Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:48

Ik heb de conditioner bar van shampoo bars vandaag binnen gekregen. Hoef wel zondag pas weer te wassen, maar dan kan ik laten weten hoe die bevalt :)

_Christina

Berichten: 1499
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:56

corine1981 schreef:
(Of etherische olie voor in de appelazijn :x)

Ik snap niet zo goed waarom je aan appelazijn blijft vasthouden, als je dat zo goor vindt. Witte (natuur)azijn doet ook z'n werk en stinkt niet zo.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:59

_Christina schreef:
corine1981 schreef:
(Of etherische olie voor in de appelazijn :x)

Ik snap niet zo goed waarom je aan appelazijn blijft vasthouden, als je dat zo goor vindt. Witte (natuur)azijn doet ook z'n werk en stinkt niet zo.


Ik hou er niet persé aan vast hoor. Maar zonde om de nagenoeg volle fles weg te gooien toch??

Overigens had ik vorige week op vakantie toevallig natuurlijke appelazijn in handen, die stonk minder erg dan die van de plus.

Het schijnt wel zo te zijn dat appelazijn een betere werking heeft??

Maar zit, zeker voor op de vakantie, inderdaad te denken aan een conditionerbar.
Denk dat appelazijn niet persé gewaardeerd wordt op de camping :+

_Christina

Berichten: 1499
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:22

Ik heb mijn twijfels of het echt zo veel beter werkt. Maar het is voor mij te lang geleden dat ik het met appelazijn gespoeld heb, om daar nog iets zinnigs over te kunnen zeggen. Het viel mij alleen op dat je vaker ontevreden bent over de geur van appelazijn(mengsel) en snapte daarom niet waarom je er dan aan vasthoudt. Het is inderdaad zonde om een nagenoeg volle fles weg te gooien. Als het nog onverdund is, dan kun je de fles natuurlijk wel verplaatsen naar de keuken en gebruiken in salades e.d. :)

senna21

Berichten: 11914
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:45

Maris schreef:
Dank je voor de link. Ik ben even de ingrediënten aan het bekijken en wat me nu opvalt is dat er 1 stof inzit die allergie kan veroorzaken.
Zie : https://mycosmeticloupe.nl/2018/06/10/i ... evaarlijk/

edit : in de bergamot variant zit die geurstof niet zag ik. Maar wel weer andere ingrediënten


Fijne link: ik ben voor veel shampoo's etc. allergisch. Hier zou het dus -ook- aan kunnen liggen.
Betekent wel dat je een heel boekwerk moet meenemen als je wilt gaan shoppen.
Sherlock Holmes op zeep-jacht :)

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:25

ik heb nu ook iets gekocht van MetOlijf, na aanleiding van dit topic (ik weet, geen shapoobars.nl, maar MetOlijf had net iets meer :D )

Deze zeep: ruikt heel erg natuurlijk en is ook echt super fijn!
https://www.metolijf.nl/Aromaesti-Handg ... -janskruid

Deze shampoo: De groene thee tegen vet haar, net mee gewassen en zoals jullie zeiden wordt m'n haar ook erg stroef erna, ben benieuwd hoe het morgen is! Niet dat ik erg vet haar heb, maar ik vind vet haar zo vies voelen :=
https://www.metolijf.nl/shampoo-bar-vet-haar

En tot slot nog deze deodorant: Ik wilde het toch proberen nadat ik er zo'n goede verhalen over had gehoord. Nog maar heel kort getest, en wezen sporten. Tot nu toe werkt hij denk ik best wel.
https://www.metolijf.nl/natuurlijke-deodorant-stick

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:32

Heb nu de groene thee bar van aromaesti binnen gekregen.
Benieuwd hoe die bevalt na de lush bar die nu op is. Vind de structuur van de bar heel bijzonder al die korreltjes, benieuwd of dat bevalt en of het niet allemaal in het haar blijft zitten...:))

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:38

MelanieB schreef:
Heb nu de groene thee bar van aromaesti binnen gekregen.
Benieuwd hoe die bevalt na de lush bar die nu op is. Vind de structuur van de bar heel bijzonder al die korreltjes, benieuwd of dat bevalt en of het niet allemaal in het haar blijft zitten...:))


Dat vond ik ook heel raar, die korreltjes!

Mijn haren werden helaas na 2 dagen toch wel best vettig weer :(

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:21

Die korreltjes lossen wel op. De rozenbar is nu bijna op de helft maar die is gewoon egaal.

Mijn haar wordt erg pluizig van de bars. Dus gebruik er nu natures best conditioner bij, maar die maakt mijn haar weer erg snel vettig.

Nog ff verder puzzelen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:27

Ik kom dit topic net tegen en heb gelijk wat besteld, niet persee voor het milieu maar vooral voor die 52947 flessen in mijn badkamer waar van ik er maar een gebruik. :x Ik heb kort haar (pixie haircut) dus ben erg benieuwd wat het doet. Heb de lavendel shampoo + conditioner besteld!

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:00

Hmmm, na zo'n 2 weken de bar-met-groene-thee gebruik ga ik af van de jeuk door roos... iets te droog dus.
Hier had ik met de rozenbar minder last van, daar werd het wel snel beter van....

Blijft dus tobben hier...

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:20

Ik vind de conditioner echt helemaal bout, de shampoo heerlijk! Hij schuimt heel goed. Hoe bergen jullie ze op? Das wel een gedoe en geglibber.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:51

Ik vind de groene thee bar niet zo'n succes. Het word te droog.
Heb maar weer de montalbano bar gekocht van lush die beviel me heel prima en nu ook weer blij mee.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:19

Ik had er twee besteld bij metolijf, groene thee bar en de bar voor gewoon haar. Volgens mij ben ik nu bezig met de groene thee variant en jawel mijn haren zijn echt minder snel vet. Met haarzeep zijn ze 1 dag schoon, met sulfaat vrije shampoo 2 dagen en met de groene thee bar iets van 2,5 tot 3 dagen. Maar ik was totnutoe wel om en om dus bar - shampoo. Ik zal eens een paar keer achter elkaar met de bar wassen.

Nog wel de tip gekregen dat van de zepen zeep met veel kokos erin het meeste schoon wast. Hiervan ook een proefje gekregen om mijn haren mee te wassen. Maar nu eerst even de bars uitproberen.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:27

Ik heb een paar testers besteld bij helemaal Shea. De groene thee bar maakt mijn hoofdhuid één uitgedroogd en geïrriteerd sneeuwlandschap...:(

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:40

Gebruik je nog appelciderazijn? Dat zou ik namelijk met haarzeep zoals Helemaal Shea wel gebruiken, want die zorgt ervoor dat de ph-waarde van je haar en hoofdhuid in balans blijft. Loog is heel erg basisch, dus je hebt een zuur product zoals azijn nodig om het in balans te houden.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:35

EvelijnS schreef:
Gebruik je nog appelciderazijn? Dat zou ik namelijk met haarzeep zoals Helemaal Shea wel gebruiken, want die zorgt ervoor dat de ph-waarde van je haar en hoofdhuid in balans blijft. Loog is heel erg basisch, dus je hebt een zuur product zoals azijn nodig om het in balans te houden.


Voor straks?? Ik zal kijken hoe het gaat.

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:15

Ik heb een vraag, ik gebruik nu verschillende haarzepen van HelemaalShea, ook de conditioner bar. Mijn haar is super zacht, alleen waar het ooit gekleurd is (balayage 1,5 jaar geleden) pluist het de eerste 2 dagen na het wassen (ik was 2 keer per week). Net als ik weer moet wassen omdat mijn hoofdhuid wat vettig wordt, is de pluis uit de onderkant. Ik heb verschillende producten geprobeerd als leave in (Yves Rocher, had ik nog) maar dan wordt het helemaal touw. Ik heb krullend haar (volgens mij 2a/2b krullen). Ik ga morgen weer naar de kapper voor knippen, hoop dat het gekleurde er dan een beetje uit is en de pluis minder is maar heeft er iemand nog andere tips? Buiten dit ben ik erg tevreden over de haarzeep, het voelt alsof mijn haar meer ademt en het sneller groeit.


Afbeelding

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:39

Werkt ploppen niet tegen de pluis ?

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:50

Helaas niet nee. Heb het kort gedaan (20 minuten) en lang (hele nacht) maakt helaas geen verschil.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:36

En andere tips uit het "krullen" topic hier op Bokt ?
En een andere conditioner of ander masker om die geverfde haren extra te voeden ?

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:58

Het klinkt alsof je haar aan de onderkant uitgedroogd is. Wat je kunt proberen is één keer per week alleen je hoofdhuid wassen, zodat je niet met een vette hoofdhuid komt te zitten maar ook niet met uitgedroogde punten.

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:31

Bedankt voor het meedenken! Ik zal eens proberen met een ander masker er bij.
Ik was al alleen mijn hoofdhuid met de haarzeep :) Voelt inderdaad als uitdrogen.

Shampoo die ik eerder altijd had van de kapper zat mijn haar altijd goed mee, maar bomvol siliconen etc. Lastig om dan de keuze te maken in wat het beste is haha

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:01

Doe je dan echt alleen je hoofdhuid? Dus haar in een staart, en dan je staart niet mee wassen?

Het ding met siliconen is, die zorgen ervoor dat je haar zo'n mooi pluisloos laagje krijgt. Loog daarentegen werkt nogal bijtend en is heel basisch, dus dat heeft een heel ander (uitdrogend in dit geval) effect op je haar. Mogelijk is de pH-waarde van je haar niet in balans door de loog, misschien dat een appelazijnmengsel in de punten wat effect heeft?

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:24

Ik was inderdaad echt alleen de hoofdhuid, maar met uitspoelen loopt er vast wat langs. Azijn kan ik nog eens proberen ja! Dank je!