Rug op meerdere plekken gebroken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 21:56

Pauline schreef:
Heb je nou twee wervels daarboven geen tussenwervelschijf?

Jawel, dat vroegen we ook aan de arts en die zei dat het een opname ('foto-plakje') was waar minder vocht in de tussenwervelschijf zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:02

gohya schreef:
Zit ik ook al naar te kijken,alles daartussen is wit,alleen die plek is donker.
Vernauwing in je ruggemergkanaal is een Cervicale Kanaal Stenose,heb ik ook gehad en had uitstralings pijn naar de schouder en arm.Ik ben er later aan geopereerd.
Heel veel Beterschap en Sterkte!


Dat denk ik niet. Een lumbale kanaal stenose lijkt mij waarschijnlijker. Op basis van één plakje is niet altijd eerlijk te zeggen hoe een tussenwervelschijf eruit ziet, denk dat de hogere wervel een beetje een vertekend beeld geeft.

Fijn dat je brace ondertussen af mag! Zal wel een opluchting zijn?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-19 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 22:08

Dit is de 'medische conclusie' uit mijn dossier:
Conclusie: dekplaatimpressie wervelcorpus L1 zonder wortelbeinvloeding of kanaalstenose. Op niveau L4-L5 een lateraleforaminale discusprotrusie met mogelijk wortelbeinvloeding L5 links. Annulusscheur op niveau L5-S1.

_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 22:10

Judith_ schreef:
Fijn dat je brace ondertussen af mag! Zal wel een opluchting zijn?

Ja zeker, want hij begon me meer zeer te doen dan pijn te verlichten...

_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 23:06

_Karlijn schreef:
Dit is de 'medische conclusie' uit mijn dossier:
Conclusie: dekplaatimpressie wervelcorpus L1 zonder wortelbeinvloeding of kanaalstenose. Op niveau L4-L5 een lateraleforaminale discusprotrusie met mogelijk wortelbeinvloeding L5 links. Annulusscheur op niveau L5-S1.

Ik kan niet meer editen maaar mijn nicht die fysio is heeft het voor me vertaald. Ik hoop dat ik het goed begrepen heb.

Het betekent zo'n beetje dat wervel L1 wervel op 2 plekken gebroken is, maar het ruggenmerg niet is aangetast en het ruggemergkanaal niet vernauwend is. En dan nog iets met uitstulpingen van het ruggenmerg op L5 met mogelijk uitstraling naar mijn bil/been en mogelijk 2 hernia's. En de de annulusscheur is een gescheurde tussenwervelschijfvlies voor zo ver ik het snapte haha. Ik kan er een jaar tot jaren last van houden en het zal altijd een zwakke plek blijven.

Dniekje
Berichten: 4679
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Rug op meerdere plekken gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:14

Fijn dat je brace af mag, wat een opluchting hè! Hopelijk verloopt het verdere herstel goed en hou je er geen last van. En anders idd een afspraak maken weer, let goed op jezelf! :) Zit enigszins in hetzelfde schuitje als jij, hoewel geen breuk te vergelijken is natuurlijk. Geduld is wel nodig bij dit soort dingen.