Rotgriep :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:10

Ik ben naar de huisarts geweest. Wilde mij niet zien (was druk, telefoon continu bezet, dus maar langsgereden op goed geluk) Assistente heeft mij uiteindelijk goed geholpen. Die hoorde dat ik flink last had van vastzittend en taai slijm dus heb ik acetylcysteine bruis tabletten gekregen en citrosan.
Moet veel fruit eten en voldoende rusten.

Maar het is gewoon eng als je dat slijm niet kan doorslikken en dat het blijft "hangen" had een paar keer dat ik half stikte. Keel is pijnlijk omdat die helemaal kapot is gehoest. Drop hoest siroop werd aangeraden. Dat werkt prima. Alleen te kort. Heb nu in 24 uur al een halve fles op....

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:13

Oei dat klinkt niet best. Sterkte

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 12:14

Jeetje chamion, kan je niet om codeïne vragen? Dat werkt zo fijn!

Vroeger heel veel gebruikt. Alleen voor de nacht, dan sliep ik in ieder geval en kon mijn lichaam tenminste herstellen.
Verder kreeg ik altijd het advies om de kriebel weg te kuchen, dat hielp ook altijd wel!

Merk wel dat niet elke huisarts even makkelijk is.

Tegen/voorkoming van slijmvorming geen zuivel nuttigen. Water met citroensap is heel aangenaam voor de keel.

Lindor92
Berichten: 6999
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:23

Oef dat herken ik chamion. Heb mijn keel ook kapot gehoest vanwege taai slijm. Slikken doet me zo zeer.

Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:36

Erna_ schreef:
Ik had ook de griepprik gehaald, maar helaas toch de griep gekregen. Volgens de huisarts is de impact in zo'n geval minder dan wanneer je geen prik gehad hebt.
Nou..... ik vind de 'impact' toch wel heftig >;)

Met mij gaat het gelukkig de goede kant op. Gisteren ben ik voor het eerst sinds een week weer naar mijn paard geweest. Gewoon even knuffelen. Mevrouw Diva-met-sterallures was meer geïnteresseerd in de wortels die ik bij me had dan in mijn geknuffel, maar ik was helemaal gelukkig <3

Ik krijg ook jaarlijks de griepprik maar heeft me dit keer ook niet veel geholpen.
Vanmorgen weer gaan rijden na en dikke week niks kunnen doen. Viel tegen, best wel wankel nog

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:39

Het rijden laat ik nog even een paar dagen aan mijn bijrijdster over. Ik beperk me tot knuffelen en er een borstel over halen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:56

Die bruis tabletten lijken te helpen. Je mag er kennelijk maar 1 per dag en je mag niks innemen wat de hoestkriebel onderdrukt zodat je het slijm kan weg werken. Heb nu al iets meer lucht. Zullen zien hoe ik de nacht door kom.... zodadelijk weer citrosan voor het werk en dat wil ik ook vlak voor slapen maar fftjes innemen. En voor het slapen ook een flinke scheut drank erbij.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 15:14

Kunnen jullie ook echt de hele dag door wel slapen?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:17

mijn vriend heeft deze griep nu ook. En als ik jullie verhalen lees, hoop ik echt dat hij mij niet aansteekt...

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:33

Wie heeft de griep gehad en heeft nu nog steeds moeite met eten? Ik word er wel een beetje simpel van, heb totaal geen honger.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:59

Rienn: Ik heb dat ook nog een tijd gehad. Omdat ik al op het randje zit qua gewicht heb ik een tijdje bouwsteentjes gegeten. Die kun je kopen bij o.a AH en het zijn een soort gebakjes met veel voedingsstoffen en eiwitten. Speciaal voor oude mensen gemaakt die weinig eetlust hebben. Stuk lekkerder dan nutridrink (heb ik na afvallen na een operatie een tijd gehad) en geen recept nodig! En smaakvol eten gaat toch makkijker als je eigenlijk geen trek hebt!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:17

Nou smaakvol eten is het hier sowieos niet... ik proef niets :+

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:28

Ik heb geen griep, wel al bijna twee maanden last van echt de poedersuiker hoest ooit. Ik slaap niet, geef over (ook bloed), heb geen stem meer, alles doet zeer, volgensmij zijn mn ribben gekneusd :z Langs de huisarts geweest, die zei letterlijk dat ik me niet aan moest stellen en ze heeft me codeine gegeven, Morgen weer bellen, bloed overgeven lijkt me niet normaal. Ik voel me verder niet ziek, maar die hoest is mega rot :r

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 17:32

Ongelooflijk zulke huisartsen! Maar codeïne is wel echt heel fijn hoor!

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:53

Lekker zo'n huisarts.
Zou mooi terug gaan.

Ik ben ook weer geweest.
Puffer 2x per dag 2 pufjes.
Volgende week terug naar mijn eigen huisarts voor controle.
Kreeg geen kuur meer van iets dat vond ze de kort op elkaar.

Paracetamol.
Uitzieken.
Pufjes.

En als ik me redelijk voel vitamine P. _O-
Alleen knuffelen dan hè.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:14

Ik ga morgen weer bellen, codeïne werkt bij mij echt voor geen meter. Ik merk geen verschil of ik het nou wel of niet neem.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:04

Cerilene_ schreef:
Rienn: Ik heb dat ook nog een tijd gehad. Omdat ik al op het randje zit qua gewicht heb ik een tijdje bouwsteentjes gegeten. Die kun je kopen bij o.a AH en het zijn een soort gebakjes met veel voedingsstoffen en eiwitten. Speciaal voor oude mensen gemaakt die weinig eetlust hebben. Stuk lekkerder dan nutridrink (heb ik na afvallen na een operatie een tijd gehad) en geen recept nodig! En smaakvol eten gaat toch makkijker als je eigenlijk geen trek hebt!


Super bedankt!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 20:26

Eten heb ik ook geen zin in, ben nu nog aan het overwegen om wat soep op te warmen. Zaterdag nog zo slim geweest om een zak soep te halen :+ En ik heb echt geen buikgriep. Af en toe ook wel een beetje trek. Maar een glas roosvicee of water met citroen is ook erg lekker.

Sheehan, probeer in de tussentijd de kriebel weg te kuchen. Het klinkt en voelt echt compleet belachelijk, maar het werkt echt heel erg goed!

Mando, fijn dat je een puffer hebt gekregen! Hopelijk heb je straks niet meer zoveel last van je ribben.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:03

Meld zich... al de hele week 2 doodzieke kinderen in huis en nu zijn zij naar school en val ik om. Ik voelde t gewoon gebeuren vanmiddag. Koud, rillingen, zeer vel en nu koorts. Komt echt zó niet uit deze week. Hopelijk ben ik er met 3 dagen doorheen of kan ik r met paracetamol wat onderdrukken zodat ik naar enkele belangrijke afspraken kan

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 06:05

Ik kom mij ook melden met een hoop zelfmedelijden :brr:

Ik snap niet hoe jullie nog enigszins actief kunnen zijn. Ik lig met koorts op bed en naar de wc is al een te grote opgave. De nachten zijn hel, bloedheet, niet kunnen slapen, rugpijn, misselijk, ik weet niet meer waar ik het zoeken moet!

Virus is wel raar verlopen. Ruim een week geleden keelpijn, verkouden, niet lekker, mijn standaard verkoudheid. Behalve dan echt dik snot vanaf dag 1. Na een weekend rustig aan en een dag vrij dinsdag weer gaan werken. Naar huis gestuurd door mijn collega's. Op halve kracht verder gewerkt, want ik was niet echt ziek. Maar sinds vrijdag dus ineens koorts en sinds zaterdag geen eetlust meer en misselijk dus drinken wil ook niet echt. Netflixen voel ik me echt te beroerd voor. Jongens, wanneer doe ik het weer? Ik voel me zo verrot %)

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 06:17

Onderga het maar gewoon.
Er zit niets anders op.

Zaterdag en zondag was ik net als jullie niets waard.
Vandaag voel ik mezelf best redelijk.
Tuurlijk heb ik nergens zin in.
Komt vanzelf wel weer...
Uitzieken... Uitzieken... Uitzieken...

Het heeft ook voordelen.
Ben al een paar kilo's kwijt. _O-

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 06:20

Ik lig al een uur wakker... moet hoesten, heb slijm zitten wat eruit moet maar niet echt wil (steeds zo net niet). En heb wel steeds hoest prikkel dus echt slapen gaat ook niet...

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 06:32

Ik durf niet meer te slapen. Net kwam de hele tijd die enge Randall uit seizoen 1 van Outlander om de hoek kijken #nachtmerrie #nogmisselijker

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 06:42

Hallo, ik kom me bijvoegen in dit topic :+
Gister ziek naar huis gegaan.
Uiteindelijk ‘s avonds alles eruit gegooid wat er überhaupt in zat (eigenlijk niks)
En toen dacht ik weer water te kunnen drinken en dat werd met grof geweld terug gestuurd na een tijdje -O-
Sinds vannacht 2 uur ofzo mag ik in ene weer wat drinken , ik heb okk barstende koppijn omdat ik zo weinig gedronken heb denk ik :(
Gele vla staat al in de koelkast om misschien vandaag ergens te proberen
Lam lendig, is wel hoe ik me voel -O-

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 06:43

theadora99 schreef:
Ik lig al een uur wakker... moet hoesten, heb slijm zitten wat eruit moet maar niet echt wil (steeds zo net niet). En heb wel steeds hoest prikkel dus echt slapen gaat ook niet...


Bij de Etos heb je bruistabletten, die werken super goed met kriebel hoest ofzo.