Rug op meerdere plekken gebroken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 13:35

Is dat standaard, Polly, dat je een uitdraai van de bevindingen van het ambulancepersoneel krijgt?

Bedankt voor jullie ervaringen.

Ik ga morgenochtend even terug naar het ziekenhuis voor controle van mijn brace. Mijn bank zit heel diep en als ik er een tijdje op gezeten of gelegen heb kruipt die brace helemaal omhoog, volgens mij is hij sowieso iets te lang afgesteld. Zou fijn zijn als hij wat korter kan. Ik heb ook helemaal een beurs borstbeen #)

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:18

Hopelijk kunnen ze morgen wat voor je doen, al zou ik je eigenlijk aanraden om ipv op een diepe bank op een wat hogere/hardere stoel te zitten, dat beviel mij destijds een heel stuk beter.

Inmiddels ruim 1,5 jaar geleden heb ik twee rugwervels gebroken en als ik jouw verhaal zo lees en je foto zie, dan was mijn breuk behoorlijk vergelijkbaar. Ik viel weliswaar van mijn paard, maar landde net als jij op mijn voeten waardoor mijn rug de klap op ving. L4 gebroken (ingezakt, stukje er bijna af gebroken aan de kant van mijn buik) en klein scheurtje in L2. Door de ambulance opgehaald, in het ziekenhuis 24 uur volledig plat moeten blijven liggen waarna ik een brace kreeg. Omdat staan de eerste dag ontzettend pijnlijk was moest ik uiteindelijk nog een dagje extra blijven.

Was heel blij toen ik naar huis mocht, maar thuis was het vooral liggen of staan, want zitten was het pijnlijkste. Broek aandoen lukte me nog net zelf, maar de eerste weken was zelf sokken of schoenen aan doen een onmogelijke opgave. Met heel rustig aan doen ging het na een paar weken weer een stuk beter, na een week of 4 ging ik weer voor het eerst een enkel uurtje naar mijn werk en na 3 maanden kreeg ik na controle goedkeuring om weer paard te gaan rijden.
Nu 1,5 jaar verder zal mijn rug altijd een zwakke plek blijven (maar to be fair: mijn rug is nooit heel goed geweest), maar dat zit vooral in stijfheid, pijn heb ik zo goed als nooit. Meest vreemde is eigenlijk dat het zwakke punt van mijn rug een heel stuk hoger zit dan de L4 die ik gebroken heb.
Een hele dag zitten is bij mij nog steeds geen success, maar ik heb op mijn werk (kantoorbaan) áltijd een sta-bureau en dat bevalt mij nog steeds zo goed, dat ik het zitten ook niet bepaald train. (sta-bureau kan ook op zit hoogte, dus ik wisel gedurende de dag af tussen zitten en staan)


Uit de categorie tips en adviezen:
- Als je uit bed op staat, doe je dit dan als een 'boomstam'? Scheelt veel!
- Sokken en schoenen kon ik de eerste weken ook niets mee, komt echt goed, maar vraag in de tussentijd vooral hulp aan je omgeving, er is vast iemand die je sokken voor je aan of uit kan doen.
- Buikpijn herken ik op zich, al was het bij mij denk ik minder erg. Bleek in mijn geval juist van de movicolon (en de locatie van de breuk) te komen
- Afbouwen van de Oxycodon zorgde bij mij voor slapeloosheid en omdat niet kunnen slapen + alleen plat mogen liggen echt hel is, heb ik toen voor een nacht of twee slaaptabletten gekregen van mijn huisarts
- Als je zo weer mag gaan opbouwen met werk, kijk of je werkgever wellicht ergens een sta-bureau heeft en neem genoeg rust, dat heeft mij ontzettend veel geholpen!

Jessix

Berichten: 16480
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:32

Hier 3 gebroken wervels na een val van mijn paard, L3, L4 en L5. Ik ging 's avonds pas zelf naar de SEH en heb daar niet de juiste diagnose gekregen. Ik kon immers zelf naar het ziekenhuis komen uren later, dus het werd afgedaan als gekneusd en beurs. :+ Ik heb daar mee doorgelopen. Geen dag gemist van mijn werk of mijn paarden aan huis. Uiteraard pluk ik daar nu de vruchten van... :o

Maar goed, terug naar jou. :) Ik kan me geen buikpijn herinneren. Als je niet goed naar de w.c. kan dan kan dat uiteraard een oorzaak zijn, maar laat je niet wegsturen als je het toch niet vertrouwd. Verder, pak vooral je rust en neem de tijd om het goed te laten genezen. Liggen en lopen vind ik het meest prettig. Wissel het af. Het is echt steeds zoeken naar wat werkt.

Beterschap!

Alvaron

Berichten: 1766
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:50

_Karlijn schreef:
Ik ga morgenochtend even terug naar het ziekenhuis voor controle van mijn brace. Mijn bank zit heel diep en als ik er een tijdje op gezeten of gelegen heb kruipt die brace helemaal omhoog, volgens mij is hij sowieso iets te lang afgesteld. Zou fijn zijn als hij wat korter kan. Ik heb ook helemaal een beurs borstbeen #)

Ik mocht in eerste instantie helemaal niet eens zitten. Alleen liggen en lopen. Zitten alleen op een kruk, zo hoog mogelijk. Zeg maar, staan met een steuntje voor je billen. Ik had T1 en L4 beschadigd.
Gelukkig heb ik er verder nooit pijn aan gehad en later ook nooit last van gekregen.

ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:21

Wat een pech dat je zoveel pijn hebt!

Ik heb zelf ook 2 lumbale ruggenwervels ingedeukt gehad een aantal jaren geleden, maar had gelukkig niet zo'n extreme pijn: nog zelf van mijn paard afgegaan, afgezadeld, met de fiets naar huis, een avondje gaan stappen en pas de volgende dag naar het ziekenhuis gegaan voor foto's omdat het wel meer pijn deed dan gewone spierpijn.

Ik heb dus ook geen specifieke pijnstilling gekregen, wel een brace gedurende een paar weken, maar dat was een vrij basic model, een soort van buik/rugbandage met achteraan een paar ijzeren staven ter versteviging.
Na een zestal weken zat ik weer op mijn paard en na een paar maand voelde ik er niets meer van.

De buikpijn die je ervaart vind ik ook wel vreemd/niet passend bij de gebroken wervel.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:23

Poeh, lees toch wel met verbazing dat ze niet gelijk goed hebben gehandeld.

Ik ben 5jr geleden door een paard meegesleurd. Mn man was aan het rijden, we waren alleen, dus wel opgestaan en paarden verzorgd. Op weg naar huis besloten langs seh te rijden, want pijn werd erger. Daar kwamen ze direct naar buiten rennen, stabiliseerde me in de auto en dreigde ook met auto open knippen.

Ik had gelukkig alleen zware kneuzingen, maar ze waren boos dat ik was opgestaan en zelf naar seh waren komen rijden.

Ik heb wel een hernia gehad en zitten is funest voor je rug. Ik zou dan kijken naar een stoel ipv je bank en liggen of lopen. Zitten en stilstaan is wel echt pijnlijk.

Wordt je trombose ook inde gaten gehouden als je veel ligt?

Buik en rug staan wel in verbinding met elkaar. Na mn zware buikoperaties, had ik erge rugpijnen, omdat mn buik slappe hap was.

Beterschap, het is echt niet niks.

Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Rug op meerdere plekken gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:51

Oef gelukkig geen soortgelijke ervaring! Maar je rug breken lijkt me zowat het ergste wat er is.

Heel veel sterkte, en als je het niet vertrouwt gewoon bellen! Liever 1x teveel dan 1x te weinig!

Maar luister ook naar je eigen lichaam en doe geen dingen die je eigenlijk nog niet kan.

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:42

Hier geen gebroken rug (voor zover ik weet) maar wel 3 maand geleden van mijn paard in galop voorover gelanceerd en op mn nek geland, gezien paard dacht een rodeostier te zijn.
Gevolg: bont en blauw, wonden, 2 gekneusde polsen, gekneusde knie enz. Na maanden van behandelingen is het enige wat over is nu mijn nek, ik kan bepaalde dingen gewoon niet en ervaar veel pijn. Achteraf hadden we de ambulance moeten bellen, maar ik ben op adrenaline naar huis gelopen (vanuit t bos), na die tijd kon ik nog niet eens zelf mn haar kammen of naar de wc, verschrikkelijk om zo afhankelijk te zijn. Over een paar weken heb ik eindelijk een mri, erg spannend allemaal.
Beterschap ts!

_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Rug op meerdere plekken gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 18:55

Ik heb eigenlijk 0 adviezen meegekregen uit het ziekenhuis wat ik wel/niet mag. Ook niet van de fysiotherapeute. Ik doe alles wel zelf omdat ik alleen woon :o maar sokken en schoenen aantrekken is best naar om te doen qua pijn.. Ik heb een klein huisje met een grote diepe bank, geen stoelen of wat dat ook. Heb gelukkig nu wel een tv op mn slaapkamer dus kan vanuit bed tv kijken, lig liever plat dan onderuit op de bank.. gelukkig komt mijn moeder me helpen met stofzuigen en boodschappen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Rug op meerdere plekken gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:59

Slechte zaak. Ik kreeg na mn hernia operatie ene heel protocol mee waar je je aan moet houden, tips etc.

Laatst na een buikoperatie ook weer.

Als je echt veel ligt, moet je wel langs ha om trombose te bespreken.

_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 19:02

superpony schreef:
Als je echt veel ligt, moet je wel langs ha om trombose te bespreken.

Nee ik ben juist best veel in de weer. Loop rond door huis, even naar de supermarkt, even naar mn pony.. maar als ik dan thuis ben toch liever op bed dan op de bank, dat is toch minder comfortabel.

Edit: als ik dit zo lees doe ik misschien te veel :o ik heb echt geen adviezen gehad dus weet ook niet wat ik wel niet mag. Ga wel proberen iets rustiger aan te doen vanaf nu denk ik :oo

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:33

_Karlijn schreef:
Ik heb eigenlijk 0 adviezen meegekregen uit het ziekenhuis wat ik wel/niet mag. Ook niet van de fysiotherapeute. Ik doe alles wel zelf omdat ik alleen woon :o maar sokken en schoenen aantrekken is best naar om te doen qua pijn.. Ik heb een klein huisje met een grote diepe bank, geen stoelen of wat dat ook. Heb gelukkig nu wel een tv op mn slaapkamer dus kan vanuit bed tv kijken, lig liever plat dan onderuit op de bank.. gelukkig komt mijn moeder me helpen met stofzuigen en boodschappen.


Hoe kun je nu naar huis gestuurd zijn zonder tips van de fysio := Er zijn doorgaans leefregels bij zo’n fractuur waar je je aan moet houden tbv het herstel.
Heb je ook geen verwijzing voor fysiobegeleiding aan huis?

Ik zou een fysio bellen voor een opbouwschema, en tips.
Sokken of schoenen aantrekken mag meestal niet eens, dus misschien kun je een ergotherapeut vragen voor hulpmiddelen of trucjes om jezelf op een verantwoorde, minder pijnlijke manier aangekleed te krijgen.

_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 19:43

De fysio zei letterlijk; als je normaal gesproken erg actief bent, moet je nu wat rustiger aan doen. Maar als altijd al weinig beweegt kun je nu het beste wel actief blijven. Verder had ze het over hoe ik nu stekkers uit het stopcontact moest trekken (niet voorover leunend) en hebben we de trap op en af gelopen. Toen mocht ik naar huis.

Geen verwijzing voor fysiotherapie. Ik heb wel mijn eigen fysio (waar ik al voor rugklachten kwam :roll: ) gemaild, die zei dat ze me nu alleen verder kon behandelen met verwijzing van mijn arts. Dat zal dan de traumatoloog zijn waar ik volgende week heen moet denk ik?

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Rug op meerdere plekken gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:02

Sjonge, dat vind ik wel karig van die fysio :Y)
Je moet idd verwijzing hebben, van traumatoloog is prima idd. Maar ik vind dat ze dat hadden moeten voorzien voor je met ontslag ging. Daar denk je toch over na als fysio... Ik doe dat wel iig, in kaart brengen wat je thuis zoal doet en wat je nu wel en niet kan doen en of er fysio nodig is :')

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:11

Fysio kon mij pas helpen nadat ik mijn brace af mocht bouwen, voor die tijd was het advies heel rustig aan te doen.
Lief dat je moeder komt helpen, misschien dat zij dan ook een stoel mee kan nemen die je een aantal weken zou mogen lenen?
Je lichaam heeft een flinke klap gemaakt en herstellen van een breuk kost een hele berg energie. Onderschat alsjeblieft niet hoe veel energie dat kost en hoe veel je nu je rug moet ontzien!
Interessant trouwens dat ze in het ziekenhuis wel door hebben genomen hoe je een stekker uit het stopcontact haalt, maar niet hoe je op moet staan vanuit bed en hoe/of je sokken en schoene aan moet doen...

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:15

Roulette_ schreef:
Fysio kon mij pas helpen nadat ik mijn brace af mocht bouwen, voor die tijd was het advies heel rustig aan te doen.


Met het echte revalideren wel ja, maar iemand moet je wel de leefregels vertellen en vertellen hoe je dan jezelf aankleed etc... TS zit vol vragen, vragen die iedereen heeft met een wervel#. Daar speel je dan toch op in, in het ziekenhuis al :?

_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 20:24

verootjoo schreef:
Sjonge, dat vind ik wel karig van die fysio :Y)
Je moet idd verwijzing hebben, van traumatoloog is prima idd. Maar ik vind dat ze dat hadden moeten voorzien voor je met ontslag ging. Daar denk je toch over na als fysio... Ik doe dat wel iig, in kaart brengen wat je thuis zoal doet en wat je nu wel en niet kan doen en of er fysio nodig is :')

Ik had geen idee wat ik wel en niet ging kunnen zodra ik thuis zou zijn.. dus ik heb ook weinig gevraagd.. Ik stond stijf van de oxycodon, lag in bed alleen maar te giechelen erdoor en had weinig pijn op dat moment..

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:26

_Karlijn schreef:
verootjoo schreef:
Sjonge, dat vind ik wel karig van die fysio :Y)
Je moet idd verwijzing hebben, van traumatoloog is prima idd. Maar ik vind dat ze dat hadden moeten voorzien voor je met ontslag ging. Daar denk je toch over na als fysio... Ik doe dat wel iig, in kaart brengen wat je thuis zoal doet en wat je nu wel en niet kan doen en of er fysio nodig is :')

Ik had geen idee wat ik wel en niet ging kunnen zodra ik thuis zou zijn.. dus ik heb ook weinig gevraagd.. Ik stond stijf van de oxycodon, lag in bed alleen maar te giechelen erdoor en had weinig pijn op dat moment..


Precies, daar ben je ook lang de enige niet in, dus moet de fysio doortastend zijn en weten waar je tegenaan gaat lopen thuis. Want dat zijn ook altijd bij iedereen ongeveer dezelfde dingen :P
Maar ja, dat is achteraf :) Ik zou bij de traumatoloog een verwijzing vragen idd :j

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:28

verootjoo schreef:
Roulette_ schreef:
Fysio kon mij pas helpen nadat ik mijn brace af mocht bouwen, voor die tijd was het advies heel rustig aan te doen.


Met het echte revalideren wel ja, maar iemand moet je wel de leefregels vertellen en vertellen hoe je dan jezelf aankleed etc... TS zit vol vragen, vragen die iedereen heeft met een wervel#. Daar speel je dan toch op in, in het ziekenhuis al :?


Absoluut mee eens dat het ziekenhis dat had moeten doen, ik wilde met mijn opmerking vooral reageren op TS die het al had over behandelen. Nu is het moment om rust te nemen, te herstellen en bepaalde bewegingen tijdelijk op een andere manier te doen om je rug te ontzien, behandelen kan pas als de breuk voldoende hersteld is om dingen zonder brace te mogen gaan opbouwen.
Weet nog van mezelf dat ik daar destijds zwaar teleurgesteld over was dat eigenlijk zelfs de eerste week dat ik de brace mocht beginnen af te bouwen, te vroeg was om te beginnen met behandelen door de fysio.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6045
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Rug op meerdere plekken gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:50

Wat een verhaal! Ten eeste heel veel beterschap!

Ten 2e kwa ambulance personeel precies hetzelfde mee gemaakt. Gelukkig voor mij had ik een paar vriendinnen die de ambulance mensen overtuigd hebben mij toch mee te nemen.
Ik had mijn bovenste lendenwervel gebroken (L1) en heb ook een nacht in het ziekenhuis gelegen.

Ik ben de dag erna met mijn ouders mee naar hun schip gegaan en heb daar de 1e 3 weken hersteld. Broek aandoen en sokken was mijn uiters afgeraden om dat zelf te doen. Hier heeft mijn moeder mij de eerste zeker 2 weken ook mee geholpen.
Ik zelf had gelukkig geen buikpijn zoals jij die beschrijft, kan je daar helaas geen advies ofzo over geven helaas.
Na 3 weken ben ik weer naar huis gegaan en heel rustig mijn dagelijkse dingen weer op gaan pakken. na 6 weken mocht mijn brace af en een paar dagen daarvoor kunnen stoppen met pijn medicatie (wel goed 5 weken gebruikt gehad dus). In het ziekenhuis voor ik naar huis mocht wel een fysio aan bed gehad die mij uitlegde hoe uit bed te komen maar ik heb daarna geen fysio enz gehad, nog steeds niet overigens (nu bijna 4 jaar later).

Mijn grootste advies: Wil niet te snel gaan en laat je goed verwennen! Zoek een stoel waar jij goed op kan zitten, voor mij was dat een oude houten eetkamer stoel met een hoge rugleuning.
Voor mij overigens was het een hele verademing als ik 's ochtends wakker werd van de pijn in mijn rug en de brace weer om kon. dan kon ik nog wel een uurtje slapen. Ik heb de 1e 3 weken mijn brace ook amper af gehad. Enkel met slapen, omkleden en douchen (douchen de 1e week overigens helemaal niet gedaan enkel gewoon wassen met washandje).

rostanfan
Berichten: 75
Geregistreerd: 12-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:59

Ik kan er helaas ook over mee praten heb begin september mijn rug gebroken.
Ik ben tijdens het springen van mijn paard gevallen en heb hierbij een instabiele breuk opgelopen op L1.
Zijn na de val nog naar de huisarts gegaan omdat ik stukjes kwijt was en zijn gewoon met de auto gegaan omdat ik verder nergens last van had eenmaal bij de dokter kreeg ik last bij mijn benen en in mijn rug toen ben ik met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht en hebben ze foto's gemaakt hier was een breukje op te zien maar zagen ze niet hoe erg het was en hebben ze nog een CT scan gedaan hieruit bleek dus dat het een instabiele breuk was op L1.
Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en 2 dagen erna hebben ze een korset aangemeten die ik dag en nacht om moest.
Na een week mocht ik naar huis en heb ik bijna niets gemogen omdat er nog kans was dat het ging verschuiven en er evt een operatie nodig was na een week thuis moest ik weer opnieuw een CT-scan maken en was alles mooi op zijn plek gebleven en operatie was niet nodig en mocht ik langzaam wat gaan lopen. Daarna volgende nog controles met foto's en mocht ik steeds wat meer gaan doen en ben ik begonnen met fysio en afbouwen van korset na 6 weken hele dagen om gehad, ik heb trouwens ook pijnstilling gehad en heb ik na 3 weken afgebouwd en na 4 weken zonder pijnstilling verder gegaan
vanaf begin december ben ik weer begonnen met paardrijden en gestopt met fysio. Ik heb heel erg het geluk dat ik jong ben (20) en de botgroei van jongeren sneller gaat als bij oudere personen.
ik heb eigenlijk nooit pijn gehad in mijn rug en nu ik alles weer doe ook niet daar mocht ik heel blij mee zijn volgens de arts
Laatst bijgewerkt door rostanfan op 05-12-18 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 21:01

Wat een hoop mensen met rug-pech..

Met lopen/staan/zitten en zeker 's ochtends na het uit bed komen is het een verademing om wel de brace om te hebben.

De oxycodon ben ik al aan het afbouwen, van 2x langwerkend en 4x kortwerkend zit ik nu op 2x langwerkend en 1x kortwerkend. De buikpijn is een stuk minder sinds ik 2x daags movicolon neem en een paar keer bisacodyl heb genomen, en weer naar de wc heb gekund := sinds de val (23 november) tot eergisteren 1x naar de wc gekund, maar dat probleem lijkt nu opgelost gelukkig.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Rug op meerdere plekken gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:33

Ik heb ook een inzakkingsbreuk gehad aan de L1. Ben heel hard op stuitje gevallen en van stuitje tot L1 zwaar gekneusd en de L1 dus in elkaar ‘gezakt’. Ben wel nog zelf naar het ziekenhuis gegaan. Maar nadat de foto’s gemaakt werden mocht ik niet meer bewegen. Heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Moest echt plat blijven liggen (mocht niet eens naar toilet). Die 3 dagen waren om te kijken of er interne bloedingen kwamen. Ook een CT scan gehad. Daarna thuis 6 weken platte bedrust. Alleen om naar toilet te gaan mocht ik er uit met brace. Heb in het ziekenhuis ook hulp gehad van fysio hoe je bijv uit bed moet komen. Zitten was echt slecht lopen mocht ik op een gegeven moment wel weer rustig opbouwen. Ma die 6 weken fysiotherapie (al Mn spieren waren aardig slap) na 4 maanden zat ik weer op Mn paard.

_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Rug op meerdere plekken gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 22:46

Heftig mag...

Hoe sliepen jullie? Daar is me (ook) niks over geadviseerd, maar ik las op internet dat je niet op je buik mag slapen. Laat ik nou een buikslaper zijn die helemaal kriegel wordt als ik lang op mn rug moet liggen.. Ik sliep de eerste nachten op mijn rug maar draaide na een paar nachten onbewust zelf naar mn zij 's nachts en volgens mij ook weleens op mijn buik..

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rug op meerdere plekken gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:22

Ik slaap normaal gesproken op mijn zij, maar met gebroken rug kon ik alleen heel stil kaarsrecht op mijn rug liggen. Probeerde ik in mijn slaap om te rollen, dan werd ik met de tranen in mijn ogen wakker van de pijn. Zolang een houding comfortabel voelt, lijkt het me geen probleem.