Afvallen 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 08:07

Snaaien is hier ook een dingetje.
Dan heb ik niet eens honger maar kijk toch in de kast.
Vaak als de kleine hier op bed ligt.

Ik heb wat tips opgezocht
https://m.facebook.com/SonjabakkerNL/po ... 4843833466

Voor mij geldt


---Voorkom verveling.
Dat kost wel wat discipline denk ik.
Iets actief gaan doen en weer weglopen bij de koekjes la of kast.
( schoonmaken, opruimen, sportoefeningen of een spelletje als afleiding)
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 25-12-18 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Wescha
Berichten: 735
Geregistreerd: 12-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 08:08

Linnie050 ik heb zelf ook weight watchers gedaan. Bij was het zo dat ik veel af viel echter toen ik stopte ging ik weer verder op mijn oude patroon en daardoor kwam ik weer aan. Ik denk dat bij al dat soort producten (herbalife, ww) je daarna wel moet beseffen dat voeding en beweging heel veel doet.

ik moet mij er zelf gewoon bewust van maken dat 1 x per weer iets lekkers helemaal niet erg is. Echter gaat het bij mij eerder om elke dag en soms meerdere keren per dag.

Vervelen doe ik mij nooit, maar mijn vriend eet aan een stuk door en die komt geen grammetje aan. waardoor ik dus heel vaak met hem mee doe.

Naar het werk neem ik het gewoon mee :+ daar kan ik dus wel wat aan doen. Maar doordat ik de hele nacht alleen ben ga ik alles dus wel opeten en beweeg ik te weinig.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 09:10

Ik meld me ook. Vorig jaar bevallen en daarna eigenlijk niet echt Mn best gedaan. Ik heb geen idee hoeveel ik weeg. Ik weet alleen dat ik een bepaalde broek weer moet passen als ik het goede gewicht ben dus denk dat er tussen de 8-12 kg af moet. Ik eet momenteel koolhydraat beperkt en ben niet veranderd van gewicht dus ik ga de koolhydraten terug schroeven en dan kijken of ik mijn doel kan bereiken. Ik eet nu zon 100 koolhydraten per dag. Dus ik wil terug naar de 70. Hoeft voor mij allemaal niet heel snel te gaan.

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 09:52

Ik meld me ook, ben al super lang bezig met afvallen maar het lukt niet zo... ik hoop dat dit ook een stimulans is... ik ga alleen niet op internet zetten hoeveel ik weeg, ik schaam me daar te erg voor

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:54

linnie050 schreef:
Wat zijn de voordelen van weight watchers?
Is dat waar de consulten gratis zijn maar de producten prijzig?


Bij weight watchers hoef je geen producten te kopen.
Je gebruikt gewoon normale voeding.
Je houdt alleen je voeding bij doormiddel van een punten systeem.
En gezonde voeding word gestimuleerd.
Zo zijn groentes bijv 0 punten.

Als je een beetje de discipline hebt om het goed bij te houden, werkt het echt goed.

Dieeten doormiddel van shakes kan ik je helaas echt afraden.
Ik ben er destijds echt leuk mee afgevallen, maar heb daardoor wel jaren problemen met mijn darmen gehad.
En inmiddels zit alles er ook alweer dubbel en dwars bij :')

Ik moet er in 2019 ook echt weer aan geloven, alleen kan dat pas vanaf het voorjaar ong :D

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:07

Ik ga er ook weer voor! Vorig jaar 10 kilo afgevallen, helaas de laatste tijd vanwege stress etc veel chocolade gegeten en gebruik gemaakt van thuisbezorgd dus ik durf even niet meer op de weegschaal te staan. :o

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:07

MariekeTV schreef:
linnie050 schreef:
Wat zijn de voordelen van weight watchers?
Is dat waar de consulten gratis zijn maar de producten prijzig?


Bij weight watchers hoef je geen producten te kopen.
Je gebruikt gewoon normale voeding.
Je houdt alleen je voeding bij doormiddel van een punten systeem.
En gezonde voeding word gestimuleerd.
Zo zijn groentes bijv 0 punten.

Als je een beetje de discipline hebt om het goed bij te houden, werkt het echt goed.

Dieeten doormiddel van shakes kan ik je helaas echt afraden.
Ik ben er destijds echt leuk mee afgevallen, maar heb daardoor wel jaren problemen met mijn darmen gehad.
En inmiddels zit alles er ook alweer dubbel en dwars bij :')

Ik moet er in 2019 ook echt weer aan geloven, alleen kan dat pas vanaf het voorjaar ong :D


Het is fijn dat het voor sommige mensen werkt, mijn collega is ook behoorlijk afgevallen door WW.
Maar eerlijk gezegd geloof ik niet in zo'n punten systeem voor langere tijd. Zelf je verdiepen in gezond eten en je leefpatroon veranderen heb je meer aan.

MuffinX
Berichten: 284
Geregistreerd: 19-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:30

Ik doe ook mee! Wil ongeveer 5 tot 8 kilo afvallen. Hopelijk met steun in de rug kan ik het weer voorzetten!

We gaan er met zn alle tegen aan!!

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:56

Ik kom me ook melden.
Na mijn eerste kindje echt al veel aangekomen en nu na een 2e is het er niet beter op geworden.

2019 ga ik er voor, al gaat het bij mij wel om best veel kilos.
Ik hoop dit toch te gaan redden door mijn 3 ponys weer goed op te pakken en thuis extra te bewegen en natuurlijk mijn eten in de gaten houden.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:08

Nikass schreef:
Het is fijn dat het voor sommige mensen werkt, mijn collega is ook behoorlijk afgevallen door WW.
Maar eerlijk gezegd geloof ik niet in zo'n punten systeem voor langere tijd. Zelf je verdiepen in gezond eten en je leefpatroon veranderen heb je meer aan.



Je leert bij WW door de verschillende punten die aan dingen gegeven worden ook prima wat je beter wel en wat je beter niet kan eten.

Ben het met je eens dat je je er beter zelf in kan verdiepen.
Al denk ik dat een heleboel mensen prima weten wat ze wel of niet kunnen eten.
Alleen is zo'n systeem dan net wat meer een stok achter de deur.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:15

linnie050 schreef:
Wat zijn de voordelen van weight watchers?
Is dat waar de consulten gratis zijn maar de producten prijzig?

Ik denk dat jij Cambridge bedoeld. Hiermee ben ik heel veel afgevallen. Maar was niet vol te houden.

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:25

Ik wil me ook graag melden! Ik ben 1,70/1,75m (weet het niet precies) en woog op mijn zwaarste 76kg. Ik heb me daarmee nooit echt dik gevonden maar ik ben in 2018 wel al afgevallen en nu denk ik hoe kan ik ooit zoveel gewogen hebben? Ik weeg nu 65/66kg schommelt een beetje. Ik zou graag terug willen naar de 60kg. Bij mij is de truc om gewoon echt minder te eten, ik woon sinds een half jaar op mezelf en dan is het veel makkelijker om gewoon geen snoep koek en chips in huis te halen dan vliegen de kilo's er vanzelf af. Ik woog tot 2 maanden terug 62/63kg maar sinds mijn vriend tijdelijk bij mij woont vliegen de kilo's er wel weer aan :( . Het klinkt misschien dom dat ik moeilijk doe om 6kg maar op mijn figuur zie je dat verschil echt al goed.

Hieronder wat vergelijkingsfoto's die ik een tijdje terug al in elkaar geflanst heb :o

Afbeelding
Afbeelding

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:30

Ww maakte mij héél bewust van voeding. Wat is het me waard dacht ik bij iedere hap. Is 1 croissant het me waard om 1/3e van de benodigde calorieën per dag te eten?

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:33

Even tikkie volgen. Afgelopen jaar is grotendeels door omstandigheden beetje mislukt.
Nu sinds paar weken weer beetje ritme aan het krijgen en gelukkig weer een kilo kwijt.
Wil in eerste instantie 8 kilo kwijt. Daarna stel ik weer een nieuw doel.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:37

Ugh, the day after Christmas: kaap van 80kg bereikt.

De snoepkast is leeg, de ijskast ook, ik ga niet wachten tot 1 januari om er terug wat kilo’s af te krijgen. 7,5kg is perfect, laat ons starten met 5. :’)

Ik ga nu mijn honden nemen om naar mijn paarden te wandelen, dat is weer 30min heen, 30min terug en beter dan 7min in de auto :’)

Wat mij helpt, is een vaste weegdag.
Ik word nu elke zaterdag op de sportschool gewogen. ‘De confrontatie’ aangaan helpt hier wel.

Kimmsel

Berichten: 820
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:41

Ik meld me ook! Afgelopen 5 maanden al 8 kg kwijt (sporten en een 'challenge' waarbij ik een maand lang niets meer mocht snoepen).

Ik wil er graag nkg 2 kg vanaf en daarna het moeilijkste deel... stabiel blijven.

Mijn doel is voornamelijk het gezonder eten en leven, niet zozeer het afvallen. Ik mag wel wat strakker maar ben niet echt te dik.

Ik heb met mezelf de afspraak dat als ik op de sportschool (1x pw) aangekomen ben, ik 7 dagen NIETS mag snoepen. Zolang ik stabiel blijf mag ik gerust soms wel wat.
Laatst bijgewerkt door Kimmsel op 25-12-18 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:41

Ik wil graag melden. Wil een beetje strakker de zomer in. Dus wil meer sporten en minder bier drinken en eten :+

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:18

benangelique schreef:
Ww maakte mij héél bewust van voeding. Wat is het me waard dacht ik bij iedere hap. Is 1 croissant het me waard om 1/3e van de benodigde calorieën per dag te eten?


Maar dat is dus denken in calorieën, en nitin gezondheid. Calorieën zijn niet persé slecht. En van weinig calorieën kan je toch aankomen, als het slechte calorieën zijn.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:24

Nikass schreef:
benangelique schreef:
Ww maakte mij héél bewust van voeding. Wat is het me waard dacht ik bij iedere hap. Is 1 croissant het me waard om 1/3e van de benodigde calorieën per dag te eten?


Maar dat is dus denken in calorieën, en nitin gezondheid. Calorieën zijn niet persé slecht. En van weinig calorieën kan je toch aankomen, als het slechte calorieën zijn.

Ja dat is dus niet zo, van 1600 kcal aan patat val je net zo snel af als 1600 kcal groente. Als je maar meer verbrandt dan je opeet.

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:31

Ik meld me ook!
Als kerst kado voor mezelf nieuwe sportkleding gekocht :')

Laatste maanden 0 energie gehad en veelste veel gegeten en nu van broekmaat 38 naar 40 ;( oeps

Ik ben van plan mn energie meer omhoog te gooien meer te sporten en minder te snaaien.... Meer water.
Voeding is voor mij lastig ik ben pitser eerste klas en eet geen groente of fruit :roll:

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:02

WW gaat niet over calorieën, de punten worden opgebouwd uit je macro's en de verhouding daartussen. Dus je gaat vanzelf makkelijk de conclusie trekken of voedingsmiddelen het voor jou waard zijn om in de app in te voeren. Als het heel veel punten zijn is dat natuurlijk soms echt balen, tenzij er een keer bewust gecheat wordt. Ik weet dat ik er veel aan heb maar het is inderdaad wel een investerinkje elke maand.

Mijn vaste weegdag wordt weer de vrijdag :j

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:12

Ik woog 71 kg, nu iets meer dan een maand verder heb ik mijzelf weer gewogen vandaag.
Met al mijn kleren en sieraden aan, 66.3 kg! *\o/*

Ik ben trouwens 1.70m.
Na de kerst ga ik eens informeren naar een geschikt programma voor krachttraining.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:48

Nikass schreef:
benangelique schreef:
Ww maakte mij héél bewust van voeding. Wat is het me waard dacht ik bij iedere hap. Is 1 croissant het me waard om 1/3e van de benodigde calorieën per dag te eten?


Maar dat is dus denken in calorieën, en nitin gezondheid. Calorieën zijn niet persé slecht. En van weinig calorieën kan je toch aankomen, als het slechte calorieën zijn.


Ben ik niet met je eens. Want vul ik een holle kies met veel kcal die niets voor mijn lijf doen (en daarom veel punten telt) of kies ik voor andere producten, zelfde kcal maar veel meer voedingswaarde?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:00

MarlindeRooz schreef:
Nikass schreef:
Maar dat is dus denken in calorieën, en nitin gezondheid. Calorieën zijn niet persé slecht. En van weinig calorieën kan je toch aankomen, als het slechte calorieën zijn.

Ja dat is dus niet zo, van 1600 kcal aan patat val je net zo snel af als 1600 kcal groente. Als je maar meer verbrandt dan je opeet.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als jij een suiker dieet gaat volgen verlies je bijvoorbeeld spiermassa en geen vet.

Benangelique volgens mij zeg je nu hetzelfde als ik: de ene calorie is de andere niet.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:02

benangelique schreef:
Ben ik niet met je eens. Want vul ik een holle kies met veel kcal die niets voor mijn lijf doen (en daarom veel punten telt) of kies ik voor andere producten, zelfde kcal maar veel meer voedingswaarde?


Precies dat :j

Daarnaast bepaald ook je dagelijkse beweging hoeveel je dagelijks tot je kan/mag nemen.