Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:25

Iemand die een leuk adres weet in zuid holland?
Gaat om iemand waarvan ik weet dat ze heel graag wil, maar het denk toch elke keer uitstelt omdat ze denkt: je komt in een groep en dort iets wat je nooit eerder gedaan hebt enz. Nogal een perfectionist. :D
We hadden het er gisteren weer over en ze is nog steeds nergens aangemeld. Zucht.

Dan kan ik misschien de spreekwoordelijke schop onder haar kont zijn. :+

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:01

zuid holland is breed dus weet niet of wij in jou/haar buurt zit?

Ik train en geef training in Den haag en wateringen. Jij/zij is altijd welkom voor een proeflesje *D

Verder kan ik je alleen de tip meegeven: gewoon doen iedereen die het doet of gedaan heeft is er ooit voor het eerst mee begonnen. Niemand zal je raar aankijken hoor :D er word juist rekening gehouden met je.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:58

Sinds deze week is er een nieuwe les bijgekomen, kickboksen *\o/* Was echt leuk!
Meteen maar nieuwe schoenen besteld, gezien mijn huidige uitvlogen bij het trappen :').

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:44

Iedereen nog lekker aan het kickboksen?

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:37

Jazeker! Net een lekkere zaktraining achter de rug en van de week weer een technieklesje meegepakt. We werken langzaam naar wat serieuzer sparren toe :)

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:54

Hier ook! Net terug van een techniekles, morgen weer een zaktraining. :)

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:12

Ik heb gewoon nu nog steeds spierpijn in mijn triceps van donderdag :')

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:17

Oke ik zal even een blunder met jullie delen...Mijn trainer zei van de week ik ga je een nieuwe trap vanaf de grond aanleren. Ik dacht al Oke hoe ga ik dat doen dan :') en zei nog dit gaat opzekers de blunder van 2019 worden :?. Trainer nee joh jij kan dit. Ik moest een low kick naar de kickbag geven dan hetzelfde been terug halen en richting een zijwaartse trap als schijnbeweging dan mezelf laten zakken naar de grond rollen over mijn schouder op mn rug door rollen vanuit je heup en buikspieren jezelf omhoog drukken en een achterwaartse hieltrap met mijn andere been. Deze oefening moet op volle snelheid ivm kwetsbare positie. Zien jullie dit voor je _O- ..

Eerst 10x poging tot het zakken naar de grond en doorrollen, je bent kwetsbaar daar dus gaat tegen je natuur in..uiteindelijk pak ik alle moed vanuit mijn tenen en doe de oefening...een hele harde klap en auwwwww.. gevalletje te laag inschatten en kwam dus met mijn hiel tegen de massieve onderkant van de kickbag aan...Natuurlijk schrokken we maar er was gelukkig niet meer dan een blauwe hiel..Mn trainer zei je moet maar even op youtube kijken de Fransen zijn dit aan het oefenen >;) ik reageerde met ja laat het hun lekker doen ik noem dit geen kickboksen :evaw: voel me ook geen karatekid ofzo :')

Anoniem

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:15

Als je gaat rollen over de grond dan zal de scheidsrechter een wedstrijd even stil leggen, je tien tellen geven en je bent een punt kwijt voor die ronde. Lijkt me niet echt een snugger plan.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:27

Ik boks ook maar haat de zak. :D Die doe ik dus nooit. Ik boks voor de techniek en voor mijn conditie.
Maar tis verder niet mijn sport :Y)
Zijn meestal met 3 plus de leraar dus zijn flink vermoeid als we klaar zijn. Wij hebben 30 min. warm up en dan een uur boksles. Meestal het laatste half uur 3x2 min met de leraar sparren terwijl de rest op de zak is of iets anders doet.

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:34

Ik doe juist alleen tegen de zak. Ik vind het maar niets om op anderen te slaan en trappen. Natuurlijk wel als mijn maatje stootkussens vast heeft, maar dan raak je het kussen, niet mijn maatje haha.

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:12

enzino schreef:
Als je gaat rollen over de grond dan zal de scheidsrechter een wedstrijd even stil leggen, je tien tellen geven en je bent een punt kwijt voor die ronde. Lijkt me niet echt een snugger plan.


Doe gelukkig geen wedstrijden..mn trainer heeft buiten kickboksen ook op andere vechtsporten training gegeven dus denk eerder dat hij dacht even wat uitproberen :') ...maar ik heb al gezegd houd t maar gewoon bij kickboksen..al hebben we er wel om gelachen.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:43

Hoe gaat het hier met de kickboksers?
Ik ben net begonnen. Net gister 3e les gehad.
Ik doe 1 op 2. En als er geen tweede is ben ik lekker alleen zoals gister.
Ik vind het verdomd lastig. :')
Heb ook blauwe linker wreef en op m'n rechterhand zit nu ook ineens een blauwe plek.
Moet nog even oefenen dus. haha
Bij ons is het tegen leraar met pads. En als je met z'n tweeën bent doe je ook wel tegen zo'n pilaar of hangende bal.
Leraar is gelukkig van de techniek. (en als je moe bent gaat dat ten koste van je techniek zegt ie) Dus geen ellenlange opwarming met zoveel cardio dat je al dood bent voor je begint. Maar gewoon beginnen met techniek. En aan het eind komt er wat kracht en conditie bij.
Conditie heb ik niet dus ga alsnog dood dan. haha.
Maar wel erg leuk.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:37

Leuk dat je bent begonnen. Fijn dat de leraar goed op techniek let!
Wil je ook gaan sparren?

Ik ben ook nog steeds fanatiek, drie trainingen per week en twee keer krachttraining.
Misschien komt er binnenkort nog een (techniek)training bij op de dinsdag. :D

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:04

Ik zie dit topic nu pas, maar wat leuk dat er nog aardig wat kickboksen! Ik train zelf 4 keer per week en de dagen dat ik niet train in de gym zorg ik dat ik zelf train thuis op de bokszak. Ik doe het nu 3 jaar en ik ben opgegeven voor 'Flex super fights league' op 18 april, even afwachten of we een match vinden :o

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:17

Hoi! Ik zit ook te twijfelen of dit iets voor me is. Ik heb afgelopen dinsdag een proefles cardio boksen gehad en ik loop nog steeds kreupel van de spierpijn :+
Boksen lijkt me een goede manier om aan mijn conditie te werken. Ik heb echter niet te behoefte om in elkaar gemept te worden of iemand in elkaar te meppen :+
Nu dus de vraag: kan dat ook? Boksen zonder dat ie per se heel fysiek word met iemand? Bij de proefles maandag gingen we sparren en daarbij was het doel elkaars elleboog aanraken...

Ik zit in omgeving Oss, dus als iemand een goede tip heeft...

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:28

Gaaf 4leggedmates! Dat klinkt goed. Doe je vaker wedstrijden?

Oh ik herinner me ook nog goed de spierpijn na mijn eerste les, nog nooit zoveel spierpijn gehad!
Lijkt me zeker mogelijk, misschien als je zoekt op zaktraining, kickfit of kickfun.

Anoniem

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:08

Oh leuk een topic!
Ik boks nu een maand of 3 en wil eind 2020 wellicht een wedstrijd proberen. Ik boks ongeveer 3 keer in de week en dan nog 1 keer kracht training. Op maandag train ik met de wedstrijd groep mee, is veel techniek en sparren, woensdag met de semi beginners (vooral veel zak) en zondag ochtend is beetje afhankelijk van wie er komen. :)

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:40

Sem_ schreef:
Gaaf 4leggedmates! Dat klinkt goed. Doe je vaker wedstrijden?

Oh ik herinner me ook nog goed de spierpijn na mijn eerste les, nog nooit zoveel spierpijn gehad!
Lijkt me zeker mogelijk, misschien als je zoekt op zaktraining, kickfit of kickfun.


Nou wisten jullie bijvoorbeeld dat je ook spieren in je zij en aan de voorkant van je schouders hebt :') werkelijk wat een pijn. Ik heb paracetamol geslikt, wat een ellende.

Bedankt voor de tip! Ik ga zoeken

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:25

Sem_ schreef:
Leuk dat je bent begonnen. Fijn dat de leraar goed op techniek let!
Wil je ook gaan sparren?

Ik ben ook nog steeds fanatiek, drie trainingen per week en twee keer krachttraining.
Misschien komt er binnenkort nog een (techniek)training bij op de dinsdag. :D


Weet ik nog niet. Eerst maar gewoon leren. Vind t al lastig genoeg al die combinaties :')

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:43

Bokser hier! Anderhalf jaar nu waarvan een paar maanden pauze door een banketstaaf blessure.

Wat is het leuk! ..en, wat is het moeilijk! Net schaken! Heel fijne club, goede trainer net de focus op de techniek. Ik hoop het uiteindelijk wel beter te masteren, ooit :D

~Oja en krachttraining 2-3x in de week, of sommige weken helemaal niet. Ik ben meestal 2,5 week van de maand heel fanatiek en 1,5 een lui varken.

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 01:14

Ik meld me ook! :D
Voor nu vooral zaktraining met krachttraining tussendoor (10x slaan, daarna 10x opdrukken, squatten, burpees etc.)
We trainen af en toe ook op elkaar maar dat is vooral als de les rustig is :))

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:27

Hebben jullie nog cadeau tips voor een muay thai/kickboks fanaat. Bandages hebben we genoeg. :Y)
Ik dacht iets van een mooie poster, maar kan niet echt iets vinden..

Anoniem

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:31

Poster?

Ramon Dekkers dan natuurlijk:
Afbeelding

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:22

Hier ook een enthousiasteling! :wave:
Heb een bokszak boven op zolder hangen, doe er alleen te weinig mee :') Maar vind het een heerlijke manier om even stoom af te blazen of om kort (maar effectief) te trainen.