Ervaringen gezocht met polsbraces > smalle polsen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Ervaringen gezocht met polsbraces > smalle polsen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 01:18

Waarom niet dacht ik, ik ben vast niet de enige.
Heel stom heb ik mijn pols dus lelijk overbelast met collecteren voor de hersenstichting, voor hen een goed teken dat begrijp je vast wel. :+
Maargoed ik heb nu een pols die niet wil, goed losgemaakt dmv fysio en de fysio heeft het vanmiddag getaped, het is helaas mijn dominante hand.
Ik ben hypermobiel, en meestal genees ik met dit soort dingen niet zo vlot. :roll:
Maargoed ik heb dus het idee dat ik er met tapen niet ga komen, en dat een brace tijdelijk even nodig gaat zijn om het goed te laten herstellen.
Maargoed leuk, maar waar begin je in hemelsnaam?!
Ik heb de ervaring met standaard braces, knie en enkel dat het nooit fatsoenlijk zit ondanks goed aanmeten, ik heb wel alles vrij smal dus ook kleine handen en voeten.
Wie oh wie heeft er een standaard polsbrace met zoveel steun dat de pols echt recht in positie blijft, en mogelijk ook fijnere handen en polsen heeft?
En zo ja welke heb je?
Ik hoef niet voor een duppie op de eerste rang te zitten, als het maar goed is en het liefst nog een beetje comfortabel zit.
Maatwerk zou helemaal mooi zijn denk ik, ik merk dat als mijn hand op een bepaalde manier staat het nog beter zou zijn maar das wat prijzig voor een incidentje als dit.
Dus nu maar op zoek naar een mooi alternatief, wie heeft aanraders?

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 01:55

Ik heb deze:
Afbeelding
Kosten geen drol en ondersteunen goed.
Enige probleem wat ik heb is dat hij net iets te strak zit voor het fijne (als ik hem losser doe heb ik precies een stukje klittenband op de huid schuren :+).
Maar denk dat het met slankere personen/smallere polsen wel beter past.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 03:06

Mijn situatie is een beetje hetzelfde en ik heb polsbraces van Otto Bock via een handenkliniek/handtherapeut. Daar kon ik meerdere modellen passen en hebben ze de juiste maat gemeten (xs). En ze werden vergoed door mijn zorgverzekering, maar dat kan je het beste navragen.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Ervaringen gezocht met polsbraces > smalle polsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 05:14

Ik heb polsbraces van PSB, heel tevreden over. Maar weet niet of ze voor jou stevig genoeg zijn. Misschien kan je ze eens proberen in de winkel. Ben ze ook eens tegen gekomen bij de apotheek, maar online zijn ze een stuk goedkoper te vinden.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ervaringen gezocht met polsbraces > smalle polsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 07:08

Hier megasmalle polsjes.
Ik heb de polsbrace active van blessurehoek. Via mn fysio gekregen. Wel echt een hele goede stevige, niet zo'n neopreen dingetje

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Ervaringen gezocht met polsbraces > smalle polsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:46

Hier ook een polsbrace van PSB. Deze komen ook in vergoeding in aanmerking. Maar dan moet je wel even bij de verzekering navragen hoe zij willen dat je het doet. Alleen gaat het wel van je eigen risico af. Het kan dan goedkoper zijn om ze zelf te bestellen bij de goedkoopste aanbieder op het internet.

Maat S heeft als omtrek van de pols 13 - 15,5 cm. Maar mijn ervaring is dat je ze nog wel iets strakker kan aantrekken. Ze geven genoeg steun, maar maken het niet helemaal onmogelijk om te bewegen. Ik heb zelf HMS en de ziekte van lyme dus helaas veel ervaring met hypermobiele polsen, overbelasting en ontstekingen. Voor 's nachts heb ik op maat gemaakte siliconen braces, maar daar kun je helemaal niet in bewegen en dat is voor overdag niet fijn.

Afbeelding

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 12:09

Ik ga ze eens opzoeken, die van psb ziet er degelijk uit en praktisch in gebruik en zo te lezen goed geschikt voor fijne polsen.
Otto bock ga ik ook checken.
Hier trouwens ook lyme sussie, of nouja gehad het slaapt en zover dus weg maar je blijft na jaren Lyme toch vatbaarder voor gekke dingen.
Als ik wat overbelast is het inderdaad al gauw kloppen en niet willen helen zonder hulp van goed fysio of ontstekingsremmende gel of ibuprofen.
Ik hoop eigenlijk dat ze hier een goede thuiszorgwinkel hebben waar ze veel hebben en iemand met goed verstand van zaken.
Vooral dat laatste, het is een vrij banketstaaf kleine specifieke beweging waarin het fout gaat en ik van mening ben dat die beweging niet door elke brace voorkomen wordt.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:18

Ik heb deze van PSB. Weet niet of je in de buurt woont, anders mag je ze best proberen. :j Heb ze veel gebruikt voor m’n werk, maar heb nu ander werk, en zijn ze eigenlijk niet echt meer nodig.
Afbeelding

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:05

_Ekenna schreef:
Ik heb deze van PSB. Weet niet of je in de buurt woont, anders mag je ze best proberen. :j Heb ze veel gebruikt voor m’n werk, maar heb nu ander werk, en zijn ze eigenlijk niet echt meer nodig.
[ [url=m/koJCcu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit zijn de oude van PSB. Tegenwoordig zien ze er uit zoals in mijn post erboven.

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen gezocht met polsbraces > smalle polsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:19

Bij een handtherapeut/ergotherapeute kunnen ze een brace helemaal op maat maken, wordt gewoon vergoed door de verzekering, zit standaard 10 uur in de basisverzekering. Hierbij kunnen ze materiaal gebruiken wat zacht wordt in heet water, als het koud wordt dan wordt het materiaal hard. Het is zo helemaal aangepast aan jouw hand.

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Ervaringen gezocht met polsbraces > smalle polsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:45

Ook hypermobiel en heb ook eentje op het gedacht van die hierboven.

Die andere “lap” heb ik ook gehad, maar enigste wat me dat oplevert is zweet _O-

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:00

RubyRed schreef:
Bij een handtherapeut/ergotherapeute kunnen ze een brace helemaal op maat maken, wordt gewoon vergoed door de verzekering, zit standaard 10 uur in de basisverzekering. Hierbij kunnen ze materiaal gebruiken wat zacht wordt in heet water, als het koud wordt dan wordt het materiaal hard. Het is zo helemaal aangepast aan jouw hand.


Zo'n brace heb ik ook meerdere malen gehad. Ik vond het materiaal niet prettig en droeg er een verbandkous onder.

De "prettigste" brace was er een van gips. Gemaakt door de gipsmeesters in het ziekenhuis. Ik weet alleen niet of je hier "zomaar" terecht kan. Misschien kan je huisarts een verwijzing geven hier voor.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Ervaringen gezocht met polsbraces > smalle polsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:31

Ik heb de Thuasne Dynastab Dual Polsbrace van All4fysio. 25€ ongeveer en erg fijn!

Kan zowel links als rechts gedragen worden en heeft 2 verwijderbare spalken, 1 rechte en 1 gevormde.

Perfect. Ik heb chronisch ontstoken polsen dus bij lichte overbelasting meteen last ervan.
Ik heb ook nog een brace van het merk Tensor, maar deze heb ik in Canada gekocht en is hier niet te krijgen.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 00:42

RubyRed schreef:
Bij een handtherapeut/ergotherapeute kunnen ze een brace helemaal op maat maken, wordt gewoon vergoed door de verzekering, zit standaard 10 uur in de basisverzekering. Hierbij kunnen ze materiaal gebruiken wat zacht wordt in heet water, als het koud wordt dan wordt het materiaal hard. Het is zo helemaal aangepast aan jouw hand.

Dit heeft dus inderdaad mijn voorkeur ja, maar ik denk dat het daarvoor niet erg genoeg is qua arts, ik denk ook dat daar een verwijzing voor nodig is.
Ik heb algemeen genomen dus heel weinig last van die pols, alleen ik heb hem nu gewoon best lelijk overbelast.
Wegens het hypermobiele slik ik tramadol, ik had voor dat collecteren ruim extra gepakt en ik vermoed dat ik daardoor mijn pols gewoon niet op tijd gevoeld heb.

Ik dacht vanmiddag even binnen te lopen bij een zorgwinkel hier, uiteraard net die ene middag per week dat ze dicht zijn stond ik voor de deur. :+
Nu zit er wel tape om nog, dat helpt ook heb ik het idee al en echt beroerd gaat het niet maar ik denk toch dat ik alsnog een brace ga regelen.
Dit is mijn ‘slechte’ pols die geregeld klopt na een drukke dag, en ik denk dat alleen al voor de nacht na zo’n drukke dag het niet verkeerd is.
Plus ik ben dus echt iemand die niet stil zit, zonder brace zal ik gewoon geheid mijn hand teveel blijven gebruiken, met brace kan ik niet anders dan rustig aan doen. :+
Dus het is een deel omdat ik toch weet dat die pols vast vaker gevoelig zal zijn, maar ook deels zodat ik dan verplicht die hand rust moet geven. :')
Echt schandalig eigenlijk, maar vanmiddag heb ik nieuw aquariumzand staan spoelen en ik heb veel te snel dat ik teveel wil doen met die hand.
Ik voel het ook niet zo erg denk ik door de pijnstilling, en überhaupt ik heb zenuwpijn, rug en nekklachten en dan is een zere pols als dit gewoon peanuts qua pijn.
Maar ik voel dat het niet ok is hoor, dus ik ga morgen verstandig op pad voor een brace zodat ik verplicht bepaalde uren die pols rust moet geven.
Het is een gek pijntje en bij vlagen heb ik tintelende vingers, nu kan dat ook uit je nek of elders komen hoor, maar zo voelt het deze keer dus niet aan.
Zonder brace gedraag ik me gewoon niet, dus hup morgen zo’n ding halen die pols was toch al niet super.

Caresse07

Berichten: 9394
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:56

Edit: dubbelpost :o
Laatst bijgewerkt door Caresse07 op 07-02-19 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Berichten: 9394
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:56

Die van PSB is inderdaad heel erg fijn :j

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 13:44

Nou brace gefixt hoor.
Die van psb is voor de problemen met mijn pols te licht aldus de dame met kennis.
Het trekt door naar mijn elleboog al en dus moeten de spieren ook rust krijgen, en mijn hand moet vaststaan door een harde plaat.
Ik heb een brace gekregen voor zoals zij dat zegt zwaardere problematiek en maatwerk hoeft met deze fijne brace eigenlijk nooit zegt ze.
Er zitten twee harde platen in en het typt echt ruk. :+
Het is er een met veters en met 38 euro viel het me niet tegen, als hij dan eens vervangen moet worden ivm de paarden of een tweede erbij is dat te doen. :j

Deze is t geworden.
https://www.premed.nl/wrist-lacer-polshandorthese

Meet mijn nu al lichtelijk gehaatte partner in crime, ik kan echt niks meer met mijn pols. :+
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 07-02-19 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 13:47

Gewoon veel verschillende gaan passen, als het niet goed zit kun je er veel last van krijgen.

Verder ou ik iemand zoeken die triggerpointmassage doet, dat scheelt een slok op een borrel.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 13:56

Ik heb mijn arm al compleet in de dry needling gehad.
Door mijn hypermobiliteit ben ik nogal zelfvoorzienend qua fysio geworden.
Ik kan zelf inderdaad triggerpointmassage doen, maar ook met naaldjes kan ik overweg en bindweefsel en bindweefselvliezen behandelen.
Klinkt raar, maar donut worry ik heb meerdere fysio’s die dat goedkeuren en ik heb is gebleken een bepaald inzicht van mezelf waar ik gewoon geluk mee heb.
Nouja ik ben er allang blij mee want ik red mezelf prima, of het nou een arm of een been is, als de oorzaak van pijn in mijn nek in mijn arm zit ontdek ik dat. :)
Echt een zegen, want 2x per week goed fysio heb ik echt nodig en nu kan dat dus gewoon lekker thuis tussen mijn normale leven door.
Het zit nu ook goed in het gewricht, dus ik moet gewoon een brace om nu al vervloek ik dat kreng nu al. :')

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 16:22

_Ekenna schreef:
Ik heb deze van PSB. Weet niet of je in de buurt woont, anders mag je ze best proberen. :j Heb ze veel gebruikt voor m’n werk, maar heb nu ander werk, en zijn ze eigenlijk niet echt meer nodig.
[ [url=m/koJCcu.jpg]Afbeelding[/url] ]

In mijn chaos ben ik jou trouwens vergeten, lief aanbod maar Ede is niet om de hoek zeg maar. :+
Er gebeurt momenteel vrij veel in mijn leven en soms schiet er wat tussendoor. :o

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:04

moonfish13 schreef:
_Ekenna schreef:
Ik heb deze van PSB. Weet niet of je in de buurt woont, anders mag je ze best proberen. :j Heb ze veel gebruikt voor m’n werk, maar heb nu ander werk, en zijn ze eigenlijk niet echt meer nodig.
[ [url=m/koJCcu.jpg]Afbeelding[/url] ]

In mijn chaos ben ik jou trouwens vergeten, lief aanbod maar Ede is niet om de hoek zeg maar. :+
Er gebeurt momenteel vrij veel in mijn leven en soms schiet er wat tussendoor. :o

Haha maakt niet uit!
Fijn dat je geslaagd bent! :j Hopelijk ga je die brace straks wat meer waarderen als je er aan gewend raakt. :+

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 17:23

Nou voor nu nog niet lol.
Echt joh als ik ooit die pols breek gaat die brace mee, bij een scheurtje denk ik dat ze me dan niet eens in hoeven te gipsen. :+
Zo vast zit het allemaal, echt waaaanzinnig fijn haha
Nee ik ben er blij mee, ik merk gewoon dat het niet beter gaat, enkel slechter en nu ben ik er voor zo’n blessure gewoon vroeg bij.
Ik heb het 29-29 januari opgelopen dus het is pas anderhalve week oud.
Het is nu vooral dat ik het voel, veel pijn heb ik niet maar ik voel gewoon dat het niet goed zit in die pols, het tintelt flink op de plek waar je carpaal tunnelsyndroom ziet.
Dan moet je het vastzetten met platen aldus de aanmeetmevrouw.
Ze zei ook dat ik hem straks als het genezen is ik hem perfect als nachtspalk kan en mag gebruiken om te voorkomen dat ik in een foute houding slaap. +:)+
Die vetertjes bevallen me wel echt goed, de druk word erg mooi verdeelt.
Ik ben gevoelig voor pijn van foute druk, ook met schoenen is dat drama.
Dus deze is echt kneus proof bevonden, aanrader dus. :D

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 01:46

Nou ik heb morgen een week de brace, wegens het hypermobiele kreeg ik binnen 24 uur ook pijn aan pols twee van het meer doen met links.
Dus daarvoor heb ik nu dezelfde brace als nachtspalk, en voor na wat zwaarder belasten zodat ik hem goed stil houd de uren erna.
Maar al met al hoor je mij niet klagen, smeer er goede ontstekingsremmende gel op en het gaat met sprongen vooruit nu.
Ik voel mijn polsgewrichten wel zeuren, maar geen uitstralingspijn meer en ik denk dat dit deels stijfheid is van de braces.
Echt lekker zit het gewoon niet en ik kan niet goed tegen druk op gewrichten.
Mijn arm/schouder/nekregio gaat wel goed geheel en de fysio gaat donderdag mijn pols bekijken om te bepalen hoeverre ik op kan gaan bouwen en krijg ik oefeningen.
Ik heb dus nul verstand van dit soort polsproblemen, ik kan het losmaken enzo maar oefeningen en opbouwen na deze blessure weet ik niet hoe dat het beste te doen.
Dat gaat zij maar bekijken voor me, en zij kent mij ook al dus dat scheelt.
De brace van medspec gaat trouwens wel nog fijner zitten dan met passen.
Het is kunstleer deels en dat vormt best nog een eind waardoor ik de brace steeds fijner vind gaan zitten.
Ben er erg blij mee, ik heb ze vervloekt maar toen het resultaat kwam maakte dat alles meer dan goed.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Ervaringen gezocht met polsbraces > smalle polsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:12

PSB! Ik zweer erbij!

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 16:01

Maar even uit nieuwsgierigheid, wat voor klachten hebben jullie de psb brace voor?
Want ik zie dus al op de voorbeeldfoto’s de modellen de beweging maken die ik niet maken mocht met mijn pols.
De psb zou mij daar dus onvoldoende in fixeren.
Ik ben gister bij de fysio geweest, en de keus voor een goede brace was heel wijs.
Na 8 dagen in de brace en losmasseren enzo waren alle tests goed en de zenuwen liggen weer helemaal vrij en lijken nauwelijks nog geïrriteerd!
Het is wel stijf geworden, maar dat zijn de peesplaten door weinig bewegen en daar moet ik nu elk uur oefeningen voor doen.
Ik mag zelfs alweer opbouwend gaan zwemmen als ik mijn hand horizontaal houd en dus geen kracht op mijn pols zet.
De braces moeten voorlopig nog wel s’nachts, overdag afbouwen op gevoel en op stal bij de paarden en belasten moet hij nog om.
Na zwaarder belasten en gevoelig ook gewoon even wat uurtjes om, ze heeft er geen tijd aan geplakt en ik moet maar kijken hoe het gaat.
Ik doe het goed zo zegt ze en mijn geblesseerde arm voelde qua spieren beter aan als mijn goede, dat vond ze wel apart eerste instantie. :+
Uhhh ja die arm heb ik ook minitieus losgepeutert en rust gegeven, die andere niet natuurlijk want ik heb geen drie armen. :+