Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:54

isa06x schreef:
pluisje88 schreef:

Hoe bedoel je? Want ik heb het echt puur over etherische olie op je huid. Dat is gewoon niet goed, en dat is een feit. Wat zou hier kort door de bocht aan zijn?



Omdat het dus geen feit is..

Jawel :+ waarom zou ik liegen?

Sababber

Berichten: 2725
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:01

Waarom zouden bedrijven zoveel investeren om hun producten te testen en veilig te kunnen noemen voor de markt als het niet veilig is? DoTerra is een Amerikaans bedrijf, die kunnen gigantisch dikke schadeclaims verwachten als ze iets verkopen als geschikt voor de huid terwijl dat niet zo is. Maar die feiten wil ik graag zien hoor, kom maar op met die bronnen, ik sta open om te leren. :j

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:09

Sababber schreef:
Waarom zouden bedrijven zoveel investeren om hun producten te testen en veilig te kunnen noemen voor de markt als het niet veilig is?


Geld. Om dezelfde reden dat cosmeticabedrijven nog steeds alcohol en parfum in hun producten stoppen.
Net als zonnebanken. Is ook allang achterhaald dat dat slecht is, en wordt alsnog gedaan omdat het geld opleverd.


Als je wat terugscrollt, zie je dat ik 2 bronnen heb gegeven.

Muze
Berichten: 5333
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:16

Ik zou zelf ook niet onverdund op de huid smeren en innemen doe ik ook niet. Al helemaal niet bij de dieren, lees best vaak dat doterra mensen maar druppels door t voer doen...
Verdund smeren durf ik wel aan.

Sababber

Berichten: 2725
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:29

isa06x schreef:
Sababber schreef:
Waarom zouden bedrijven zoveel investeren om hun producten te testen en veilig te kunnen noemen voor de markt als het niet veilig is?


Geld. Om dezelfde reden dat cosmeticabedrijven nog steeds alcohol en parfum in hun producten stoppen.
Net als zonnebanken. Is ook allang achterhaald dat dat slecht is, en wordt alsnog gedaan omdat het geld opleverd.


Als je wat terugscrollt, zie je dat ik 2 bronnen heb gegeven.



Je bron doet zelf niet aan bronvermelding en ik krijg eerst een advertentie over haar eigen producten voor ik bij haar blog kom. Klinkt totaal onafhankelijk, doet het zeker niet voor het geld. Je “bron” heeft er trouwens zelf in staan dat sommige oliën fototoxisch zijn en dat het meestal gaat om citrus oliën. Maar volgens jou gaven oliën in z’n algemeen toch fototoxische reacties?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:30

Isa06x, het staat notabene in de eerste link die jij hebt gedeeld. Ook staat daar dat oliën wel verdund kunnen worden gebruikt op de huid en imho is wat de meeste mensen doen. Echter zijn er ook oliën die in bepaalde situaties wel puur op de huid kunnen worden gebruikt. Zo simpel als jij het stelt is het simpelweg niet, daarvoor spelen teveel verschillende factoren die jij niet benoemt een rol (verdund vs niet verdund, blootstelling aan zo'n, welke oliën). Ook hoeft het natuurlijk ook helemaal niet zo te zijn dat iets wat iemand zegt per definitie waar is. Tegenover wat de schrijfster van de door jou gedeelde links denkt, zijn er ook experts die een totaal andere mening hebben.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:34

Jaan81 schreef:
Oh, super interessant dit!
Ik gebruik pepermunt, lavendel en teatree voor mn paard, ook al teatree bij een van onze koeien gebruikt.

Maar ik zou ontzettend graag alle ins en outs willen leren want denk dat het echt een verrijking kan zijn voor onze dieren, en voor mezelf ;)


Je voert het toch niet aan ze?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:49

isa06x schreef:
Sababber schreef:
Waarom zouden bedrijven zoveel investeren om hun producten te testen en veilig te kunnen noemen voor de markt als het niet veilig is?


Geld. Om dezelfde reden dat cosmeticabedrijven nog steeds alcohol en parfum in hun producten stoppen.
Net als zonnebanken. Is ook allang achterhaald dat dat slecht is, en wordt alsnog gedaan omdat het geld opleverd.


Als je wat terugscrollt, zie je dat ik 2 bronnen heb gegeven.


Die links die je gedeeld hebt zijn geen bronnen, dat zijn websites waar iemand haar eigen mening deelt. Overigens staat in de 1e link letterlijk het volgende:

[/quote] Maar dat wil niet zeggen dat ik per definitie tegen het gebruik van deze producten op de huid ben. Zo zijn er oliën die best iets kunnen doen bij bepaalde klachten. [/unquote]

Als je die 2 links als feitelijke bronnen ziet, kun je uit bovenstaande ook wel concluderen dat gebruik van (bepaalde) etherische oliën op de huid dus helemaal niet per definitie slecht is. Het ligt het er maar net aan wat en hoe je het gebruikt en in welke mate. Jouw posts zijn ook imo enorm kort door de bocht.

Ik heb laatst (met iemand die daarvoor is opgeleid) ook gebruik gemaakt van essentiële oliën bij mijn paard, met zeer positieve resultaten. Voor mij zeker voor herhaling vatbaar.

Nickolay

Berichten: 2056
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:11

Isa je komt nu heel eigenwijs over en wat je zegt klopt echt niet.
Ik doe een opleiding tot natuurgeneeskundig dier therapeut waar aromatherapie ook een groot gedeelte van is. En wat je schrijft klopt echt niet. Ik zou me er eerst beter in verdiepen. Meerdere mensen met jaren kennis hebben je nu verteld dat wat je schrijft niet klopt.

Niet om flauw te doen, maar ik lees in een ander topic dat je 14 bent. Welke cursussen aromatherapie heb je gedaan dat je hier deze kennis deelt?

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:34

Nickolay schreef:
Welke cursussen aromatherapie heb je gedaan dat je hier deze kennis deelt?

Geen, maar ik heb het niet over etherische olie gebruiken tijdens aromatherapie, maar tijdens huidverzorging. Dat zijn 2 verschillende dingen. En ik verdiep me al heel lang in huidverzorging. Ik haal mijn informatie alleen uit betrouwbare bronnen, dus niet van random sites maar van mensen zoals Jetske Ultee (dermatologische onderzoeksarts), drs Leenarts (dermatoloog) Paula’s Choice, en huidtherapeuten.

Muze
Berichten: 5333
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:36

Huid is huid toch?
Wat is t verschil in aanbrengen dan?

Dyphusion
Berichten: 1027
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:41

isa06x schreef:
Nickolay schreef:
Welke cursussen aromatherapie heb je gedaan dat je hier deze kennis deelt?

Geen, maar ik heb het niet over etherische olie gebruiken tijdens aromatherapie, maar tijdens huidverzorging. Dat zijn 2 verschillende dingen. En ik verdiep me al heel lang in huidverzorging. Ik haal mijn informatie alleen uit betrouwbare bronnen, dus niet van random sites maar van mensen zoals Jetske Ultee (dermatologische onderzoeksarts), drs Leenarts (dermatoloog) Paula’s Choice, en huidtherapeuten.


Nu noem je precies drie personen op die alle drie huidverzorgingsproducten maken en dus hun eigen producten het beste vinden en hun ingrediënten het beste vinden, want ze willen natuurlijk geld verdienen. Als je je echt goed wilt verdiepen kun je beter op zoek gaan naar (Engelse) wetenschappelijke literatuur, want die drie personen zijn nou niet echt onafhankelijk en objectief te noemen.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:09

Dyphusion schreef:
[


Jetske Ultee schrijft ook veel blogs. En ik heb het niet over hun producten, maar de ingrediënten. Ze raden allemaal essentiële oliën af, dat heeft dus niks te maken met het verkopen van hun producten. Jetske raadt zelf ook andere merken aan en als je haar een bericht stuurt met de ingrediëntenlijst van je product, dan kijkt ze of het goed is of niet. En de huidtherapeuten die ook schrijven hebben geen producten...

pluisje88

Berichten: 8112
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:46

Maar dit is een topic over aromatherapie en niet over huidverzorging. Dus volgens mij zit je in een verkeerd topic je mening te spuien...

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:51

pluisje88 schreef:
Maar dit is een topic over aromatherapie en niet over huidverzorging. Dus volgens mij zit je in een verkeerd topic je mening te spuien...

Dit gaat toch gewoon over etherische olien over het algemeen, en niet per se over aromatherapie?

Muze
Berichten: 5333
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:53

Kán je mijn vraag nog beantwoorden?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:06

isa06x waarom reageer je niet op vragen en op quotes waaruit blijkt dat zelfs een van jouw "bronnen" niet per definitie tegen het gebruik van (sommige) etherische oliën op de huid is? Ik krijg het gevoel dat je hier voornamelijk aan het posten bent om te stangen, dat voelt wel erg flauw.

Rest in het topic (nu het iig wel weer wat levendig is), welke oliën zijn jullie favoriet en gebruiken jullie etherische olie zowel bij jullie zelf als bij jullie paard of andere dieren? Ik heb zeer goede ervaringen met gebruik van (verdunde ) etherische olie bij mezelf en Eclipse, op de huid .

pluisje88

Berichten: 8112
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:26

Ik ben zelf fan van frankencinse. Houd van citrus olie en rozemarijn in combinatie met Citroen vind ik heerlijk in de diffuser. Grove den in combi met sinaasappel is ook heerlijk. Gebruik het sneller in een diffuser dan op m’n huid hoewel ik dat als ik dat doe, wel heel prettig vind.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:33

Ik mag van mijn vakantiegeld (ein-de-lijk) een diffuser kopen van mezelf, ik zie alleen nog steeds door de bomen het bos niet helemaal. Ik verwacht wel dat dat mijn favoriete manier van het gebruiken van mijn oliën gaat worden . Ik kan zelf vooral niet meer zonder mijn lavendel en pepermunt olie. Met frankincense heb ik een haat/liefde verhouding, het ene moment denk ik blergh, het andere moment moet ik het echt even ruiken .

pluisje88

Berichten: 8112
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:09

Zo duur zijn diffusers toch niet? Je hebt ze soms al bij de Action staan voor een tientje.

Die haat liefde verhouding heb ik met vetiver. Ik vind hem ranzig en ga hem uit de weg en toch wil ik hem soms zegmaar ;)

Muze
Berichten: 5333
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:24

Ik twijfel tussen een verdamper of gewoon een brander.
Er wordt gezegd dat olie branden niet goed is maar ik lees dat vooral van de merken zelf, chi verkoopt wel branders en zegt dat t effect alleen anders zou zijn.
( verdampers zuiveren ook de lucht..)

Ik heb een tijdje terug 1 druppel ( echt, 1!) van doterra lavendel op m’n kussen gedaan en werd er dus heel benauwd van. Dikke ogen, moeite met ademen en m’n hele slaapkamer rook zó sterk naar lavendel dat ik de ramen wijd open heb moeten doen.
Dag erna flesje gelijk weggegeven. En kan nu geen lavendel meer ruiken. Smerig..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:36

Ik wil graag de Chi Space diffuser, maar aangezien ik de afgelopen al een klein vermogen heb uitgegeven aan oliën, 5 boeken over het gebruik van essentiële olie en de veearts, moest ik van mezelf echt even wachten tot het vakantiegeld .

MoonWencke

Berichten: 5457
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:55

Wat jammer, Muze!

Ik heb een maand geleden mijn starter bundle van Young Living binnen gekregen na lang overwegen. Nu schommel ik nog steeds een beetje tussen "ik wil het wel graag" en "is dat het geld echt waard? Zijn er geen goedkopere alternatieven met dezelfde kwaliteit?". Voor nu is het nog het voordeel van de twijfel.

Muze
Berichten: 5333
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:58

Ik hoef geen doterra of young living vanwege de piramide verkoop.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:23

Dat is ook hoe ik er in sta Muze. Ik koop de meeste van mijn oliën op purenaturals.nl en ik ben er erg tevreden over en blij mee.