Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:13

Ik meld me ook hier even. Na maanden mij diffuser te hebben genegeerd, staat ie nu weer elke dag aan en sjouw hem van boven naar beneden en terug. Dus op zoek naar een nieuwe diffuser.

Iemand ervaringen met de oliën en diffusers van geurwolkje? Normaal gebruik ik YL.

Karina

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:34

Colinda20 schreef:
Ook ik schop dit topic even omhoog.

Altijd de olieen van doterra gebruikt maar het systeem gaat mij een beetje tegenstaan :(
Welke merken olieen raden jullie aan die ik met een fijn en vertrouwd gevoel ook kan gebruiken bij mijn paarden en honden? :o


Chi, Farfalla, Volatile bevallen mij goed. Koop alleen heel soms een blend van Young living nog.

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:43

Ik gebruik de oliën van Young Living. Mocht iemand ooit wat willen proberen, ik kan altijd tegen inkoopsprijs iets meebestellen met mijn eigen besteling.

Geurwolkje is minder sterk qua geur (geen eerste destillatie) voor zover ik weet.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:40

Ik ben heel tevreden over de oliën van Pure Naturals.

Muze
Berichten: 5321
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:05

Er zijn ook veel bedrijfjes die hun olie van Ali afhalen, sticker erop en duur verkopen.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:41

Farfalla en Anthemis vind ik erg fijn. Vind de site van Anthemis soms wel lastig. Zeker als ik twijfel tussen een paar geuren.
Aromalifestyle (Farfalla) vind ik dan makkelijker. Zij heeft ook veel leuke recepten en tips op de site staan.

singa

Berichten: 741
Geregistreerd: 12-04-07

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:09

Hoi, ik kom me hier ook graag melden! Het gebruik van etherische olie is echt mijn ontdekking van het Corona-tijdperk. Toen ik mijn eerste olietjes kocht, heb ik hier veel informatie ingewonnen, waarvoor dank. Uiteindelijk heb ik gefundeerd gegokt op BeriVita en RainPharma, en dat is me zeker goed bevallen.

De geur die ik vanaf het eerste snuifje graag had, en steeds op de eerste plaats is blijven staan, is Sandelhout. Ik ben benieuwd of er binnenkort concurrentie komt dankzij een nieuwe bestelling. Dankzij een zeer enthousiaste en gedreven vrouw ben ik toch ook gezwicht voor YL (hoewel ik, op basis van de info in dit topic, er in eerste instantie van weg wilde blijven). Via een workshop heb ik kennis kunnen maken met enkele blends, wat me erg goed bevallen is.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6046
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:04

Sandelhout wil ik ook nog graag, maar helaas is hij erg duur en goedkope flesjes vertrouw ik niet O:)

Welkom Singa, Hier ook een YL verkoper, ik heb ook andere merken geprobeerd maar YL vond ik persoonlijk ook echt het fijnste :D

singa

Berichten: 741
Geregistreerd: 12-04-07

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:40

Dank je! How, die is inderdaad erg duur bij YL -O-

Ik heb deze: https://www.berivita.com/etherische-oli ... olie-kopen
En ik kan echt geen verklaring vinden voor het enorme prijsverschil (behalve de merknaam dan). Deze komt van India, die van YL uit Australië... Ik heb me al gek gezocht naar negatieve reviews over Berivita, maar tot hiertoe nog niet kunnen vinden. Maar het is inderdaad erg verdacht, dus als iemand meer info heeft over dit merk: graag :)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:46

Bij Pure Naturals is de sandalwood ook niet zo duur (16,95). Ik ben echt heel tevreden over die oliën... Misschien zijn de andere merken ook wel gewoon een beetje te duur .

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:12

Wat leuk Singa! Ik gebruik ook de oliën van Young Living.
Ik heb zelf ook distributeur van Young Living, bevalt me erg goed.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:59

Etherische oliën zijn niet goed voor je huid, dus ik zou dat zeker niet doen.
Voer het ook niet aan je paarden (heb gehoord dat iemand dat deed)
Ik vind eucalyptus en mint goed werken als neusspray

MoonWencke

Berichten: 5457
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:09

Waarom zouden ze niet goed zijn voor je huid, Isa? :) Heb je een bron?

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:16


MoonWencke

Berichten: 5457
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:18

Dat laatste is dan ook de reden dat aangeraden wordt na het gebruik met citrusolieën je huid niet aan de zon bloot te stellen. De linkjes ga ik later even lezen. Bedankt voor het delen.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:20

Fototoxisch zijn alleen de citrus olien. En als je de olien verdund, kan je ze zeker op je huid gebruiken. Natuurlijk wel echte pure etherische olien en geen parfum olien, zoals die van bijv. De Tuinen.

Dezelfde info staat ook in de link die je plaatst. Dus het is niet zoals je het nu kort in je bericht zet.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:28

Nickolay schreef:
Fototoxisch zijn alleen de citrus olien.

Waarom zou alleen citrus fototoxisch zijn en geen andere essentiële oliën? Waar baseer je dat op?

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:30

Nickolay schreef:
En als je de olien verdund, kan je ze zeker op je huid gebruiken. Natuurlijk wel echte pure etherische olien en geen parfum olien, zoals die van bijv. De Tuinen.


Helaas is dat niet zo, elke geurstof is slecht. Of de geurstof synthetisch of natuurlijk is, maakt daarbij niet uit. Parfum is gewoon een verzamelnaam van synthetisch gemaakte geurstoffen.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:31

Tea tree op je kleren spuiten werkt tegen insecten.
Mint en eucalyptus is goed als neusspray.

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:32

Isa wat weet je over etherische olie en aromatherapie? Ik heb het idee dat je nogal kort door de bocht erdoorheen vliegt en dit is niet fijn voor eventuele “beginners” dit dit lezen.

Sababber

Berichten: 2720
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:45

pluisje88 schreef:
Isa wat weet je over etherische olie en aromatherapie? Ik heb het idee dat je nogal kort door de bocht erdoorheen vliegt en dit is niet fijn voor eventuele “beginners” dit dit lezen.


Die ik druk heb ik ook inderdaad. Ook dat de oliën niet goed zouden zijn voor je huid, maar je zou het wel in je neus moeten doen als neus spray. Dat is niet de educatie die ik over de olie heb gehad. Juist eerder dat je het op je huid verdund kunt gebruiken mits het inderdaad goede “pure” verdunde olie is. Maar in allerlei holtes gaan spuiten is mij altijd afgeraden..

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:04

Toch wordt het door veel huidexperts iig in gezichtsproducten vaak wel afgeraden, dus ik snap wel waar ze vandaan komt.
Kan er zo even geen bronnen bij noemen, maar oa skincare expert Hyram (van youtube, en ja, ik weet, is niet per se een bron) heeft het daar volgens mij wel eens over.

Op andere lichaamsdelen zou ik het sneller overwegen, maar in gezichtscremes bv, zou ik niet doen persoonlijk :) En dat terwijl ik voor veel dingen best zweer bij olietjes.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:14

pluisje88 schreef:
Isa wat weet je over etherische olie en aromatherapie? Ik heb het idee dat je nogal kort door de bocht erdoorheen vliegt en dit is niet fijn voor eventuele “beginners” dit dit lezen.


Hoe bedoel je? Want ik heb het echt puur over etherische olie op je huid. Dat is gewoon niet goed, en dat is een feit. Wat zou hier kort door de bocht aan zijn?

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:17

Sababber schreef:
pluisje88 schreef:
Isa wat weet je over etherische olie en aromatherapie? Ik heb het idee dat je nogal kort door de bocht erdoorheen vliegt en dit is niet fijn voor eventuele “beginners” dit dit lezen.


Die ik druk heb ik ook inderdaad. Ook dat de oliën niet goed zouden zijn voor je huid, maar je zou het wel in je neus moeten doen als neus spray. Dat is niet de educatie die ik over de olie heb gehad. Juist eerder dat je het op je huid verdund kunt gebruiken mits het inderdaad goede “pure” verdunde olie is. Maar in allerlei holtes gaan spuiten is mij altijd afgeraden..


Neussprays zijn niet goed omdat het verslavend werkt, maar omdat mijn neus vaak verstopt zit hebben wij een neusspray van de apotheek gekocht die wel veilig is en daar zit dus zeezout, kamille, mint en eucalyptus in. In je neus heb je natuurlijk geen last van fototoxische reacties of huidveroudering.

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:48

isa06x schreef:
pluisje88 schreef:
Isa wat weet je over etherische olie en aromatherapie? Ik heb het idee dat je nogal kort door de bocht erdoorheen vliegt en dit is niet fijn voor eventuele “beginners” dit dit lezen.


Hoe bedoel je? Want ik heb het echt puur over etherische olie op je huid. Dat is gewoon niet goed, en dat is een feit. Wat zou hier kort door de bocht aan zijn?



Omdat het dus geen feit is..