Rotgriep :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10405
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:29

Voor degene die zich afvragen hoe lang het kan duren.....
Ik ben 5 weken thuis geweest.
Eerst een voorhoofdsholte ontsteking en daarna een virus infectie. Tussendoor nog een ab gekregen waar ik allergisch voor was... heel fijn.
Nu week 6 en mag nu 2 dagen 4 uur werken. Gisteren de eerste 4 uur gehad.
Daarna kwam ik thuis en was helemaal kapot en viel ook weer gelijk in slaap.
Kan echt heel weinig nog. Lichaam is zo verzwakt. Pfff

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 14:30

Ik heb gisteren gebeld, na 11 dagen af en aan koorts. Gewoon omdat ik niet het idee heb dat het over gaat en ik er helemaal klaar mee ben.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:46

Dat zijn hoopgevende berichten _O- ;(

lovelyfiefy

Berichten: 5108
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:01

Sure_lee schreef:
Voor degene die zich afvragen hoe lang het kan duren.....
Ik ben 5 weken thuis geweest.
Eerst een voorhoofdsholte ontsteking en daarna een virus infectie. Tussendoor nog een ab gekregen waar ik allergisch voor was... heel fijn.
Nu week 6 en mag nu 2 dagen 4 uur werken. Gisteren de eerste 4 uur gehad.
Daarna kwam ik thuis en was helemaal kapot en viel ook weer gelijk in slaap.
Kan echt heel weinig nog. Lichaam is zo verzwakt. Pfff


Wow %)

Ik hoop toch dat dit een uitzondering in het pretpakket is geweest
Mijn hemel, wat naar zeg!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:23

Ik heb wel een ontzettende fijne hoestdrank nu trouwens! Heb de Natterman Bronchium extra sterk. Smaakt redelijk (oké, ik proef heel weinig maar :') ) en helpt bij mij heel goed.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:29

Ik ben naar de huisarts gegaan omdat ik geen lucht kreeg en dacht dat ik half stikte...
Ik ben na 1,5 week een soort van weer bij getrokken. Maar nog steeds heel veel klachten door het taaie slijm en met vlagen nog koortsaanvallen (vooral in de nachten) Daardoor nog steeds heel erg weinig energie. Al bikkel ik ook heel makkelijk door, ben ook opgevoed met de trant; stel je niet aan, neem een molletje en loop door" Dit lukt alleen met deze griep niet -O-

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:31

Hier gisteren geveld door griep. Gelukkig nadat we naar huis ging van een weekend weg.

Super veel hoofdpijn, zere benen, dan weer bloedheet en dan weer koud.

Hopelijk snel weer beter

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:32

chamion schreef:
Ik ben naar de huisarts gegaan omdat ik geen lucht kreeg en dacht dat ik half stikte...
Ik ben na 1,5 week een soort van weer bij getrokken. Maar nog steeds heel veel klachten door het taaie slijm en met vlagen nog koortsaanvallen (vooral in de nachten) Daardoor nog steeds heel erg weinig energie. Al bikkel ik ook heel makkelijk door, ben ook opgevoed met de trant; stel je niet aan, neem een molletje en loop door" Dit lukt alleen met deze griep niet -O-


Ik ben inderdaad zondag naar de HAP gegaan in verband met benauwdheid, heb ook taai slijm en krijg het amper opgehoest (en word misselijk als het zo half opgehoest is) en koorts idd in de nacht...

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 15:34

Mijn mama heeft net mijn voorraad aangevuld :+: en mijn afwas gedaan :+: en gezegd dat ze donderdag mijn bed wel komt verschonen als het mij nog niet lukt. Daar pas ik het liefst voor natuurlijk.

Ik ben heel blij en enorm zielig omdat ik nu zeker weet dat ik echt ziek ben.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:41

Dat is het vooral, sommige mensen kunnen echt gewoon recht in je gezicht zeggen stel je niet aan, met een paar dagen ben er vanaf. Maar deze hakt er goed in. Ook ik laat zo veel mogelijk liggen. En mocht ik eens een onrustig half uurtje hebben (lees ik heb geen zin om meer te zitten, liggen of hangen) dan draai ik een wasje of was ik wat spullen af.

@Theadora99: erg hey, je krijgt het niet opgehoest en dan heb je het eindelijk met veel pijn en moeite in je mond (WAGELIJK) krijg je het niet doorgeslikt....brrrr.....
Heb nu thuis wegwerk bekertjes en daar spuug ik het in uit, sta ik dan op, gooi ik het bekertje weg. Mijn keel ik mijn dankbaar. Wat ook goed helpt is Acetylcysteine bruis 600 mg. Nu 2x ingenomen (1x per 24/h) en het is duidelijk al minder en iets makkelijker op te hoesten

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:48

Jullie ook zo'n knetterende hoofdpijn? Migraine medicatie doet niets, pcm doet niets, ibuprofen doet niets

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 15:51

benangelique schreef:
Jullie ook zo'n knetterende hoofdpijn? Migraine medicatie doet niets, pcm doet niets, ibuprofen doet niets


Niet echt, krijg je voldoende water, suiker en zout binnen? Is bij mij de sleutel... Voor het gemak cola en chips.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:51

benangelique schreef:
Jullie ook zo'n knetterende hoofdpijn? Migraine medicatie doet niets, pcm doet niets, ibuprofen doet niets


Niet nu, maar wel eens. Advil Intense. Helpt geweldig. Je mag er maar 1 per 24 uur, is straf spul.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:53

Ik heb de huisarts gebeld omdat ik zo hard hoestte dat ik bloed over begon te geven. Ik heb een eigen bedrijf in de muziekindustrie waar ik dag en nacht klaar voor moet staan, maar heb denk ik al drie weken niet normaal geslapen dus dat word je echt heel erg zat :z

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:10

Vanmorgen langs de HA geweest en die kon alleen maar bevestigen dat het inderdaad een hardnekkige, langdurige variant van griep is waar heel veel mensen momenteel mee worstelen. Het zijn ook meerdere dingen door elkaar. Ik ben dus nu officieel mijn zesde week in gegaan... -O-

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:11

chamion schreef:
@Theadora99: erg hey, je krijgt het niet opgehoest en dan heb je het eindelijk met veel pijn en moeite in je mond (WAGELIJK) krijg je het niet doorgeslikt....brrrr.....
Heb nu thuis wegwerk bekertjes en daar spuug ik het in uit, sta ik dan op, gooi ik het bekertje weg. Mijn keel ik mijn dankbaar. Wat ook goed helpt is Acetylcysteine bruis 600 mg. Nu 2x ingenomen (1x per 24/h) en het is duidelijk al minder en iets makkelijker op te hoesten

Ik heb een afwasteil naast mijn bed staan, omdat ik steeds ook misselijk was. Daar spuug ik het nu maar in uit. Overdag zit ik vastgeplakt aan mijn doos tissues, zowel voor mijn neus (niet verdtopt maar wel steeds loopneus etc) en voor het hoesten. Heb een vuilniszak naast me voor al mijn tissues :+
Mama heeft ook ijsjes gehaald <3 heerlijk voor mijn keel

lovelyfiefy

Berichten: 5108
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:13

benangelique schreef:
Jullie ook zo'n knetterende hoofdpijn? Migraine medicatie doet niets, pcm doet niets, ibuprofen doet niets


Dit had ik inderdaad voornamelijk de eerste nacht.
Puur uitdroging geweest omdat alles eruit kwam. Zelfs water mocht ik niet drinken van mijn lichaam.
Vannacht om 2uur mocht dat gelukkig wel met kleine beetjes & nu mag dat al een heel stuk meer.
Dus hoofdpijn is een heel stuk minder nu

lovelyfiefy

Berichten: 5108
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:37

Ik weet niet of jullie dat ook hebben
Maar mijn lichaam doet overal pijn

Ik ben nu serieus op de grond gaan liggen, want bank en bed zakken wat in dus dat doet zeer
En dit ligt dus top (voor nu tenminste) :+

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:51

Ik heb alleen zere benen. Lig ook niet echt comfortabel op de bank. Maar in bed doet het ook zeer.

De grond lijkt mij koud en al helemaal niet comfortabel

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:54

Hier net verloskundige weer langs gehad bloeddruk was gelukkig weer goed.
Dus toch die verdomde griep. Gewoon uitzitten en uitzieken..hier ook vooral zere benen.
En dat irritante gekraak in je keel waardoor je blijft hoesten..

lovelyfiefy

Berichten: 5108
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:57

JoycexEnya schreef:
Ik heb alleen zere benen. Lig ook niet echt comfortabel op de bank. Maar in bed doet het ook zeer.

De grond lijkt mij koud en al helemaal niet comfortabel


Zonnetje schijnt naar binnen , dus het laminaat is lekker warm waar ik lig :P

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:07

lovelyfiefy schreef:
Ik weet niet of jullie dat ook hebben
Maar mijn lichaam doet overal pijn

Ik ben nu serieus op de grond gaan liggen, want bank en bed zakken wat in dus dat doet zeer
En dit ligt dus top (voor nu tenminste) :+


Ik heb al mn ribben gekneusd door het hoesten, dus bij mij doet ook zo ongeveer alles zeer :+

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:40

Gelukkig alleen verkouden. Hoop dat dat zo blijft. Ik snotter alles bij elkaar in de trein, maar ja, daar heb ik het vast ook opgelopen. Ook keelpijn en diep ademen gaat niet.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:55

Ik de eerste keer ha gebeld omdat ik zo bleef hoesten en niet meer sliep daardoor.
Nu geweest omdat ik dus weer hoestte en koorts met de hele rataplan had.

Klinkt misschien heel raar maar ik dek mezelf ook graag in.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:02

Ik kom net van de huisarts, ze vertrouwde het niet, dus morgen ochtend in het ziekenhuis gaan ze een foto maken van mn longen en bloed prikken. Ik ben benieuwd. Hopelijk ga ik niet van mn stokkie als ik nuchter bloed moet prikken :D