Lifestyle change, veel te zwaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Butterfly
Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-03-08

Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 22:04

Euhm ja, waar moet ik beginnen? Ik heb gewoon een soort uitlaatklep nodig om het ook een beetje van me af te kunnen schrijven.

Al mijn hele leven ben ik stevig, met al jaren (ernstig) overgewicht. Ik rij geen paard meer, ergens kriebelt het wel om dat nog eens weer te gaan doen.
Aan het begin van dit jaar besloot ik met mijn zusje te gaan sporten: in een kleine groep, met een (personal) trainer. Eerst twee keer in de week, maar al vrij snel werd één van de groepen helaas opgeheven. Mensen haakten af en uiteindelijk bleef ik alleen over.
De andere groep bleef wel, vrij steady groepssamenstelling en gezellige mensen. Helaas kwam ik vlak voor de zomer zonder werk te zitten en kon ik het niet meer betalen, dus gestopt. Ergens kwam het me ook wel goed uit, ik kreeg namelijk bij bepaalde oefeningen last van mijn knieën (denk aan hardlopen, squatten, oefeningen waar je knieën wat meer te verduren hebben). De hele zomer niet gesport, ook geen last van mijn knieën meer, dus toen ik weer werk had ben ik opnieuw gaan sporten in die groepsles.
Ik kreeg alleen weer last van mijn knieën. Het was wel op te lossen: als de rest een rondje ging hardlopen, ging ik op de airbike bijvoorbeeld. Maar toch kreeg ik steeds vaker last van mijn knieën, ook als ik thuis was en niet teveel deed kreeg ik scherpe pijnsteken aan de zijkanten van mijn knieën.
Mijn trainer zei: je moet afvallen, meer sporten en goed op je voeding letten. Heeft hij overigens een punt. Ik dacht: ik ga tóch even bij de fysio langs, stel dat...
Lang verhaal kort: ik loop al weken met twee getapete knietjes en blijk aan beide knieën een "runnersknee" te hebben. Advies: niet teveel belasting op je knieën, niet teveel traplopen etc.
Bij de keer sporten daarna gaf mijn trainer het advies om te stoppen met de groepsles, hij kon (logisch) niet zoveel rekening met me houden en het leek hem goed dat ik eerst met sporten op eigen niveau en voeding aan de slag ging. Keuze: sportschool of personal training. PT is echt even te duur nu, dus geen optie.
Dus: mijn persoontje verhuisde afgelopen week van de groepsles naar de sportschool waar mijn trainer ook werkzaam is, trainer heeft mij wegwijs gemaakt, beetje begeleid, schema gegeven etc.

Allemaal heel fijn natuurlijk, dat er zo wordt meegedacht en dat er zoveel mogelijk is. Ik heb ook best lekker gesport vandaag, maar toch knaagt er iets en kan ik de gedachte dat ik eigenlijk gewoon te zwaar ben voor zo'n groepsles niet van me af zetten.
Met mijn bruiloft komend voorjaar is op voeding letten natuurlijk sowieso fijn. De ellende is: ik weet alles wel, ik weet precies wat ik moet doen en laten, welke voeding wel en niet, maar het lukt me niet om het vol te houden. Ooit is de knop om geweest en ben ik 20kg afgevallen. Toen ging ik op een paardenhouderij werken en veel fietsen, dus werd er in mijn omgeving gezegd: oké, maar dan moet je nu stoppen met afvallen. Het gevolg is dat ik nu al 8 jaar bezig ben om díé focus weer te vinden :x en elke keer als ik denk dat ik hem heb... heb ik hem dus net niet.

Daarom wilde ik het nu maar eens op Bokt van me afschrijven. Misschien zijn er mensen die ook veel te zwaar zijn en op hetzelfde punt zijn als ik, misschien kunnen we elkaar een beetje steunen.

Dit is geen topic voor eetlijstjes, al zijn gezonde (eenvoudige) recepten natuurlijk meer dan welkom. Ik dacht meer aan samen werken aan (hele simpele) doelen om uiteindelijk een gezonder en energieker leven te krijgen.

Voor mezelf eerst maar eens een paar doelen:
- Vanmorgen was ik 116 kilo bij een lengte van 1.84 ongeveer, ik wil dat graag op een rustig tempo naar beneden brengen. Ik kom van 120+, dus ben al wel een beetje kwijt :)
- Ik voelde me vanmorgen tijdens het sporten best alleen en ga proberen mijn gedachten om te buigen naar positieve gedachten. Niet: ik ben te zwaar en ben dus blijkbaar niet geschikt. Maar: ik ga gewoon zelf lekker 3x per week sporten, ga de spieren rondom mijn knieën trainen en ik ga fit en sterk worden
- MEER WATER DRINKEN :j
- Gezonde keuzes maken qua eten en de slechte dingen laten staan. Met verjaardagen en de feestdagen voor de deur is dat al wel een massive uitdaging :')

Zo, respect als je tot hier bent gekomen. Ik ben benieuwd of er meer Bokkers in hetzelfde schuitje zitten.

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:08

Ik kan je niet veel nuttige tips geven, ik wil je alleen even heel veel succes wensen! Je kunt het, dat heb je al eens bewezen. Trots op jezelf zijn voor de kleine stapjes die je vooruit gaat en vooral de negatieve gedachtes proberen weg te houden, you can do it :D

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:12

Ik ben ooit zestig kilo afgevallen dmv een dieet met shakes etc en helaas nu jaren later zitten die kilo’s er bijna weer aan.
Telkens vanalles geprobeerd maar mij lukt het ook gewoon niet. De knop die ik toen zonder enige moeite kon omzetten ben ik nu gewoon kwijt.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:16

Ugh, ik schud je de hand.

Allereerst: TOP dat je zo goed bezig bent en wéét dat het anders moet!

Maar ik snap je gevoel...

Ooit woog ik 160kg. Met weight watchers slaagde ik erin af te slanken naar 71kg. Ik sportte toen heel wat af (elke dag 30 a 40.000 stappen) en het bleef er goed af.

Nu heb ik een kantoorbaan en sluipen de kilo’s eraan.

Ik zit nu op 78kg, maar het zijn er wel ‘al’ 7 die er terug bij zijn.

Ik vind geen sportmaatjes, maar ik start morgen wel met sporten in een infraroodcabine :)

Mijn beste motivatie? Elke week op de weegschaal gaan staan voor iemand haar neus... En niks ongezond in huis halen

Nu met de winter is het echt moeilijk, ik hoop hier mee motivatie te vinden om het op elk vlak gezonder te doen!

@TS: echt top dat je zo bewust bezig bent :) Waar gaat het nu mis denk je?

troi
Berichten: 17021
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:17

Tja ik heb me wat in onderzoek verdiept. De ellende is dat er maar 1 ding is dat op lange duur redelijk helpt, een maagoperatie. Dieten en sporten werken simpelweg maar bij een enkeling op de lange duur. En dat is geen zwakheid maar menselijkheid! We zijn niet gemaakt om in zo’n wereld vol calorierijk eten te leven..

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:20

Ik denk dat het het belangrijkste is dat je een levensstijl kiest die bij jou past en die je ook lang kunt volhouden. Onthou jezelf geen lekkere dingen, maar probeer in eerste instantie te minderen in hoeveelheid ‘snaai’ bijvoorbeeld..

Hoe vaak eet je per dag? Het is belangrijk gevarieerd te eten en 3 ‘grote’ maaltijden per dag (ontbijt, lunch en avond) te eten.

Kook je veel met zakjes en verpakte spullen? Verse producten bevatten over het algemeen minder toevoegingen, dus dat zou je al makkelijk kunnen switchen.

Daarnaast; kan je uitsluiten dat er medisch iets aan de hand is met bijv je schildklier?

In welke regio zit je? Misschien kan je zelf een sportgroepje oprichten waarin je elkaar kan uitdagen. Denk ook eens aan bijvoorbeeld yoga, als je ontspannen bent en lekker in je vel zit zal het ook invloed hebben op je motivatie en het afvallen.

Succes!

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:22

Super dat je toch blijft sporten ondanks alles.
Je hebt een goede motivatie zo met je bruiloft op komst. :)

Ik ben in juli begonnen met afvallen gestrand op 17 kilo eraf.
Helaas is deze tijd voor mij altijd een kwelling met alle chocoladepepernoten, letters en alle andere lekkere dingen en ben ik momenteel mijn motivatie flink kwijt en merk dat met de feestdagen op komst ik toch meer ga snoepen en eten dan ik zou moeten en helaas is mijn knopje nog niet om te zetten voor langere tijd als ik steeds weer opnieuw begin met op mijn eten te letten.

Ik heb nu besloten om vanaf januari naar de sportschool te gaan om mee te gaan doen met de groepslessen. Wil dan 3x per week gaan.
Vind het super eng om aan te beginnen vooral omdat ik nog nooit in een groepsles heb meegedaan maar denk dat het voor mij een goede steun is om toch meer te bewegen.
En dat in combinatie met calorieën tellen en wil dan toch verder gaan afvallen. Blijf nu steken op 95 kilo bij 1.80 m. En zou graag naar 80 kilo willen of nog minder.

Ik wil je sterkte wensen met het behalen van je doelen en hopelijk gaan je knieën met de tijd minder opspelen :D

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:23

Is een mental coach of psycholoog niet wat Voor je, die kan ondersteunen in je mindset? Juist omdat je het praktisch wel weet.

Butterfly
Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 22:40

Wat leuk dat jullie allemaal reageren! Voel me direct een stuk minder alleen!

Even wat beantwoorden:
Thanks terrabeertje! Dat is precies wat ik wil doen: kleine stapjes vooruit en proberen de negatieve gedachten om te denken naar iets positiefs.

Sani, dat is precies wat bij mij ook is gebeurd. Het was alleen 20 en geen 60. Wow wat een prestatie trouwens! Hoor jij dan ook wel eens om je heen: ja, dan had je maar gewoon gezonder moeten eten en niet zo moeten crashen/eenzijdig eten/noem maar op?

Mi_Amore: ook al zo'n enorm resultaat, wow! Hier idd ook een kantoorbaan, gelukkig staan de koffie-automaten een eind weg :') normaal moet ik ook wel aardig wat traplopen, ware het niet dat de fysio me nu de lift aanraadt.
Wat een idee trouwens, om te wegen met iemand erbij. Ga ik onthouden!
Ik ben benieuwd hoe het sporten in zo'n cabine bevalt, you may deel de ervaring :D
Het gaat mis in tóch weer iets extra's pakken denk ik, tóch weer (meer) suiker en ongezonde zoetigheid. En die suiker maakt dat het dus niet bij die ene keer blijft...echt, wat een verslavende troep is dat eigenlijk.
Troi, en zelfs dat helpt niet bij iedereen blijvend -O- het is zoveel moeilijker en zwaarder dan "gewoon" wat minder eten en meer bewegen. Je hebt zoveel doorzettingsvermogen nodig, en dat elke dag, elke maand, elk jaar.
Liess__: op dit moment eet ik teveel en te ongezond. We zijn snel geneigd naar iets makkelijks te grijpen als we moe zijn, om dan toch even de keuken in te duiken wordt ook nog een doel :) ik wil terug naar óf 6x per dag kleinere hoeveelheden óf idd 3x een goede en voedzame maaltijd. Nog even bedenken wat mij het beste past.
Tot nu toe val ik medisch best mee. Geen verhoogde bloeddruk, geen bloedsuikerproblemen, bloedwaarden zijn netjes. Dat is dan weer iets waar ik wel een beetje trots op ben :j
Tinker_sally: wauw, wat ben je al goed bezig geweest dit jaar! Deze tijd is idd een aardige kwelling, om dan niet teveel ellende te eten is een beste uitdaging.
Jij ook succes met het behalen van je doelen! Groepslessen heb ik ook nog nooit gedaan. Ik vond beginnen met trainen in dit groepje al heel eng, een groepsles met vooral dunne meiden is ehm...nog enger denk ik :') 3x per week sporten ga ik ook doen! Op maandag, woensdag en vrijdag. Woensdag tegelijk met "mijn" groepje, maar ik aan de andere kant van de toko. Zal woensdag best gek zijn denk ik.
Belle_boef: iets of iemand dat kan steunen in die mindset is misschien best een goed idee ja!

Ik voel me gelijk al wat vrolijker met jullie reacties <3

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:48

Onlangs nog gelezen in de Knack (Belgisch tijdschrift): onderzoek heeft aangetoond dat wie wil afvallen, het best niet de hele dag dooreet, maar periodes van 'vasten' inlast.
Dzw eten van smorgens tot ongeveer 16u en vanaf dan niets meer.
Ook al eet je tijdens die periode evenveel dan iemand die alles gespreid over de dag eet, dan nog zal je afvallen.

Blijkbaar went het na een paar dagen al om s'avonds niet meer te eten.

Minder rigide toepassing: warm eten smiddags en boterhammen s'avonds en geen snoep/snacks meer na het avondeten.


Ik zou je dus zeker aanraden om dit eens te proberen! Het werkte blijkbaar ook heel goed bij mensen die een aantal kilo waren afgevallen en dan op de 'grens' waren gekomen waarbij het niet meer verder omlaag ging.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:50

Echt super dat je werkt aan je eigen gezondheid! Goed van je.

Opmerking weet niet of je er iets mee kan

Je focus ligt nu alleen op het afvallen. Kan me dan voorstellen dat het soms frustraties geeft dat je er altijd zo mee bezig bent.

Maar je schrijft het al in je bericht. Wat is nu echt je doel waarom je af wil vallen? Begrijp ik goed dat je graag terug op een paard wil gaan zitten uiteindelijk? Is dat je doel? Waarom zou je naast je gezondheid en soms opmerkingen buiten wereld gewicht kwijt ?

Het wordt makkelijker als je elke keer als je in verleiding komt om iets slecht te eten te zeggen tegen jezelf op dat moment ik heb als doel wil over xxc tijd op paard zitten . Ga ook nog trouwen en wil er een hele nacht dansen daarna. Enz elke x als slecht gedachten komt om denken. Maak een lijstje in je gsm met motivatie waarom.en pak dat bij slecht gedachten bij.

Hang op de spiegel of weegschaal een positief bericht aan je zelf. Wat je motivatie geeft om door te gaan.in sportschool leuk muziek waar je stuiterkriebels van krijgt in je oren zodat je beter doorzet. Of verander die leuke binnensport school eens voor een buitensport school of een wandeling met een leenhond of asiel hond die actief is. Pak de fiets waar kan. Reis spontaan naar kust voor uit waai wandeling. Geeft je motivatie en je ontmoet makkelijker mensen en werkt aan conditie en gewicht.

Is er geen eenvoudige dansgroep waar ze actieve dans doen waar je mee kan doen. Zweet je ook.

Plak positief op waar nodig ook in auto.

Je hebt vast al een waterfles. Zorg dat je die altijd bij heb en varieer met dat water door er eens munt, gember, citroen in te doen. En is ook weer goed voor je lichaam.en eens andere smaak dan water alleen waardoor je makkelijk meer drinkt.

Zet hier een leuke advertentie voor mede sporter en inderdaad hier delen als je dip hebt om elkaar motivatie te geven .

Houdt je makkelijker vol om door te gaan .

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:58

Damned schreef:
Onlangs nog gelezen in de Knack (Belgisch tijdschrift): onderzoek heeft aangetoond dat wie wil afvallen, het best niet de hele dag dooreet, maar periodes van 'vasten' inlast.
Dzw eten van smorgens tot ongeveer 16u en vanaf dan niets meer.
Ook al eet je tijdens die periode evenveel dan iemand die alles gespreid over de dag eet, dan nog zal je afvallen.

Blijkbaar went het na een paar dagen al om s'avonds niet meer te eten.

Minder rigide toepassing: warm eten smiddags en boterhammen s'avonds en geen snoep/snacks meer na het avondeten.


Ik zou je dus zeker aanraden om dit eens te proberen! Het werkte blijkbaar ook heel goed bij mensen die een aantal kilo waren afgevallen en dan op de 'grens' waren gekomen waarbij het niet meer verder omlaag ging.


Ik heb daarentegen een menu van 6 eetmomenten per dag en juist omdat je de verbranding daarmee aanhoudt, is er 7 kg van af gegaan. :)
Inhoudelijk is het vooral mager, gevarieerd en normaal eten.

Voor ieder dieet is wat te zeggen, maar afvallen blijft voor een belangrijk deel een aanpassing van je leefstijl niet alleen een dieetprogramma.

TS je hebt pb!

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:02

Ik ga even niet op alles reageren, maar ik heb een korte toevoeging; mocht je nog een andere sport zoeken voor de variatie, is zwemmen dan niet iets voor je? Je beweegt er je hele lichaam mee, het is niet duur en het is niet belastend voor je knieën :)

Toen ik zelf ging afvallen heb ik elke week gezwommen, ik zwom uiteindelijk zo'n 25 tot 30 baantjes in een half uur (soms normaal en soms borstcrawl), dat hielp echt goed! Daar bij lette ik natuurlijk wel goed op mijn voeding.

Maddy_Paola

Berichten: 1337
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:05

Ik ben zelf nooit heel dik geweest maar wel altijd stevig, bij gym op school kwam ik ook echt met moeite mee, wantja alles is hardlopen of daaraan gerelateerd >;) terwijl ik met gemak klasgenoten eruit kon fietsen, daar werd alleen niet naar gekeken. Mijn punt: groepslessen ed zijn niet voor iedereen besteed, iedereen is net weer anders gebouwd en zit weer net wat anders in elkaar, dus staar he niet blind op wat anderen kunnen en jij niet maar zoek een sport wat je leuker vindt en wat van nature al makkelijker gaat :)*

Ik had al een hekel aan hardlopen maar sinds ik mn enkelbanden heb gescheurd zal ik nog wel even extra goed nadenken over een sprint trekken ed, merkte toen ik elke dag zwom op vakantie dat t beter ging maarja daar heb ik normaal geen tijd voor 8)7

Bij mij hielp t wel om op een app of iets bij te houden hoeveel ik precies at, wordt ook wel eens gezegd van ja eten waar je niet voor gebeden hebt wordt je dik van. Dit is echt puur om t bewust of onbewust eten, door t bij te houden (of te bidden voor elke hap zeg maar) ben je bewust dat je eet en merk je pas hoeveel of hoe weinig je eet, dat is al een begin, hoef je nog niet eens precies te kijken hoeveel of hoe groot de porties zijn, maar je bent je hierdoor bewust hoeveel koekjes snoepjes en dat soort zooi je eigenlijk allemaal eet. Als je dat weet en dat al mindert scheelt vaak al heel veel, dan kan je daarna altijd nog naar de porties en het soort eten gaan kijken.

1 stap tegelijk, dankzij dit te doen was er meer dan 10 kilo af bij mij, na t stilzitten met mn enkel weer 5 erbij jammer genoeg, maar ben weer maandje mezelf aan t bewust maken en scheelt alweer 2 kilo, klinkt nu alsof ik t heel simpel zeg maar ik weet t is moeilijk (joe iets met werken bij mac en verleiding 8)7 )

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:05

@magda: even enkele stukjes uit het artikel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uit de Knack van 5 dec 2018

Wie interesse heeft in het volledige artikel mag me altijd een pb sturen :)

Butterfly
Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 23:11

Interessant onderzoek! Wel jammer dat het gezamenlijke avondeten dan een beetje weggaat, vriend werkt tot 17/17.30. Maar het is altijd eens te proberen! Ik denk idd dat het best wel snel zal wennen, grappig eigenlijk dat je lichaam zich dan best snel kan aanpassen.

Ik denk inderdaad dat ik het nu geschreven heb met een focus die erg op het afvallen ligt. Met 116kg ook niet heel verwonderlijk natuurlijk. Maar het gaat me echt ook om die verandering in levensstijl, meer energie, beter in mijn vel zitten. En dan die 2 dingen puur lichamelijk, ik ben namelijk verre van depressief gelukkig. Zou wel graag minder snel moe zijn bijvoorbeeld.
Bedankt voor je tips Almighty! Sommige tips kan ik direct toepassen, zoals de gedachten en de doelen. Meer fietsen en een beweeggroepje zoeken bijvoorbeeld wordt met mijn knieën een dingetje voor over langere tijd. Voor nu moet ik eerst de blessure zoveel mogelijk rust geven en proberen de spieren rond mijn knieën sterker te maken.

Bij mijn sportschool zetten ze grote waterkannen met daarin citroen/limoen neer. Daar ga ik wel lekker gebruik van maken :D

Magda, ik heb intussen ook al gereageerd :D ik dénk dat 6 eetmomenten op een dag mij beter helpen dan 3. Ik kan 3 volhouden, maar ben altijd al iemand van de tussendoortjes geweest en als ik dat blijf doen denk ik dat ik het wel makkelijker maak voor mezelf. Echt super dat je al 7kg kwijt bent!

IsaCalixa, zwemmen is idd iets wat ik eerder ook wel regelmatig heb gedaan, ik vind het ook leuk om te doen. Toch eens bedenken of wat meer zwemmen nog een fijne toevoeging kan zijn, net wat je zegt: niet belastend.

Maddy, helemaal gelijk in! Als de sport je niet ligt zal je het ook niet volhouden. Wat vervelend van je enkelbanden! Ik snap dat je dan wel even 2x nadenkt.
Bewust nadenken is idd heel belangrijk en doe ik vaak te weinig, het is ook veel makkelijker om veel in je mond te stoppen als je wat minder nadenkt bij elke hap :') valkuiltje!

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:16

Damned schreef:
@magda: even enkele stukjes uit het artikel:

[ [url=m/ydyTOS.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/07paGw.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nulo4L.png]Afbeelding[/url] ]

uit de Knack van 5 dec 2018

Wie interesse heeft in het volledige artikel mag me altijd een pb sturen :)


Ik ken het artikel, maar dit werkt niet voor iedereen. :)

Ik heb nu met mijn menu van 6 eetmomenten compleet geen zin in snaaien meer. Eerder dat ik denk van jeutje moet ik nu alweer eten. :') en toch val daarmee af.

Butterfly
Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 23:22

Het is goed en jammer dat niet iedereen hetzelfde werkt. Zo heb ik al het "dieet" van 3 grote maaltijden en verder niks gehad, maar idd ook 6 eetmomenten op een dag.
Dan denk ik: AAAAAAAAAAAHHHHHHHH wat moet ik nou?
Dus nu ook vooral maar mijn gezonde verstand erbij :')

plieza

Berichten: 198
Geregistreerd: 09-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:25

Butterfly schreef:
Bij mijn sportschool zetten ze grote waterkannen met daarin citroen/limoen neer. Daar ga ik wel lekker gebruik van maken :D


Super goed dat je ook positieve bekrachtiging zoekt TS! Nog even een tip, 6 eetmomenten in combinatie met citroen en limoen in het water is een aanslag op je tanden. Meestal worden 7 eetmomenten als nog te doen voor je tanden beschouwd. Als je water drinkt dat zuur gemaakt is telt dat voor je tandglazuur als een eetmoment.
Het is verstandiger om gewoon water te drinken als je tussen eetmomenten door gaat drinken.
Heel veel succes met het ombuigen van de negatieve gedachten naar positieve gedachten! Je kunt het!

Butterfly
Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 23:28

plieza schreef:
Super goed dat je ook positieve bekrachtiging zoekt TS! Nog even een tip, 6 eetmomenten in combinatie met citroen en limoen in het water is een aanslag op je tanden. Meestal worden 7 eetmomenten als nog te doen voor je tanden beschouwd. Als je water drinkt dat zuur gemaakt is telt dat voor je tandglazuur als een eetmoment.
Het is verstandiger om gewoon water te drinken als je tussen eetmomenten door gaat drinken.
Heel veel succes met het ombuigen van de negatieve gedachten naar positieve gedachten! Je kunt het!

Bedankt! Dat is wel een goeie om rekening mee te houden, of je dat nou op de sportschool drinkt of niet.
Tot nu toe mijn hele leven nog gaatjesloos kunnen blijven, dat hou ik ook graag nog even zo *D

Sannens
Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:31

Heyhey! Super goed dat je dingen wilt omzetten! De eerste stap is gezet en de plannen zijn gemaakt. Hopelijk mogen er nog vele volgen!

Ik ga je topic zeker volgen en misschien zo hier en daar eens reageren. Ik ben (net) niet te zwaar, maar heb recent een moeilijke tijd doorgemaakt waardoor ik terug ben gevallen in ontzettend slecht eten. Veel vet, snoep, snacks en koeken. Verre van gezond dus. Ook het vele drinken van frisdrank is er weer en ik kom er maar niet vanaf. Veel ander en gezond eten staat me gewoon ontzettend tegen.

Ik hoop daarom dus leuke lekkere receptjes hier voorbij te zien komen! :D En misschien kan ik door het meelezen mijn eigen motivatie om mijn eten weer op de gezonde rit te krijgen terugvinden.

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:40

TS jij bent helemaal niet te zwaar voor de groepsles, maar de groepsles past gewoon niet bij je nu op dit moment. Iedereen sport op zn eigen manier. Geef het niet op! Ik kan je helaas geen sport of dieet tips geven. Maar ik vind het heel knap dat je aan de slag gaat. En zal voor je duimen dat je uiteindelijk bereikt wat je wilt. Zelf haal ik veel uit yoga, omdat je op een rustige manier beweegt, op een manier waarop dat voor jou fijn voelt, en er ook nog ontspanning is naast fysiek aan de slag. Maar dat moet maar net bij je passen.

Sherivey
Berichten: 8695
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:43

Ik volg je topic. Mocht ik nuttige tips hebben, zal ik die zeker delen. :)

Zelf kan ik ook wel wat motivatie gebruiken. Alle lekkere/ongezonde dingen hebben een enorme aantrekkingskracht op mij en ik eet echt ontzettend veel. :=

Te zwaar ben ik niet, enkel een beetje buikje. Ik houd het voorlopig op wintervetjes. Maar tegen het voorjaar is het wel fijn als die vetjes ook weer weg zijn :')

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:46

Allereerst heel veel succes, jij kan het echt wel!!

Ik heb geen ervaring met overgewicht of afvallen, maar ik wou je toch een tip geven:

Ik had ergens gelezen dat als je moe bent je snel geneigd bent om wat makkelijks te pakken, ik heb daar ook een handje vol van. Zeker na een lange dag werken.

Wat ik doe, in het weekend bereid ik veel soorten groenten etc. Voor. Ik verpak dat in porties en doe dat in de vriezer.
Iedere soort groenten apart, dan kan ik morgens eruit halen wat ik in avond wil eten.
Ik maak ook pasta sausjes zelf en doe dat ook in vriezer.

Omdat ik snel geneigd ben om makkelijk te eten, doe ik het liever zo en eet ik nog gezond ook.

Ik weet niet hoe je dat met vlees kunt doen, lijkt mij ook dat je dat in porties kunt doen.
Ik ben vegetarier, daarom dat ik dat niet weet.

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:47

Heel erg goed dat je je levensstijl probeert aan te passen! En nee, makkelijk is het zeker niet. Ik ken een aantal mensen die tegen dezelfde problemen aanliepen als jij. Zij waren heel erg gebaat bij de diëtist 'New Fysics'. Je krijgt een scala aan opties om te eten (online recepten!), voedingssupplementen en je hebt iedere week een weegmoment. Dat werkte als een stok achter de deur. Zij hebben mij verteld dat dit nu hun levensstijl is (wat zij via dat 'dieet' hebben geprobeerd) en nu goed weten hoe balans te houden.

Wellicht iets voor jou? Je vindt de motivatie vast snel en dan gaat het je zeker lukken!