Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:53

Wat enorm interessant. Lijkt me leuk om eens te proberen. Sorry als ik eroverheen gelezen heb. Gebruiken jullie nu geen conditioner ?

_Christina

Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:11

Maris schreef:
_Christina schreef:
Alleen binnen chagrin valley blokken zijn er al hele verschillende samenstellingen, dus er is zeker wel significant verschil qua ingrediënten :)


Maar kan je dan een voorbeeld noemen ? De verschillen zitten toch in andere oliën en andere kruiden b.v. ? Geen andere gekke stoffen toch ?

Grotendeels zijn het inderdaad verschillende oliën en daarbij diverse kruiden en/of extracten van bijvoorbeeld vruchten. Maar er zijn ook blokken met diverse boters, kokosmelk, ei, zeepnoten, noem maar op. Zepen met veel (verschillende) ingrediënten en zepen met juist heel weinig ingrediënten.

J0anieke

Berichten: 4956
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:11

briitje schreef:
Wat enorm interessant. Lijkt me leuk om eens te proberen. Sorry als ik eroverheen gelezen heb. Gebruiken jullie nu geen conditioner ?

Sommige wel en sommige niet. Volgensmij het merendeel niet.

Ik gebruik de vaste conditioner bars van lush.

_Christina

Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:15

briitje schreef:
Wat enorm interessant. Lijkt me leuk om eens te proberen. Sorry als ik eroverheen gelezen heb. Gebruiken jullie nu geen conditioner ?

Als je het azijnwatermengsel niet meetelt, dan wordt er hier geen conditioner gebruikt.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:04

Klikt het dan niet enorm ?

_Christina

Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 00:13

Nee bij mij niet. Ik wacht bijna altijd totdat het droog is en begin onderaan met kammen. Als het nog (flink) nat is, dan kost het iets meer moeite. Maar ook dan geen enorme klitten.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 06:59

Ik gebruik niet zoveel dat het goed gaat schuimen want schuimen doet die zeep nu eenmaal niet :') Ik heb ook een keer voor mijn gevoel weinig gebruikt. Het was net alsof ik alleen met water aan het wassen was. Toen het droog was gelijk al vettig haar waar ik niks mee kon. Dus dat werkte ook niet. Ik spoel trouwens ook goed uit denk ik. Heel lang en goed het water overal tussen laten lopen. Maar dat loog dat blijft gewoon achter 8)7 Nu met mijn normale shampoo gewassen dus ben benieuwd hoe lang het nu mooi blijft :)

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:24

Ik had dat probleem met de loog ook, mijn haar bleef aan elkaar kleven en er kwam een vies, vet waxlaagje overheen. Ik ben toch maar eens gaan kijken of ik een zeepvrije en sulfaatvrije shampoo bar kon vinden, de enige die ik kon vinden was die van Dille & Kamille. Hij is fijn zeg! Mijn haar is weer lekker luchtig en schoon en ik heb geen conditioner nodig. :D Ik wilde hier nog een review over gaan schrijven deze week, maar ik wil eerst even kijken hoe lang ik het volhoud na de tweede keer wassen.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:05

Thanks voor je tip! Holland & Barret heeft shampoo van Dr. Organic. Die zijn ook vrij van sls en sulfaten. Ik gebruik al jaren de Aloe Vera en heb dan 4 dagen mooi haar. Ik kreeg alleen wat meer last van roos dus ga eens kijken voor een andere van dr. Organic of die van Dille&kamille.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:25

MadelonSunny schreef:
Thanks voor je tip! Holland & Barret heeft shampoo van Dr. Organic. Die zijn ook vrij van sls en sulfaten. Ik gebruik al jaren de Aloe Vera en heb dan 4 dagen mooi haar. Ik kreeg alleen wat meer last van roos dus ga eens kijken voor een andere van dr. Organic of die van Dille&kamille.



Ik kan dr. organic echt niet handelen ;( Meerde shampoos van ze gebruikt maar mijn hoofdhuid is er heel erg van schilferen :( Echt vies, en sindsien nog steeds last van :(

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:43

EvelijnS schreef:
Ik had dat probleem met de loog ook, mijn haar bleef aan elkaar kleven en er kwam een vies, vet waxlaagje overheen. Ik ben toch maar eens gaan kijken of ik een zeepvrije en sulfaatvrije shampoo bar kon vinden, de enige die ik kon vinden was die van Dille & Kamille. Hij is fijn zeg! Mijn haar is weer lekker luchtig en schoon en ik heb geen conditioner nodig. :D Ik wilde hier nog een review over gaan schrijven deze week, maar ik wil eerst even kijken hoe lang ik het volhoud na de tweede keer wassen.


Ha, daar ga ik ook eens op googlen.
Want dat wax laagje met loog zeep herken ik. Alleen ik heb al tig verschillende haarzepen geprobeeerd en er nog niet eentje gevonden die dat effect niet heeft.

_Christina

Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:54

Houden jullie dat 'wax laagje' ook na spoelen met een azijnwatermengsel?

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:44

_Christina schreef:
Houden jullie dat 'wax laagje' ook na spoelen met een azijnwatermengsel?


Ja, wel minder, maar het is er nog wel.

troi
Berichten: 17038
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:32

Geen waxlaagje hier gelukkig, volume zat ook. Maar mijn zeep is ook zonder loog, dat zal het verschil maken.

Zo ziet mijn haar er op dag 1 uit:

Afbeelding

Ik moet me ernstig inhouden om niet alle geurtjes te bestellen hahaha. 2 nu binnen, 3 nog onderweg en alweer 3 in mijn winkelmandje... lastig al die hebberigheid!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:43

Ik ben ook van plan om een shampoo bar te proberen, ik wil ze bestellen bij www.watmaaktjemooi.nl. Iemand daar ervaring mee? Ze heeft twee soorten, ik wil dan die zonder SLS.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:12

Zou iedereen misschien kunnen aanhalen welke zeep ze hebben gebruikt en waar vandaan?

Niet elke zeep is hetzelfde en er komen soms verwarrende antwoorden omdat de een wel zeep heeft met sls en de ander niet.

En zou kan ik inspiratie opdoen :o

_Christina

Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:40

Via Louland van Chagrin Valley de Honey Beer Egg. Dat is een blok van 160g, welke ik naar advies heb opgedeeld in 6 stukken. Het laatste stuk heb ik vrij recent in gebruik genomen, waardoor ik verwacht uiteindelijk twee jaar met het hele blok te hebben gedaan. Ik heb tussendoor niets anders gebruikt. Wel spoel ik altijd na met een azijnwatermengsel (verhouding 1:10, paar minuten laten inwerken).

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:09

Knap hoor, daar 2 jaar mee doen ! bevalt het goed om met van die kleine stukjes zeep je haren te wassen ?
En misschien een tip voor je bij zepig verkopen ze en chagrin valley en nog tig andere merken zepen. Misschien leuk om uit te kunnen proberen ( andere merken ) ?

_Christina

Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:03

Dit is mijn eerste haarzeep, dus ik weet niet hoe lang het gemiddeld mee zou gaan. Ik verwacht dat ik zuiniger ben, althans er wordt aangeraden om de zeep binnen een jaar te gebruiken. Misschien nog handig om te vermelden hoe vaak men ermee wast, bij mij is dat 1-2/week. Ik zou een volgende keer de zeep niet in stukken snijden. Het is dan weliswaar een vrij groot blok, maar ik verwacht dat ik daarmee ook wel uit de voeten was gekomen. Eventueel zou ik het blok slechts halveren.

Bedankt voor de tip. Ik ben nog in dubio wat proberen betreft. Ik zie er tegenop om allemaal aangebroken zeep(stukken) te hebben liggen, omdat ze prijzig zijn en ik er blijkbaar erg lang mee doe. Daarnaast weet ik dat je haar (en (hoofd)huid)) weken/maanden/... nodig kan hebben om te wennen aan een nieuw product. Nu verwacht ik dat de wenperiode bij verandering van zeep wat minder lang is, dan wanneer je van SLS (e.d.) bevattende shampoo af stapt, maar zeker weet ik dat niet.

Daarom lees ik hier ook graag mee, zodat ik (hopelijk) geen miskoop zal doen later dit jaar.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:07

Hier nu 3x gewassen met Metolijf kamille. Bevalt tot nu toe goed. Wel even wennen om met zo een bar om te gaan. Maar schuimt goed!
Wel wordt mn haar erg zacht en lijkt het dunner te zijn. (schubben sluiten zeker beter aan maar toch). Lijkt wel minder snel vet te worden. Kan nu redelijk makkelijk de 3de dag wassen. Eerst moest het echt om de dag.
Wil ooit de groene thee proberen.

troi
Berichten: 17038
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:07

xU_Blinghx schreef:
Zou iedereen misschien kunnen aanhalen welke zeep ze hebben gebruikt en waar vandaan?

Niet elke zeep is hetzelfde en er komen soms verwarrende antwoorden omdat de een wel zeep heeft met sls en de ander niet.

En zou kan ik inspiratie opdoen :o


Ik heb de zepen van shampoobars.nl nu de jasmijn en de bruine. Erg fijn! Schuimen goed en laten geen laagje achter op het haar of de huid. De roos, lavendel, citroen en bamboe/houtskool krijg ik binnenkort binnen.

Al koop ik ze wel ergens anders, scheelt nogal wat geld namelijk :D

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:20

Kanji91 schreef:
Hier nu 3x gewassen met Metolijf kamille. Bevalt tot nu toe goed. Wel even wennen om met zo een bar om te gaan. Maar schuimt goed!
Wel wordt mn haar erg zacht en lijkt het dunner te zijn. (schubben sluiten zeker beter aan maar toch). Lijkt wel minder snel vet te worden. Kan nu redelijk makkelijk de 3de dag wassen. Eerst moest het echt om de dag.
Wil ooit de groene thee proberen.


Misschien dat ik deze nog wel kan proberen. Helaas nu uitverkocht en is ook wel een duur grapje al dat uitproberen :+ Ik heb bij hun nog geen testset met verschillende zeepjes voor haar gevonden.

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:45

Maris schreef:
Goh, ik dacht echt dat haarzeep en een shampoobar hetzelfde waren ! Maar ik begrijp dat shampoobars dus nog allerlei chemische middelen bevatten ?!
Ik denk eigenlijk dat soms toch die termen wel door elkaar gebruikt worden. Bij zepeig.nl kan je shampoobars kopen op basis van zeep, dus een haarzeep.


Ik maak zeep en shampoo en ben het brein achter de Polderheks

Shampoo is haarzeep. Het is echter goed opletten waarvan t gemaakt is.
Producten als Lush bevatten nog steeds chemische toevoegingen. Lekker veel gladmakers. Dat zijn die samengeperste dingen.

Mijn shampoos zijn op basis van kruiden en ik heb eindeloos geknutseld aan mijn recepten om ze te krijgen zoals ze nu zijn.
Vegan proof, zonder palmolie en vrij van parabenen en Sls.

Morgen sta ik in Doorn op de natuurmarkt voor wie t allemaal wil zien.

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:49

Maris schreef:
Ha, daar ga ik ook eens op googlen.
Want dat wax laagje met loog zeep herken ik. Alleen ik heb al tig verschillende haarzepen geprobeeerd en er nog niet eentje gevonden die dat effect niet heeft.


Ik heb deze: https://www.dille-kamille.nl/nl/verzorg ... 19238.html

Geen loog, dus niet dat effect dat je noemt. :) Echt super fijn!

troi
Berichten: 17038
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:03

Antheman schreef:
Ik maak zeep en shampoo en ben het brein achter de Polderheks

Shampoo is haarzeep. Het is echter goed opletten waarvan t gemaakt is.
Producten als Lush bevatten nog steeds chemische toevoegingen. Lekker veel gladmakers. Dat zijn die samengeperste dingen.

Mijn shampoos zijn op basis van kruiden en ik heb eindeloos geknutseld aan mijn recepten om ze te krijgen zoals ze nu zijn.
Vegan proof, zonder palmolie en vrij van parabenen en Sls.

Morgen sta ik in Doorn op de natuurmarkt voor wie t allemaal wil zien.


Nuttige info!

Jij maakt ze op basis van loog?