Rotgriep :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 20:20

xxxMarleen schreef:
Ik kan mij hier ook melden.
Vrijdag avond kwam ik niet fit thuis van het werk, kortademig + benauwdheid. Verder op dat moment nog geen koorts maar gewoon niet helemaal fit.
Zaterdag overdag ging het nog wel. 's Avonds wezen stappen met mijn vriendinnen, maar daar heb ik al zeer vroeg een einde aangemaakt. Ben misschien een uurtje in de club geweest. Thuis gekomen met benauwdheidsklachten en zeer kortademig. SEH gebeld, telefonisch beoordeeld op hyperventilatie.
Vandaag gaat het nog niet veel beter. Hoge koorts, constant aan het zweten, keelpijn, oorpijn, hele erge hoofdpijn en ontzettend verkouden.
Morgen een afspraak maken bij de huisarts.


Jakkes... Ook welkom bij de club.

Ik ben ook echt nooit meer ziek sinds mijn restje amandel is weggehaald. Na kerst een voedselvergiftiging gehad maar dat is echt peanuts vergeleken met dit...

Vind het nu ook eng omdat ik alleen woon.

FlappieR

Berichten: 497
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:24

Ik ben heel erg draaierig nog elke keer. Ik hoest de longen nog uit mijn lijf. S nachts drijfnat zijn van koortsaanvallen. Vanmorgen even bij het paard geweest. Zweet stond dik op mijn rug en ik had een knalrood hoofd. Ik heb niet eens wat gedaan. Vandaag maar ff laten weten dat ik morgen nog niet kom werken

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:28

Ja hier ook griep -O- zo erg dat we vandaag naar de HAP zijn geweest (was zo benauwd dat ik amper lucht meer kreeg, beetje alsof ik gewoon continu aan t hyperventileren was zeg maar). Nu puffer, hoestdrank en veel paracetamol nemen. Bweh, komt echt slecht uit.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:47

Hier ook koorts sinds vrijdag en keelpijn. Pfff heb nog nooit zo'n erge keelpijn gehad. Morgenochtend even de HA bellen want slik al vanaf vrijdag Trachitol, Antigrippine en Ibuprofen maar niks helpt tegen de pijn. Het word alleen maar erger. Heb vandaag alleen wit brood zonder korstjes gedoopt in soep gegeten en dat was al zo pijnlijk. Pff.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:13

Koorts is hier gelukkig onder controle/zo goed als weg. Maar ben echt nog tot niks k staat. Had wel super veel honger en manlief had lekker pizza gemaakt voor me. (Naast alle sapjes/fruit en gezonde dingen die ik steeds krijg).

Ponyknuffelen laat ik even aan mijn bijrijdstee over. Eerst maar eens langer dan 5 min uit bed kunnen zijn.

Hij is echt hardnekkig he dit virus!

Ts heb je wel bekende in de buurt voor een boodschap of even helpen met bed verschonen oid?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 21:18

Jawel, dat is wel te regelen. Liefst iemand die voor me kookt. Haha.

Gelukkig geen overgeven of diarree dus bed verschonen is niet stante pede nodig.

Heftig theodora! Waarvoor krijg je een puffer?

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:31

Janine1990 schreef:
Jawel, dat is wel te regelen. Liefst iemand die voor me kookt. Haha.

Gelukkig geen overgeven of diarree dus bed verschonen is niet stante pede nodig.

Heftig theodora! Waarvoor krijg je een puffer?


Voor het enorme benauwd zijn dus... kan nu al wat beter ademhalen gelukkig, wel nog enorme keelpijn. Nu lekker bed in en slapen

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 21:38

Oh ik dacht misschien een bepaalde infectie. Weltrusten!

Nog even wachten en dan ga ik lekker douchen en op bed.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:39

Bij mijn vorige controle zei de HA dat als ik weer ging hoesten ik een puffer kreeg...

Ik heb gewoon pijn in mijn ribben van het hoesten.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 21:44

Mando schreef:
Bij mijn vorige controle zei de HA dat als ik weer ging hoesten ik een puffer kreeg...

Ik heb gewoon pijn in mijn ribben van het hoesten.


Hopen dat het nog geen gekneusde ribben zijn!

Ik hoest nog niet echt, maar als ik jullie zo hoor dan duurt het niet lang meer...

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:48

theadora99 schreef:
Ja hier ook griep -O- zo erg dat we vandaag naar de HAP zijn geweest (was zo benauwd dat ik amper lucht meer kreeg, beetje alsof ik gewoon continu aan t hyperventileren was zeg maar). Nu puffer, hoestdrank en veel paracetamol nemen. Bweh, komt echt slecht uit.


Hier heb ik ook ontzettend veel last van, vooral in de avond.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:49

Bij ons op werk heerst het “aan de race zijn” en keelpijn/hoesten. Sinds vandaag ben ik helaas ook al een aantal keer op de wc geweest en keel doet zeer :( Ik haat dit echt.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:57

xxxMarleen schreef:
theadora99 schreef:
Ja hier ook griep -O- zo erg dat we vandaag naar de HAP zijn geweest (was zo benauwd dat ik amper lucht meer kreeg, beetje alsof ik gewoon continu aan t hyperventileren was zeg maar). Nu puffer, hoestdrank en veel paracetamol nemen. Bweh, komt echt slecht uit.


Hier heb ik ook ontzettend veel last van, vooral in de avond.

Zou dan morgen even kijken of je langs je huisarts kan gaan ook voor een puffer, scheelt mij zo veel!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:26

Heerst er ook buikgriep momenteel?

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:34

Ik kom me hier ook maar melden...
Sinds afgelopen maandag geveld door de griep. Begon met hoesten en pijn aan de longen, heeft geresulteerd in een ochtjendje spoedeisende hulp afgelopen woensdag en al de hele week ziek. Heb dinsdag op woensdagnacht zo’n slechte nacht gehad (ijlen, super benauwd) dat ik woensdag bij de huisarts ben geweest en gezien mijn koorts en zwakke, snelle hartslag van 150 werd ik verdacht van een longembolie... maar werd ‘slechts’ positief bevonden op influenza A := dus sinds dien in bed. Voelde me gisteren wat fitter, dus hop even naar het paard, val ik ook nog eens voor het eerst in 5/6 jaar van m’n paard af, zodanig hard dat ik even out ben geweest en geen enkel idee meer heb van hoe het rijden voor de val ging. Nu dus ziek EN heel erg spierpijn van de val. Ideaal. _O-

Wil morgen eigenlijk wel graag weer gaan werken... maar nu maar hopen dat dat lukt.
Iemand nog tips om je lekkerder te voelen? Paracetamol, fluimicil, salbutamol en naproxen zitten er al in :=

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 00:18

ItsMe2 schreef:
Heerst er ook buikgriep momenteel?


Bij mij wel :(
Ook op school en werk.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:14

Hier snipverkouden. Slaap al 3 nachten 10 uur per dag. Ik zit nu in de trein mijn bacillen te verspreiden. Maar ja, geen koorts gelukkig, dus fit genoeg om aan het werk te gaan.
Volgens mij gaat er behalve griep ook verkoudheid rond. Krijg je dat achter elkaar dan ben je 2 keer zo lang niet fit.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:03

Oh man, de griep die rondgaat is echt geen pretje.
Ik ben er net weer van af na een maand geleden twee weken totaal gevloerd te zijn geweest. Bijna 40 graden koorts, maar ik had het zo koud, pijn aan mijn hele huid en alle spieren, hoesten en niezen en benauwd, spugen, dagenlang amper uit bed kunnen komen en niets kunnen eten.
Omdat ik nog meer medische dingetjes heb heeft het er flink ingehakt, nu 2 weken niet echt ziek meer, maar nog steeds moe, slap en hoesten. Langzaamaan gaat het wel steeds beter gelukkig. Maar ik geloof niet dat ik ooit eerder zo ziek ben geweest van 'gewone' griep.
Mijn dochter heeft het denk ik meegenomen, die heeft echt verschrikkelijk gehoest en niet lekker geweest, maar niet echt ziek geworden, daarna ik, toen zoontje en als laatste mijn man (terwijl ik toen ook nog zo slap als een vaatdoek was, dus gezellige boel). Dus ik mag hopen dat we er nu klaar mee zijn...

Mensen niet te snel weer gaan werken als je eigenlijk nog ziek bent hoor! Niet best voor je herstel en je collega's die je mogelijk aansteekt zullen je echt niet dankbaar zijn...

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:51

Ik voelde me vorige keer weer best goed.
Maar dit is veel heftiger dan de vorige keer.
Heb net gedoucht omdat mijn ha meestal in de ochtend wel gelijk een plekje heeft.
Maar ik drijf alweer mijn kleding uit.

Mijn huisarts is er deze week niet dus ik moet naar een vervanger vanmiddag om 2 uur.
Ze wil wel uitsluiten dat ik geen longontsteking heb omdat mijn ribben en onder mijn schouderbladen het zo zeer doet.

Mij huisarts was daar vorige keer ook zo fel op. Blijkbaar komt dat vaak voor.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:05

Ik mag me ook melden! Al 6 weken vreselijk hoesten tot gekneusde ribben aan toe.

Was van de week eindelijk weer beterende hand. Toen was me bloeddruk te hoog ben ook 37 weken zwanger en moest ik een nachtje ziekenhuis blijven. Was ik maar eigenwijs geweest en naar huis gegaan. Mocht gister naar huis en ben nu weer hardstikke ziek.
Vreselijk hoesten, overgeven, zweet me rot en heb hele koude voeten. Dochter en moeder zijn ook ziek.
Dus er kan ook niemand voor mij en dochter zorgen. Kan de hele dag wel huilen

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 10:21

He Luf_Midnight :(:) Ik begrijp dat je het liefst de hele dag huilt nu... wat moet jij je machteloos voelen!

Mando, goed dat je toch gaat vandaag!

Ook een knuffel voor jou xLoki, we worden toch allemaal wat oudere he... en dan is opstaan na een val toch wat minder vanzelfspreken!

Mijn benauwdheid is gelukkig wat afgezakt, vanochtend gebeld om 8 uur en kon om half 9 terecht. Eerste AB pil al gehad. Lieve begripvolle huisarts, die wel rekening houdt met een virus maar toch AB meegaf. Met name vanwege het feit dat ik al 11 dagen koorts heb en een oorontsteking.
Hoop dat het (snel) aanslaat. Voel me wel iets beter dan gisteren, maar je weet nooit voor hoelang.
Klussen zal deze week wel niets meer worden. Daar kan ik dan wel weer om janken.

Heb een mega vol aanrecht staan vol afwas, daar baal ik echt van. Hokuspokuspilatuspaf, ik wou dat mijn nieuwe keuken af was... :+

Nu maar ff online gezonde boodschappen doen.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:36

Sterkte allemaal.
Het is echt een klote griep.
Ik snap jullie machteloosheid.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:47

Balen dat het zo heerst! Ik heb de griepprik gehad op werk en tot nu toe kom ik er goed vanaf, haha. Maar ik hoor dat veel mensen ziek zijn.

Een kleine opmerking: in je eerste bericht zeg je dat je oscillococcinum hebt genomen en je beter voelde. Dat is een pil die eigenlijk gewoon bestaat uit suiker en water. Kun je je geld beter besteden aan vitamines, daar heb je denk ik meer aan :D Beterschap!

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:41

Net terug van een bezoek aan de HA. Longen klonken gelukkig schoon. Wel is er bloed afgenomen om te kijken naar de ontstekingswaarden. Als het in de loop van de week nog niet beter gaat moet ik terug komen..

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:50

Ik had ook de griepprik gehaald, maar helaas toch de griep gekregen. Volgens de huisarts is de impact in zo'n geval minder dan wanneer je geen prik gehad hebt.
Nou..... ik vind de 'impact' toch wel heftig >;)

Met mij gaat het gelukkig de goede kant op. Gisteren ben ik voor het eerst sinds een week weer naar mijn paard geweest. Gewoon even knuffelen. Mevrouw Diva-met-sterallures was meer geïnteresseerd in de wortels die ik bij me had dan in mijn geknuffel, maar ik was helemaal gelukkig <3