Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:56

Bij mij duurde dat wel 8 a 9 maanden voor het gesetteld was. Maar misschien ben ik een uitzondering :P. Ik weet ook niet in hoeverre de spiralen vergelijkbaar zijn.
Constant afscheiding is wel enorm vervelend dus ik begrijp heel goed dat je er zat van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:01

Tanya schreef:
Op de site van thuisarts staat dit:

Betrouwbaarheid
De minipil is ongeveer even betrouwbaar als de gewone anticonceptiepil. De kans op zwangerschap is 0,3% per jaar.


Mij werd het door de huisarts afgeraden ivm bovenstaand verhaal. Kans op doorbraakbloedingen is ook groter. Nu ben ik wel 180 lang en niet de slankste, maar ze gaf expliciet aan dat het vaak alleen voor jonge meiden in de groei wordt voorgeschreven.

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:07

Jolien87 schreef:
Wieldop, dat is niet fijn. Hopelijk kunnen ze erachter komen wat er aan de hand is. :(:)

Zijn er hier dames met een (koper)spiraal die afscheiding en krampen hebben buiten de menstruatie of eisprong om?
Ik was net bij de gynaecoloog voor een check en alles zit keurig op zijn plek, alleen ik blijf maar klachten houden. Ik ben iedere maand tot nu toe op de dag af ongesteld. De gynaecoloog vond dat ook wel gek na 4 maanden en adviseerde me om opnieuw een uitstrijkje te laten doen als de klachten aanhouden. -O-
Ze dacht ook nog aan een eventuele koper allergie en wees me op de Kyleena spiraal, die is een stukje kleiner en geeft minder hormonen af dan de Mirena.


Ja zelfs ook infecties gehad. Volgens mijn huisarts kon het niet door de spiraal komen.
Bij het uithalen zei ze weer van wel
Na het uithalen helemaal geen last meer gehad van die afscheiding en infecties
Mijn cyclus was trouwens ook in de war
Een vriendin van me heeft zelfs op de IC gelegen door een koperspiraal en is zelfs onvruchtbaar geworden

Lieszje
Berichten: 7182
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:49

Wow dat is echt heftig Attitude!

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:10

Even een vraagje hier..

Ik heb sinds afgelopen woensdag mijn mirena spiraaltje 3 weken, en aan het begin voelde ik de draadjes wel zitten, en waren ze maar “klein”

Vloei al 3 weken aan een stuk, soms meer soms minder.. en sinds een aantal dagen een stuk meer, nu voelde ik toevallig net en staken de draadjes voor mijn gevoel een stuk meer uit, kan dit komen doordat hij is verzakt? Of omdat ik nu “ongesteld” ben? Wat me raar lijkt na 3 weken. Hopelijk iemand een antwoord...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:12

Zou even langs huisarts gaan.. lijkt mij niet de bedoeling. Denk dat je lichaam hem probeerd af te stoten.

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:27

Moet sowieso terug voor controle. En heb verder geen pijn oid, is alleen wat irritant..: en kans op zwanger worden is 0 als je vrijgezel bent haha

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:44

Dat laatste is niet helemaal waar :')

Maar zou toch even langs de huisarts gaan.. volgens mij hoort dat ding namelijk niet van positie te veranderen door menstruatie.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:53

Hier nog even een welgemeend advies van mijn kant.
Als je jarenlang -vanaf je pubertijd- de pil hebt geslikt en je nadat je gestopt bent niet ongesteld wordt binnen 6 maanden, zorg dat je dan een afspraak maakt bij het ziekenhuis om alles even te controleren.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:35

SharonIndezz schreef:
Moet sowieso terug voor controle. En heb verder geen pijn oid, is alleen wat irritant..: en kans op zwanger worden is 0 als je vrijgezel bent haha


:') :') dat is tegenwoordig wel anders..

Anoniem

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:37

Ik ben weer begonnen met de pil, volgende maand op vakantie en zou dan precies ongesteld moeten worden. Ga ook ff kijken of ik dan de komende weken weer verandering merk. Moet eerlijk zeggen dat ik het met stoppen erg weinig merk verder, behalve dat mijn libido echt weg is :+

Steenbok12
Berichten: 7851
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:56

Hm hier 3 maanden gestopt met de pil en nu dus geen anticonceptie. Mijn ongesteldheid lijkt zeer licht steeds. De vorige keer ook. Nu zelfs niet eens krampen en lijkt net of het mijn laatste dag is. Alleen wat meer emotie wisselingen. Ik ga morgen voor de zekerheid toch maar even een testje doen. Wel een wat kortere cyclus maar wel op de dagen dat ik hem de 2e en 3e keer had gehad ook bloedverlies. Zou het misschien nog niet echt op gang zijn allemaal nadat het zolang onderdrukt is.

Paint_Girl
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:48

SharonIndezz schreef:
Moet sowieso terug voor controle. En heb verder geen pijn oid, is alleen wat irritant..: en kans op zwanger worden is 0 als je vrijgezel bent haha


Kans op zwanger worden is 0 zolang je geen seks hebt.... := als vrijgezel kan je nog steeds zwanger worden :')

Paint_Girl
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:51

ChantalSmook schreef:
Hm hier 3 maanden gestopt met de pil en nu dus geen anticonceptie. Mijn ongesteldheid lijkt zeer licht steeds. De vorige keer ook. Nu zelfs niet eens krampen en lijkt net of het mijn laatste dag is. Alleen wat meer emotie wisselingen. Ik ga morgen voor de zekerheid toch maar even een testje doen. Wel een wat kortere cyclus maar wel op de dagen dat ik hem de 2e en 3e keer had gehad ook bloedverlies. Zou het misschien nog niet echt op gang zijn allemaal nadat het zolang onderdrukt is.


Hoe lang heb je de pil geslikt?

Ik ben nu gestopt sinds 24 maart, en nog steeds niet ongesteld geweest := 14 jaar de pil geslikt, en de HA zegt dat het echt wel een lange tijd (6+ mnd) kan duren voordat je weer een normale cyclus kan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:18

Paint_Girl schreef:
SharonIndezz schreef:
Moet sowieso terug voor controle. En heb verder geen pijn oid, is alleen wat irritant..: en kans op zwanger worden is 0 als je vrijgezel bent haha


Kans op zwanger worden is 0 zolang je geen seks hebt.... := als vrijgezel kan je nog steeds zwanger worden :')


Haha dat zegt idd niet zoveel :')

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:21

Jolien87 schreef:
Wieldop, dat is niet fijn. Hopelijk kunnen ze erachter komen wat er aan de hand is. :(:)

Zijn er hier dames met een (koper)spiraal die afscheiding en krampen hebben buiten de menstruatie of eisprong om?
Ik was net bij de gynaecoloog voor een check en alles zit keurig op zijn plek, alleen ik blijf maar klachten houden. Ik ben iedere maand tot nu toe op de dag af ongesteld. De gynaecoloog vond dat ook wel gek na 4 maanden en adviseerde me om opnieuw een uitstrijkje te laten doen als de klachten aanhouden. -O-
Ze dacht ook nog aan een eventuele koper allergie en wees me op de Kyleena spiraal, die is een stukje kleiner en geeft minder hormonen af dan de Mirena.



Ik heb een koperspiraal gehad en hierom laten verwijderen. Eerste jaar ging goed. jaar daarna werden de krampen steeds ergens.. soms zo erg dat ik niet kon lopen/staan.. ik lag in bed met een soort weeën gevoel. Niet te doen := :=
Buiten dat duurde mijn menstruatie soms 2 weken. nee voor mij geen succes.

Ik heb ook de minipil gehad na mijn koperspiraal. Echter ging dit ook niet goed. Ik kreeg weer migraine en ik had constant doorbraak bloedingen... dus nu heb ik niets meer en is de condoom helaas het enige middel waar ik wel tegen kan :(

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:40

Paint_Girl schreef:
SharonIndezz schreef:
Moet sowieso terug voor controle. En heb verder geen pijn oid, is alleen wat irritant..: en kans op zwanger worden is 0 als je vrijgezel bent haha


Kans op zwanger worden is 0 zolang je geen seks hebt.... := als vrijgezel kan je nog steeds zwanger worden :')


Haha ja, had het wat lomp omschreven, maar voor mij is de kans 0 zolang ik vrijgezel ben, :P

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:01

Vandaag heb ik eindelijk de ballen gehad om een nieuw (groter) spiraaltje te laten plaatsen. Mijn vorige was er kort na de plaatsing (een dag erna, zoiets) uitgeperst door mijn baarmoeder.
De dokter gaf aan dat mijn baarmoedermond en de gang erachter nogal open staan, dit is natuurlijk niet positief voor het nu geplaatste spiraaltje. Fingers crossed dus, want als deze niet blijft zitten is een spiraal geen geschikte anticonceptie voor mij.

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:34

Hier erg tevreden over de mirena! Zit er nu 4,5 maanden in. Menstruatie eens in de 5 weken ongeveer, wel iets heftiger qua bloedverlies. Maar heb ook al 2 kinders, dus dat scheelt misschien ook. Ik heb geen last van hormonen, wat ik voorheen met de pil wel iets meer had

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 00:16

AmyII schreef:
Vandaag heb ik eindelijk de ballen gehad om een nieuw (groter) spiraaltje te laten plaatsen. Mijn vorige was er kort na de plaatsing (een dag erna, zoiets) uitgeperst door mijn baarmoeder.
De dokter gaf aan dat mijn baarmoedermond en de gang erachter nogal open staan, dit is natuurlijk niet positief voor het nu geplaatste spiraaltje. Fingers crossed dus, want als deze niet blijft zitten is een spiraal geen geschikte anticonceptie voor mij.

Nevermind. Hij hangt er alweer uit -:(- al die ellende van gister en vandaag voor niets. Ben er wel een beetje klaar mee nu.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 06:27

Sterilisatie.
Of als je ook van alle ongesteldheidsellende afwil, je baarmoeder laten verwijderen. Wou dat ik dat jaren eerder had laten doen!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:13

Dat vind ik voor nu nog een brug te ver, wellicht een goed plan voor de toekomst maar voor nu heb ik nog iets teveel onzekerheden om zo’n stap al te gaan nemen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:14

Baarmoeder verwijderen doen ze bij hoge uitzondering. Een sterillisatie voor elkaar boksen is al een hele uitdaging, vooral op jonge leeftijd.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:18

Ben 3 maanden gestopt nu met de pil en enerzijds ben ik echt te spreken er over. Ander zijds ga ik met de dag minder eten en vliegen de kilo’s er af :’( 59 kilo met 1,73m is echt weinig. Ik voel me elke dag dunner worden. Na 1 hap eten zit ik vol en wordt ik misselijk als ik doorga. Heb er niet zo’n zin in om een wandelend skelet te worden. Ik twijfel zo erg om er weer aan te beginnen. Maar dit breekt me ook echt op, heb gewoon geen energie omdat er niks ingaat.

Steenbok12
Berichten: 7851
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:23

Montgri ik denk dat dat niet de reden moet zijn om weer aan de pil te gaan. Misschien eens met de huisarts overleggen? En als je niet veel weg kunt krijgen zorgen dat jw volle producten eet? Avocados, vett vis, griekse yoghurt, noten e.d.? Dan is de hoeveelheid misschien minder maar krijg je wel genoeg binnen?