Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 52 van de 67 [ 1671 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 67  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

 

Je levermeridiaan begint op je grote teen ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:18 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Je levermeridiaan begint op je grote teen ;)


Ow echt? wist ik niet.
Vond het zo bizar.
Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:38 



 

Je kunt je levermeridiaan ook behandelen door je grote teen te masseren (en je levermeridiaan te volgen en de punten te masseren). Op google kun je daar wel meer over vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 08:27 



 
Profiel   

Ik heb gegoogled en heb dat idd.gelezen.Het is nu gelukkig weer weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 09:52 



 
Profiel   

Afgelopen nacht vreselijke krampen gehad bij de lever,ik schrok er echt van. Maar gelukkig is het langzaam weg getrokken, je kan geen kant op s'nachts,iedereen slaapt.
Had nog niks gehoord van de huisarts,heb zelf gebeld vanmorgen.Ik word waarschijnlijk morgen of vrijdag gebeld door de huisarts of de oncologe.

Gister ibuprofen gehaald bij de apotheek en de bloeddruk verlagers,zegt de apotheek dat ibuprofen de bloeddruk verstoord. Dat wist ik niet en huisarts weet dat ik dat slik.Maar zonder die tabletjes gaat de bloeddruk weer omhoog.Wat moet ik anders? ibuprofen is de enige pijnstiller die de pijn onderdrukt.Ik zal het wel meenemen als de huisarts of oncologe me belt.
Nog steeds afwachten,duurt lang zo,maar ze zijn vast druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 10:20 



 
Profiel   

Hoezo kan je geen kant op snachts? Je kan altijd de huisartsenpost bellen hè als het niet gaat.
En langdurig ibuprofen is inderdaad niet een heel verstandig idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 11:51 



 
Profiel   

Achja! tuurlijk,totaal niet aan gedacht,ik dacht dat ik dan naar de SH moest gaan.
De Pijnpoli zei dat ik ibuprofen kan blijven slikken,al vond ik dat wel raar om die zó lang te slikken.
Maar ik ga dat ook overleggen met de oncologe en huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 11:58 



 
Profiel   

Sterkte TS.

Kan me voorstellen dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet, en niet denkt aan de HAP. :(:)

Heb geen medische achtergrond, dus geen idee hoe het zit met Ibuprofen. Hoop dat de huisarts of oncologe je hier snel over belt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 19:16 



 
Profiel   

Dat groeit, wel erg snel in een een korte tijd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 19:36 



 
Profiel   

Stille meelezer hier,
Voorop gesteld sterkte!!

Maar ik vraag me af of ibuprofen wel handig is?
Een vriendin van mij heeft borstkanker gehad maar haar (verpeste) spijsverteringssysteem kan echt niet meer tegen die zooi.
Ze kan maar een heel klein percentage pijnstillers verdragen en dan alleen i.c.m. maagbeschermers.

Mocht je willen weten waar zij wel tegen kan wel ik dat wel navragen... maar ik zou het hier even heel goed over hebben. Je lever krijgt al zoveel te verstouwen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 19:47 



 
Profiel   

Ibuprofen zorgt er voor dat de bloeddruk medicatie minder goed werkt . Maar jij slikte al de ibuprofen voordat je met de bloeddruk medicatie begonnen bent . Dus je bent wel enigszins op deze combinatie ingesteld .Tenminste ik ga er vanuit dat je na start van de bloeddruk medicatie nog wel paar keer gecontroleerd bent?
Natuurlijk is zonder ibuprofen beter dat zeker maar goede pijnstilling is ook belangrijk. Door veel pijn krijg je stress en dat geeft ook weer hoge bloeddruk .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 20:20 



 
Profiel   

Ik ben niet meer gecontroleerd,ik houd wel zelf me bloeddruk bij en die blijft wel schommelen, maar ook de overgang zorgt daar voor.
Ik hoop dat ik vandaag gebeld wordt.
Ga ik het ook hebben over de bult onder me knie,die zit er nu alweer 8 weken.Had al weg moeten zijn.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 10:18 



 
Profiel   

Huisarts belde,ze gaan een MRI scan inplannen om zeker te weten dat het Adenomen zijn.Nu er een groter is,is dat beter te zien.
Ook de bult onder me knie gaat ze nakijken.
Nu weer wachten tot het ziekenhuis belt voor de afspraak.
Over de Ibuprofen ga ik het overleggen met de oncologe,en ook de pijn op me ene borst die weer terug is,die heeft toch meer kennis dan een huisarts.
Zou blij zijn als het een keer ophoud en ik me gewone leven weer terug heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 12:17 



 
Profiel   

5 oktober MRI scan, 12 oktober s'morgens uitslag bij oncologe en 12 oktober ook op controle bij oogarts UMC Utrecht s'middags.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 07:49 



 
Profiel   

Kijk dat is goed! Heel blij voor je, proficiat +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 07:52 



 
Profiel   

Ik werd afgelopen maandag gebeld door de vrouwelijke huisarts,die de bult onder me had gecheckt.Ze las in me dossier dat de bult er nog steeds zat en dat de andere huisarts het had door gestuurd naar de oncologe om te kijken. Het is dus geen slijmbeurs, nu denkt ze aan een vetbultje,bultje? tis een vrij grote bult. Dus ik vertelde dat de oncologe er naar zou kijken,ze vroeg of ik dan de uitslag ervan wilde doorbellen.Ik zeg krijgen jullie dan geen verslag van haar? nee niet altijd zei ze.Vreemd,maar het zou kunnen. Dan denk ik,als je twijfelt,waarom dan niet verder laten onderzoeken? b.v. door een röntgenfoto te laten maken?Als ik zelf het had laten rusten,dan was er niks mee gebeurt.
Gelukkig word er verder gekeken nu.

Afgelopen maandag de MRI gehad,nu wachten tot maandag voor de uitslag.
UMC gaat de reguliere zorg afschalen,maar ik ben gelukkig niet gebeld dat me afspraak niet door zou gaan.
Dat wachten steeds is best moeilijk.
Nu heeft me buurvrouw miss. corona en ik ben met haar in contact geweest,ze is hier in huis geweest op een avond en gelijk daarna werd ze ziek.Ze hoest veel,benauwd en geen smaak meer.Ik heb gezegd dat ze zich écht moet laten testen op corona,vooral het symptoom geen smaak meer vind ik duidelijk.
Zelf heb ik geen echte klachten,ik hoest alleen s'nachts en s'morgens,verder de hele dag niet meer.
Ook dit weer afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 11:17 



 
Profiel   

Als buuf covid heeft even testje doen, zodat je gewoon naar het ziekenhuis kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 13:07 



 
Profiel   

Oncologe geweest,de tumoren blijken niet gegroeit te zijn,zijn nog net zo klein als voorheen.
Waar de pijn in de lever vandaan komt weet ze niet,dat gebeurt n.l. nooit als de tumoren zo klein zijn.
Bloed geprikt of ontstekingen en infectie's,borellia, leverwaarden en op wormen geloof ik.Als die nog steeds hoog zijn of hoger dan volgt verder onderzoek.Ik heb der verteld van die worm in me oog en foto's laten zien en dat ik zeker weet Lyme te hebben,dat mijn CRP vaak hoog is geweest wat duid op ontstekingen,maar is nooit wat mee gedaan.Zij is de enige die me wél serieus neemt,mocht er blijken dat er idd. wormen in het spel zijn neemt ze contact op met een infectioloog.

De bult heeft ze ook bekeken,het is geen slijmvlies en geen vetbult,zoals de huisarts zei.
Ik moet foto's laten maken en dat moet morgen gebeuren.Donderdag belt ze me de uitslagen van de foto's en bloedwaarden.
Zo blij dat zij me echt serieus neemt.

Me buurvrouw is vanmiddag tóch maar bij de huisarts geweest met haar dochter die dezelfde klachten kreeg. De bloedwaarden waren te hoog zei ze.Je mag tot 22 hebben en bij haar waren ze 35, ze vermoeden Corona.
Ik heb tot nu toe nog geen klachten, alleen verstopte neus [is chronisch] en s'morgens en s'avonds hoesten,verder niks.
Deze dus dus afwachten,me buurvrouw hoort morgen de uitslag van de PCR test.

Vanmiddag in het UMC oogfoto's gemaakt, het witte wat er zit is gegroeid.Ze weet niet wat het is,ze denkt littekenweefsel,maar dat kan ik niet geloven.
En wéér gaat ze het in de groep gooien en overleggen, dat zei ze in Juni ook al,precies hetzelfde.Ze heeft gewoon nog steeds niet overlegd. Hoef pas over 4 maanden terug te komen.

Druk dagje vandaag.
Ik ben door alle frustratie's en ziek zijn na 4 jaar weer gaan roken! ik weet het,het is slecht,maar het boeit me allemaal niet meer,heb niks te verliezen.Ik voel me er zelf fijner onder,ik zeg niet dat het me beter maakt hoor,dat weet ik natuurlijk wel.Zit hele dagen binnen, zo klaar mee.Hoef me echt niet te vervelen,heb genoeg te doen,maar het lukt me niet door de vermoeidheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 16:05 



 
Profiel   

Je bezoek aan de oncologe klinkt erg goed. Ben benieuwd wat daar uit komt.
Begrijpelijk dat je weer bent gaan roken. Tip, als je dan toch rookt, ga er dan ook echt voor zitten en geniet van je peukje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 16:08 



 
Profiel   

Dankjewel Pien,ik geniet ook zeker van me sigaret.Ik wil niet meer zoals toen zoveel gaan roken[30 sigaretten per dag] ik houd max 15 sigaretten aan per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 16:11 



 
Profiel   

Al een hele opluchting dat die oncologe je serieus neemt !
En uiteraard zo'n goed nieuws dat er niks gegroeid is en je morgen al foto's kan laten nemen van die bult.

Ik begrijp je wel wat dat roken betreft. Soms is de frustratie van het niet-roken nog slechter dan het roken zelf.
Neem het jezelf niet kwalijk, maar geniet met mate :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 16:13 



 
Profiel   

Probeer 4 of 5 te doen. Toen ik vanuit stress weer ging roken, begreep de verloskundige dit heel erg goed. Zij adviseerde me toen, om er heel erg van te genieten, echt voor te gaan zitten en niet meer als 4 peuken per dag te roken. Dat heb ik toen paar weken gedaan tot we hoorden dat kindje gezond was. Toen kon ik het gelijk weer laten. 15 is zonde, ook al begrijp ik het heel goed dat je dit doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 16:14 



 
Profiel   

Vanmiddag de foto's maken,zo benieuwd wat daar uit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 11:25 



 
Profiel   

Fijn Gohya dat ze je serieus neemt, nu maar hopen dat er iets uitkomt.

En dat roken, ja ach. Als je er maar van geniet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 11:29 



 
Profiel   

Ben echt heel blij met deze oncologe!
Ja ik geniet echt van een sigaret,probeer wel zo weinig mogelijk te roken,valt soms niet mee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 11:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 52 van de 67 [ 1671 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 67  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen