Permanente make up en Microblading

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 13:57

Ik benijd je niet, lijkt me pijnlijke exercitie.

Succes en hoop dat je heel mooi eindresultaat krijgt!

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 19:36

Onderwerp: Permanente make up en Microblading

Bielsje schreef:
F_Orumster schreef:
Ik grijp nog even terug naar dit onderwerp (lip blush). Ik heb een goed adres gevonden dichterbij mij dan jullie hier hebben aangeraden (Nathalie in Elburg) en een intake gehad ergens vorig jaar. Inmiddels afspraak gemaakt (lange wachttijden), maar vind het nog steeds spannend. Je kunt namelijk veel foto's vinden van de eerste maand maar niet de lange termijn. Ik ben vooral zenuwachtig of de randen mooi strak blijven. Spannend spannend... Hopelijk inmiddels al meer ervaringen hier (of van zien bij anderen?)


Oeh, dat zou mij echt TE spannend lijken :'). Ook omdat je dat waarschijnlijk niet weg kunt laten halen gok ik...

Tenminste, ik ben erachter dat ze enkel wenkbrauwen qua PMU weg kunnen laseren :x . Na jaaaren probleemloos bij dezelfde persoon te zijn geweest voor hairstrokes, is er bij de laatste keer in ombre iets niet helemaal goed gegaan denk ik. Er zit in 1 wenkbrauw een wat vreemde hoek, achteraf denk ik dat ik daar wat zwelling had omdat ik een hoef in mijn gezicht had gehad :Y). Was maanden ervoor maar aangezien die hoek er pas veel later in kwam gok ik dat er enorm lang zwelling is geweest. Dat kun je niet wegwerken met nieuwe PMU dus nu mag ik het weg laten laseren. 15 jaar lang PMU dus het zal wat behandelingen kosten! En iets van een jaar een blote billen gezicht |o
Best spannend!


Inderdaad zulke verhalen maken dat ik het heel erg spannend vind. En als het niet mooi vervaagt zit je er ook maar mooi mee.

Jij veel sterkte op deze route!

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:18

Spannend inderdaad om het weg te laten halen. Wel fijn dat er op korte termijn make-up over mag. Ik maak me daar met mijn wenkbrauwen nog wel eens zorgen over, of ik deze vorm ook nog wil als ik ouder word/ben, en of ik anders moet laten vervagen of weghalen. Dan kom je al op vervagen en al die tijd dezelfde vorm bijtekenen tot alles weg is, maar daar gaat ook weer een paar jaar over heen. Komt tijd, komt raad.

Hou je op ons op de hoogte?

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:34

Zal ik doen! Tot op heden denk ik dat het allemaal wel mee gaat vallen maar misschien is dat wishful thinking _O-

De 1ste afspraak is woensdag voordat ze donderdag over een week mijn immuunsysteem weer plat gooien, zodat ik kan vergelijken hoeveel impact mijn immuunsysteem op de behandeling heeft qua genezing. Dan kan ik slim gaan plannen hoop ik >;)

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:39

Hier laat ik elke keer een randje laseren. Maar het doet vies zeer. En bij mij gaat het dus niet helemaal weg. Ik zou het echt niet durven om alles weg te laten halen. Voor het resultaat niet maar zeker voor de pijn niet. Ik vind het echt wel zeer doen.

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:45

Suzanne F. schreef:
Hier laat ik elke keer een randje laseren. Maar het doet vies zeer. En bij mij gaat het dus niet helemaal weg. Ik zou het echt niet durven om alles weg te laten halen. Voor het resultaat niet maar zeker voor de pijn niet. Ik vind het echt wel zeer doen.


Sssttt, waarom zeg je dat nou :')

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 18:25

Als je bang bent voor de pijn kun je bij de huisarts emla crème halen en deze er een uur van te voren opsmeren.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 18:37

Met verdovingscreme is het heel prima te doen.

Storm

Berichten: 20849
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:22

Suzanne F. schreef:
Hier laat ik elke keer een randje laseren. Maar het doet vies zeer. En bij mij gaat het dus niet helemaal weg. Ik zou het echt niet durven om alles weg te laten halen. Voor het resultaat niet maar zeker voor de pijn niet. Ik vind het echt wel zeer doen.

Maar jouw wenkbrauwen zijn toch heel mooi? Waarom dan een randje weglaseren?

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:54

Omdat ze wat ongelijk zijn geworden in de loop der jaren. Eentje zit wat te laag en die wordt elk jaar gecorrigeerd. En dus klein randje aan de onderkant weggelaserd.

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:24

Suzanne F. schreef:
Omdat ze wat ongelijk zijn geworden in de loop der jaren. Eentje zit wat te laag en die wordt elk jaar gecorrigeerd. En dus klein randje aan de onderkant weggelaserd.


Maar dan zakt 1 wenkbrauw ieder jaar verder en de ander niet? >;)

Ik ga geen emla halen, sinds de ha me de merkloze ervan gaf had dat hoe dan ook vrijwel geen nut meer. Ik heb het wel om mijn cyclus heengepland en ga er gewoon vanuit dat het helemaal geen pijn gaat doen :')

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:55

Klopt. 1 wenkbrauw zakt. Ja de jaren tikken door hè? Ik voel me nog net te jong voor een facelift/wenkbrauwlift. Laat ik ooit wel doen maar nu nog niet.

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:01

Stille meelezer (en ervaringsdeskundige) hier.

Ik heb afgelopen oktober mijn wenkbrauwen weg laten laseren. 3 jaar daarvoor wenkies laten zetten, maar eigenlijk van het begin al gestoord aan 1 kant die niet mooi gedaan was (hairstokes welke veel te dik gezet waren) ook waren ze behoorlijk ongelijk.

Kwam bij een nieuwe salon, eigenlijk wou ik na 3 jaar weer laten bijwerken. Maar zij gaf ook aan als het mooi wilt hebben dan zou ik alles weg laseren.

Dus nouja toe maar. Oktober zijn ze weg gelaserd, 1 sessie was genoeg. Was het aangenaam, mwoah. Deed het mega zeer, ook niet. (Bevallen deed zeerder :+) het was wel te doen. Zij deed t zonder verdoving. Daarna werd wel meteen gekoeld met iets mega kouds. En even oppassen met zon, het voelde zegmaar als de zon erop scheen of je mega mega erg verbrand was door de zon en dan weer in de zon ging. Maar dat trok ook wel weer snel bij.

Het ergste van alles vond ik het mega bloten billen gezicht en dat ze vrij snel mega oranje werden :') mocht (volgens mij) een week geen wenkbrauw makeup op en daarna moest ik 2 maand wachten totdat er nieuwe gezet konden worden. Dat was wel echt even afzien moet ik zeggen. Maar inmiddels eind januari de nabehandeling gehad en ben wel echt blij dat ik het gedaan heb! <3

Edith: foto toegevoegd, dit was direct ba de nabehandeling.
Ik heb de vorm ook meteen iets laten aanpassen, kon nu ook mooi na het laseren.

Afbeelding
Zo waren ze tegen het einde, maar hier zie je het "oude model" ook wel aardig.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 16-02-24 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:08

Lijkt me wel heftig zo laten laseren!
Maar op vervagen zou ik ook niet wachten eerlijk gezegd. Mijn wenkbrauwen zijn nu 3 jaar geleden gezet (en niet meer bijgewerkt sindsdien) en eigenlijk is het nog steeds best duidelijk.
Ik zou ze graag willen laten bijwerken zodat ze wat donkerder zijn maar momenteel ben ik zwanger dus moet ik nog een tijdje wachten :)

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:16

Nou, was het fijn? Niet echt nee. Eerst gingen ze flink koelen en bij de eerste wenkbrauw hield ik het niet tot einde vol. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat ze net 1cm hadden gedaan maar toen was de hele wenkbrauw al bijna klaar _O-.

Bij de 2de wenkbrauw heb ik gezegd dat ze moest praten over wat dan ook, dan focus ik me niet op het geluid van de laser, en toen hield ik het wel vol gelukkig. Dus niet fijn maar ook geen mega drama en super super snel! Ik stond 31 minuten geparkeerd, 4 minuten lopen, kennis maken, wenkbrauwen bekijken, schoonmaken, foto's maken, koelen, geestelijke voorbereiding, afrekenen en nieuwe afspraak plannen, dus de daadwerkelijke bahandeling zal maar enkele minuten zijn geweest.

Morgen mag gewoon make-up op, ook wenkbrauw spul, er moet alleen wel vaseline op de komende dagen dus ik hou het wel bij een blote billen gezicht :+

Ik heb wat zwelling nu maar alleen aan de kant waar ik een hoef in mijn gezicht heb gehad...

Afbeelding

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 16:54

Ja laseren gaat snel. Mijn tattoo van 5x5 duurde nog geen minuut :D

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:05

Wat een groot verschil al na de behandeling!

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:10

Zo wat een verschil! Goed opgeknapt al!

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:50

Needje schreef:
Ja laseren gaat snel. Mijn tattoo van 5x5 duurde nog geen minuut :D


Had me dat nou even verteld voor vandaag, was beter geweest dan horen dat het pijn doet :')

tienus63 schreef:
Wat een groot verschil al na de behandeling!


F_Orumster schreef:
Zo wat een verschil! Goed opgeknapt al!


Het verschil vond ik ook al groot! Ben benieuwd hoeveel behandelingen ik nog ga krijgen... Hopelijk niet al te veel :+
Vanmiddag even lekker in de regen gereden, heerlijk koel die wind erop :Y). Nu af en toe even koelen met een coldpack maar het valt me echt reuze mee en de zwelling is vrijwel weg. Het lijkt alleen alsof ik betadine om mn wenkbrauwen heb gesmeerd :evaw:

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:39

Dat is inderdaad een groot verschil!
Is het wel nodig om alles te gaan laseren? Ik vind het best mooi nu? :o

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:29

Farjen schreef:
Dat is inderdaad een groot verschil!
Is het wel nodig om alles te gaan laseren? Ik vind het best mooi nu? :o


Wenkbrauwen met een oranje rand eromheen ja? Dat is niet van het behandelen hè, dat is inkt :')

Dat kan wel in de komende 8 weken nog wat verdwijnen maar ja, ik laat wel alles weghalen. Er zal hoe dan ook nieuwe PMU op komen en oude inkt heeft schijnbaar invloed op de nieuwe. Dus we gaan voor een schone lei, als dat niet meer dan 6 behandelingen gaat kosten want een jaar duurt me lang zat :+

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 00:04

Diegene die het bij mij gezet heeft, kan het ook weg laseren.
Maar zij zegt het zelfde als wat jou verteld is, alles weg halen en opnieuw beginnen.
Dat geeft het beste resultaat.

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 01:28

Bielsje schreef:
Farjen schreef:
Dat is inderdaad een groot verschil!
Is het wel nodig om alles te gaan laseren? Ik vind het best mooi nu? :o


Wenkbrauwen met een oranje rand eromheen ja? Dat is niet van het behandelen hè, dat is inkt :')

Dat kan wel in de komende 8 weken nog wat verdwijnen maar ja, ik laat wel alles weghalen. Er zal hoe dan ook nieuwe PMU op komen en oude inkt heeft schijnbaar invloed op de nieuwe. Dus we gaan voor een schone lei, als dat niet meer dan 6 behandelingen gaat kosten want een jaar duurt me lang zat :+


Oh Ik dacht dat die oranje rand verkleuring van de laser was :D en gewoon nog moest helen

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 08:43

Hier heb ik er jaren overgedaan voordat er iets bleef zitten dus echt no way dat ik nu alles weg zou laten halen. Dan maar elke keer wat corrigeren, ook prima.

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:44

Farjen schreef:
Oh Ik dacht dat die oranje rand verkleuring van de laser was :D en gewoon nog moest helen


Helaas :Y). Ik denk ook dat er weinig te genezen valt, het enige wat ik voel en zie is een mini puntje wat waarschijnlijk iets van een talgbultje was. Ik zou toch echt te oud moeten zijn voor puistjes :+


Suzanne F. schreef:
Hier heb ik er jaren overgedaan voordat er iets bleef zitten dus echt no way dat ik nu alles weg zou laten halen. Dan maar elke keer wat corrigeren, ook prima.


Snap ik helemaal! Maar aangezien mijn eerste behandeling iets van 16 jaar geleden was, de technieken en inkt behoorlijk zijn veranderd en de vorm me niet helemaal optimaal lijkt als ik zie hoe ver ze boven mijn wenkbrauw zaten, ben ik wel heel benieuwd hoe het straks gaat worden. Even een schone lei :j


tienus63 schreef:
Diegene die het bij mij gezet heeft, kan het ook weg laseren.
Maar zij zegt het zelfde als wat jou verteld is, alles weg halen en opnieuw beginnen.
Dat geeft het beste resultaat.


Gelukkig, lijkt het iig geen verkooppraatje :Y)
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 22-02-24 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt