Permanente make up en Microblading

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 22:26

GQMMS schreef:
Hi allemaal,
Ik meld mij hier ook. Afgelopen woensdag powder brows ‘gekregen’. Ze zijn nu aan het vervellen en er blijft bijna gren pigment/kleur zichtbaar. Was ik al bang voor, aangezien tijdens de behandeling mn wenkbrauwen ging opzwellen. Heeft ze niet zoveel pigment aan kunnen brengen als ze normaal doet. Ze gaf ook aan dat mijn huid de pigment niet goed pakte. In september moet ik terugkomen voor een touch up. Al twijfel ik of ik niet wat eerder kan gaan, momenteel zie je niks meer van de wenkbrauwen. Maar hoor ook van mensen om mij heen dat na vervellen de kleur even minder/weg is en daarna terug komt.

Meer mensen die dit hebben, waar pigment niet goed pakte en was dit beter na de na behandeling?



Het hangt ook af van de ervaring van de pmu artiest en het merk pigment maar in het algemeen: je moet echt geduld hebben. Het bovenste laagje pigment gaat er met het velletje/korstje mee af. Het dieper liggende pigment heeft daarna nog ca 4 weken nodig om naar het oppervlak te komen. Hoe minder velletjes je hebt hoe sneller de kleur goed zichtbaar is/blijft. De nabehandeling vervroegen heeft dus geen zin. Over een week of 5 is het eind resultaat van de eerste behandeling te zien. Bij een lastig pakkende huid pakt het doorgaans een 2e keer makkelijker omdat er dan al een laagje pigment in de huid zit. Daar komt bij dat een gevoelige huid moeizamer pakt. Als er te weinig tijd tussen behandeling 1 en 2 zit is de huid niet goed genoeg genezen.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:19

Bij mij leek er ook geen pigment meer te zijn toen de korstjes eraf vielen maar binnen een week was de kleur terug. Nu 2 weken later lijkt er nog meer pigment terug te zijn

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:30

Voor degene die de tweede behandeling al gehad hebben, begint het herstel drama dan weer helemaal opnieuw of is dat veel minder erg? Doen ze dan echt paar kleine dingetjes bijwerken? Of krijg ik weer panterprint wenkbrauwen.. :')

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:01

Nog geen ervaring, ik moet over 4 weken. Maar ik heb begrepen dat dat afhangt van hoeveel er bijgewerkt moet worden. Als bijvoorbeeld de hele wenkbrauw donkerder moet worden gemaakt dan krijg je veel meer weer die korsten dan wanneer er alleen her en der wat moet worden bijgewerkt. Wel geldt weer die week niet nat maken enzo..

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:15

Waar ik het liet doen zeiden ze 2 dagen niet nat maken dus dat viel erg mee. En uit de zon houden totdat de korsten eraf zijn en dan kon ik gewoon insmeren met factor 30/50.

Ik vind het ook heel moeilijk om te bedenken wat ik anders wil. Ik denk wel iets donkerder. Qua vorm zijn ze goed. En heb het idee dat het begin niet helemaal gelijk is tussen beide wenkbrauwen.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:36

Apart hoe de "regels" overal weer anders zijn.. bij mij was het zeker een week niet nat maken en liefst niet nat voordat de korsten eraf gingen. Ik smeer nu inderdaad ook met een hoge factor, en ga gewoon de zon in. Probeer dan wel regelmatig te smeren en zonnebril op te houden om ze enigszins te beschermen.

Vind ik ook lastig inderdaad, beslissen wat ik bijgewerkt wil hebben.. ik neig naar iets donkerder maar het zou kunnen dat ze over 4 weken uit zichzelf al donkerder zijn geworden. Ik zie nu wel dat het niet overal even goed gepakt heeft. En aan de binnenkanten is weinig pigment meer, als dat niet zelf terug komt wil ik dat wel bijgewerkt hebben. Maaaaar met de vorm ben ik dik tevreden en mijn rechter wenkbrauw vindt ik echt perfect!

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:25

Ik heb zelfs met nat warm washandje de korsten geweekt. :o Oh en in warm bad geweest en toen waren ze zo weg. Maar vreemd inderdaad dat het niet overal gelijk is.

Suzanne F.

Berichten: 49326
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:41

Jildau schreef:
Ik heb zelfs met nat warm washandje de korsten geweekt. :o Oh en in warm bad geweest en toen waren ze zo weg. Maar vreemd inderdaad dat het niet overal gelijk is.


Oh nee, je moet het droog houden. Die korsten moeten er zo lang mogelijk opzitten. Dat is wat ik begreep in ieder geval. Eraf weken in ieder geval totaal niet.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:57

Nee ik mocht ook echt niet nat maken en kort douchen zodat het ook niet week kon worden van de damp.. douchen zonder m’n gezicht nat te maken dus.

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:22

Suzanne F. schreef:
Jildau schreef:
Ik heb zelfs met nat warm washandje de korsten geweekt. :o Oh en in warm bad geweest en toen waren ze zo weg. Maar vreemd inderdaad dat het niet overal gelijk is.


Oh nee, je moet het droog houden. Die korsten moeten er zo lang mogelijk opzitten. Dat is wat ik begreep in ieder geval. Eraf weken in ieder geval totaal niet.


Oké maar wat is er dan nu anders aan m'n wenkbrauwen dan als ik dat niet gedaan had? :D

Suzanne F.

Berichten: 49326
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:35

Bleef er genoeg kleur zitten dan?

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:42

Jildau schreef:
Oké maar wat is er dan nu anders aan m'n wenkbrauwen dan als ik dat niet gedaan had? :D
[/quote]

De kleur kan eerder vervagen.

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:45

Dit is voor de behandeling een dikke maand geleden:

Afbeelding

En dit (dus na een maand) vanmiddag:

Afbeelding

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:39

Jildau schreef:
Dit is voor de behandeling een dikke maand geleden:

[ [url=m/ZUdDJe.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit (dus na een maand) vanmiddag:

[ [url=m/WhxkKD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo mooi hoor!! Je ziet inderdaad een paar puntjes die minder goed geraakt zijn die bij een touch up nog wat bijgewerkt kunnen worden. Maar ziet er heel mooi uit! Heel ander oog krijg je gelijk he

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:37

Heel mooi Jildau!

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:20

De genezing bij de nabehandeling gaat gewoon weer hetzelfde.
Ik zou het niet donkerder doen, lijkt nu wel te matchen met je haarkleur.

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:08

Wat een interessant topic. Leuk om te lezen! Ik ben aan het oriënteren waar ik 3D hairstrokes wil laten zetten en heb vandaag van een vriendin die der certificaat heeft wimper extensions laten zetten. Nou blijven ze alleen alle kanten op staan en zijn we al best wat uit? Is dit gek? Of valt er in het begin altijd wat af?
Afbeelding
Dit is het mooiste oog, bij de andere staat alles meer door elkaar

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 07:03

Kimbers schreef:
De genezing bij de nabehandeling gaat gewoon weer hetzelfde.
Ik zou het niet donkerder doen, lijkt nu wel te matchen met je haarkleur.


Het is meer dat m'n haar nu op z'n lichtst is. In de herfst / winter verf ik het vaak donkerder. En als ik me wat meer opmaak voor iets heb ik nu al de neiging om er toch wat wenkbrauw poeder op te doen. Dan in m'n achterhoofd dat het sowieso gaat vervagen dacht ik dat ik er misschien langer plezier van zou hebben als ze iets duidelijker zijn. Op deze foto lijkt het inderdaad wel heel duidelijk..

Maar ik twijfel nog hoor! En wil ook met haar overleggen.

Ik heb totaal geen verstand van wimpers! Maar een collega had het ook en die zei ook dat het vrij snel uitviel bij haar.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 07:57

LisaaSophie schreef:
Wat een interessant topic. Leuk om te lezen! Ik ben aan het oriënteren waar ik 3D hairstrokes wil laten zetten en heb vandaag van een vriendin die der certificaat heeft wimper extensions laten zetten. Nou blijven ze alleen alle kanten op staan en zijn we al best wat uit? Is dit gek? Of valt er in het begin altijd wat af?
[ [url=m/EOoF6n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is het mooiste oog, bij de andere staat alles meer door elkaar


Wimperextensions vallen in principe elke dag uit, net als je natuurlijke wimpers. Maar dan horen ze wel aan een eigen wimper vast te zitten. Na een behandeling kunnen er ook wat losse uitvallen die niet goed gepakt hebben, zeker als je ogen een beetje hebben getraand. Heb je ze al nat gemaakt (of heb je daar überhaupt iets over gehoord van haar)? En heb je zo’n wimperborsteltje meegekregen? Daarmee kun je ze recht borstelen, er gaat altijd wat scheef staan door wrijven/slapen etc. Als je ze niet meer recht kunt borstelen en ze zijn echt net gezet dan is het gewoon niet zo netjes gedaan ben ik bang :o
Je hebt ook one-by-ones zo te zien, imo kan dat er ook wat sneller rommelig uit gaan zien dat volume extensions.

Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:51

Bij mij gaan wimpers ook altijd rommelig staan. Maar bij mij valt er hooguit 1 of 2 uit de eerste dag. Ze moeten echt op de kleinste nieuwe haartjes geplaatst worden.
24 uur niet natmaken iig.
En gok dat het ook per persoon verschillend is hoe het houdt.
De een kan 4 weken en dan zit het nog heel goed, de ander is met 3 weken de helft al kwijt.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:26

Ik merk dat het pigment steeds meer terug komt, heel blij mee. Er zijn nog plekken die lichter zijn, misschien trekt het nog bij en anders kan ze die bijwerken nog. Alleen aan de binnenkanten zit echt niks meer..

Maar goed, een hele verbetering want ik kwam van:

Afbeelding

En nu is het zo:


Afbeelding

Afbeelding





Helaas maakt mijn telefoon niet bepaald scherpe foto’s

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:42

Heb een vraag. Ik heb ongeveer 7 weken geleden PMU wenkbrauwen laten zetten (ombre brows) en vond ze achteraf toch te licht (we hadden ze bewust niet te donker gedaan omdat ze in de nabehandeling nog donkerder konden worden gemaakt). Afgelopen week de nabehandeling gehad en hierbij aangegeven dat ik ze echt nog donkder wilde. Echter nu na 5 dagen is het eindresultaat er dus en ik vind ze nog wat aan de lichte kant.. iedereen kan zeggen wat hij/zij wil, maar uiteindelijk moet ik me er natuurlijk lekker bij voelen. En ja ik tekende ze altijd iets wat donkerder (geen dikke strepen ofzo dus wel netjes/verzorgd) maar nu is het echt 2-3 tinten lichter dan hoe ik ze altijd had en daardoor nog niet het 100% gevoel eraan over gehouden terwijl het toch een dure grap is. Kan de kleur nog weer moet intrekken of hoe kan dit? Ik heb een normale huid dus het is niet dat de PMU niet pakt. En ja het zal gedeeltelijk ook wel een kwestie van wennen zijn, maar als ik verder makeup loos ben vind ik ze wel mooi, maar zodra ik mn ogen wat zwarter maak vallen ze een beetje weg... iemand ervaringen?

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:44

Geen ervaring mee maar ben wel benieuwd hoe het er dan uitziet, met en zonder make-up

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:14

Ik denk dat je dat bij een beetje redelijke salon nog gewoon wel kunt aangeven? Degene die het bij mij heeft gedaan zei direct dat als ik niet tevreden was ik terug moest komen.

Ik heb 30 juli de nabehandeling gehad en vond ze direct na de behandeling te donker en na paar dagen werden ze mooi en dat is nog zo. Bij mij is het niet zo geweest dat het eerst een stuk lichter werd en daarna weer donker.



Afbeelding

Popstra
Berichten: 13808
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:20

Mooi zeg!

Ik vind persoonlijk het juist wat mooier als de wenkbrauw wat lichter is want dan vallen je ogen zelf wat meer op. Maar dat is ieder zijn eigen smaak natuurlijk.