Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8113
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:29

Oef heftig muze. Direct op je kussen waar je op ligt is ook best wel heftig. Ik doe het dan vaak op een tissue als ik dat zo wil doen. Die kun je wat verder weg leggen.

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:09

Ik denk dat doterra sowieso veel te heavy is.
Maar ben in elk geval echt genezen van lavendel.

pluisje88

Berichten: 8113
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:25

Muze schreef:
Ik denk dat doterra sowieso veel te heavy is.
Maar ben in elk geval echt genezen van lavendel.


Doterra past qua frequentie niet bij mij. Doterra is wat meer schreeuwerig en young living is wat minder outgoing heb ik gemerkt. Vooral hele gevoelige types gaan niet zo goed op Doterra is mijn ervaring tot nu toe.

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:33

Qua huid bedoel je of wat?

Colinda20

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:44

vikki schreef:
Dat is ook hoe ik er in sta Muze. Ik koop de meeste van mijn oliën op purenaturals.nl en ik ben er erg tevreden over en blij mee.


Ik zit net even op hun site te kijken aangezien ik ook opzoek ben naar wat anders ipv doterra.
Maar wat een verschil aan prijzen 8)7
Nu vraag ik mij dan echt af is dit wel net zo natuurlijk als de doterra olieen? :+

singa

Berichten: 742
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:03

Ik gebruik mijn olietjes enkel voor mezelf, bij m'n paarden durf ik (nog?) niet aan. Ooit heb ik wel eens een raindrop workshop gevolgd.

Ik heb mijn starterspakket van YL ook binnen. Ik ben nog een beetje "mwoah". In de kit zat een hoop papier dat ik in één beweging naar de prullenmand verwezen heb. De diffuser (desert mist) maakt best veel lawaai en de olietjes zijn volgens mijn eerste bevindingen niet meer of minder dan mijn andere goedkopere flesjes. Ik heb nog maar 2 blends uitgeprobeerd: stress away vind ik wel fijn, gratitude niet echt.

Ik ben momenteel bezig met een gratitude challenge. De eerste week is achter de rug nu, maar dat was de makkelijke week omdat ik mijn olie nog niet binnen had (dus enkel wat blaadjes invullen). Ik ga eens ten rade bij mijn YL-contactpersoon (zij organiseert die challenge trouwens), om te kijken of het wel zin heeft om een roller te maken met de gratitude als ik het niet kan verdragen in de diffuser

pluisje88

Berichten: 8113
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:27

Muze schreef:
Qua huid bedoel je of wat?


Nee over het algemeen

Amado7

Berichten: 10740
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 23:01

Mag ik hier een vraag stellen? Jullie zijn vast thuis in oliën :)

Ik heb door stress wat last van mijn maag en darmen. Nu lees ik veel over dat peppermint olie heel goed helpt hier tegen en dat je dit ook kan smeren ipv slikken. Iemand hier ervaring mee?

pluisje88

Berichten: 8113
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 00:02

Amado7 schreef:
Mag ik hier een vraag stellen? Jullie zijn vast thuis in oliën :)

Ik heb door stress wat last van mijn maag en darmen. Nu lees ik veel over dat peppermint olie heel goed helpt hier tegen en dat je dit ook kan smeren ipv slikken. Iemand hier ervaring mee?


Ik houd zowiezo niet van slikken dus smeren zou inderdaad mijn advies zijn dan. Je kunt dan bedenken of je maag/darm probleem wil oplossen of iets wilt met de onderliggende stress. Als je die wilt aanpakken zou ik voor een andere olie gaan (of een combinatie)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6050
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:31

leuk deze discussie eigenlijk wel.

ik weet het persoonlijk niet meer hoe het bij doterra is maar de essentiele olien van Young Living staan ingeschreven als cosmetica, als dat niet goed voor de huid zou zijn, zou dat erg raar zijn vind ik. Buiten dat staat ook op elk potje het advies om de olie te verdunnen. Ik zelf doe olien nooit puur op mijn huid. 1, met een draagolie is de werking beter
2, het scheelt in hoeveelheid olie nodig wat dan enerzijds huid iritatie voorkomt en 2 een stuk goedkoper is.

Ik vind overigens juist Young Living erg open over alles hoe en wat met de olien en heb in hun ook het meeste vertrouwen dat ze echt echt puur zijn en ik niet bedonderd word.

Ik neem soms wel eens olien in maar dan gebruik ik daar de pluslijn olien voor (ook van YOung Living). Deze staan geregistreerd als voeding supplement en zijn dus veilig om in te nemen. Maar ook daar is gewoon less is more. in een grote pan pastasaus, waar wij met 2 man 3x van eten doe ik 1 of 2 druppels oregano, meer is gewoon te sterk.

Ahh en buiten dit dan, ik ben er ook wel van overtuigd dat cosmetica bedrijven zullen zeggen dat essentiele olie niet goed voor de huid is puur omdat zij anders teveel omzet verliezen.


Voor maag en darmen zweer ik bij Digize samen met pepermint. 3x per dag rollen en nergens last van, of na het eten als ik weer eens te veel gegeten heb of mijn maag zwaar geiriteerd is, 1x rollen en het is weer weg :D

Amado7

Berichten: 10740
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:29

Werkt het smeren ook tegen een gespannen buik? :D

Amado7

Berichten: 10740
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:30

pluisje88 schreef:
Amado7 schreef:
Mag ik hier een vraag stellen? Jullie zijn vast thuis in oliën :)

Ik heb door stress wat last van mijn maag en darmen. Nu lees ik veel over dat peppermint olie heel goed helpt hier tegen en dat je dit ook kan smeren ipv slikken. Iemand hier ervaring mee?


Ik houd zowiezo niet van slikken dus smeren zou inderdaad mijn advies zijn dan. Je kunt dan bedenken of je maag/darm probleem wil oplossen of iets wilt met de onderliggende stress. Als je die wilt aanpakken zou ik voor een andere olie gaan (of een combinatie)

Ik slik al anti stress, het is een beetje een cirkeltje. Door spanning in buik gaat hij tekeer, waardoor ik nog meer spanning krijg.

Colinda20

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:53

Er zijn van doterra een paar olieen die ik veel gebruik heb jullie hier al vergelijkbare van gevonden? :+

- zengest
- Deep blue
- onguard

madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:30

Ik gebruik van de groene linde via purebyme vooral bloedsinaasappel en eucalyptus. Hou vooral van wat frisse citrus achtige of sauna achtige geuren.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:15

Colinda20 schreef:
vikki schreef:
Dat is ook hoe ik er in sta Muze. Ik koop de meeste van mijn oliën op purenaturals.nl en ik ben er erg tevreden over en blij mee.


Ik zit net even op hun site te kijken aangezien ik ook opzoek ben naar wat anders ipv doterra.
Maar wat een verschil aan prijzen 8)7
Nu vraag ik mij dan echt af is dit wel net zo natuurlijk als de doterra olieen? :+


Doterra is gewoon zo duur omdat iemand het pyramide systeem moet betalen. In essentie gaan die helemaal niet zo kostelijk zijn.

Diegene die het verkopot als echte verkoper en niet als VIP koopt die olie in aan 40% van de prijs, diegene boven die persoon maakt ook nog eens een 5 a 7 % winst op de aankoopprijs van die persoon. Dus van de originele prijs die jij betaald, gaat ongeveer 50% naar de mensen waar je het van koopt. En dan moet het bedrijf er nog op verdienen. Ze rechtvaardigen hun prijs door hun puurheid, maar er zit gewoon een heel gewinsysteem achter

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:56

Dat is het. Heeft 0.0 met kwaliteit, puurheid of andere claims te maken.

pluisje88

Berichten: 8113
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:54

Ja therapeutic grade. Proest ;)

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:31

Leuk topic!

Hier hebben we sinds een aantal maanden diffusers in huis. Gekocht om de slaapproblemen van een van onze kinderen op te lossen, of in ieder geval wilden we een poging doen, maar het werkt! Dus enthousiast :-D Hij slaapt met 100% natuurlijke bergamot olie. Het werkt ook echt sinds dag 1.

Beneden variëren we meer in wat we erin doen, beetje afhankelijk van de dag.

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:45

Gebruikt hier iemand ook olie van De Groene Linde?

madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:04

Ja ik. Heb ook geen ervaring met andere merken.

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:36

Vind je die fijn? Mij spreekt op een of andere manier deze olie erg aan, de mixen ervan lijken me heel fijn of de sprays…
( mag ook per pb hoor)

pluisje88

Berichten: 8113
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:09

Hoe is het hier? Zijn jullie nog bezig met olie? Ik heb een hele tijd amper nog iets gebruikt maar heb nu weer lekker de hele dag mijn diffuser aan, lovely.

Ik heb nog best veel lege flesjes 5 ml staan. Iemand die hier interesse in heeft? Gratis op te halen in Dinxperlo of tegen verzendkosten.

Aan de gebruikers van yl of doterra: hebben jullie wel eens lege flesjes van de blends?

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:12

Ik doe er momenteel niet heel veel mee, al heb ik wel wat olie van groene linde en van chi binnen en een nieuwe brander.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:22

KozieZ schreef:
Leuk topic!

Hier hebben we sinds een aantal maanden diffusers in huis. Gekocht om de slaapproblemen van een van onze kinderen op te lossen, of in ieder geval wilden we een poging doen, maar het werkt! Dus enthousiast :-D Hij slaapt met 100% natuurlijke bergamot olie. Het werkt ook echt sinds dag 1.

Beneden variëren we meer in wat we erin doen, beetje afhankelijk van de dag.


Zou je dat ook kunnen gebruiken zonder diffuser ? op de huid b.v. ? Om beter te slapen.

pluisje88

Berichten: 8113
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:03

Maris schreef:
KozieZ schreef:
Leuk topic!

Hier hebben we sinds een aantal maanden diffusers in huis. Gekocht om de slaapproblemen van een van onze kinderen op te lossen, of in ieder geval wilden we een poging doen, maar het werkt! Dus enthousiast :-D Hij slaapt met 100% natuurlijke bergamot olie. Het werkt ook echt sinds dag 1.

Beneden variëren we meer in wat we erin doen, beetje afhankelijk van de dag.


Zou je dat ook kunnen gebruiken zonder diffuser ? op de huid b.v. ? Om beter te slapen.


Ja hoor. Neem wel een olie van een goed en puur merk. Verder goed verdunnen! En oppassen met daarna in de zon gaan. Citrus olie maakt bruine vlekken in je huid als je daarna in de zon gaat.