Lifestyle change, veel te zwaar

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:31

Melbatoastjes met smeerkaas, lekker Y)(^) maar erg ongezond, en ik verwacht ook aardig wat calorieën :=

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:37

Als je slankie neemt valt het wel mee.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:54

Voor de rond3uurhongerigen... wat eten jullie tussen de middag?

Ik heb zelf hooguit een wat rommelig gevoel in mijn maag, maar echt honger heb ik niet :n
Mijn lunch is dan ook doorgaans redelijk kha...

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:08

Voornamelijk crackers of sla. Soms ook gewoon wel eens brood. Op dagen dat ik niet werk maak ik nog wel eens havermout met amandelmelk een banaan en een beetje kaneel.

Butterfly
Berichten: 2864
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 22:23

Wauw Faringo, wat een mooi resultaat! Inspiratie!

@ Janine: als ik lunch met veel eiwitten kan ik de hele middag door, maar het is toch vaker brood omdat dat zo makkelijk is O:) en dan merk ik snel dat ik meer trek heb in de middag.
Ik maak ook wel eens havermout met kokosmelk (alpro), banaan en kaneel <3

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:32

Brood is makkelijk, maar vind ik persoonlijk toch vaak een stuk minder smakelijk...
Een lekkere lunch zorgt er ook voor dat je in je hoofd lekker vol zit, je hebt immers genoten van de lunch.

Daarom ga ik voor wat ingewikkelder. Voor maandag heb ik nog een lekker stuk quiche (zonder deeg uiteraard) over als lunch. Maandagavond ga ik denk ik weer pannekoeken bakken voor de rest van de week. Smaakt ook echt heerlijk.

Havermout vind ik ook erg lekker hoor, maar is toch minder satisfying dan andere opties die minder koolhydraten bevatten. Misschien is het wat dat betreft voor jou ook interessant om eens te lezen over Paleo. Ik doe daar persoonlijk niet heel veel mee, maar er zit wel wat in die filosofie die ze hangen aan het al dan niet eten van bepaalde producten.

Keywords op Pinterest: low carb lunch, keto lunch

Waanzinnig veel lekkere lunches die niet eens heel moeilijk zijn om klaar te maken voor een weekje :)

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:36

Ik probeer ook zoveel mogelijk koolhydraatarm te eten, of tenminste wil ik dat weer oppakken na de vreetweken. Nou scheelt het bij mij al dat ik geen brood lust.
Maar vaak rond 16 uur is het gewoon vermoeidheid en motivatiegebrek dan fysiek honger bij mij.

Maar vanmiddag bewust de drop pot weg gezet en mijn lunch laat opgegeten door een uitgelopen vergadering (crackers met zalm en avocado zijn stiekem toch veel lekkerder dan een halve kg drop) en net de Mac voorbij gereden. Ik mocht van mezelf kipnuggets halen op de terugweg van de paarden omdat ik heel zielig alleen thuis ben vanavond en vannacht. Maar eenmaal bij de Mac in de buurt was de behoefte weg, dus prima!
Vandeweek ook al een bakje chips genomen ipv de hele zak, dus al met al best een goed weekje.

Faringo, zeker een mooi resultaat! Lekker hoor!

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:32

Koolhydratenarm ben ik ook ooit aan begonnen. Werkte voor mij niet en vond veel dingen toch niet lekker. Maar voor sommige mensen werkt het super.

Net even uitgebreid boodschappen gedaan. Alles was zo'n beetje op. Nu weer lekker een voorraadje.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:50

Zo ik ben vandaag echt begonnen in de strijd tegen de kilo’s! Hadden nog te veel lekkere dingen in huis en te weinig zelfbeheersing. Dus vanmorgen voor werk al gesport, pfff zwaar en motivatie vinden is moeilijk als je bed warm is en het buiten regent! Maar uiteindelijk een trein een kwartier eerder dan gepland en in de sportschool op werk heerlijk in mijn eentje aan de slag gegaan. Ook gezond ontbeten met 2 boterhammen en 2 stuks fruit. Lets go!!

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:27

Lekker hoor Liedjuh! Zal mijn baas nog eens lief aankijken voor een sportruimte hier. Want ze zijn zelf mega sportief en motiveren hun personeel ook, maar een sportruimte op het werk is er nog niet. En is idd wel super handig!

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:57

Ja is heerlijk! Zijn uren met begeleiding en uren dat je zelfstandig aan de slag kunt. Verder kan je er altijd terecht dus super handig. Maarja werk dan ook voor een grote organisatie en we zijn net terug verhuisd naar een groot gerenoveerd pand. Dus heb daar wel geluk mee. Maar als ik dit echt volhoud ga ik wel opzoek naar een goede sportschool bij mij in de buurt. Merk wel dat sommige onderdelen missen.

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:50

Dat is wel super zeg dat dat kan op je werk!

Hier qua eten redelijk, zondag en gisteren compleet de mist in gegaan met echt veel te veel chocola. Vandaag gelukkig weer een stuk beter.

Butterfly
Berichten: 2864
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 16:26

Ik wil ook wel een sportschool op mijn werk :))

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:56

Hahahaha zo groot is het niet hoor, maar wel heerlijk dat de mogelijkheid er is! Afbeelding
Dit is het zaaltje, beetje gek genomen de foto. Ik sta halverwege en fotografeer de spiegel.

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:39

Nou ik vind het ideaal hoor dat het kan.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:45

Dat is het zeker!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:24

Janine1990 schreef:
Voor de rond3uurhongerigen... wat eten jullie tussen de middag?

Ik heb zelf hooguit een wat rommelig gevoel in mijn maag, maar echt honger heb ik niet :n
Mijn lunch is dan ook doorgaans redelijk kha...

Ik ben fan van volle kwark. Zelf inmiddels 11.5 kilo kwijt . Ontbijten met volle kwark hielp mij bijna de volledige dag door. Je vraagt om lunch maar ik deed aan inter fasting 16 uur vasten 8 uur eten. Voor mij betekende dat dat ik rond 13.00 startte met eten. Dit heb ik uiteraard wel opgebouwd want lukt niet in 1 x. Ik starte bij opstaan met een bullet koffie. Zelf gemalen kop koffie met plak ongezouten roomboter en eetlepel kokosolie. Smaakt als een cappochinie maar geeft de energie die je nodig heb door vasten periode heen te komen.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:32

Mag ik vragen hoe het nu met je gaat?

Wat je nog kan doen is je hormoon huishouding laten testen en ontlasting. Sowieso je totaal gezondheid incl bloed op veel. Zodat je daar je train op aan kan passen kan ook nog helpen in strijd gewicht. Ook krijg je tragere darmen enz daar iets aan doen helpt ook in gewicht strijden.