

Het internet staat vol van waarschuwing, please let op voor je kleine huisdieren

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 15:54

Jeetje dit is wel heftig!
Ik heb juist citroen en eucalypthus staan :=
Mn kat heeft altijd de mogelijk om naar een andere ruimte te gaan maar hij lag lekker op zn paal, 3 meter verderop en 2 meter hoog.
Heeft dit al kwaad gedaan? Ik gebruik het in de woonkamer. Vanaf nu deze oliën niet meer natuurlijk.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 15:58

Er zijn al meldingen van overleden huisdieren gepasseerd en ook verschillende dierenartsen raden aan om het gebruik te minderen. Ik heb vooral gehoord dat die mengelingen met tea tree echt gevaarlijk zijn voor hond & kat

Jessix

Berichten: 16436
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:03

Mijn huisdieren moeten er niets van hebben. Ik zelf ook niet dus dat scheelt. :) Ik vind de geurtjes best lekker voor even, maar moet niet zo'n apparaat naast me die het de hele tijd afgeeft. Het ruikvermogen van huisdieren is natuurlijk veel groter, dus kan me voorstellen dat ze het niet fijn vinden. Als ik een spraytje maak voor de paarden dan doe ik dat ook altijd in de badkamer als de huisdieren er niet bij zijn. Met name ook omdat hier citroen en tea tree in gaat.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:17

Ja en honden en katten likken ook meer aan hun vacht dus is het ook een groter risico dat ze het binnen krijgen

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:23

Wij hebben de diffuser vaak aan thuis. Soms komen de katten er juist lekker bij liggen. Soms weten ze niet hoe snel ze weg moeten zijn.
Fijn dat ze dat zelf aangeven.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:34

Ik laat mijn dieren zelf kiezen. Sommige geuren vinden ze niks en andere hebben ze geen probleem mee. Ze kunnen gaan en staan waar ze willen in huis en de diffuser staat altijd enkel maar op 1 plek aan. :)

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:40

Nou ik heb flesjes en rollers besteld bij Ali.
Ben benieuwd wanneer ze komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:36

Iemand misschien ervaring met de inhaler van chi?
Kan je een aantal druppels olie op een soort staafje doen en dan inhaleren, leek mij fijn voor Bv verkoudheid..