Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 36 [ 884 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gebruikers etherische/essentiële oliën

 
Profiel   

Ik gebruik mijn flesjes gewoon langer hoor. Tot ze op zijn. Bij citrus olie gaat dat heel snel want die gebruik ik graag, andere zijn meer dan een jaar oud. Bij andere merken zijn die voorschriften er niet. Zodra een olie bedorven is lijkt me dat dat je dat wel merkt door verkleuring/schiften/schilferen of wat dan ook. Ik ben niet van verspilling in welke vorm dan ook dus ik persoonlijk vind dit de grootste kul. Wil geen claims aan m’n kont van iemand waarbij het mis is gegaan ofzo, ik zeg alleen hoe ik het doe :) moge dat even duidelijk zijn :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 12:19 



 
Profiel   

Ik had ook meer idee dat het was om de verkoop op te schroeven hoor, ik heb flesjes die ik al wel drie jaar heb waar niks mee mis is. Ik maak van sommige olieen een inhaler om aan te snuiven zeg maar, en dan gebruik je maar een paar druppels terwijl je er maanden aan kunt ruiken dus dan gaan de flesjes niet zo hard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 16:37 



 
Profiel   

Nee inderdaad. Tenzij ze mee de
Wasmachine in gaan :) ja schuldig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 17:15 



 
Profiel   

Iemand tips voor een goede/betaalbare/mooie diffuser? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 22:55 



 
Profiel   

Nirvana_ schreef
Iemand tips voor een goede/betaalbare/mooie diffuser? :D


Mijn diffuser klant van Ali en is denk ik nu 5 jaar oud? Was 20,- ofzo. Ligtcer ook maar net aan wat je mooi vindt. Heb voor mijn zusje een soort UFO model geloxht bij de action voor 12 ofzo en die was ook best mooi.

Je hebt tegenwoordig diffusers waar zo’n watten rolletje in moet. Dat vind ik niks. Die moet je steeds vervangen en je hebt veel olie nodig. Ga voor een model waar je gewoon gedestilleerd water in gooit en olie en thats It.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 04:47 



 
Profiel   

Karina schreef
Er zijn genoeg boeken te vinden, maar er zijn ook lijsten vanuit de MLM merken. Alleen verkopers zoals xlisza die hier bijvoorbeeld via haar onderschrift op wijst (prima verder hoor! :) ) mogen die niet openlijk delen. Wettelijk niet, maar vooral ook niet vanuit de verkopende organisatie want die kunnen daar mega claims door krijgen.

Zover ik weet, alle info die je openlijk geeft als verkoper moet "compliant" zijn, als in je mag geen aandoeningen benoemen. Zelfde als dat er tegenwoordig op doosjes van homeopatische middelen niet meer mag staan dat het helpt tegen verkoudheid bijvoorbeeld (ik noem maar wat), je mag dan iets in de trant van "ondersteunt de weerstand" ofzo zeggen...., en dat homeo/olie/kruidenmiddelen zomerkriebels in plaats van zomereczeem of hooikoorts zeggen. Vandaar dat je altijd de vraag krijgt persoonlijk contact op te nemen.

Een handige app vind ik https://play.google.com/store/apps/deta ... l=nl&gl=US , daar kun je zowel op aandoening als op olie zoeken. Ik heb er geloof ik ooit 3 euro voor betaald, kan dat nu niet terugzien wat ie kost, gebruik hem al jaren. Wel YL georienteerd maar je kunt ook gewoon kiezen tussen single oils en blends dus toch heel veel algemene info. Bij de blends staat ook duidelijk welke olieen er in zitten dus ook als je die niet hebt kan het je op weg helpen.


klopt helemaal! :) Het is daarnaast ook dat de oliën een andere uitwerking hebben bij iedereen. De een gaat al heel snel goed op een bepaalde olie, de ander moet m net wat sterker hebben of een andere olie die geschikt is voor dezelfde ondersteuning bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 08:02 



 
Profiel   

Nirvana_ schreef
Iemand tips voor een goede/betaalbare/mooie diffuser? :D


Er zijn veel mooie en goede diffusers te koop.
Je moet in elk geval kijken of de diffuser van medische plastic PP5 is.
Citrusoliën zijn namelijk heel sterk. Als je die gebruikt een een diffuser met ander plastic dan kan dit het plastic oplossen. Dit adem je vervolgens in en dat is natuurlijk niet erg goed voor je gezondheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 08:03 



 
Profiel   

xlisza schreef
klopt helemaal! :) Het is daarnaast ook dat de oliën een andere uitwerking hebben bij iedereen. De een gaat al heel snel goed op een bepaalde olie, de ander moet m net wat sterker hebben of een andere olie die geschikt is voor dezelfde ondersteuning bijvoorbeeld.


Dit is vooral inderdaad ook heel waar. Ik ben nog altijd op zoek naar DE olie die mij helpt met mijn hoofdpijn/migraine. Ik heb ondertussen al zoveel dingen geprobeerd waar andere mensen bij zweren, maar ik kan niet DE olie vinden die mij helpt op zo'n moment en ik moet dan altijd weer terug pakken naar mijn zware medicatie van de dokter. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 08:22 



 
Profiel   

XxLiEsJuHhxX schreef
xlisza schreef
klopt helemaal! :) Het is daarnaast ook dat de oliën een andere uitwerking hebben bij iedereen. De een gaat al heel snel goed op een bepaalde olie, de ander moet m net wat sterker hebben of een andere olie die geschikt is voor dezelfde ondersteuning bijvoorbeeld.


Dit is vooral inderdaad ook heel waar. Ik ben nog altijd op zoek naar DE olie die mij helpt met mijn hoofdpijn/migraine. Ik heb ondertussen al zoveel dingen geprobeerd waar andere mensen bij zweren, maar ik kan niet DE olie vinden die mij helpt op zo'n moment en ik moet dan altijd weer terug pakken naar mijn zware medicatie van de dokter. -O-


Laat iemand even een pendel of Biotensor gebruiken? Dit soort dingen zijn gewoon te testen/uit te meten. Kan ook gewoon zijn dat olie het niet gaat oplossen maar iets anders wel bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 08:34 



 
Profiel   

Een iTovi scan is ook altijd fijn, merk dat dat goed helpt en je op weg kan helpen met de juiste oliën. Al eens de Deep Relief roll-on van Young Living gebruikt? Een vriendin van mij zweert erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 09:46 



 
Profiel   

pluisje, bij wie kan zoiets? Ik woon in Frankrijk, kan dat op afstand of moet dat echt in persoon?

deep relieve inderdaad ook al geprobeerd gehad, helaas 0 effect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 11:50 



 
Profiel   

XxLiEsJuHhxX schreef
pluisje, bij wie kan zoiets? Ik woon in Frankrijk, kan dat op afstand of moet dat echt in persoon?

deep relieve inderdaad ook al geprobeerd gehad, helaas 0 effect.


Kan op afstand. Eigenlijk iedereen die goed met een biotensor kan werken die moet dat kunnen. Dat goed is nog wel eens een dingetje trouwens haha.
Je mag me wel een pb sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 11:59 



 
Profiel   

XxLiEsJuHhxX schreef
xlisza schreef
klopt helemaal! :) Het is daarnaast ook dat de oliën een andere uitwerking hebben bij iedereen. De een gaat al heel snel goed op een bepaalde olie, de ander moet m net wat sterker hebben of een andere olie die geschikt is voor dezelfde ondersteuning bijvoorbeeld.


Dit is vooral inderdaad ook heel waar. Ik ben nog altijd op zoek naar DE olie die mij helpt met mijn hoofdpijn/migraine. Ik heb ondertussen al zoveel dingen geprobeerd waar andere mensen bij zweren, maar ik kan niet DE olie vinden die mij helpt op zo'n moment en ik moet dan altijd weer terug pakken naar mijn zware medicatie van de dokter. -O-


Heb je de truuk met een mini-druppeltje frankinsence met je duim tegen je verhemelte drukken al eens geprobeerd? Niet bepaald lekker maar ik ken intussen best een aantal mensen waarbij dit bij zware hoofdpijn of zelfs migraine aansloeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 21:42 



 
Profiel   

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier in de essentiële oliën wereld :j
Ik heb vanmiddag m'n eerste diffuser gekocht en wat aroma's van Physalis. Ook heb ik via internet een goedkope startset gekocht met diffuser. Die is meer om de geuren te kunnen ruiken, zodat ik ze later van een beter merk kan kopen. Ik wil ze nu eerst gebruiken puur voor een lekker luchtje in huis. Mss later voor nog wat anders.
Maar nu mijn vraag, weet iemand een goed eboek over het diffusen? Ik wil namelijk zsm beginnen met inlezen en er dus vanavond graag nog aan beginnen. Ik vind het belangrijk om te weten wat waarvoor ingezet kan worden (eucalyptus voor verkoudheid b.v.) en welke geuren je met elkaar kan mengen.
Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 18:25 



 
Profiel   

Welke oliën heb je gekocht? Kan zo wel wat roepen wat lekker is bij elkaar maar die moet je dan maar net hebben. Je kunt toch gewoon wat je nu gekocht hebt per stuk eerst eens uitproberen? En wat voor startset heb je? Ik hou zelf wel van citrus luchtjes, sinaasappel, bergamot ofzo maar dat is zo persoonlijk, ook in welke ruimte je het gebruikt. Als je ook huisdieren hebt even goed opletten dat die de ruimte kunnen verlaten als ze willen, en bij katten nog iets meer oppassen.

E-boek weet ik zo niet, maar op Pinterest staan mega veel diffuser recepten, kijk daar anders eens? https://nl.pinterest.com/cathy_peckens/diffuser-blends/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 20:15 



 
Profiel   

Dank je wel voor je tip is m eens op Pinterest te kijken.
Ik heb voor nu sinaasappel, citroengras,. Jasmijn en eucalyptus. Geen idee welke geuren er in de box zitten die ik morgen krijg. Wij hebben alleen een hond en die kan de gang in als hij wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 20:34 



 
Profiel   

Op Pinterest kun je inderdaad heel veel vinden qua mixen en diffuserblends.
Een boek kan ik zo niet direct aanraden.
Ik heb zelf een boek over essentiële oliën in het Engels, maar die is in Nederland niet meer verkrijgbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 09:17 



 
Profiel   

Zijn er überhaupt ebooks over etherische oliën beschikbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 09:45 



 
Profiel   

idylle schreef
Zijn er überhaupt ebooks over etherische oliën beschikbaar?


Ik denk het niet. Maar praktisch alle info is gewoon overal op internet gratis te vinden dus ik denk ook niet dat iemand zin heeft om een heel ebook te gaan maken wat Niemand koopt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 11:12 



 
Profiel   

Helaas..
Heb inmiddels de oliën binnen en begrijp nu ook meteen waarom je goede oliën moet aanschaffen. Deze geuren een stuk minder!
Maar wel fijn dat ik zo kan proberen wat ik lekker vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 11:21 



 
Profiel   

idylle schreef
Helaas..
Heb inmiddels de oliën binnen en begrijp nu ook meteen waarom je goede oliën moet aanschaffen. Deze geuren een stuk minder!
Maar wel fijn dat ik zo kan proberen wat ik lekker vind.


En waarschijnlijk boordevol chemicaliën/schadelijke stoffen helaas..
Ik kan je vast vertellen dat goede olie totaal anders ruikt dan goedkope olie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 11:25 



 
Profiel   

Ik zie wel een aantal ebooks op Bol.com staan, maar kan er zo geen aanraden.

Xlisza; welk boek heb jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 12:26 



 
Profiel   

Veel 'goedkope' oliën zitten vol met vulmiddelen. Een olie mag namelijk al natuurlijke/pure essentiële olie genoemd worden als er slechts 5% natuurlijk product inzit. De rest is dan vaak aangevuld met chemische vulmiddelen. Als je de oliën dan gebruikt hebben deze ook geen therapeutische werking en daarnaast kan het schadelijk zijn om de chemische dampen in te ademen.

Ik gebruik de Desk Reference voor eigen gebruik.
Je kunt evt eens kijken naar bv Oilss + Glass Recipe book en Etherische oliën van Lisa Butterworth.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 13:26 



 
Profiel   

Boek van modern essentials is naar mijn mening de beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 14:38 



 
Profiel   

Ik wil de Physalis oliën gaan gebruiken, kunnen jullie mij vertellen of die goed zijn? Volgens Google zijn dit de betere, maar ja, Google heeft t ook niet altijd goed ...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 15:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 36 [ 884 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen