Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:39

Echt goed zeg! Ik voel me echt een kneus. Vandaag weer les gehad. Kan nog steeds geen outside leg hang, ik kan mijn been/knie niet ver genoeg buigen want ik doe mijn heupen niet goed omhoog.. Heb hier met meerdere moves last van.. Waar ligt dit aan? Gebrek aan buikspieren? Heeft iemand tips voor wat goede oefeningen zijn om te doen?

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:59

Margoooo schreef:
Echt goed zeg! Ik voel me echt een kneus. Vandaag weer les gehad. Kan nog steeds geen outside leg hang, ik kan mijn been/knie niet ver genoeg buigen want ik doe mijn heupen niet goed omhoog.. Heb hier met meerdere moves last van.. Waar ligt dit aan? Gebrek aan buikspieren? Heeft iemand tips voor wat goede oefeningen zijn om te doen?


Tips hiervoor zijn: Kneetucks naast de paal, met gestrekte benen tucks. en zoek eens op youtube naar Off the pole. krijg je een youtube kanaal gericht op oefeningen om te doen zonder paal om je sterker te maken :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:43

Hoe is het met iedereen? Nog nieuwe dingen geleerd? Ik zou gister weer les hebben, maar vanwege de temperatuur is dat verschoven naar volgende week :)

Thuis wel getraind... en weer wat leuke dingen gedaan/geleerd, met behulp van instagram... en mn Jade lijkt minimaal beter dan eerst... ik blijf m moeilijk en eng vinden :o

Caterpillar... ik moet nog steeds verder van de paal, maar dat is nog steeds eng :o
Afbeelding

Mn eerste cupid (stork) in de paal... let vooral op mn spotters <3
Afbeelding
Afbeelding

De skater... ik blijf m leuk vinden :D
Afbeelding

Spiderman (genie)... best eng om zover naar beneden te hangen :o
Afbeelding

Jasmine... ik moet mn bekken veel verder naar voren duwen... maar door gebrek aan grip en balans durfde ik dat niet... toch ben ik best tevreden, voor een eerste poging :)
Afbeelding

Poging tot shi shi spin... op een static pole moeilijk, maar ik durf en wil niet op een spinning :o
Afbeelding

Layback (hangover)... ben mezelf nu de versie met gestrekte benen aan het leren... vind m nog eng en moeilijk, daarom houd ik mn hand nog vast
Afbeelding

Met gebogen been kan ik wel los hangen
Afbeelding

En daar is ie dan... mn zoveelste poging tot Jade.... yep... ik ben nog steeds niet flexibel.... en yep... ik vergat adem te halen :o
Afbeelding

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:12

Lekker bezig Banjer! Je gaat echt met sprongen vooruit!

Ik heb het de afgelopen weken zo druk gehad dat ik even niet ben wezen paaldansen :( donderdag ga ik weer na bijna een maand niks te hebben gedaan.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:11

Netjes Banjer! Hoe lang doe jij het ook alweer?

Ik heb inmiddels bijna door hoe mijn outside leg hang moet haha, heeft eventjes geduurd hoor.. Had steeds geen grip in mijn knie maar inmiddels wel soms, dus nu proberen met een spotter of ik durf los te laten. Ik ben sowieso echt een schijterd merk ik, zo stom...

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 13:55

Goed bezig Banjer!!

En veel plezier Blingh :)

Hier ook weer rustig aan het trainen, maar nog niet te vaak zodat ik mijn schouder niet overbelast. Volgende week gaan ze een MRI scan maken van mijn heup, want die wil maar niet herstellen. Loop nu al bijna 1.5 jaar te tobben met mijn linkerbeen (hamstring, hipflexors).

Ben vorig weekend naar Donuts polefit geweest, mooie studio! Vlakbij Den Bosch is dat. Ik was wel gewoon naar de open training, dus geen idee hoe de lessen zijn.



Afbeelding
Afbeelding

Ook ben ik nog naar een pole jam geweest in Amsterdam, erg gezellig :)

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:48

Mingming, wat je bij pllek? Daar was ik ook haha!

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 22:31

Ja!!! Dat meen je niet, we hadden moeten meeten. Ik had normale (spijkerbroek) shorts aan en een lichtblauw topje haha!! Ik was samen met een andere vriendin daar, ook een aziatisch meisje.

Ga je eind augustus weer?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:12

Mooie foto’s Ming! Jouw Duchess is zo mooi :D zo horizontaal durf ik niet... bang dat ik uit de paal donder :)) je onderste pose is ook heel mooi! Sterkte met de mri :(:)

Dank je Blingh! Ik heb zelf het gevoel dat ik stilsta, en zelfs achteruit ga... de Ayesha lukt nu helemaal niet meer zonder steun van mn been op mn arm ;(

Margo: ik doe nu bijna 5 jaar aan paaldansen, maar ik ben er 2x een langere periode tussenuit geweest... 1x vanwege een operatie + revalidatie... en 1x vanwege nieuw werk, geen tijd meer en geen €€€€... dus echt actief nu 3,5 - 4 jaar, waarvan de laatste 1,5 jaar 1-2x pm privé les en sinds een half jaar een paal thuis :)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:35

mingming schreef:
Goed bezig Banjer!!

En veel plezier Blingh :)

Hier ook weer rustig aan het trainen, maar nog niet te vaak zodat ik mijn schouder niet overbelast. Volgende week gaan ze een MRI scan maken van mijn heup, want die wil maar niet herstellen. Loop nu al bijna 1.5 jaar te tobben met mijn linkerbeen (hamstring, hipflexors).

Ben vorig weekend naar Donuts polefit geweest, mooie studio! Vlakbij Den Bosch is dat. Ik was wel gewoon naar de open training, dus geen idee hoe de lessen zijn.



[ [url=m/AkK56T.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BQigl0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook ben ik nog naar een pole jam geweest in Amsterdam, erg gezellig :)


Mooie foto's en mooie studio ook! Zag de studio al een paar keer voorbij komen, maar wist niet goed waar het was.


Margoooo schreef:
Netjes Banjer! Hoe lang doe jij het ook alweer?

Ik heb inmiddels bijna door hoe mijn outside leg hang moet haha, heeft eventjes geduurd hoor.. Had steeds geen grip in mijn knie maar inmiddels wel soms, dus nu proberen met een spotter of ik durf los te laten. Ik ben sowieso echt een schijterd merk ik, zo stom...


Same! Ik durf zo weinig tegenwoordig :o Gelukkig gaat het met de tijd beter en veel oefenen maar sommige dingen weigert mijn lichaam gewoon. Hij gaat gewoon op slot (voornamelijk met flips)


Banjer schreef:
Mooie foto’s Ming! Jouw Duchess is zo mooi :D zo horizontaal durf ik niet... bang dat ik uit de paal donder :)) je onderste pose is ook heel mooi! Sterkte met de mri :(:)

Dank je Blingh! Ik heb zelf het gevoel dat ik stilsta, en zelfs achteruit ga... de Ayesha lukt nu helemaal niet meer zonder steun van mn been op mn arm ;(

Margo: ik doe nu bijna 5 jaar aan paaldansen, maar ik ben er 2x een langere periode tussenuit geweest... 1x vanwege een operatie + revalidatie... en 1x vanwege nieuw werk, geen tijd meer en geen €€€€... dus echt actief nu 3,5 - 4 jaar, waarvan de laatste 1,5 jaar 1-2x pm privé les en sinds een half jaar een paal thuis :)


Nee joh! Wat misschien kan helpen met de Ayesha; denk er niet teveel aan. Misschien even een weekje/maandje niet doen en lekker genieten van wat wel goed gaat om daarna terug er naar toe te gaan.
Ik merk dat wanneer ik teveel op 1 trick focus het niet lukt en ook een beetje het plezier weggaat. Wanneer ik hem dan een tijdje niet probeer en ik kom terug; BAM heb ik hem in ene keer :j (niet altijd in 1x maar het gaat beter)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:49

Dank je voor de tip! :)
Dan eerst maar focussen op de brass monkey... de Ayesha mag dan ff op vakantie :)

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:32

mingming schreef:
Ja!!! Dat meen je niet, we hadden moeten meeten. Ik had normale (spijkerbroek) shorts aan en een lichtblauw topje haha!! Ik was samen met een andere vriendin daar, ook een aziatisch meisje.

Ga je eind augustus weer?


Haha, volgens mij heb ik je wel gezien. Ik had een rood/paarse sportbh aan, vriendinnetje was ook klein en blond (wel veel beter :p) en had een oranje topje aan...

Afbeelding

Eind augustus ben ik op vakantie dus nee...

Banjer, ooooh dan voel ik me wel iets minder slecht haha. Ben sinds oktober bezig. Ik merk dus idd echt die angst, vooral met inverts. Als ik bv een invert doe en dan mijn handen los wil doen durf ik dat al bijna niet, terwijl ik wel echt genoeg grip heb met mijn benen. Ik hoop echt dat dit minder word over tijd...


Mingming, echt balen van je schouder, succes met de MRI!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:26

Die angst herken ik Margo! Een gewone vertical break (invert/inverted crucifix) heeft bij mij zeker 5 maand ofzo geduurd... ik durfde mn armen niet naar beneden te verplaatsen... en los te laten... :o er komt een moment dat je het ineens durft en denkt “vond ik dit nu al die tijd eng?” :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:34

Vandaag weer les gehad :D brass monkey weer geoefend... ging niet zo goed als vorige keer... maar dat komt wel weer :) begin gemaakt met shoulder mount (au!) en de broken dragon gedaan... best eng en lastig... heb er nog een lange weg mee te gaan voor ie goed is, maar het begin is er :D

Ik moet de paal bij mn enkel pakken en niet in mn knie houden :o
Afbeelding

En hier moet ik mn been verder buigen :+
Afbeelding

Hier lijkt het beter dan dat het is :))
Afbeelding

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:18

Slechte fotos en super lelijk maar ik kan butterfly op mijn slechte kant!! *\o/* *\o/*
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:47

Wat goed Blingh! *\o/*

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:55

Banjer schreef:
Die angst herken ik Margo! Een gewone vertical break (invert/inverted crucifix) heeft bij mij zeker 5 maand ofzo geduurd... ik durfde mn armen niet naar beneden te verplaatsen... en los te laten... :o er komt een moment dat je het ineens durft en denkt “vond ik dit nu al die tijd eng?” :)


Ik hoop dat dat moment binnenkort komt haha! Het ziet er ook echt wel zoooo makkelijk uit als anderen het doen.

Eergisteren toch voor het eerst los gehangen in mijn outside leg hang! Ik voel EINDELIJK goede knie grip *\o/*

(wel met een spotter haha, maar zij had me losgelaten).

Volgende keer langer proberen :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:56

Goed bezig *\o/*

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 15:48

Mooi blingh! En goed bezig Margo :)

Ik heb vandaag weer getraind, begonnen met choreo voor wedstrijd in november!

Blingh, doe jij nou mee met pso?

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:15

Ik weet het nog niet |( |(

Ik wil heel graag meedoen maar die prijs :oo Ik ben daar nu te arm voor maar hoop voor oktober het geld wel te hebben.
Ik kan dan mijn ADC routine gewoon kopieëren en plakken :o

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 17:33

Ja hè! Echt veel te duur, zo bizar. Ik ga het niet doen, maar hoop wel te gaan kijken. Welk niveau ga je doen?

Succes met je ADC act, ben benieuwd, ik kom kijken :)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 00:28

mingming schreef:
Ja hè! Echt veel te duur, zo bizar. Ik ga het niet doen, maar hoop wel te gaan kijken. Welk niveau ga je doen?

Succes met je ADC act, ben benieuwd, ik kom kijken :)


Heel stom misschien maar level 3 :o op hakken kan ik gewoon een stuk minder dan blote voeten.


Pfff vandaag ook een heerlijke les gehad.
Spoiler:
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 05:59

Mooie foto’s!

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 09:54

xU_Blinghx schreef:
mingming schreef:
Ja hè! Echt veel te duur, zo bizar. Ik ga het niet doen, maar hoop wel te gaan kijken. Welk niveau ga je doen?

Succes met je ADC act, ben benieuwd, ik kom kijken :)


Heel stom misschien maar level 3 :o op hakken kan ik gewoon een stuk minder dan blote voeten.


Pfff vandaag ook een heerlijke les gehad.
Spoiler:
[ [url=m/pEuBOE.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/UqocYI.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/94Rciu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prima toch level 3 :) doe je mee bij exotic? En is het nou wel of niet dat de eerste plek prijzengeld wint? Ik snapte er niks van haha

Mooie foto's! Jouw split wordt steeds beter

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:10

xU_Blinghx schreef:
mingming schreef:


Heel stom misschien maar level 3 :o op hakken kan ik gewoon een stuk minder dan blote voeten.


Pfff vandaag ook een heerlijke les gehad.
Spoiler:
[ [url=m/pEuBOE.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/UqocYI.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/94Rciu.jpg]Afbeelding[/url] ]



Prima toch level 3 :) doe je mee bij exotic? En is het nou wel of niet dat de eerste plek prijzengeld wint? Ik snapte er niks van haha

Mooie foto's! Jouw split wordt steeds beter


ja ik wil exotic doen. Kan ik de routine van ADC blijven gebruiken.

Volgens mij krijg je wel prijzengeld en nog heel veel andere dingen


Thanks iedereen :)