Help mijn huid....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:32

Rituals? Zit stampvol parfum? = de manier om jeuk te krijgen?

Hier partner met gevoelige huid en die hoeft maar naar geparfumeerde douchegel e.d. te kijken om jeuk en droge huid te krijgen.

Ander vraagje. Wat voor wasmiddel gebruik je inde wasmachine?

Janine1990

Berichten: 43818
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 14:40

xyzutu2 schreef:
Wat je huidige huidprobleem betreft is het denk ik vooral een kwestie van tijd voordat alles weer geheeld is. Ik zat een paar weken geleden met mijn vinger tussen de deur en die bleef twee weken enorm dik. Toen de vinger weer dun werd was mijn huid daar ineens ook er dik, ongevoelig, leerachtig en met vreemde groeven erin. Zoals ik het zag: door de zwelling was de huid enorm opgerekt en toen de vinger weer zijn normale vorm terug had werd de huid dus ook weer minder ruim, moest krimpen en werd dus dikker. Het duurde een week of twee voor dat weer wegtrok (niks gesmeerd of zo) en nu is mijn huid daar weer normaal.


Ik kan intussen wel met behoorlijke zekerheid zeggen dat dit het probleem is geweest... Nouja, geweest...
De bovenkant van de handen beginnen er weer mooi uit te zien. Niet meer zulke dikke groeven.
De onderkant vervelt hier en daar wat, en ik heb gewoon de hele dag omahandjes/zwemhandjes.


Wipher schreef:
Waarom drink je vochtafdrijvende thee? Of deed je dit alleen toen je zoveel vocht vast hield?
Lijkt me voor een droge huid niet zo'n goed idee :)


Ben ik mee begonnen toen ik zoveel vocht vast hield. En nu meer om zoveel mogelijk afvalstoffen kwijt te raken. Uiteindelijk natuurlijk liever wat langer rare handen, dan langer Pfeiffer :)


Marie111 schreef:
Rituals? Zit stampvol parfum? = de manier om jeuk te krijgen?

Hier partner met gevoelige huid en die hoeft maar naar geparfumeerde douchegel e.d. te kijken om jeuk en droge huid te krijgen.

Ander vraagje. Wat voor wasmiddel gebruik je inde wasmachine?


Ik heb geen jeuk? Ik had geen jeuk toen ik dit topic opende... Ik had geen jeuk voordat ik ziek werd... Nooit last van Rituals... En never change a winning team. Tegen de tijd dat ik last krijg van Rituals, dan stap ik wel over.

Zoals intussen 3 keer vermeld uit bij mij de gevoelige huid zich in cystes en pukkels. En in het geheel niet zoals op de foto in dit topic.

Wasmiddel heeft ook geen effect. Soms Lidl wasmiddel, voor de mooie kleren heb ik zo'n hip geurend vrij nieuw middel. Geen idee hoe het heet.

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:03

Ik bedoelde alleen maar dat parfum dus allergische reacties kan geven. De een krijgt jeuk en een ander uitslag.

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:20

https://www.paulaschoice.nl/nl/skin-rec ... e=fullsize

Ik gebruik deze van paula's choice in de winter, wanneer mijn huid echt enorm droog is. Dan heb ik ook last van jeukende wenkbrauwen en velletjes daar, voorhoofd en wangen. Ik gebruik de nachtcreme ook gewoon voor overdag :=

Anoniem

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:26

Heel herkenbaar Met mijn gekneusde vinger kon ik ook echt zien dat de huid bovenop mijn vinger een ander soort huid is dan de huid aan de binnenkant: de bovenkant werd leerachtig en gevoelsarm toen de zwelling weg was en de onderkant kreeg allemaal van die horizontale groefjes erin zoals wanneer je handen te lang in het water hebben gelegen. De huid werd ook iets droger en gaf af en toe hele lichte jeuk.
Dat duurde twee weken en nu is hij weer helemaal normaal. :)

Janine1990

Berichten: 43818
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 19:35

Marie111 schreef:
Ik bedoelde alleen maar dat parfum dus allergische reacties kan geven. De een krijgt jeuk en een ander uitslag.


Ja, maar ik heb geen allergische reacties van Rituals... :?
Ik had er een van antibiotica.

BelgenGek

Berichten: 2254
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:56

Misschien moet je eens naar de homeopaat om de antibiotica te laten ontstoren?

Janine1990

Berichten: 43818
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 19:57

BelgenGek schreef:
Misschien moet je eens naar de homeopaat om de antibiotica te laten ontstoren?


Leg eens uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:20

Ik herken die reactie heel erg! Soms heb ik opeens uit het niets ergens een droge plek op m'n gezicht die rood, droog, branderig en leerachtig is. Het trekt dan helemaal.

Ik heb echt allemaal gezichtsproducten geprobeerd, maar niets hielp, totdat ik de bodylotion met nordic berry van Neutrogena erop smeerde. :+ Helpt echt als een tiet. Ja, het is niet voor je gezicht bedoeld, maar als het werkt dan werkt het.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:31

Boras schreef:
Eucerin UreaRepair Plus Handcreme met 5% Urea kan ik je aanraden voor je handen.

Ik heb heel lang gezocht naar een niet irriterende, mijn huid soepelhoudende handcreme en dit is 'm voor mij. Mijn huid op de handen heeft een probleem met vocht volgens de arts. Het wordt hard, leerachtig inderdaad, zwelt, er ontstaan wondjes, jeuk en pijn. Met de eucerin handcreme houdt/krijg ik de huid weer intact en soepel.


Voor hele droge en geïrriteerde huid helpen crèmes met urea bij mij ook het beste. Het trekt snel in maar voed enorm. Ik heb geen ervaring overigens met eucerin, ik had een ander merk.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:03

Rytir schreef:
Boras schreef:
Eucerin UreaRepair Plus Handcreme met 5% Urea kan ik je aanraden voor je handen.

Ik heb heel lang gezocht naar een niet irriterende, mijn huid soepelhoudende handcreme en dit is 'm voor mij. Mijn huid op de handen heeft een probleem met vocht volgens de arts. Het wordt hard, leerachtig inderdaad, zwelt, er ontstaan wondjes, jeuk en pijn. Met de eucerin handcreme houdt/krijg ik de huid weer intact en soepel.


Voor hele droge en geïrriteerde huid helpen crèmes met urea bij mij ook het beste. Het trekt snel in maar voed enorm. Ik heb geen ervaring overigens met eucerin, ik had een ander merk.


Welk merk had jij? Het is altijd fijn als er iets te kiezen valt.

Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:13

Fijn dat het al wat beter gaat in elk geval :)!

BelgenGek

Berichten: 2254
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:22

Janine1990 schreef:
BelgenGek schreef:
Misschien moet je eens naar de homeopaat om de antibiotica te laten ontstoren?


Leg eens uit?

Ontstoren is als het ware ontgiften,
Als je antibiotica krijgt kan dat de werking van je darmen verstoren en dat kan je op verschillende plekken gaan merken waaronder op je huid

Janine1990

Berichten: 43818
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 22:26

BelgenGek schreef:
Ontstoren is als het ware ontgiften,
Als je antibiotica krijgt kan dat de werking van je darmen verstoren en dat kan je op verschillende plekken gaan merken waaronder op je huid


Maar heeft dat nog een effect als er allang geen sprake meer is van allergische reactie?

Sowieso morgen naar de Bowen therapeut, maar dat heeft niet echt betrekking op die reactie natuurlijk. Die sowieso al niet meer relevant is.

Overigens heb ik wel die schaapwol creme gekocht, geeft een erg fijn effect!

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:05

Voor mijn ex had ik swaab voor zijn handen (die had flinke kloven en ontstekingen) dat werkte bij mij ook bij onrustige ,leerachtige/ harde plekjes op mijn lijf na ongelukjes. Op mijn gezicht was het te vettig. Daarvoor had ik een crème van zarqa, wel de sensitive variant. Duurde alleen wel bij beide een dag of 2/3 voor het herstel inzette. Maar dan wel echt herstel met het loslaten van harde (wel zachtere en minder geïrriteerde) huidlaag en een zachte frisse laag eronder.
Laatst bijgewerkt door Rytir op 13-03-19 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43818
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 23:10

Rytir schreef:
Voor mijn ex had ik swaab voor zijn handen (die had flinke kloven en ontstekingen) dat werkte bij mij ook bij onrustige ,leerachtige/ harde plekjes op mijn lijf na ongelukjes. Op mijn gezicht was het te vettig. Daarvoor had ik een crème van zarqa, wel de sensitive variant. Duurde alleen wel een dag of 2/3 voor het herstel inzette. Maar dan wel echt herstel met het loslaten van harde huidlaag en een zachte frisse laag eronder.


Ik weet dat je reactie op Boras is, maar omdat je Zarqa noemt wil ik toch even reageren. Misschien voor Boras wel helemaal niet relevant hoor... Maar ik heb een poosje Zarqa dagcreme gebruikt, voor de gevoelige huid. Dit ging een maandje goed, daarna kreeg ik een akelige huid en zeer regelmatig weer cystes.
Het gaat natuurlijk niet om handen in deze, maar ik wilde het toch even noemen. You never know...

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:25

Janine1990 schreef:
Rytir schreef:
Voor mijn ex had ik swaab voor zijn handen (die had flinke kloven en ontstekingen) dat werkte bij mij ook bij onrustige ,leerachtige/ harde plekjes op mijn lijf na ongelukjes. Op mijn gezicht was het te vettig. Daarvoor had ik een crème van zarqa, wel de sensitive variant. Duurde alleen wel een dag of 2/3 voor het herstel inzette. Maar dan wel echt herstel met het loslaten van harde huidlaag en een zachte frisse laag eronder.


Ik weet dat je reactie op Boras is, maar omdat je Zarqa noemt wil ik toch even reageren. Misschien voor Boras wel helemaal niet relevant hoor... Maar ik heb een poosje Zarqa dagcreme gebruikt, voor de gevoelige huid. Dit ging een maandje goed, daarna kreeg ik een akelige huid en zeer regelmatig weer cystes.
Het gaat natuurlijk niet om handen in deze, maar ik wilde het toch even noemen. You never know...


Ik gebruikte het alleen in probleemtijden, echt als lapmiddel bij echt droge, kapotte huid (dus niet als dagelijkse dagcreme). Dan werkt het fantastisch! Maar na het oplossen ook weer mijn normale cremetjes (basis Hema dagcreme) :') Daarom noemde ik het ook; het is een boost/ snelle fix. Langdurig kan zoiets niet goed voor je zijn want het is extreem voedend;) Na wat extra hulp moet je huid het zelf oplossen.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:26

Ben je niet allergisch voor antibiotica ? ik werk in de zorg en mijn client is dus allergisch voor antibiotica, hij heeft het gelukkig niet in zijn gezicht maar zijn handen en voeten zien er dan ook zo uit, worden wat opgezwollen en uiteindelijk ( na een week tot misschien 2 weken ) begint het te vervellen (of je huid word een harde korst) Wij smeren het in met skincare van alben ( dit is een barrière creme )
ik zou het zeker niet insmeren met vaseline of sudocreme want dat droogt juist uit, maar insmeren met een voedende vettige creme.

Hoelang geleden is het dat je dit kreeg?

heb je misschien foto's ?

Horseloverl
Berichten: 2224
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:32

Heb je wel eens escargot creme geprobeerd?

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:36

Sinds enige tijd gebruiken ik en mijn dochter pure natuurlijke oliën als aloe vera, argan en centella olie.
Beide hebben wij een extreem droge,jeukende,trekkende, snel geïrriteerde huid waarbij mijn dochter snel last van acne in het gezicht heeft en ik juist snel last van (onderhuidse) ontstekingen op willekeurige plekken.
Onze huid is enorm opgeknapt, zacht en ontzettend rustig.
Veel mensen zijn wat terughoudend bij het gebruik van olie maar bovenstaande oliën zijn niet extreem vet,trekken snel in en niet plakkerig.
Let wel op dat je 100% pure olie koopt (biologische winkels) zonder toevoegingen als parfum.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:42

Cystes ( steenpuisten) staan bekend om hun gevoeligheid voor varkensvlees. Heb een tante gehad die bij een keer varkensvlees er compleet onder zat, gezicht, liezen en op veel meer plekken. Je probleem komt dus echt van binnen. Ik kan niet tegen lush en rituaal, dove, noem ze maar op, staat garant voor heftige jeuk. Extra vitamine D heeft mij heel goed geholpen want dat heeft een ontstekingsremmende werking, misschien ook een keer laten prikken. Wanneer je goed tegen rituals kunt mooi blijven gebruiken en je handen, dat komt wel weer goed.

CalipsoLover

Berichten: 5575
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Help mijn huid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:47

Ik denk dat Rituals nu ook niet valt onder een kwalitatief goed dermatologisch middel. Ik zou ook gaan kijken naar je bloed en je vitamines. Verder gebruik ik tegen puisten Louis Widmer skin appeal, tegen een droge huid gebruik ik slakkenslijm en/of bio oil/stuk verse aloe Vera . Dit in combinatie met elke dag gezicht wassen met water en droogdeppen met papier, dus niet met een handdoek!

CalipsoLover

Berichten: 5575
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:49

Janine1990 schreef:
BelgenGek schreef:
Ontstoren is als het ware ontgiften,
Als je antibiotica krijgt kan dat de werking van je darmen verstoren en dat kan je op verschillende plekken gaan merken waaronder op je huid


Maar heeft dat nog een effect als er allang geen sprake meer is van allergische reactie?

Je huid heeft sowieso tijd nodig en is niet zomaar op een paar weken volledig terug zichzelf, dat heeft echt meer tijd nodig.

Janine1990

Berichten: 43818
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 23:51

bigone schreef:
Cystes ( steenpuisten) staan bekend om hun gevoeligheid voor varkensvlees. Heb een tante gehad die bij een keer varkensvlees er compleet onder zat, gezicht, liezen en op veel meer plekken. Je probleem komt dus echt van binnen. Ik kan niet tegen lush en rituaal, dove, noem ze maar op, staat garant voor heftige jeuk. Extra vitamine D heeft mij heel goed geholpen want dat heeft een ontstekingsremmende werking, misschien ook een keer laten prikken. Wanneer je goed tegen rituals kunt mooi blijven gebruiken en je handen, dat komt wel weer goed.


Dat was bij mijn dermatoloog helaas niet bekend. Ik ben er gelukkig zelf wel achter gekomen. Maar wat fijn dat er kringen zijn waarin dit wel bekend is!!

Ik heb in het ziekenhuis ik denk wel 20 buisjes gegeven, zo'n uitslag hoor je toch ergens online te kunnen vinden? Heb ik toestemming voor gegeven.

Janine1990

Berichten: 43818
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 23:53

Brittjuh97 schreef:
Ben je niet allergisch voor antibiotica ? ik werk in de zorg en mijn client is dus allergisch voor antibiotica, hij heeft het gelukkig niet in zijn gezicht maar zijn handen en voeten zien er dan ook zo uit, worden wat opgezwollen en uiteindelijk ( na een week tot misschien 2 weken ) begint het te vervellen (of je huid word een harde korst) Wij smeren het in met skincare van alben ( dit is een barrière creme )
ik zou het zeker niet insmeren met vaseline of sudocreme want dat droogt juist uit, maar insmeren met een voedende vettige creme.

Hoelang geleden is het dat je dit kreeg?

heb je misschien foto's ?



Zie overige reacties van vandaag.

Ik ben nadrukkelijk NIET allergisch voor antibiotica, het is een gebruikelijke reactie wanneer je Pfeiffer hebt en antibiotica krijgt.
Helaas :')