Rotgriep :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:36

Hier alweer twee weken goed ziek :( sinds gisteren gelukkig eindelijk koorts vrij. Voordeel wel, door al da5 gehoest is mijn sixpack eindelijk in de buurt :')

Beterschap iedereen <3

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:37

Ik ben nooit ziek maar 3.5 week geleden hoesten, koorts en het hoesten was zo erg dat ik naar de HA ben gegaan op vrijdag.
Prednison, antibiotica en codeine gekregen.
Na een week voelde in mezelf wel weer goed.

Ik heb mezelf 5 dagen goed gevoeld en gisteren ging het weer fout.
Lig in bed te trillen, hoesten, koorts en mijn hele lijf doet zeer.
Lig al de hele ochtend in bed ben er net even een uurtje uit maar ga straks toch mijn bedje weer in.

Dus ik lig voor de 2e keer plat....

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:02

Janine1990 schreef:
Pandora2 schreef:
Beterschap voor alle griepmensjes hier ! :(:)

En niet vergeten...het hele jaar door elke dag 2 kiwi's eten. Houdt de griep in de toekomst buiten het lijf :Y) }>


Kan nergens Gold Kiwi's vinden, die andere krengen zijn toch zuur.. :



Kiwi gold zijn hier tegenwoordig altijd bij Aldi verkrijgbaar :j
Groene exemplaren een tijdje laten liggen is ook een oplossing, worden ze wat zoeter van :D
Of anders in een smoothie met wat honing :9

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:06

Janine1990 schreef:
Wie heeft tips? Ben er nu wel weer zó klaar mee...
..

Van ellende heb ik zelfs oscillococcinum gehaald en daar leek ik me zowaar wat beter door te voelen!


Placebo is ook effect natuurlijk.
Een echte influenza duurt minstens een week en ik zou echt goed uitzieken.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:08

Scheelt dat ik maar 2 dagen in de week lange dag heb (7 uurtjes :Y) :+ ) dus ik werk op het moment wel. Maar lesgeven rustig aan met veel zitten en speaker op. Staldienst gaat, moet wel veel drinken en iets vaker fftjes een minuutje zitten. De dagen dat ik minder werk slaap ik ook overdag veel en als ik wakker ben probeer ik mezelf zo rustig mogelijk te houden.

Voel me eigenlijke te goed om thuis te blijven maar als ik dan volop werk weer duizelig en buiten adem. En dan ben ik ook bijna continu aan het blaffen. Thuis is dit nog maar af en toe....


Kiwi's ben er gek op. Normaal ook een goede tip. Ik vreet alleen de gold variatie want die zijn tenminste te eten. En die zijn in deze tijd slecht leverbaar. Ben vandaag 4 supermarkten langs geweest en elke keer mis gegrepen....

Popstra
Berichten: 13741
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:17

Bloed sinaasappels!! En dan de echte uit Sicilië
Deze zitten boordevol vitamine en mineralen omdat de oude bomen daar op vulcanische grond staan.
Lekker uit persen, knap je ook goed van op
Laatst bijgewerkt door Popstra op 09-02-19 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:18

Ik was afgelopen week in Praag met vrienden, zo halverwege de week begon ik me niet goed te voelen, sinds gisteren echt heel ziek. Ik heb me nog niet vaak zo ziek gevoeld, ik heb zo veel zelfmedelijden nu :+ Misselijk, duizelig, hoge koorts, spier- en gewrichtspijn, geen stem, hoesten, alles wat mijn huid aanraakt doet pijn. Ik heb aankomende week iedere dag kliniek pathologie, dus autopsieën uitvoeren, daartoe ga ik echt niet in staat zijn. Nu moet ik dus naar de dokter voor een medisch attest om me af te melden, maar ik heb geen idee hoe ik daar kan geraken, ik ben niet in staat om auto te rijden en fietsen lijkt me ook echt geen goed idee :(

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:28

StableDoor schreef:
Ik was afgelopen week in Praag met vrienden, zo halverwege de week begon ik me niet goed te voelen, sinds gisteren echt heel ziek. Ik heb me nog niet vaak zo ziek gevoeld, ik heb zo veel zelfmedelijden nu :+ Misselijk, duizelig, hoge koorts, spier- en gewrichtspijn, geen stem, hoesten, alles wat mijn huid aanraakt doet pijn. Ik heb aankomende week iedere dag kliniek pathologie, dus autopsieën uitvoeren, daartoe ga ik echt niet in staat zijn. Nu moet ik dus naar de dokter voor een medisch attest om me af te melden, maar ik heb geen idee hoe ik daar kan geraken, ik ben niet in staat om auto te rijden en fietsen lijkt me ook echt geen goed idee :(


Huisbezoek? Mijn huisarts doet dat nog. (oke niet meer naar mij omdat ik te ver weg van de praktijk woon :') )

@Popstra: Van me ammenooitniet. Al zou het mijn leven redden en ervoor zorgen dat ik in 1 klap 50 kg afval. :r

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 17:01

Die dingen lijken me altijd zo lekker, maar zijn het dus niet? :P

StableDoor, lijkt me lastig zeg! Zou inderdaad even bellen met de huisarts en uitleggen. Geen idee wat een medisch attest verder inhoud...

Ik voelde me net echt even heel erg goed. Mijn hele verwarmingssysteem moest leeg in verband met het aansluiten van een nieuw vertrek. Dus heel warm was het hier niet. Thermoshirt aan, lekker vest er bij over. Fanatiek aan het afwassen (dat was kantjeboord, ik had geen warm water meer en heel snel daarna helemaal geen water meer), toen kwam m'n zusje met m'n neefje langs. Nou dat is natuurlijk ook wel heel erg leuk. Dan ff een kopje koffie en opruimen maar... En uiteraard kon de verwarming weer aan. Tsjah dat euh... werd ineens wel heel erg warm... Dus maar weer ff rustig aan.
Doel bijgesteld van paardrijden vanavond naar paard aaien vanavond.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 11:24

Lotgenoten! Hoe gaat het met jullie?

Ik heb gisteravond even mijn pony geknuffeld, man wat kan je zo'n beestje missen zeg... Ik moest gewoon huilen :+ Hij moet ook maar even een weerstandsboost hebben, altijd rond deze tijd van het jaar vertoont hij wat schimmelachtige plekken.
Ik kon het niet laten om hem even te poetsen en daarna nog even de stal aan te vegen.

Helaas vannacht weer koorts, ik zag gisteravond in de spiegel dat ik twee enorme bulten in mijn hals heb van opgezwollen lymfeklieren en de eigenaar van mijn paard zei ook dat ik wat raar uit de ogen kijk. Nu zag ik net in de spiegel dat mijn ene oog gewoon helemaal opgezwollen is. Mijn wallen (die ik nooit heb, hoe slecht ik ook slaap) zijn gevuld en blauw :oo

Maar ik ben er wel redelijk klaar mee. Als ik terugreken begon het vorige week donderdag/vrijdag al met het doorkomen van een verstandskies, koortspiekjes. En de hele week door wat koorts, wat telkens weer terugkomt. Ik ga morgen lekker naar de huisarts om een AB kuurtje, de laatste is toch al een jaar of 8 geleden. Ik ben geen huisartsklant anders dan voor de prikpil. Dus ze moeten me maar ff helpen. Dit gooit mijn hele vakantie in de war.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:36

Vorige week zaterdag had ik het aan moeten komen voelen, maar toch doorgaan. Vorige week maandag ben ik ziek opgestaan en vrijdag voelde ik me weer iets beter. Alles in mijn lichaam deed zeer, zelfs de meest kleine aanraking. Zere nek, hoofdpijn, misselijk, niet kunnen eten en slapen in de nacht was een hel. Kon niet goed liggen door de pijn in mijn rug.

Nu voel ik me prima, wel nog moe, hoesten en mijn rugpijn is nog niet over. En ik kan nog steeds geen eten verdragen. Het gaat wel beter, maar op een appel en wat yoghurt kan ik niet leven. :=

Beterschap voor de nog zieke.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:58

Hier ook nog steeds koorts en nog niet bij mn paard geweest. De ibuprofen die ik slikte wil ik nu eigenlijk niet meer slikken, want dat onderdrukt de koorts. En de koorts zorgt er toch wel voor dat de ziektekiemen uitgescheiden worden.
Baal hier zo van. Heb zaterdag ook nog concours. Laatste keer B. Wil doe toch echt graag kunnen rijden .

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:12

Beterschap allemaal!

Ik kan mij ook melden.. vorige week zaterdagavond ziek geworden. Koortsig, hoofdpijn, buikpijn, keelpijn. Niet mega ziek maar wel niet lekker genoeg om te werken. Woensdag vond ik dat t wel weer ging dus aan de slag gegaan..

Gisteravond vlak voor het eten word ik echt super misselijk en krijg ik het ijskoud... nou ik heb de wc nog nooit zo lief gevonden. Hef is lang geleden dat ik zo gespuugd heb... bah bah. En nu lig ik als een dood vogeltje op de bank :-(

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:38

Helaas nog plat. Ondanks dat de koorts aardig weg is is traplopen al teveel :( zou t door de zwangerschap moeizamer gaan t herstel?

Fijn dat je kon ponyknuffelen, ik ben verbannen van stal tot ik helemaal beter ben hihi

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:45

Hier ook alleen maar in bed en slapen.
Nu even op. Zweet staat op mijn rug en hoofd.
Ik heb nu even kopje thee met 5 san Francisco kaakjes op. Heb ik in iedergeval iets in mijn maag met al die paracetamol.

Lang geleden dat ik me zo brak heb gevoeld.
Ik wil dinsdag even naar de HA denk dat het morgen nog niet lukt.
Ik heb al kapot als ik van bed naar bank ga

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 14:35

Ook niet onder het mom van Vitamine P snuiven Gwen??? :(:)
Zwangerschap kost natuurlijk ook wel energie, hoe is het nu met je koorts?

Mando, wat ruk zeg dat je niet eens bij de HA kan komen. Huisbezoek ook niet te regelen?

Rienn, die rugpijn is ineens ook zeer herkenbaar!

Lindor, dat is echt ruk joh! Ik begrijp heel goed hoe het voelt, dat vooruitzicht om iets noodgedwongen te cancellen... Ik weet niet hoe het met ibu zit, maar paracetamol werkt ook enigszins ontstekingsremmend... En een ontsteking is de reden dat je koorts hebt.

Milatje, welkom bij de club! :(:)

Ik had net even bezoek, maar jeetje, dat hakt er ook wel weer aardig in. :\ Heb eerder het idee dat het sinds vrijdag erger wordt dan beter.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:33

Denk dat hij best wel op huisbezoek komt. We hebben zo'n platteland huisarts.
Omdat we ook buitenuit wonen.

Nee ik blijf morgen nog mooi binnen in bed en dan hoop ik dinsdag even bij hem langs te gaan. Is maar 10 minuten met de auto binnendoor.
Voor hetzelfde geld voel ik me morgenochtend redelijk maar ik moet dan ook mijn medicatie halen ben ik ook weer even voor onderweg.
Komt wel goed... leef nog.

Ben nu weer even op.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:58

Gisteren ging het geweldig. Tot dat ik wilde gaan slapen. Toen besloot het taaie slijm los te komen... uiteindelijk op de bank geeindigd en daar af en toe een uurtje geslapen tussen de hoestbuien door.

Vandaag is mijn stem tijdens het lesgeven redelijk terug gekomen. Niet meer van hees naar helium en weer terug, maar nu normaal tot af en toe helemaal weg en weer terug.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:55

Hier ook sinds vrijdagmiddag. Bizar hoe snel dat op komt zetten. Vandaag volledig voor pampus, steeds paar minuten wakker en verder slapen. Dochter aaide mijn wang: “veel te heet!”.
Woensdag moét ik beter zijn! Dan ga ik naar jochem myjer...

Shenavallie
Berichten: 11574
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:58

Ik ga nu mijn 6e(!) Kwakkelweek in. Het is dit keer een vreemde en hardnekkige variant.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:03

Herkenbaar...duurt heel lang dit griepvirus wat heerst, ook het idee dat er allerlei virussen door elkaar gaan. Normaal nooit ziek, dit jaar 4 weken ziek geweest, sinds vandaag voor het eerst weer 'normale' dag :=


Beterschap allemaal

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 20:09

Het lijkt hier alleen maar erger te worden... Benauwd aan het worden... Is het al morgen?

Dit 6 weken kan ik echt niet aan... Ik was toe aan vakantie, niet aan een eeuw griep.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:13

Ik heb ook het idee dat als je nog net niet beter bent je de volgende alweer krijgt.
Ik ben nooit ziek dus dit valt me aardig rauw op mijn dak.

Ik zit nu lekker op de bank bij de houtkachel lekker warm Netflix te kijken met een koortskoppie.
Maar na 2 dagen bed wilde ik er graag even uit blijven.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:18

Ik kan mij hier ook melden.
Vrijdag avond kwam ik niet fit thuis van het werk, kortademig + benauwdheid. Verder op dat moment nog geen koorts maar gewoon niet helemaal fit.
Zaterdag overdag ging het nog wel. 's Avonds wezen stappen met mijn vriendinnen, maar daar heb ik al zeer vroeg een einde aangemaakt. Ben misschien een uurtje in de club geweest. Thuis gekomen met benauwdheidsklachten en zeer kortademig. SEH gebeld, telefonisch beoordeeld op hyperventilatie.
Vandaag gaat het nog niet veel beter. Hoge koorts, constant aan het zweten, keelpijn, oorpijn, hele erge hoofdpijn en ontzettend verkouden.
Morgen een afspraak maken bij de huisarts.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 20:18

Same here Mando, al heb jij het wat zwaarder gehad dan ik. Ik kijk Gossip girl, omdat ik dat al 800 x heb gezien en daar dan misschien geen nachtmerries van krijg.

Andere dagen had ik mijn laptop wel op schoot, trek ik nu ook niet meer...