Afvallen 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:12

Thanks voor de leuke reacties! Vanochtend op de weegschaal 73,00 kg nog een kilo en dan zit ik op mijn minimale gewicht volgens bmi. Dik tevreden dus. Leenbeestje kom op je kunt het! Dide mooi figuurtje heb je hoor *jaloers*

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:05

Fijn dat je zo dicht bij je 'ideale' gewicht komt Evelien *\o/*

Bedankt voor de steun allemaal... ik moet eigenlijk ook niet klagen want ben al best veel kwijt sinds 24 april (14kg) maar de weg is nog lang.... even schop onder de kont... ik kan het deze keer echt!

Emori

Berichten: 13121
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:24

14 kilo in nog geen 3 maanden is echt heel veel hoor!

Ik ben sinds december bezig en er is 10 (en een half :D) af
Maar hey, het is er af!

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:01

Wow leen! Dat is echt heel veel! Keep up the good work!

10,5 is ook supergoed emori!

Lekker bezig dames! *\o/*

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:06

Wat is het hier stilletjes!

Hoe gaat het met iedereen?
Hier gaat het moeizaam, komt mede doordat ik aan het stress eten ben, hoera voor stress!

Hopelijk gaat het bij jullie beter! :)

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:26

Hier gaat het redelijk ik ben nu 8 weken op dieet en 7 kilo afgevallen. Hoewel ik er echt stukken beter uit zie valt het mij kwa kilo's wel een beetje tegen maar eigenlijk mag ik niet klagen, mijn doel was om 7 kilo te verliezen en dat is dus gelukt nu heb ik het doel weer gewijzigd en wil ik er nog 5 kilo af. Ik heb nu sinds maandag vakantie en daarom is het doel voor de komende 2 weken om op dit gewicht te blijven en na de 2 vakantie weken gaan we voor de laatste 5 kilo!

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:31

ScarOfWars schreef:
Wat is het hier stilletjes!

Hoe gaat het met iedereen?
Hier gaat het moeizaam, komt mede doordat ik aan het stress eten ben, hoera voor stress!

Hopelijk gaat het bij jullie beter! :)


Niets ergs hoop ik waardoor je stress hebt?

Ik heb momenteel een beetje een terugval door de vakantie. Op de een of andere manier is er dan een stemmetje dat zegt; nu heb je vakantie, dus mag je dit lekkers allemaal wel eten.
Beetje zonde, want daardoor dus ipv laatste 900 gram tot doel eraf, weer 2 kg erbij -O-

Hoe doen jullie dat zo tijdens de zomervakantie? Kunnen jullie die ijsjes en borrelhapjes e.d. weer gewoon laten staan?

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:34

Hm het is wel lastiger in de vakantie, ik probeer overdag dan wat minder te eten. Vandaag heb ik bijvoorbeeld mijn gekookte ei niet gehad en ook de nootjes heb ik laten zitten, dus nu kan ik kwa calorieën vanavond gemakkelijk een ijsje eten.

En voor de rest heb ik in de vakantie geen doel om af te vallen maar gewoon stabiel te blijven!

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:35

DideH schreef:
Niets ergs hoop ik waardoor je stress hebt?

Ik heb momenteel een beetje een terugval door de vakantie. Op de een of andere manier is er dan een stemmetje dat zegt; nu heb je vakantie, dus mag je dit lekkers allemaal wel eten.
Beetje zonde, want daardoor dus ipv laatste 900 gram tot doel eraf, weer 2 kg erbij -O-

Hoe doen jullie dat zo tijdens de zomervakantie? Kunnen jullie die ijsjes en borrelhapjes e.d. weer gewoon laten staan?


Ernstig kan ik het niet noemen, maar de stress is zo erg dat ik 2x een hyperventilatie aanval heb gehad, dus het gaat lekker..

Ah ja, dat is flink balen zeg!
Ijsjes eet ik wel, mits het kan qua calorieën, natuurlijk.
Borrelhapjes enzo hebben wij gewoon in het weekend en niet doordeweeks, dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry!


Petrichor schreef:
Hier gaat het redelijk ik ben nu 8 weken op dieet en 7 kilo afgevallen. Hoewel ik er echt stukken beter uit zie valt het mij kwa kilo's wel een beetje tegen maar eigenlijk mag ik niet klagen, mijn doel was om 7 kilo te verliezen en dat is dus gelukt nu heb ik het doel weer gewijzigd en wil ik er nog 5 kilo af. Ik heb nu sinds maandag vakantie en daarom is het doel voor de komende 2 weken om op dit gewicht te blijven en na de 2 vakantie weken gaan we voor de laatste 5 kilo!


Goed bezig dus! Die 5 kilo gaan je ook gewoon lukken!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:36

leenbeesje schreef:
Fijn dat je zo dicht bij je 'ideale' gewicht komt Evelien *\o/*

Bedankt voor de steun allemaal... ik moet eigenlijk ook niet klagen want ben al best veel kwijt sinds 24 april (14kg) maar de weg is nog lang.... even schop onder de kont... ik kan het deze keer echt!


Leenbeesje, wat goed! Keep up the good work!

Petrichor, dat is echt heel netjes, hoor! Goed gedaan!

Dideh, zorg dat je altijd gezonde snacks in huis/ bij je hebt. Verder gewoon geen ongezonde snacks in huis halen.

Scarofwars, rustig aan doen hoor! :(:)


Ik wil zelf niet meer afvallen, maar ik ben wel begonnen met het volgen van een dieet (hoort bij het fitnesstraject dat ik volg. Elitefit is de sportschool waar ik me heb ingeschreven). In de eerste twee weken mag je in principe alleen groente, noten en vlees. Dat vind ik erg zwaar. Ben ook flink ziek geweest in de eerste week (ketogriep) en gisteren had ik personeelsfeest en veel verleidingen om me heen (gebak, drank, ijs, etc..). Vanaf morgen mag ik ook beperkt zuivel en fruit en dus mijn koolhydraten verhogen. Dat maakt het allemaal al een stukje makkelijker. De week erop mag ik zoete aardappel, rijst en quinoa toevoegen. De komende tijd blijf ik wel zo goed als ik kan glutenvrij en suikervrij eten. Ben erg benieuwd hoe ik me over een paar weken voel. Overigens blijft mijn calorieinname hetzelfde als voor het dieet. Ik wil namelijk gewoon op gewicht blijven.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:37

Klinkt pittig zeg Adamoontje! Petje af dat je het doet!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:40

Nou, ik verbaas me ook behoorlijk over hoe ik het toch volhoud. := Hopelijk helpt het me om in de toekomst ook sneller "nee" te zeggen tegen ongezond eten.

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:43

Adamootje schreef:
Nou, ik verbaas me ook behoorlijk over hoe ik het toch volhoud. := Hopelijk helpt het me om in de toekomst ook sneller "nee" te zeggen tegen ongezond eten.

Dat is het ook, het is zo gemakkelijk om even een koekje of een zak chips te pakken. Het gaat hier gelukkig wel makkelijker nu. Voorheen pakte ik echt snel vastfood even snel wat lekkers naar binnenwerken, maar nu ben ik mij veel bewuster van alles. En ja soms hunker je echt nog wel even naar wat slechts, maar dat is maar zo minimaal dat ik dat af en toe ook wel toe sta.

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:49

Adamootje schreef:
leenbeesje schreef:
Fijn dat je zo dicht bij je 'ideale' gewicht komt Evelien *\o/*

Bedankt voor de steun allemaal... ik moet eigenlijk ook niet klagen want ben al best veel kwijt sinds 24 april (14kg) maar de weg is nog lang.... even schop onder de kont... ik kan het deze keer echt!


Leenbeesje, wat goed! Keep up the good work!

Petrichor, dat is echt heel netjes, hoor! Goed gedaan!

Dideh, zorg dat je altijd gezonde snacks in huis/ bij je hebt. Verder gewoon geen ongezonde snacks in huis halen.

Scarofwars, rustig aan doen hoor! :(:)


Ik wil zelf niet meer afvallen, maar ik ben wel begonnen met het volgen van een dieet (hoort bij het fitnesstraject dat ik volg. Elitefit is de sportschool waar ik me heb ingeschreven). In de eerste twee weken mag je in principe alleen groente, noten en vlees. Dat vind ik erg zwaar. Ben ook flink ziek geweest in de eerste week (ketogriep) en gisteren had ik personeelsfeest en veel verleidingen om me heen (gebak, drank, ijs, etc..). Vanaf morgen mag ik ook beperkt zuivel en fruit en dus mijn koolhydraten verhogen. Dat maakt het allemaal al een stukje makkelijker. De week erop mag ik zoete aardappel, rijst en quinoa toevoegen. De komende tijd blijf ik wel zo goed als ik kan glutenvrij en suikervrij eten. Ben erg benieuwd hoe ik me over een paar weken voel. Overigens blijft mijn calorieinname hetzelfde als voor het dieet. Ik wil namelijk gewoon op gewicht blijven.


Jeetje, dat klinkt als een pittig traject! Knap van je! :oo

@Petrichor: Jij ook goed bezig!

@Scars Even rustig aan doen dan! Hyperventileren is niet echt een goed teken...

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:50

Ik weet het, maar helaas kan ik momenteel niks aan de stressbron doen, dus het is even lastig.

Maar ik ben al blij dat ik door het afvallen mijzelf (of nouja mijn uiterlijk) steeds meer ben gaan waarderen. :)

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:55

Super dat je jezelf al beter bent gaan waarderen.

Petrichor, in de supermarkt kan ik me gelukkig inhouden, maar gisteren gingen we met werk Bossche bollen maken. Daarnaast stond er continu iets te snacken op de tafels. Hel gewoon. Zeker als je ook nog eens moet wachten op avondeten en dus honger hebt. :')

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:59

ScarOfWars schreef:
Ik weet het, maar helaas kan ik momenteel niks aan de stressbron doen, dus het is even lastig.

Maar ik ben al blij dat ik door het afvallen mijzelf (of nouja mijn uiterlijk) steeds meer ben gaan waarderen. :)


Mooi toch! Je mag ook trots zijn op wat je al bereikt hebt! :D

Dat meer waarderen ken ik inderdaad wel! Eerst walgde ik een beetje van mezelf als ik langs een spiegel liep en nu denk ik; ok ok, qua lijntje gaat het nu best lekker!

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:02

Adamootje schreef:
Super dat je jezelf al beter bent gaan waarderen.

Petrichor, in de supermarkt kan ik me gelukkig inhouden, maar gisteren gingen we met werk Bossche bollen maken. Daarnaast stond er continu iets te snacken op de tafels. Hel gewoon. Zeker als je ook nog eens moet wachten op avondeten en dus honger hebt. :')


Oeiii Bossche bollen, zo lekker! <3
Heb je je dus wel in kunnen houden?
Diep respect! _/-\o_

Ga vanaf zondag 2 weken op vakantie door italië, frankrijk en spanje. Ga zorgen dat we wel veel te voet gaan doen dat ik overdag wat meer beweging krijg & neem sportspullen mee voor de hotels waar er een fitnessruimte is. Dat eten daar in die landen vind ik ook allemaal veel te lekker! Gezond snacken is daar dan ook wat lastiger.

Nog 3 weken en dan begint het korfbal seizoen ook weer. Denk dat dat wel een boel scheelt. Nu off-season probeer ik nog steeds 3x per week te sporten, maar soms heb ik even een momentje van; nahh het hoeft niet. Dat kan ik dan niet meer zeggen als we weer verddr gaan :+

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:11

Yep. Er ligt er nu nog één in de koelkast, maar hopelijk eet manlief die nog op (hij had er vanochtend één genomen als ontbijt :wow: ).

En heerlijk, fijne vakantie alvast. :D Af en toe zondigen moet toch wel kunnen denk ik, anders hou je je nieuwe levensstijl nooit vol. Dus geniet (met mate)! En zo'n korfbalseizoen is lijkt me inderdaad een goede stok achter de deur om regelmatig te blijven sporten. :j

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:54

Ik ben er idd heel blij mee met hoe ver ik momenteel ben gekomen qua zelfwaardering en de kilo's die ik kwijt Ben! :D

Fijne vakantie alvast DideH!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:33

Hoi bokkers!
Mag ik iets vragen in dit topic?
Ik wil wat afvallen rond mijn heupen en kont, 2 à 3 kilo.
Maar heb nog nooit echt gelijnd. Hebben jullie tips om te beginnen met lijnen? Ik leef denk ik redelijk gezond, eet volkorenbrood/zilvervliesrijst of speltpasta en ook gebakken aardappels. Qua drinken veel koffie of water (geen fris of sap). Wel af en toe kant en klaarmaaltijd zoals quiche of stoommaaltijd en chips circa 2x per week een bakje. Op het werk wel een periode gehad met traktaties (gebak en snoep) maar dat is nu gelukkig voorbij :o

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:39

Wat eet je ongeveer op een dag :)?

Ik ben begonnen met gezonde en makkelijke (en uiteraard gezonde) recepten op te zoeken en er mijn eigen draai aan te geven.
48+ kaas de deur uit, vervangen door 30+ en 20+ slankie smeerkaas.
Koekjes, chips, snoepjes halen we niet in huis, als we trek hebben wordt het een appel of een droge rijstwafel :+.
Ik sport +- 2 keer in de week (klimmen/boulderen), rij ik paard (oké, niet zo fanatiek, paard is al op leeftijd :+) en loop ik hard.

En soms natuurlijk ook genieten van een pizza of een taartje, moet geen straf worden!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:12

Hoi Esther, dit is ongeveer mijn voedingspatroon:

ontbijt: klein beetje franse kwark met volvezel cruesli (5 grm suiker per 100 grm), schep pompoenpitten en handje noten
tussendoor: havermoutreep van Bolletje
lunch: 4 volkorenboterhammen met kaas
tussendoor: fruit (mango/2 kiwi's/perziken etc)
avond: stukje vlees/vegetarische burger/ schep aardappels en 2 scheppen groenten en als toetje iets van Alpro soja. Ook eet ik speltpasta met bijv spinazieboursin of gehakt en tomatensaus of nasi van zilvervliesrijst, hartige taart maak ik ook weleens.

's avonds meestal niets meer, maar op donderdag en zaterdag mag ik iets lekkers (meestal een klein bakje chips). In het weekend ook weleens verjaardagen met gebak en andere 'slechte' snacks.

Ik train 3x per week voor mijn instabiele schouder; verzorg 2 paarden (stallen etc) maar rijd niet heel intensief (bosritjes). Het lastige is dat ik niet veel kan op dit moment wegens een pijnlijke enkel die opspeelt als ik teveel loop of wandel, eerder wandelde en jogde ik veel met 1 van de paarden om haar te revalideren.

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:21

Ik breek even in op je enkel probleem: kun je niet gaan fietsen of zwemmen? Dat is niet zo belastend? :)

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:05

Fietsen zou ik wel kunnen gaan doen. De ritjes naar stal en dorp zetten geen zoden aan de dijk :=.
Ik ga sinds kort ook 1x per week een uur naar fysiofitness en zou dan naast mijn schouder ook conditie kunnen trainen daar.