Rusteloze benen/ restless legs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:34

_Lobke_ schreef:
Onali: geloof me een HB van 3 is echt wel gevaarlijk laag. Kan allemaal oorzaken hebben zoals een bloeding bijvoorbeeld. HB van 5 wordt soms inderdaad wel eens geaccepteerd dat heeft ook te maken met de richtlijn. Het verhaal van bloeddonor geloof ik niet helemaal. Het is namelijk zo voor je bloed gaat geven wordt eerst je HB bepaald die moet binnen normaal waarden zijn uit mijn hoofd bij vrouwen tussen de 7,5 -10. Dus met een HB van 5 mag je niet eens zomaar bloed doneren.

Je verhaal van de temperatuur klopt ook niet helemaal. Kijk maar eens wat normaal waarden zijn van temperatuur en bij wanneer je actie moet ondernemen. Is makkelijk te vinden op internet. De norm is dus niet 37 graden is goed en de rest niet....


Zucht, mn moeder WAS bloeddonor (goed lezen) maar omdat ze steeds na de Hb controle werd weggestuurd en daarna ook vanwege de chemokuren heeft ze zich uit laten schrijven.

En ja wat internet zegt zal dan wel waar zijn. Zal mn opleiding er eens op aanspreken, die weten niet waar ze over praten. Net als de overige studies die ik daarna gevolgd heb.

Je hoeft echt niet ineens alles te gaan ontleden.

Over het ALGEMEEN gesproken is een temp van 37 graden de norm.
Maar iedereen is anders, de meeste mensen hebben geeneens een temp van 37, maar zitten daar onder.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:59

Ja je zei was bloeddonor met een HB van 5.0, maar dat klopt dus niet. Dus ik heb wel degelijk je post gelezen voordat ik een antwoord gaf :)*

Ik weet niet wat voor opleiding je hebt gevolgd is ook niet echt relevant, maar met dit soort dingen is het wel leuk om eens een discussie aan te gaan.

En nu weer ontopic!

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Rusteloze benen/ restless legs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:09

Ik heb ook al jaren last van rusteloze benen. Het zit ook flink in de familie aan moeders kant.

Als het weer eens de spuigaten uitloopt, dan ga ik uitproberen waar het aan ligt. Voor het slapen gaan magnesium slikken, als dat na een week nog niet helpt, zuigtabletten B12 onder de tong (wordt beter opgenomen) en anders ijzer checken, door Ferritine te laten prikken. Ik heb er trouwens minder last van sinds ik schildklierhormoon slik vanwege een trage schildklier, wat ook erg in de familie zit aan moeders kant :o

Als ik er helemaal klaar mee ben, dan neem ik eens een Pramipexol tabletje 2 uur voordat ik ga slapen, maar nooit meer dan 2 dagen achter elkaar. Ik ben veel te bang voor bijwerkingen!

Kennen jullie deze site al? https://www.stichting-restless-legs.nl

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:40

_Lobke_ schreef:
Ja je zei was bloeddonor met een HB van 5.0, maar dat klopt dus niet. Dus ik heb wel degelijk je post gelezen voordat ik een antwoord gaf :)*

Ik weet niet wat voor opleiding je hebt gevolgd is ook niet echt relevant, maar met dit soort dingen is het wel leuk om eens een discussie aan te gaan.

En nu weer ontopic!


Voorheen was de waarde lager en mocht ze dus wel bloed geven, toen de waardes naar boven werden geschroefd werd ze dus steeds geweigerd.

Ik ben verpleegkundige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:26

Ik heb een periode Kruidvat magnesium citraat geslikt en dat hielp niets.
Toen enkele weken geleden de tip gekregen om bisglycinaat te proberen ( had ook trillend ooglid).
Dit helpt wel!
Ook de rugpijn na paardrijden is weg hierdoor.
Wellicht kan iemand hier er ook nog wat mee.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Rusteloze benen/ restless legs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:36

Een ander merk magnesium wil ook nog weleens schelen. Het ene merk past beter bij je dan het andere.

Magnesium kun je ook via de huid opnemen, door magnesiumolie te sprayen. Dat helpt bij mij heel goed! Of door een voetbad met magnesiumvlokken in flink warm water. Dat lijkt bij mij niet te werken, maar een kennis is heel enthousiast, voelt zich veel beter en slaapt veel beter sinds ze regelmatig een magnesium zitbad neemt.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:25

Ik had dat ook. Vooral tijdens en net na mijn zwangerschap. Bij mij kwam het toen door extreem ijzer tekort.

Ik heb toen supplement floradix de ijzer versie moeten doen advies kraamzorg.

Later nog eens gehad en weer kuur gedaan. Werkt super nu nooit meer last.

Myka

Berichten: 700
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:39

AaronYve schreef:
Heb ik ook maar ik heb er geen last van, het is meer dat andere mij erop attenderen :D

Dit ja :')

Ik wist trouwens niet dat het samenhing met ijzer, ik heb toevallig net ijzertabletten voorgeschreven gekregen via de internist, dus ben benieuwd of dit ook minder wordt dan! Nou hoe lang zou je verschil merken dan?

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Rusteloze benen/ restless legs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:28

Al is eerder in dit topic gereageerd.
Al jaren bekend met restless legs. Ik mocht me gelukkig prijzen dat t al maanden super goed ging. Mooi rustige benen, geen kramp/verzuring gevoel.
Tot een week of 2 geleden.
Ik word er gek van.
Er is niets veranderd, op na dat ik nu alleen bij de osteopaat loop.
Toch maar weer kijken of een wisseldouche scheelt voor het slapen gaan

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Rusteloze benen/ restless legs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:32

Bij mij is het na een knieoperatie heel erg geworden, ik sliep nog een uur per nacht. Voor de rest moest ik er 7 a 8 x per nacht uit om rond te lopen. Ik hield het niet meer vol en na 8 weken stond ik op instorten, ik heb nu pillen gekregen. Die hielpen gelijk.

Sterkte ermee CarinaR

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Rusteloze benen/ restless legs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:34

Wat voor pillen heb je nu?

Ik word er met gemak echt gek van, kan me niet heugen dat ik er zó last van gehad Heb. Vreet zoveel energie

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Rusteloze benen/ restless legs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:39

Pramipexol. Dit is eigenlijk een middel tegen Parkinson dat nu ook goedgekeurd is tegen de RLS. Nu ik medicatie heb kom ik erachter hoe erg het de afgelopen jaren is geweest. Ik slaap nu weer een hele nacht, dat heb ik al jaren niet meer gehad. Ik heb zoveel meer energie en weer zin om leuke dingen te doen.
Helaas kan ik deze pillen maar tijdelijk slikken omdat er na een paar maanden bijwerkingen ontstaan, ik heb ze al eens eerder gehad.