Afvallen 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 08:28

Ik meld me ook!
Dit jaar al 12.5 kg afgevallen, maar ik ben er nog niet. Ik wil nog zo'n 10 kilo kwijt, max 15. Een beetje afhankelijk hoe ik me er bij voel en of ik het goed vind :)
Ik volg de weight watchers methode en wil vanaf deze week weer 2x pw naar de sportschool gaan. En mijn paard weer langzaam opbouwen na een poosje stilstaan!

Gek genoeg zie ik niet op tegen de kerstdagen. Vanavond kerstavond natuurlijk, maar ik moet werken. Morgen idemdito. 2e gaan we gourmetten, maar staan er voldoende gezonde keuzes op tafel!

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 08:58

Ik meld mij ook
Vorig jaar was ik begonnen, maar kwam door andere omstandigheden, totaal niet lekker in mijn vel te zitten en ipv afvallen kwam er 3 kilo bij..
Nu mag er wel 8 kilo af!

Ik kon altijd alles eten was altijd slank.. Maar dat zit er ook sinds mijn laaste bevalling (moeder van 2. 2 en 4 jaar) niet meer in helaas

Gisteren begonnen met hardlopen en na kerst meld ik mij aan bij de sportschool.. 2 a 3 keer per week fitnessen.. Hopelijk paardrijden weer op pakken..

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 09:21

Ik meld mij ook! Moeder van 3, per kind zwaarder geworden. 1.68 en nu 75 kilo. Wil graag naar 70 en als het kan naar 65. Sinds juli gaan mijn zoon en ik 2x per weer naar de sportschool, zumba en krachttraining, maar daar ben ik niet van afgevallen, misschien wel meer spieren? Straks ook pilates erbij. Als mijn veulen volgende week afgespeend wordt, ga ik ook weer vaker rijden. Er net twee paarden bij gekocht en op die ene ga ik ook rijden over een tijdje, de andere is een veulen. En ik moet nu zelf elke dag vier boxen gaan uitmesten, dus hopelijk val ik daar ook vanaf. Emotie-eten is hier toch wel het grootste probleem denk ik... En een langzame schildklier en 40+.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 09:28

Sporten doe ik al 3/4x per week, maar mijn suikerverslaving zorgt dat er qua gewicht niks gebeurt. Ik snaai gewoon veel te veel, en dat moet ik aanpakken. Maar vind dat zooo moeilijk -O-

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 09:32

Check!
4 jaar terug 13 kilo afgevallen met ww. steeds keurig op gewicht kunnen blijven, tot ik 2 heupoperaties kreeg dit jaar en ik de eerste keer 10 weken thuis zat en nu al 14 weken. Ik ben een emotie en frustratie eter met het gevolg dat ik nu 6 kilo zwaarder ben dan voor de tweede operatie. Met een lengte van 1.73m weeg ik nu 72.4 kg.
Die 6 kg moet er dus weer af. Ik voel me dik en ongemakkelijk maar blijf maar door eten en vooral snaaien

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 09:52

Ik meld mij ook!

Afgelopen jaar 8 kg afgevallen maar dit jaar wil ik er graag nog 12 kg vanaf.
Sporten doe ik twee keer per week vrij intensief. Verder wandel ik sowieso twee keer per week een uur.
Mijn grootste valkuil is het weekend, ik hou van een lekker wijntje en uitgebreid koken. Dus vanaf januari wil ik de weekenden zo normaal mogelijk qua eten houden, en een maand zonder alcohol!

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:04

Ik wil me ook graag melden. Ik ben 37 jaar, moeder van 2 kinderen (7 en 9 jaar) en ik houd van lekker en te veel eten :o
Ik ben 1.68, weeg 75 kilo en heb de conditie van een dooie mus ;)
Door mijn gezondheid, ik heb ms, ben ik veel minder actief dan jaren terug en was ik al wat kilo's aangekomen, maar sinds ik mijn mirenaspiraal heb laten plaatsen lijkt het wel of de kilo's er aan vliegen.
Mijn doel is naar 65 kilo én een betere conditie opbouwen.
Ik heb met tijden snaaiperiodes, ik ben een emotie eter. Dus ik wil mijn calorieinname beperken, hoe werkt de weightwatchers precies?
En ik moet weer gaan sporten, dus een goede fysio vinden die me weer op gang krijgt :D
Ik hoop dat jullie me af en toe een schop onder mijn kont kunnen geven als het nodig is?!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:45

Ik wil mij hier ook graag melden. Was al vanaf oktober bezig met afvallen ben van 79 kilo naar 72,2 gegaan.. 72 kg is mijn doel. Helaas door de december maand weer aangekomen. Januari maar weer flink in het gareel :')

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:16

Leuk dat er hier trouwens meer mensen Weightwatchers volgen, daar ga ik ook weer mee aan de slag want ik vind de mindset die je er van krijgt heel fijn!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:10

xxxmh schreef:
Ik wil ook graag wat kilo afvallen volgend jaar. Ik sport sinds kort 1 keer per week maar wil dit 2 keer per week gaan doen en ik rijd 3 keer per week paard.
Ik wil ook een beetje mijn voeding veranderen zoals mijn ontbijt, ik ontbijt nu met 2 witte broodjes met hagelslag. Ik wil alleen wat anders vinden om te eten, of bruin brood maar geen hagelslag meer, enige lastige is dat ik geen kaas lust en ik vind vleeswaren in de ochtend echt niet lekker. In de middag eet ik ook 3 witte broodjes en die wil ik graag veranderen naar bruin brood.

Iemand nog tips qua ontbijt en evt. lunch?


Sowieso geen witbrood, erg ongezond! Als je brood eet, eet dan volkoren. Bruin is ook wit eigenlijk, niet gezond. Maar ik zou niet teveel brood eten. Je kunt bij de lunch ook (zelfgemaakte) groentesoep eten of een groene salade. En voor je ontbijt yoghurt of kwark, met muesli zonder suiker of met havermout.
Op brood kun je ei, tomaat, komkommer, radijs, banaan, vul maar in eten. Sandwichspread is een slecht advies en niet gezonder dan hagelslag. Pindakaas van 100 % pinda kan ook.
Dat je niet gek bent op kaas is niet erg, zo gezond is dat namelijk ook niet ;)

Akishino: je hebt er meer aan om te kijken naar welke calorieën je eet, dan alleen voor zo min mogelijk calorieën te gaan. In noten, vette vis zitten bijvoorbeeld veel calorieën, maar ze zijn wel heel gezond en zorgen voor een verzadigd gevoel.
"lege" calorieën uit bewerkte producten/suiker kun je het beste vermijden.
Dus geen frisdrank, snoep, koek, vruchtenyoghurt, gezoete ontbijtgranen, vla, chocolademelk, soepen en sauzen uit blik/pot, pizza etc
Laatst bijgewerkt door Nikass op 24-12-18 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:11

Ik meld me ook.
Hier hoop ik 10 kilo kwijt te raken. Ik ben 1.75 en weeg 85 kilo. Ik ben 47 jaar en ik merk wel dat het naarmate ik ouder wordt het steeds lastiger is om op gewicht te blijven.
Ik sport 2 x per week in de sportschool en rij 1x paard. Na een langdurige knieblessure nu toch het rijden weer opgepakt en rustig aan weer op zoek naar een nieuw paard (fries).
Ik ga ook WW weer oppakken. Daar was ik goed mee bezig, maar toen wilde ik nog meer afvallen en daar is het misgegaan.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:42

Nikass schreef:
Akishino: je hebt er meer aan om te kijken naar welke calorieën je eet, dan alleen voor zo min mogelijk calorieën te gaan. In noten, vette vis zitten bijvoorbeeld veel calorieën, maar ze zijn wel heel gezond en zorgen voor een verzadigd gevoel.
"lege" calorieën uit bewerkte producten/suiker kun je het beste vermijden.
Dus geen frisdrank, snoep, koek, vruchtenyoghurt, gezoete ontbijtgranen, vla, chocolademelk, soepen en sauzen uit blik/pot, pizza etc


Heb je gelijk in.
Mijn eetschema doordeweek:
Ontbijt; halfvolle yoghurt met schep havermout en 1,5 stuk fruit erin.
Lunch; 2 bruine of volkoren boterhammen (of crackers) met vlees, pindakaas of vruchtenhagel
Diner; veel afwisseling en vers, te weinig vis en vooral te grote portie's en toetje (vanillevla of yoghurt).
Tussendoortjes: koekje bij de thee (of 2 of 3 en jawel daar gaat het fout in bepaalde periodes :o ) en 's middags fruit.
Ik drink alleen water en thee, nooit frisdrank en ook geen alcohol.

Ik heb altijd trek en ben niet snel verzadigd dat is een grote valkuil, voor mijn gevoel is dit begonnen sinds ik een spiraaltje heb.

Floemii
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:55

Hoi hoi! Sinds afgelopen zaterdag (ja écht voor de kerst en voor oud en nieuw ben ik gestart!) ben ik begonnen met een programma via een gewichtsconsulent.

Ik hoop 10 kilo kwijt te raken!

Al met al heeft het me tot nu toe nog geen moeite gekost. Ik moet namelijk VEEL eten.
ongelooflijk.

De hele dag loop ik met een vol gevoel en als het goed is moet ik hierbij toch gaan afvallen.

We gaan het zien!

Ik weeg overigens 82 kilo en ben 175 cm lang.

Wat ik echt een goede tip vond was:
Eet je fruit niet los, maar doe er bijvoorbeeld een handje nootjes bij zo voorkom je een suikerpiek

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:00

akishino schreef:
Nikass schreef:
Akishino: je hebt er meer aan om te kijken naar welke calorieën je eet, dan alleen voor zo min mogelijk calorieën te gaan. In noten, vette vis zitten bijvoorbeeld veel calorieën, maar ze zijn wel heel gezond en zorgen voor een verzadigd gevoel.
"lege" calorieën uit bewerkte producten/suiker kun je het beste vermijden.
Dus geen frisdrank, snoep, koek, vruchtenyoghurt, gezoete ontbijtgranen, vla, chocolademelk, soepen en sauzen uit blik/pot, pizza etc


Heb je gelijk in.
Mijn eetschema doordeweek:
Ontbijt; halfvolle yoghurt met schep havermout en 1,5 stuk fruit erin.
Lunch; 2 bruine of volkoren boterhammen (of crackers) met vlees, pindakaas of vruchtenhagel
Diner; veel afwisseling en vers, te weinig vis en vooral te grote portie's en toetje (vanillevla of yoghurt).
Tussendoortjes: koekje bij de thee (of 2 of 3 en jawel daar gaat het fout in bepaalde periodes :o ) en 's middags fruit.
Ik drink alleen water en thee, nooit frisdrank en ook geen alcohol.

Ik heb altijd trek en ben niet snel verzadigd dat is een grote valkuil, voor mijn gevoel is dit begonnen sinds ik een spiraaltje heb.


Volgens mij ben je al best goed bezig. Om makkelijker af te vallen zou je nog iets minder koolhydraten moeten eten en wat meer gezonde eiwitten (dit laatste ook voor het verzadigde gevoel)
Je kan bij je ontbijt bijvoorbeeld volle yoghurt nemen, bij je lunch de vruchtenhagel eruit en bijvoorbeeld een banaan (dit zijn wel koolhydraten), avocado of ei en/of wat noten, en savonds extra groente eten en het toetje weglaten.
En het liefst natuurlijk geen tussendoortjes :D
Lust je wel vis? Dan is makreel filet op brood ook een goede optie.
Het probleem met (te) weinig calorieën is dat je dat niet gaat volhouden.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:04

Ik ga ook weer beginnen met weight watchers na de kerst. Paar jaar geleden ook gedaan en beviel toen goed. Voor mijn idee nu ook makkelijker te combineren met een kind ipv koolhydraatarm wat ik 2 jaar geleden heb gedaan.

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:40

Ook ik meld me graag.

20 jaar, 1.74 en geen idee hoeveel kg (72?) Mag in ieder geval wel wat of voor die bikinibody :D
Ik ben alleen het eerste halfjaar van 2019 sowieso niet in NL, dus geen sportschool abonnement voor mij. ‘Gewoon’ gezond eten en veel (buiten) bewegen. In 2019 moet het écht!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:01

akishino schreef:
Ik heb altijd trek en ben niet snel verzadigd dat is een grote valkuil, voor mijn gevoel is dit begonnen sinds ik een spiraaltje heb.


Hier ook! Sinds mn spiraal dus 12 kg aangekomen :(

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:26

Ik kom me ook melden !

Ik ben 186 ( :D ) en ben nu 93 kg
Ben al even bezig met KETO , al 17 kg eraf maar we zijn er nog niet !!

Nu aan het opbouwen vanuit fase 1 (25 kh) naar fase 2 en kijken hoe dat gaat

Helaas door hoge kans op blessures en vaak blessures heel lang niet kunnen sporten , nu was ik weer begonnen maar na 2X al een patella luxatie te pakken die na de revalidatie (6 weken) gewoon weer leuk terugkwam, nu dat ook over is kan ik eindelijk aan de slag

Ik zwem elke maandag , rijdt 3-4 keer per week paard en probeer nu de ‘lege’ dagen te sporten , ik vind de 7 minute app heel fijn! Nu scheeld het dat ik fysiotherapie studeer en weet wat ik wel of niet moet doen en hoe ik het moet opbouwen.
Laatst bijgewerkt door faunty op 24-12-18 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:26

xLeoniee schreef:
akishino schreef:
Ik heb altijd trek en ben niet snel verzadigd dat is een grote valkuil, voor mijn gevoel is dit begonnen sinds ik een spiraaltje heb.


Hier ook! Sinds mn spiraal dus 12 kg aangekomen :(


De gynaecoloog zegt dat hij dat nog nooit gehoord heeft toen ik dat vertelde. Maar ik ben dus niet de enige.

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:19

Ik doe mee! Wil er zo'n 4 - 5 kilo af. Dat klinkt misschien simpel, maar dit jaar lukte het steeds niet om die laatste 2 kilo er af te krijgen. En vervolgens weer stiekum terug naar mijn oude gewicht...

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:31

Ook ik meld me!
Wil nog 5 kilo kwijt, maar ook wat strakker worden.
Ik sport nu 2x per week in de sportschool en loop 2x in de week hard :).
Verder rij ik paard en probeer ik op mijn eten te letten.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:38

Ik meld me!
Wil niet perse afvallen (al zou dat een mooie bijkomstigheid zijn), maar vooral wat strakker, meer spieren kweken :D

En gezonde recepten delen, leuk!!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 02:30

Ik moet er in 2019 ook weer aangeloven. Ben afgelopen vorig jaar 25kg afgevallen maar laatste paar maanden weer slecht bezig. Dus vanaf het nieuwe jaar weer de rem erop. Weet niet hoeveel eraf moet, ben nog niet op de weegschaal geweest :+.

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 02:38

Ik meld mij ook maar...

Ik was in september begonnen, maar het lukte mij gewoon niet.
Dus vanaf 1 januari ga ik het weer proberen. 2x in de week sporten en op mijn voeding letten.

Ik werk alleen maar nachtdiensten, wat het voor mij erg lastig maakt qua voeding. Daarbij ben ik soms echt kieskeurig en niet heel creatief als het om eten gaat.
En door de nachtdiensten beweeg ik echt veel te weinig.

Mijn doel: minimaal 20 kilo

Mijn grootste probleem is het onregelmatige ritme, te weinig bewegen en heb vaak snaaimomenten

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 08:02

Wat zijn de voordelen van weight watchers?
Is dat waar de consulten gratis zijn maar de producten prijzig?