Rotgriep :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 06:44

Ik lig ook al een uur wakker... maar dat komt ook omdat ik heeeel diep heb geslapen en hormonen...

Hier begin ik ook steeds wat meer energie te krijgen, er prettig gevoel! Geen koorts of iets meer.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 07:16

Als je slijm heb neem dan geen melk producten.

Haal lekker kippensoep of groentesoep
Rooster een boterham met een gekookt eitje.
Neem thee met een San Francisco kaakje
Geraspte appel met beetje kaneel

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 07:25

Getverderrie, ik dacht ik heb toch wat anders dan jullie. Zaterdag en zondag echt volledig van de wereld, niet eens in staat een glas drinken te pakken. Maar geen hoesten etc.
Bah dat is nu dus wel. Slijm dat ergens diep uit mijn longen moet komen brrrr.
Dochter ook flinke koorts en hoesten. En voor morgen heb ik jochem myjer kaarten hoe dan... heb al maanden terug als verrassing voor vriend hotelletje erbij geboekt... ik ga echt huilen -O-

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 07:54

Dat is echt niet leuk.
Probeer vandaag en morgen lekker in je bedje te blijven met paracetamol.
Hoop dat je morgen wat opgeknapt bent.
Ga ff langs de ha.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:24

Chocopasta schreef:
Getverderrie, ik dacht ik heb toch wat anders dan jullie. Zaterdag en zondag echt volledig van de wereld, niet eens in staat een glas drinken te pakken. Maar geen hoesten etc.
Bah dat is nu dus wel. Slijm dat ergens diep uit mijn longen moet komen brrrr.
Dochter ook flinke koorts en hoesten. En voor morgen heb ik jochem myjer kaarten hoe dan... heb al maanden terug als verrassing voor vriend hotelletje erbij geboekt... ik ga echt huilen -O-


Bel je reisverzekering?

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:31

Hier is de huisarts gister langs geweest.
Toch ontstekingswaarde dus nu antibiotica. Vriendlief is ook ziek aan het worden... maar hoe dan dochter is ziek moeder is ziek en ik ben ziek. Heb nu dus niemand voor de paarden ( staan aan huis) en groter sociaal vangnet heb ik helaas niet. Bleeh ben er echt 10x zat van. En dan ook nog dat stomme zwanger zijn. Hoesten en overgeven met zon olifanten lijf maakt het namelijk echt niet makkelijker ;(
Klaag modus maar weer uit. En verder slapen

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:55

Werk was gisteren drama. Die bruis tablet begon te werken en heb mijn halve dienst half stikkend door gebracht. Was zelfs zo erg dat mijn collega's exact wisten waar ik was omdat ze mij hoorde hoesten. Daardoor ook weer veel last van keelpijn. Handig als je dat slijm moet doorslikken...NOT....

Was blij dat ik voor het slapen weer hot coltrex (citrosan) met een flinke scheut wodka heb genomen. Lag binnen 10 minuten na de laatste slok te pitten. Ik heb dus vannacht voor het eerst een soort van door geslapen. 2x wakker geweest. 3x was het half 6 en ik was klaar wakker. Dus maar onder de douche gaan staan. Wel weer op de bank geslapen. Zittend begonnen met slapen en uiteindelijk half onderuit hangend. Wel weer een koorts zweet aanval gehad.

Wel slaap ik in de middag graag een uurtje. Mijn lijf vraagt er echt om. Normaal geen fan van maar ik knap er van op.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 10:12

Hier ook een rotnacht! Begon gisteravond haast te denken dat ik er buikgriep bij kreeg. En dat kan ik echt niet gebruiken met een antibioticakuur. Dus mega koorts aanvallen.
Maar goed, misschien was het ook gewoon een raar gevoel door al het slijm?
Uiteindelijk tegen een uur of 1 naar de wc gegaan en op wat geboer na en uiteraard het plassen wat nodig moest, was er niets aan de hand. Wel echt verschrikkelijk duizelig, niet normaal...

Moeders gevraag of ze wat boodschappen kan doen, ik weet niet eens wat... Hoop alleen maar dat ze niet blijft roepen dat ik een aansteller ben.

Chocopasta, wat rot zeg... zo zie je alles in duigen vallen :(

Luf_Midnight, hoeveel weken ben jij? Geen buurman of toevallige voorbijganger die je even kan aanschieten? Ouders van vrienden of vrienden?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:53

Antibiotica kan ook een aanslag zijn op je spijsverteringsstelsel en deze klachten veroorzaken. Wellicht vragen aan je mamma of ze probiotica voor je meeneemt.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 10:55

Iris82 schreef:
Antibiotica kan ook een aanslag zijn op je spijsverteringsstelsel en deze klachten veroorzaken. Wellicht vragen aan je mamma of ze probiotica voor je meeneemt.


Wat lief dat je meedenkt! Ben daar niet echt in thuis, tips?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:04

Probactiol - Metagenics (Holland & Barret) of Orthiflor van Orthica (Etos).

Het is duur spul, maar je hebt wel iets nodig om je lichaam te ondersteunen zo te lezen.

Verder de ab op een volle maag slikken.

Gebruik je nog ibuprofen / neurofen?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:09

Luf_Midnight schreef:
Hier is de huisarts gister langs geweest.
Toch ontstekingswaarde dus nu antibiotica. Vriendlief is ook ziek aan het worden... maar hoe dan dochter is ziek moeder is ziek en ik ben ziek. Heb nu dus niemand voor de paarden ( staan aan huis) en groter sociaal vangnet heb ik helaas niet. Bleeh ben er echt 10x zat van. En dan ook nog dat stomme zwanger zijn. Hoesten en overgeven met zon olifanten lijf maakt het namelijk echt niet makkelijker ;(
Klaag modus maar weer uit. En verder slapen



Geen bokker in de buurt die even kan voeren en mesten ? Keek al waar je woont maar niet in de buurt

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 11:12

Oke thanks, helaas hebben we beide niet in de buurt zitten :(

Gebruik geen ibuprofen, vandaag zelfs nog geen paracetamol genomen.

Ik heb normaal gesproken wel een maag van staal, maar ja, nu is niet echt normaal natuurlijk :+

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:34

Ik ben 37 weken zwanger. Wilde het er erg graag uit hebben nu mag het nog wel even blijven zitten. Ben zo ziek dat het zo ook maar een drama lijkt.
Vriendin heeft nu de paarden buiten gegooid en hooi gegeven. Vanavond zie ik wel weer.
En dat zweten pff daar word je toch ook gek van....

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 12:37

Kan me niet voorstellen dat je nu voldoende energie hebt voor een bevalling... Fijn dat je vriendin de paarden buiten heeft kunnen zetten!

Ik zweet gelukkig niet echt meer, dat was vannacht echt even een kleine ramp.

Voel me nu heel erg zielig omdat ik me realiseer dat ik even niks kan. Van iemand die elke avond vrolijk staat te koken naar iemand die genoegen neemt met een klein zakje chips of een appel omdat eten moet.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:38

Vervelend is dat he..
dochterlief vraagt om een boterham maar ik weeet echt niet hoe ik naar de keuken moet en brood moet gaan smeren.
En aangezien ze na 1 hapje zegt dat het toch vies is en ze niet meer hoeft kan ik het even niet opbrengen

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:45

Ik ben zo blij dat ik nu alleen maar voor mijzelf hoef te zorgen! Dat is al zwaar genoeg.

Janine, in de supermarkt heb je toch ook probiotica, Yakult?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 12:47

x_spekkie_x schreef:
Ik ben zo blij dat ik nu alleen maar voor mijzelf hoef te zorgen! Dat is al zwaar genoeg.

Janine, in de supermarkt heb je toch ook probiotica, Yakult?


Nou echt he!! _/-\o_

Denk niet dat dat van het kaliber is dat Iris bedoelt...

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:02

pfft ik moet er niet aan denken om nu zwanger te moeten zijn en of een kind ernaast te moeten hebben. Ik zou zomaar opeens een moord kunnen plegen :Y)

Ik heb heel veel respect voor de moeders die nu ziek zijn en ook nog voor het gezin zorgen (al mis ik de mannen in de verhaal, doen die dan niks? Of zijn die ook ziek?)

Wat ik nu heb dat ik me redelijk voel, op dat taaie slijm na, maar zodra ik wat ik ga doen helemaal dood ben. Ook die zweetaanvallen in de nachten ben ik zat. Geen droge beddengoed meer (wel schoon, maar drogen duurt 2 dagen zonder droger) Al moet ik zeggen dat mijn keelpijn iets afneemt, maar dat kan natuurlijk komen van de paracetemol die in de hot coltrex/citrosan zit.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:58

Ik heb de hele nacht niet geslapen, ben lekker thuis gebleven van school. Op naar weer een hele dag vervelen :z

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 14:09

Huisarts nog gebeld?

En is er hier nu nog niemand die zich weer beter meldt?

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:16

Hier ook al 2 dagen uit de running door die stomme griep. En dan ook nog spit in mn rug dus slapen ging sowieso gewoon al niet. Vannacht had ik koorts en uiteindelijk toch maar een paracetamol genomen maar slapen lukte gewoon niet meer. Dus toen maar gaan douchen en daarna naar beneden gegaan om daar vervolgens bijna op de bank in slaap te vallen word mn dochter weer wakker... Vandaag loop ik op mn reserve tank en probeer zometeen nog met mn dochter even een middag dutje te doen. :Z

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:17

Hier nog iemand geveld.. gisteren op het werk weinig energie, bij het naar huis gaan begon mijn keel zeer te doen en toen ik thuis aankwam had ik al dikke koorts. Vanmorgen toch maar geprobeerd te werken, maar ben om 10 uur door mijn collega’s naar huis gestuurd ;(
Ik baal er zo van, heb afgelopen november ook al 2 weken met de griep thuis gezeten... |o

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:20

Ohja. Huisarts bellen. Bedankt voor de reminder :D Ga ik nu meteen doen

Edit: Net gebeld, kon vandaag om 10 over 4 al terecht _/-\o_ Deze vrouw die ik aan de telefoon had was echt een stuk aardiger en ze heeft me bij mijn eigen huisarts gezet :j

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:27

Wanneer bellen jullie de huisarts?
Ik heb gewoon normale griepverschijnselen (koorts, spierpijn, hoofdpijn, verkouden, keelpijn, hoesten), bellen jullie daar de huisarts voor? Ik zal pas de huisarts bellen als mijn klachten extreem zijn (dus of boven 40 graden koorts, of zoveel pijn bij hoesten/ademhalen, of langer dan 5/6 dagen koorts). Ben wel benieuwd :)