Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 07:39

Hallo, ik werk sinds december met oliën van yl. Nu heeft de hond twee ontstoken ogen. Heeft iemand een idee welke olie hem zou kunnen helpen?

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:03

Caira schreef:
Even een schopje, ik heb gisteren een hele dag cursus gehad bij dierenarts Erwin van Gijtenbeek. Echt een eye opener, met heel veel wetenschappelijk onderzoek naar de werking en het gebruik van de oliën. Zo ontzettend fijn om een dierenarts uit te horen leggen waarom en wat hij gebruikt


Super gaaf! Ik had er graag bij willen zijn. Volgende keer dan maar :) ik vind het heel leuk dat deze dierenarts er zulke goede resultaten mee bereikt in hun praktijk.

Ik praat ook graag mee in dit leuke topic!!
Hier een groot young living fan voor zowel mijzelf als bij mijn dieren <3

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:29

brudoe schreef:
Hallo, ik werk sinds december met oliën van yl. Nu heeft de hond twee ontstoken ogen. Heeft iemand een idee welke olie hem zou kunnen helpen?


Ik zou niet met eo aan de ogen gaan zitten. Zou eerder schoonmaken met koude kamillethee ofzo. En immuunsysteem boosten met echinacea tinctuur (innemen)

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:19

MarcoBorsato schreef:
Volgens mij hebben jullie het bedrijf van mijn oom overgenomen, landgoed Kernhem? En Erwin is mijn dierenarts, jongens houd op met me :') zo bizar!

Heerlijke boerderij is het <3


Ha, geweldig, it's a small world afterall! Nou doe zowel Michiel als Erwin maar de groeten ook al spreek ik ze regelmatig.

Macs schreef:
En de dochter van Karina zit bij mij op school O:) (om het rondje af te maken )


Wat leuk Macs, ben je ook al eens hier op de boerderij geweest dan? Zijn regelmatig groepjes van school geweest.

Vaak helpt het om het trilplaatje van je diffuser schoon te maken met een drupje lemon-olie, het is vaak kalk en residu van olie daarop waardoor ie het niet meer doet. Het zal wel zo zijn dat minder zuivere olie meer residu achterlaat. Ik heb geen ervaring met de diffusers van de Tuinen trouwens, alleen met de dewdrop en aria.

Ogen: inderdaad niks insmeren, nooit, en als het perongeluk gebeurd (vooral lollig als je nog peppermint aan je vingers had) nooit met water proberen op te lossen, dan maak je het erger, maar met een neutrale (draag)olie.
Maar je kunt wel degelijk iets doen aan ontstoken ogen, ik doe meestal thieves op een corresponderend reflexpunt, en lavendel om het hoog heen aantippen. Het oog zelf inderdaad prima met afgekoelde kamillethee schoonmaken, doe dat voordat je de olie rondom tipt om te voorkomen dat het door het vocht door zou kunnen druppen richting oog.

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 08:15

Bedankt voor de tips! Met water was ik al bezig, ik ga de lavendel olie eens proberen!

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 01:10

Ik heb 2 oude pony's met lichte griep waar ze niet echt overheen lijken te komen. Ze hebben betere dagen, maar de andere dag bijv. opeens toch weer een beetje terugval (minder eetlust, slomer). Is er een olie die zou kunnen helpen om het herstel vlotter te laten verlopen?

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:49

Ingrid_92 schreef:
Ik heb 2 oude pony's met lichte griep waar ze niet echt overheen lijken te komen. Ze hebben betere dagen, maar de andere dag bijv. opeens toch weer een beetje terugval (minder eetlust, slomer). Is er een olie die zou kunnen helpen om het herstel vlotter te laten verlopen?


Ik zou persoonlijk eerder naar fytotherapie grijpen in dit geval. Echinacea bijvoorbeeld.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:11

Ingrid_92 schreef:
Ik heb 2 oude pony's met lichte griep waar ze niet echt overheen lijken te komen. Ze hebben betere dagen, maar de andere dag bijv. opeens toch weer een beetje terugval (minder eetlust, slomer). Is er een olie die zou kunnen helpen om het herstel vlotter te laten verlopen?


Ik kies dan zelf voor een combinatie van Thieves en Raven of R.C. van Young Living. Ook bij de koeien met luchtweginfectie heel effectief. En bij onszelf :D .

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:16

@Ingrid_92, van DoTerra heb je de OnGuard voor de weerstand.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:49

Ik zat dit topic eens door te lezen en begrijp dat velen van jullie Doterra of young living gebruiken als merk. Beide met een marketing systeem helaas.
Maar wat weten jullie van andere merken zoals chi, la drome, zonnegoud, green tree, tisserand en aromed ?

En met wat googlen op internet vond ik b.v. ook : http://indekoperenketel.nl/webwinkel/olie/ of http://www.geurwolkje.nl Nederlandse distilleerders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:34

Ik ben ook zoekend naar andere merken dan doterra en young living.

Hoe kunnen het beste olie verdunnen?
In de hand?
( als je een bepaalde olie vaak gebruikt man je natuurlijk een flesje zelf maken met basis olie en de etherische olie erbij...)

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:55

Anoniem schreef:
Ik ben ook zoekend naar andere merken dan doterra en young living.

Hoe kunnen het beste olie verdunnen?
In de hand?
( als je een bepaalde olie vaak gebruikt man je natuurlijk een flesje zelf maken met basis olie en de etherische olie erbij...)



Ik heb niet zoveel verstand van andere merken, dus daar kan ik je niet mee helpen. Hoeveel je verdunt is afhankelijk van je doel, en voor wie het is. Je kunt verdunnen met een neutrale olie. Bv amandelolie

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:53

Ik bestel van o.a. Chi en Volatile wel eens oliën die ik bij YL niet kan bestellen, laurier bijvoorbeeld omdat dat wel een hele mooie is voor de koeien. En ook wel eens een waar het prijsverschil dat een goede optie maakt. Ik denk dat ze ook prima zijn. Het voordeel van de YL is voor mij wat dan voor veel weer het nadeel is, het marketingsysteem, aangezien daar dan wel weer veel kennis aan begeleiding aan gekoppeld is wat je bij de andere merken niet hebt doordat men van dit soort producten gewoon geen "claims" op verpakking of in webshop mag plaatsen over waar het goed voor is. Ik heb daar wel veel aan gehad zeker toen ik er net mee begon, maar ik heb misschien ook geluk gehad met via wie ik er mee in contact kwam, dierenarts.

Ik ken een aantal die Maris noemt niet, ga er ook eens naar kijken.

Verdunnen doe ik meest in een roller- of druppelflesje, ligt er aan waar ik het voor ga gebruiken. Ik gebruik V6 of avocado olie.

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:29

Ik heb de olie van mijn groothandel.
Die vind ik heel goed eigenlijk. Ook een paar flesjes van ladrome maar daarvan weet ik nog niet zo goed wat ik daarvan vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:10

Ik heb vandaag “ back to earth” gekocht van chi.
Vind dat een fijn merk.
Wil het ( verdund? Weet niet de optimale verdunning) gaan gebruiken voor mijzelf en paard.

Welke oliën zijn sowieso fijn om te hebben, behalve bv lavendel en tea tree?
Gebruiken jullie de olie altijd verdund?
Ik weet van lavendel en tea tree dat het wel onverdund kan...

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:03

Wat is je doel, voor jezelf en je paard? Ik lees dat het een combinatie is van patchouli, lavendel en ylang ylang. Klinkt heerlijk! Ik zou als ik dat zo lees in eerste instantie denken aan diffusen om een prettige sfeer te creeeren. Maar ze hebben ook alledrie goede huidverzorgende capaciteiten en daarvoor kun je het prima verdunnen. Verdunnen klinkt vaak als de werking omlaag halen, maar dat is niet altijd het geval bij etherische olie, het maakt het soms ook juist beter opneembaar via de huid. "Hete" oliën moet je sowieso wel altijd verdunnen, een voorbeeld is oregano die ik wel vrij veel gebruik voor vee en kippen.

Oliën die ik veel gebruik vooral op ons bedrijf voor de dieren is Thieves (een blend van Young living) die sterke antibacteriele eigenschappen heeft, en orange is echt een favoriet van mij waar ik nooit zonder van wil zitten. Ik vind een druppel in mijn water heerlijk, de geur vind ik heel opwekkend en vrolijkmakend.

Van Chi koop ik regelmatig een flesje wat goed werkt als emulgator (ben de naam even kwijt), dus hulp om olie op te lossen in water. Dat vind ik dan weer handig als ik bijvoorbeeld een spray wil maken op waterbasis, bijvoorbeeld voor mijn kippenhok.

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:25

Doel is eigenlijk “
Aarden”. Wat rustiger worden en blijven.

paddraigh
Berichten: 3693
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:20

Hier ook een gebruiker. Ik heb zojuist bij het geurenwolkje besteld.. Dat scheelt nogal ivm young living.. Ook daar heb ik mijn gebruikelijke olie besteld..
Maar wil even kijken als een ander merk ook volstaat

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:09

Gezien de hoeveelheid ervaring hier: iemand die zijn/haar eigen paardenvliegenafweerspray maakt? (Goed woord voor scrabble trouwens.) De meeste basis oliën heb ik wel in huis, anders haal ik wel enkele bij.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 19:46

Ik meld me ook graag als fanatieke olie gebruiker.

Begonnen met de olie van Young Living. Mijn schoonzus gebruikt DoTerra.

Maar omdat ik een beetje moeite heb met het MultiLevelMarketing principe zijn we op zoek gegaan naar een andere leverancier. Ik ben uitgekomen bij Farfalla. Erg tevreden over dit merk.
Maar denk dat er zeker nog meer goede merken zijn. Als het maar bio is en zonder chemische toevoegingen.

Ik ben fan van het boek Aromecum. Lijkt wel een soort woordenboek voor olie. Elke oliesoort staat er wel in en waar je het voor in kunt zetten. Erg fijn.

Gebruik het momenteel alleen voor humane toepassing. Verdamper, crème, zalf, olie op de huid en in het eten/drinken.

Voor de paarden gebruik ik het (nog) niet. Maar wil daar wel verandering in brengen.

Een van mijn merries heeft bij het inrijden op een andere stal schimmel opgelopen.
Na 5 behandelingen met Imaverol lijkt het grotendeels onder controle, maar nog niet helemaal. Nu denk ik dat het verstandig is om Oregano in te zetten tegen de restanten schimmel, maar kan iemand adviseren in welke verhouding ik het beste kan verdunnen? En welke draagolie jullie gebruiken voor de paarden acht (of toch met water en flink schudden voor gebruik)?

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:28

Ik vind chi ook fijn.
Alleen nog wat zoekend naar draag olie en wanneer je bv spray of juist roller maakt/ gebruikt..

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 23:20

Ik vind amandelolie een fijne draagolie.
Puur en makkelijk verkrijgbaar.

In spray gebruik ik meestal water. Omdat ik liever geen vetvlekken krijg. Maar olie en water mengt niet goed, dus altijd echt goed schudden voor gebruik.

Op paarden weet ik niet hoe de olie reageert op hun vacht. Dus weet ook niet of je dan beter water of olie kunt gebruiken.

PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:34

Heeft iemand van jullie al eens de iTovi scan gedaan?

Ik heb het laatst gehad en er kwamen wel wat dingetjes uit. Echter twijfel ik ook wel wat of het niet verkoop praatje is.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 13:17

Ja ik heb hem ook een keer gehad. Mijn favoriete en meest gebruikte oliën kwamen er uit. En het hele vitamine pakket van doterra, die ik echt te duur vind en dus ook niet aan begin.. maar verder dacht ik wel dat het aardig overeen kwam, met de kleine kwaaltjes die ik heb, en de oliën die ik daarvoor gebruik.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:51

Geen itovi wel een zyto geregeld en het klopt eigenlijk altijd, ook als ik het zelf niet wil weten