Weer een wat zou het zijn topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 21:29

bigone schreef:
Ts, heb je inmiddels al een eigen plekje ??


Nee, de aangepaste woningen liggen in dit deel van het land niet voor het oprapen dus wachtlijst etc.
Gelukkig zit ik hier niet op de schopstoel.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:47

Ik denk zelfs dat nog niet aangepaste woningen, die wel aanpasbaar zijn, niet voor het oprapen liggen. Zelf hier in Eindhoven is dat enorm lastig. Veel flats zonder lift, of dusdanig gebouwd dat een douche op afschot niet reliseerbaar is, omdat de bloer dan iets opgehoogd moet worden en dat te zwaar is voor de constructie van de flat, of gewoon veel te klein voor een rolstoelgebruiker, of het toilet niet zo te maken dat je eventueel en zijwardse transfer kan maken.

De enige reden dat ik hier uit de voeten en indien nodig wielen kan, is omdat de afvoer van de douche rechtreeks door de vloer de berging eronder in geboord kon worden en daar op de hoofdafvoer kon worden aangesloten en omdat de badkamer net groot genoeg was om het toilet daar heen te verplaatsen en de wasmachine aansluiting van de badkamer nar de oude plek van het toilet. En omdat mijn rolstoel niet zo breed, want er zijn hier deuren van nog geen 80 cm in huis.

Hier staat veel uit de tijd dat levensloopbestendig bouwen nog niet eens een item was, dus zelfs deuren zij soms smaller dan de hedendaagse norm van 85cm (bouwbesluit 2012).

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:05

leestmee schreef:
bigone schreef:
Ts, heb je inmiddels al een eigen plekje ??


Nee, de aangepaste woningen liggen in dit deel van het land niet voor het oprapen dus wachtlijst etc.
Gelukkig zit ik hier niet op de schopstoel.


Heb je wel eens van fokus wonen gehoord? Ik weet niet of je zorg nodig hebt met douchen en aankleden etc?

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 12:07

Even een update van mijn kant. Ik sta inmiddels ingeschreven bij een organisatie die aangepaste woningen verhuurt en sta hier op een wachtlijst. Afwachten dus maar.
Gesprekken met de gemeente heb ik al gehad en een aantal komen nog.

Ik probeer zo positief mogelijk te blijven. Dat lukt echter niet altijd. De momenten waarop je iets wil en dat niet gaat doordat je tegengehouden wordt door je eigen lijf.

Ik zal sowieso hier blijven posten van tijd tot tijd. Hoe het gaat.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:18

Fijn weer wat van je te horen.
Natuurlijk kun je niet altijd positief zijn.
Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:21

Ik was je kwijtgeraakt....
Bij het opruimen van mijn gestipte topics zag ik je vorige topic en kwam daarna weer hier.
Hoe gaat het nu?

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 23:12

Op zich wel ok. Loop (nja strompel en rol) nog regelmatig tegen mijn eigen grenzen op. Dan is het, o ja dat moet je maar niet meer doen. Wel weer wat dieetvoeding in de vorm van fruitmoesjes erbij, om het slikken van bepaalde medicatie gemakkelijker te maken en voor extra eiwit en vitaminen. Appel en aardbei zijn t beste te doen. (Fruitmoesjes zijn eiwitverrijkt) diƫtiste schreef het voor. Over 4 weken komt ze weer om te kijken hoe het gaat.
18 november voor het eerst in mijn leven een griepprik gehad.
Inmiddels wat sociale contacten opgebouwd.
Wat woning betreft nog geen schot in de zaak maar ik mag hier zo lang als nodig is blijven dus ervaar ik geen stress daardoor.
Een zeker persoon probeert dat echter wel nog steeds maar dat lukt hem niet altijd meer.
Er zijn nog een paar dingen die ik moet afhandelen en dan kan dat boek ook voorgoed dicht.
Komt uiteindelijk wel goed.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:45

Ik moest ineens aan je denken.
Hoe is het nu? Ben je de feestdagen een beetje doorgekomen?

Wens je een nieuw jaar vol lichtpunten toe!

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 20:21

Astorga schreef:
Ik moest ineens aan je denken.
Hoe is het nu? Ben je de feestdagen een beetje doorgekomen?

Wens je een nieuw jaar vol lichtpunten toe!


Op zich wel ok.
Ben uitgenodigd door vrienden met kerst en heb het heel gezellig gehad.
Met oud en nieuw was ik soort van thuis maar dat vond ik helemaal niet erg had goed gezelschap.

Dank je wel, lief van je. Jij natuurlijk ook een geweldig jaar toegewenst.

Zoolgangster

Berichten: 9578
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 23:38

En toen was het alweer een half jaar verder, wat vliegt de tijd... Heb je inmiddels al (zicht op) een andere woning, TS?

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 20:28

Zoolgangster schreef:
En toen was het alweer een half jaar verder, wat vliegt de tijd... Heb je inmiddels al (zicht op) een andere woning, TS?


Helaas nog niet. Sta overal ingeschreven maar wil nog niet vlotten.
Urgentie wel geprobeerd via de gemeente maar zolang ik niet onder een brug/kartonnen doos leef krijg ik die niet.
En idd de tijd vliegt voorbij. Ben lichamelijk wel weer iets achteruit gegaan maar dat was te verwachten.
Ik maak er voorlopig maar gewoon het beste van.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 19:14

Lieve bokkers,

Wilde geen nieuw topic openen dus mijn eigen maar omhoog schoppen dan.

Eigenlijk gingen de afgelopen jaren heel leuk ondanks achteruitgang door mijn ziektebeeld.

Ik had het getroffen met een leuke lieve vriend. Hij is mijn alles. Hij heeft mij laten voelen wat echte liefde is. Vanaf dag 1 keek hij dwars door mijn beperkingen heen en wilde voor mij gaan, ondertussen mij alle ruimte gevend die ik nodig had.

Maar het leven kan soms heel wreed zijn......

Kennelijk was ons geen lang samenzijn gegund. Hij is enkele dagen geleden plotseling uit het leven weggerukt.

Nu had ik vanaf het begin af aan al tegen hem geroepen als jij er niet meer bent hoeft het voor mij ook niet meer. Hij stond er hetzelfde in.

Ondanks de drukte van uitvaart regelen (ja heb hulp daarbij )
Heb ik tussen de jankbuien door toch goed na kunnen denken of ik echt meende wat ik zei. Ik weet het zeker.
Heb het met 2 mensen doorgesproken die ik vertrouw en niet oordelen.
Beiden zagen het al van verre aankomen dat ik dit zou zeggen en ook dat ik het echt meen.

Euthanasie traject krijg je niet zomaar en duurt erg lang. Maar ik ga volgende week het gesprek met mijn huisarts aan voor hulp bij stoppen met eten en drinken.

Weet je wat het is ik ga alleen maar verder achteruit fysiek. Ik heb in mijn leven mijn portie ellende wel gehad niet alleen met mijn ziektebeeld maar ook andere dingen.
Ik ben al behoorlijk hulpbehoevend en de tijd komt nabij dat ik nog afhankelijker word van zorg en dergelijke. Ook dit met mijn lieve schat een tijdje geleden besproken tot hoever ga ik. Hij begreep het en nou ja hij had een manier om mij zo snel mogelijk achterna te kunnen.
Hij zei ook het zou het mooist zijn als we samen konden gaan.
Hier blijkt wel uit hoe diep de band was die ons samenhield. Zoals iemand opmerkte jullie zijn samen 1.

Dus alles bij elkaar ik zie geen fatsoenlijke toekomst voor me die voor mij leefbaar is. Zowel fysiek als tussen de oren.

Ik zet dit hier niet neer omdat ik twijfel maar omdat ik oprecht wil laten weten hoe het nu gaat

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:21

:knuffel: |( wat een vreselijke update. Ik ben eigenlijk sprakeloos. Zoveel liefde ontvangen die dan wreed van je wordt weggenomen. ;( Ik weet niet zo goed wat te zeggen. Maar ik hoop dat het traject dat je wilt inzetten gaat geven waar je naar verlangt en dat de begeleiding het zo aangenaam mogelijk kan maken.

Maar pffff wat een naar afschuwelijk bericht dit. :knuffel: |(

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:35

Ik heb geen woorden voor je. Wat ontzettend verdrietig. Ik wil je sterkte wensen met de weg die voor je ligt.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:36

Jeetje schrik van je bericht. Maar aan de andere kant is het toch raar genoeg ook heel stoer. Stoer dat je dit open en bloot durft te delen. Vreselijk dat het moet, omdat je je zo vreselijk voelt. Maar toch een soort van lichtpuntje voor jou?

Heel veel sterkte en ik hoop dat het geen gevecht moet worden met de ha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:54

*stilte*

Wat moet je hier nou op zeggen :\ Wat een onvoorstelbaar gemis en wat een pijn (zowel fysiek als mentaal) krijg je voor je kiezen.
Ik snap je keus voor het euthanasie traject helemaal en ik hoop dat je het toch toegekend krijgt, zodat je op een rustige en pijnloze manier uit het leven mag stappen.
Heel veel sterkte en ik denk aan je.. Wat kan het leven toch intens oneerlijk zijn..

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 20:41

Ach lieve TS, ik zou je vast willen pakken en willen knuffelen.

Ik hoop dat je een lieve huisarts treft die je goede tips en ondersteuning kan bieden in het pad dat je wil lopen. Wellicht kan een huisarts contact op zoeken met het palliatieve team in je regio.

En voor wat het waard is, mocht je een praatpaal zoeken. Mijn man is anderhalf jaar terug ineens overleden. Het is zo ontzettend wreed... mijn inbox staat voor je open :knuffel:

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 20:45

:knuffel:

Ik kan me niet voorstellen hoe groot de pijn is waar jij nu doorheen moet.

De beslissing om je leven te eindigen, is je goed recht. Ook ik wens je toe dat dit mag gaan op de manier die jij voor ogen ziet. Ik wens je veel sterkte en veel liefde van je naasten.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 06:36

secricible schreef:
Ach lieve TS, ik zou je vast willen pakken en willen knuffelen.

Ik hoop dat je een lieve huisarts treft die je goede tips en ondersteuning kan bieden in het pad dat je wil lopen. Wellicht kan een huisarts contact op zoeken met het palliatieve team in je regio.

En voor wat het waard is, mocht je een praatpaal zoeken. Mijn man is anderhalf jaar terug ineens overleden. Het is zo ontzettend wreed... mijn inbox staat voor je open :knuffel:


Dank je wel ik hou het in gedachten.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 06:45

Dank jullie wel. Ik heb een hele goede meedenkende huisarts. Hij kent zowel mijn vriend als mij goed.
Huisarts had al gebeld na aanleiding van het overlijden van mijn lieve schat. En toen ik vroeg of ik na de uitvaart een gesprek met hem mocht was dat helemaal geen probleem en mocht ik bellen wanneer ik er klaar voor was. Hij komt dan ook aan huis geen gedoe even.

Straks komt de uitvaardleider nog langs daar is nog iemand bij zodat ik dat gesprek niet alleen hoef te doen.
En dan is het morgen zover dat ik mijn maatje, mijn alles echt moet wegbrengen.

Daarna komt er nog een hoop geregel waar ik ook weer hulp bij heb.
En dan zijn er nog wat dingen die ik moet regelen zodat het hier allemaal netjes geregeld is.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 07:22

Gisteren was dan de dag dat ik mijn lieve schat op zijn laatste reis begeleid heb. Verder kon ik hem niet brengen.
Hij heeft het afscheid gekregen wat hij verdiende.

Ik moet nog het eea regelen en wanneer dat is gedaan.
Alle gesprekken zijn gevoerd. Dan is het voor mij echt klaar.

Dan is wel alles goed geregeld.

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:01

Slik, ik ben even sprakeloos. Geen woorden kunnen jou troosten, dat is duidelijk. Mag ik je daarom een virtuele knuffel geven TS :(:) . Heel veel sterkte meid in de beslissingen, welke ook, die je neemt.

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:54

Ik lees nu je verhaal, enorm heftig. Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

En wellicht een stomme vraag maar zijn er nog dingen die je wil zien of doen?

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:10

Ts heel veel sterkte de komende tijd.

Je klinkt heel rustig, je hebt voor jezelf de juiste keuze gemaakt. Nu duim ik voor je dat anderen het ook zo kunnen zien

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:34

Gecondoleerd met het verlies van je alles :knuffel:

Wat sta je voor een heftige keuze, maar klink je inderdaad rustig. Heel veel sterkte de komende tijd!