Weer een wat zou het zijn topic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hwn
Berichten: 4776
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:46

Wat heftig om te lezen, en ik wist helemaal niet dat het in Nederland zo moeilijk was om euthanasie te krijgen, in België gaat dit makkelijker (en dan is er ook nog palliatieve sedatie: morfinedosis opbouwen, is ook onomkeerbaar). Veel sterkte!

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:52

Ook ik wens je een zachte en rustige laatste reis toe. Een dapper besluit, goed doordacht. Ik wens je kracht toe, en positieve gedachte stuur ik je om je ongemakken te verlichten.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:53

Sterkte in dat laatste stukje ts. Hoop dat je rustige dagen mag hebben.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:10

Lieve TS,

Ik stuitte op dit topic via het virtuele bloemetjestopic.
Ik wil je veel liefde en succes wensen bij en met je laatste dagen. Nog even en je bent weer herenigd met je vriend. :*

xPearl

Berichten: 3279
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:53

Ook ik heb dit topic gevonden door het bloemetjes-topic.

Ik weet ook niet wat ik precies moet zeggen.. Het is een dapper besluit TS. Ik hoop dat je snel je rust kan vinden en dat je straks weer herenigd bent met je lieve vriend :knuffel:

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:54

Lieve TS, wat een ontzettend heftig bericht zeg.. Ik heb je vorige topic ook gevolgd en was telkens weer met stomheid geslagen over hoe je ex keer op keer op je reageerde en over hoe je je liet behandelen.. Dat was al niet te doen voor een gezond iemand, laat staan voor zo'n ziek iemand als jij :knuffel:
Ik kan me voorstellen dat je gewoon op bent, geen perspectief meer voelt en niet meer wilt. Ik merk wel dat het me echt raakt en ik er verdrietig van word.
Je hebt zo hard voor alles gevochten en dat het dan zo moet eindigen is gewoon echt heel oneerlijk en verdrietig :knuffel:
Ik schrik ook van hoe snel het nu ook al gaat en ik hoop echt heel erg dat je relatief rustig in kunt slapen en je snel weer bij je grote liefde bent :knuffel:
Heel veel sterkte en kracht gewenst en ik geef je een hele dikke knuffel!! :knuffel:

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23536
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:59

hwn schreef:
Wat heftig om te lezen, en ik wist helemaal niet dat het in Nederland zo moeilijk was om euthanasie te krijgen, in België gaat dit makkelijker (en dan is er ook nog palliatieve sedatie: morfinedosis opbouwen, is ook onomkeerbaar). Veel sterkte!


Eigenlijk offtopic maar de Belgische en Nederlandse wetgeving mbt euthanasie is op een paar details na nagenoeg gelijk, het is in het ene land niet veel makkelijker dan in het andere land.
Palliatieve sedatie is hier ook mogelijk, ik vermoed dat daar bij TS ook over gesproken is maar ook dan moet aan een aantal eisen voldaan worden en mag niet zomaar gegeven worden.

Desalniettemin, TS ik weet niet of je dit nog leest en of je nog helder genoeg bent. Heel veel respect voor je keuze en de manier waarop je dit aanpakt, gelukkig heb je een fijne huisarts die je hierbij wil helpen, zo te lezen word er goed meegedacht.
Ik hoop dat het zo mild mogelijk mag verlopen en wens je een behouden laatste reis.

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:32

Goede reis ts.

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:41

Al zo vaak dit topic aangeklikt, en weer weggeklikt omdat ik niet weet wat te zeggen. Maar dat is ook zo suf.

Ik wens je veel kracht en rust TS.

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:09

Ik was je topic even kwijt. Wat een vreselijk verlies heb je geleden. Eerst je gezondheid en daarna je alles verliezen…..onmenselijk.
Ik wens je een rustig en vredig einde toe. Goede reis!

Jet

Berichten: 12064
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:15

Ook ik vind het fijn voor je dat je een goed meedenkende huisarts hebt, maar ook ik vind dat het eigenlijk op een snellere en humanere manier zou moeten kunnen in zo'n geval als de jouwe.
Ik hoop dat het laatste stuk rustig voor je verloopt en dat je er geen 18 dagen voor nodig gaat hebben om te vriend weer te kunnen zien, dikke :(:) van me!

Sweetgirl1
Berichten: 4581
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:26

Via het bloemetjes topic ben ook ik hier gekomen.

Sterkte met je laatste reis, hopelijk wordt het een mooie reis voor jou.

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:31

Lieve ts, wat een heftig verhaal en wat een dapper en moeilijk besluit. Ik weet echt niet goed wat nu te schrijven, ik hoop dat je rustig en zonder pijn mag gaan <3

Jolien87

Berichten: 17516
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:55

Even slikken, deze update.
Maar je klinkt zo krachtig en zeker van je zaak. Ik hoop en wens voor je dat je laatste reis zo comfortabel mogelijk mag zijn.
En zo te lezen ben je in goede handen van je huisarts.

Angelaa2
Berichten: 4231
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:55

Fijn dat je huisarts je serieus neemt en gelijk actie onderneemt.
Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie straks weer samen kunnen zijn daarboven

Jolien87

Berichten: 17516
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:58

Oh en wellicht een gekke vraag maar is er ook iemand die ons kan vertellen hoe het gaat, op het moment dat jou dat niet meer lukt?
Het lijkt me zo gek als het op enig moment ineens stil is van jouw kant. :(

Froukje_J

Berichten: 2223
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:05

Lieve ts!
Je topic vanaf het begin gevolgd, woorden schieten tekort.
Ik hoop dat je een "fijne" rustige laatste reis hebt!

Dikke knuffel

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:23

Lieve dappere stoere TS. Wat kunnen we nog voor jou doen?
Dikke knuffel

Tancreda4

Berichten: 24109
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:24

Jolien87 schreef:
Even slikken, deze update.
Maar je klinkt zo krachtig en zeker van je zaak. Ik hoop en wens voor je dat je laatste reis zo comfortabel mogelijk mag zijn.
En zo te lezen ben je in goede handen van je huisarts.


Hier sluit ik me volledig bij aan...

Ik hoop dat je laatste reis snel mag verlopen... heel veel sterkte en kracht gewenst...

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 00:00

Ik heb eerder al meegelezen in je andere topic en kwam nu hier via het virtuele bloemetje....

Je bent ongeveer mijn leeftijd en dit komt erg binnen.
Wat ben jij een dappere vrouw Ts!

Ik wens je een snelle en rustige reis naar jouw liefste. Ik hoop zo dat jullie weer bij elkaar mogen zijn.

Ik denk dat dit jouw weg naar huis zal zijn en dat gun ik je van harte.

Heel veel kracht en sterkte gewenst...

Farjen

Berichten: 8028
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 05:28

Ik vind niet de juiste woorden. Veel sterkte en kracht. Geen lichamelijke en psychische pijn meer, dat wens ik je toe :knuffel:

marleen_88

Berichten: 14118
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:40

Ik gun je ook een mooi einde, hopelijk mag je snel naar je vriend gaan. :knuffel:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37354
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:57

Ik heb eindelijk mijn woorden gevonden. En het zijn woorden van verdriet en droefheid. |(

Omdat je deze weg wilt bewandelen omdat je geen andere uitweg meer ziet. :knuffel:

Omdat je deze weg zo moet bewandelen omdat er geen andere opties zijn :knuffel:

Omdat je mogelijk je laatste stukje weg moet bewandelen zonder de mensen die je liefhebben omdat zij het te moeilijk vinden misschien je te begeleiden daarin. Wat ik dan van hun kant ook kan begrijpen. Het zal niet makkelijk zijn iemand te zien wegglijden terwijl je "alleen maar" kan toekijken en er voor je kunnen zijn. :knuffel:

Kortom alleen maar een gevoel van verdriet en droefheid |( dat de dingen zo voor je verlopen. :(:) Ik gun iedereen een fijn en lang leven dat verloopt op een manier die voor iedereen het fijnste is.

En ik wens je alle liefde toe die ik kan sturen zodat je je laatste stuk in alle rust kunt doorlopen met de juiste begeleiding en ondersteuning. Het ga je goed. :knuffel:

Jolliegirl

Berichten: 33000
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:07

Jolien87 schreef:
Oh en wellicht een gekke vraag maar is er ook iemand die ons kan vertellen hoe het gaat, op het moment dat jou dat niet meer lukt?
Het lijkt me zo gek als het op enig moment ineens stil is van jouw kant. :(


Ik wilde dit ook vragen maar durfde niet...

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:36

Lieve TS, ik hoop dat dit toch snel mag verlopen voor je, met zo min mogelijk ongemakken hoewel die er zeker zullen zijn. Hopelijk houdt je veel steun van jouw mensen om je heen, en vind je je rust