Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 16:40

Klinkt lekker die huispakken! Maar ik denk dat het bij mij niet aan kleding ligt. Ook met winterjas (van Bever dus echt wel goed) op de bank hou ik het onaangenaam koud. Ik heb het idee dat ik geen warmte uitstraal, en dus ook niks opwarm. Dus ook niet de isolatielaagjes.

Goof

Berichten: 28852
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:45

Sheran schreef:
Klinkt lekker die huispakken! Maar ik denk dat het bij mij niet aan kleding ligt. Ook met winterjas (van Bever dus echt wel goed) op de bank hou ik het onaangenaam koud. Ik heb het idee dat ik geen warmte uitstraal, en dus ook niks opwarm. Dus ook niet de isolatielaagjes.


Kak is dat, ik heb dat dus ook. Ik kan ook niet zelf mijn bed opwarmen ofzo, ik slaap al zolang ik me kan herinneren met een elektrische deken.
Voor wat betreft kleding draag ik ook altijd laagjes, wat ik ook fijn vind is een goede sjaal dragen, ook tijdens werk. Alleen warme dranken drinken en als ik even snel een beetje wil opwarmen houd ik mijn handen en vooral polsen even een paar minuten onder de warme kraan, dat scheelt echt.

Je staat voor de klas? PO of VO? Heb je toevallig ook een koud lokaal of is dat wel te doen?

Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:46

Mag ik vragen hoe warm jullie het stoken in huis? De verwarming hoger draaien heeft geen zin?

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:46

Ik zit as we speak dood te vriezen op de bank, gewoon serieus te bibberen..
Vandaag komt het vooral omdat ik te weinig geslapen heb vrees ik. kwam net niet aan de 8 uur en heb er zeker 10 nodig :x

Zelf mijn bed opwarmen kan wel eens 3 uur duren met een beetje pech. Vannacht onder mijn dikke donsdekbed alsnog de hele nacht mijn elektrische dekentje nodig gehad..

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 16:49

VO, heel erg koude lokalen (voor mij dan. Collega's hebben er niet zo'n last van :P) 'Grappig' dat jij dat ook hebt.

Ik woon met huisgenoten dus zet een extra straalkachel aan op mijn kamer. Tot denk ik 22 graden? Maar het helpt gewoon erg weinig. Of het nou 20 of 22 is, het blijft winterjassenweer :P Misschien ander soort warmte? Want in de zomer heb ik met 22 graden geen winterjas aan. Maar de zon brandt ook erg lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:50

Sheran schreef:
Mijn bloed is een paar jaar geleden geprikt en wordt nu regelmatig bijgehouden. Ik slik ijzertabletten omdat mijn ijzer te laag was en sindsdien heb ik het iets minder intens koud, maar nog steeds altijd koud. Het was dus een deel van de oplossing.

Ik eet best veel maar niet altijd warm, omdat ik gewoon heel veel bezig en onderweg ben, dan heb je daar niet echt tijd voor. Thee enzo drink ik wel veel :j Vooral gemberthee inderdaad, met verse gember. Heerlijk :)

Ik wilde al zeggen, goed/genoeg eten, je lichaam heft brandstof nodig om te functioneren :) En in beweging blijven. Als ik het echt te koud heb, ga ik niet op de bank zitten bibberen, maar kom ik even in de beweging, stofzuigen of even eeen paar jumping jacks ofzo :P

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:52

Joolien schreef:
Sheran schreef:
Mijn bloed is een paar jaar geleden geprikt en wordt nu regelmatig bijgehouden. Ik slik ijzertabletten omdat mijn ijzer te laag was en sindsdien heb ik het iets minder intens koud, maar nog steeds altijd koud. Het was dus een deel van de oplossing.

Ik eet best veel maar niet altijd warm, omdat ik gewoon heel veel bezig en onderweg ben, dan heb je daar niet echt tijd voor. Thee enzo drink ik wel veel :j Vooral gemberthee inderdaad, met verse gember. Heerlijk :)

Ik wilde al zeggen, goed/genoeg eten, je lichaam heft brandstof nodig om te functioneren :) En in beweging blijven. Als ik het echt te koud heb, ga ik niet op de bank zitten bibberen, maar kom ik even in de beweging, stofzuigen of even eeen paar jumping jacks ofzo :P


Ik val bijna in slaap, zit ruim over mijn energiereserves heen. Even actief zijn is geen optie op dit moment.
Eten probeer ik, ik eet zo ongeveer de hele dag maar helaas. Gember heb ik wel echt behoefte aan tegenwoordig dus dat eet/drink ik vrij veel.

Goof

Berichten: 28852
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:53

Sheran schreef:
VO, heel erg koude lokalen (voor mij dan. Collega's hebben er niet zo'n last van :P) 'Grappig' dat jij dat ook hebt.

Ik woon met huisgenoten dus zet een extra straalkachel aan op mijn kamer. Tot denk ik 22 graden? Maar het helpt gewoon erg weinig. Of het nou 20 of 22 is, het blijft winterjassenweer :P Misschien ander soort warmte? Want in de zomer heb ik met 22 graden geen winterjas aan. Maar de zon brandt ook erg lekker.


Balen.
Ik sta inmiddels niet meer voor de klas, maar kom nu in meerdere scholen voor mijn werk. Sommigen zijn erg warm en andere zijn vrieskisten. Ik heb soms tussen de ene en de andere echt een vreselijk groot verschil in temperatuur en dan zit ik echt weg te rillen ook, zo naar!

Heb je veel tocht op je kamer? Enkelglas waar kou vanaf komt? Bij ons komt er bijvoorbeeld heel veel kou van de ramen af (ondanks dubbelglas) dus wij hebben standaard het rolgordijn dicht 'savonds. Dat scheelt al een hoop bij ons.

Goof

Berichten: 28852
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:55

Overigens, as we speak is er een monteur om een nieuwe radiator op te hangen in de bijkeuken, wat betekent dat de cvketel nu uitstaat, dus brrrrrr :brr:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34688
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:11

Fitzroy schreef:
Mag ik vragen hoe warm jullie het stoken in huis? De verwarming hoger draaien heeft geen zin?


Als de houtkachel aan gaat hebben we het zo 25 graden :)) als ik de CV aan heb dan zet ik hem op 20.5, en 21 als ik het echt koud heb. Goed geisoleerd huis dat scheelt wel denk ik.

Bewegen helpt trouwens altijd maar heel even. Zo krijg ik het van paardrijden heerlijk warm altijd. Maar omdat ik dan ook een beetje zweet koel ik daarna 3 keer zo hard af.

Lees trouwens iets over jassen aan in huis? Dat doe ik echt nooit. Anders heeft het jezelf voor buiten inpakken niet echt zin meer. Zodra ik binnen ben gaat de jas uit. Heb ook nooit een sjaal om binnen.

senna21

Berichten: 11871
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:13

Ik ben eigenlijk geen echte koukleum, maar vind het wel heerlijk om met een sjaal om te lopen. Gewoon iets moois wat past bij je outfit. Dat scheelt echt een hoop warmte.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 18:15

Ik hou de jas vooral aan als ik van buiten kom en ik het zo koud heb dat ik hem echt niet uit wil doen.

Ik woon op een zolderkamer in een oud huis, dus slechte isolatie. Wel dubbel glas in de meeste dakramen.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:26

Ik heb de andere reacties niet gelezen, maar ik heb hetzelfde.. Ik heb Beta Thalassemie (een soort van chronische lage bloeddruk kort uitgelegd) en daardoor heb ik het al-tijd koud. Naar mijn werk neem ik altijd een hele dikke sjaal van Jakhaar mee. Deze sjaal is zo groot dat als je hem uitvouwt, een dekentje is. Het materiaal is ook warm. Verder maak ik altijd warme kruiken als ik thuis ben; eentje op mijn voeten en eentje op mijn buik of rug. Anders is het echt niet uit te houden. En veel warme truien, een badjas, etc. Op werk doe ik de verwarming zo hoog mogelijk aan. Maar de winter blijft een rotperiode -O-

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 22:35


OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 07:28

Ik heb het ook altijd koud vooral om deze tijd heb nu al een majo en thermolegging onder mijn broek en extra shirt onder de trui smorgens in auto handschoenen aan als de auto nog niet op temperatuur is ik heb een zittend beroep en is bij ons in de hal even koud als buiten mensen kijken me ook altijd vreemd aan als ik zoveel kleren aan heb ik trek me er niks van aan opgedaan heb ik toch weinig last van de kou en anders extra deken er op of elektrische deken de afgelopen zomer was helemaal mijn ding

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 07:41

Zo herkenbaar.

Door mijn niet werkende schildklier heb ik geen motortje die aan gaat als ik moet opwarmen.

Deze periode is vreselijk.

Ik heb feetheaters sokken van de Primark ideaal.
Hete douche werkt ook niet altijd.
Slaap in een warm waterbed

Wat bij mij wel helpt is het warmte kussen van de Lidl.
Ooit gekocht en nu zo blij mee.

Die zet ik op standje 6 tegen mijn rug aan en ik merk dat ik dan helemaal warm wordt.
Mijn osteo zegt altijd wees lief voor je nieren en bijnieren verwarm ze ...dus dat doe ik ook maar dan en ik merk dat ik dan warm wordt.
Deze bedoel ik

Afbeelding

Verder is het inderdaad deze periode maar uitzitten en wachten op de lente.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 07:56

Sorry, hier net zo. Thermo en veel laagjes. Helpt heel iets. In bed heb ik aan mijn kant een extra dekbed. Ik had een elektrische deken maar die heb ik er nu nog niet op.

Vaak warm douchen helpt ook een beetje

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 08:02

Ik meld me ook. Mede door mijn schildklier heb ik het ook eigenlijk altijd koud. Niet alleen nu in de winter, maar ook in de zomer als het bijvoorbeeld afkoeld. Gelukkig kan ik een hoop oplossen met dekens, vesten en kruiken, maar als ik echt door en door koud ben, helpt niets meer. Ik zorg in ieder geval dat ik altijd laagjes aan heb, hoe kouder, hoe meer laagjes. Ik heb altijd een hempje aan die standaard in m'n broek zit, anders trekt het direct koud op. Ik heb ook alleen maar lange jassen (behalve bij skiën, maar dan heb ik die broek gewoon tot aan m'n oksels, dus dan is dat probleem ook opgelost). Als het straks weer goed gaat vriezen en de zon lekker gaat schijnen, wordt het gelukkig wel wat beter. Maar op dit moment naar bijvoorbeeld de paarden als het donker is, is eigenlijk geen optie, omdat ik dus nooit meer warm wordt.
Warm douchen is bij mij ook geen optie...of tenminste, als ik er lang genoeg onder sta en heet genoeg douche, word ik natuurlijk wel warm. Maar zodra ik de kraan uit zet en m'n handdoek pak, koel ik als een gek af. Dus voor ik weer goed en wel ben aangekleed, ben ik weer terug bij af. Ik heb ook al geprobeerd om lauw na te spoelen en buiten dat dat echt afbreuk doet aan een heerlijke douche, werkt het bij mij ook niet :')

Ik merk ook dat het nu wel een beetje omschakelen is. We hebben natuurlijk tot voor kort echt super mooi en warm weer gehad en ineens hadden we nachtvorst. Ik hoop dus dat het allemaal nog een beetje bijtrekt. Voor nu is het gewoon tanden op elkaar en doorzetten maar :')

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 08:57

Hier is huis is het overdag gewoon 20 graden, omdat ik dan bezig ben in huis,weg moet of in en uit loop. Maar als ik ‘s avonds op de bank zit, gaat hij toch op 22 :=
Op de slaapkamer is de kachel overigens nooit aan i.v.m. astma, daar staat het raam altijd op een kier en wordt het bed voorverwarmd door magnetronknuffels. Misschien toch weer eens kijken voor een elektrische deken voor het opwarmen :)

Ik heb jaren in de paarden gewerkt, buiten in weer en wind. Wat een hel weer, elke winter. Thermoboots en alsnog wintertenen, doorlopend verkouden of ziek. Ik ben in het verkeerde land geboren denk ik. Ik ben verwisseld met iemand van Curacao :j

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:14

Ja dat zeggen ze ook dan Veel naar buiten enniet teveel kleding aan om hard te worden nou het geeft niks

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:16

OleJon schreef:
Ja dat zeggen ze ook dan Veel naar buiten enniet teveel kleding aan om hard te worden nou het geeft niks

Afgelopen week een paar keer te lui geweest een jas aan te trekken, een uur na binnenkomst zat ik nog onder mijn dekentje te rillen binnen :brr:

suus_toes

Berichten: 986
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:37

Gaan werken in de ouderen zorg, altijd werken in 23 a 24 graden :')

Nee grapje. Ik ben ook een koukleum eerste klas...
Van mij mag m'n legging al wel weer onder m'n kleding aan... Maar ik verbied het mezelf nog even.
Wel heb ik elektrische handschoenen,. Dus geen koude handen meer hihi

chanicha

Berichten: 12172
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:43

Ik heb het nooit koud gehad maar dit jaar is het vreselijk! Of het nou komt omdat we niet ‘voorbereid’ zijn, ik weet het niet. Weet wel dat ik 5 weken geleden nog op het strand lag :(:)
Vet ligt het niet aan :') oud huis wel denk ik.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:03

Als mensen met een schildklieraandoening nog zo'n last hebben van de kou, is er dan niet wat te verbeteren met andere instelling van de medicijnen?

Ik heb zelf al weken thermoleggings aan als ik naar buiten ga, kom maar op :) Ik heb niet het idee dat het uitmaakt voor hoe snel ik wen aan kou, maar wel hoe ik me voel, dus kom maar op met die laagjes.

LouLi
Berichten: 350
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:04

Ik zou dit zo geschreven kunnen hebben. Andere, niet koukleumen, begrijpen meestal niet dat de koude echt vanbinnen zit en dat ik daar warme kleren echt niets aan kan veranderen. Wel gaat het de laatste tijd beter bij mij. Ik loop bij een acupuncturist voor andere gezondheidsproblemen, maar een deel van deze klachten is dus ook te verklaren door die koude dus proberen we die eerst aan te pakken.

Ik gebruik nu sinds enkele weken tweemaal per dag 'Moxa' op bepaalde punten. Verder let ik inderdaad ook dat ik veel verwarmende dingen drink en eet (Gember, Kurkuma,...). Ik heb echt het gevoel dat het werkt en dat ik meer er in slaag op mezelf op temperatuur te houden. Ik heb even gegoogled op Moxa: https://www.midgaardshop.be/moxa-stick-puur . Mocht je interesse hebben, wil ik gerust wel meer uitleg geven.