Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:18

Ik zou het ook weleens willen proberen maar kan echt ( nog) niet zonder mijn conditioner...
Heb heel dik haar dat snel pluist...
Een vaste conditioner lijkt me niet ideaal?

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:07

Tinktura ( te koop bij etos ?) heeft een shampoo en conditioner bar in 1 ….

Dee_Es

Berichten: 3666
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:23

Tinktura ziet er wel erg kleurstof-ig uit.

Ik heb nu de kaneel-kokos van helemaalshea en conditioner van biolijf. Ik vind het niet zo makkelijk als vloeibare shampoo maar het idee van minder plastic in mn badkamer spreekt me wel erg aan. Ik gebruik het nu een maandje en mijn haar begint er nu wel redelijk aan te wennen. Mijn hoofdhuid is echt heel rustig, geen jeuk of schilfertjes. Mn haar is wel droger dus ik weet nog niet of ik er mee door ga.

Het in je haar krijgen en weer uitspoelen is in het begin best een uitdaging bij dik haar maar ook daar ben ik nu handiger mee.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:02

helemaal shea is op basis van zeep toch ? Krijg je daar droog haar van ? Mijn haren worden juist vettig door zeep- bars.

Dee_Es

Berichten: 3666
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:06

Is op basis van verzeepte olie dacht ik. Ik heb kroeshaar dus mijn haar is super droog van zichzelf.

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:47

EvelijnS schreef:
Ik heb eindelijk weer de shampoo bar van Dille & Kamille in huis, direct twee voor mezelf en eentje voor mijn vriend. Ze zijn schijnbaar veel te populair, want ze waren in no time weer uitverkocht steeds. Uiteindelijk heb ik ze maar besteld, want de winkel kreeg het niet voor elkaar om ze op voorraad te houden. :))

Deze shampoo bar bevalt me nog steeds heel goed. Ik heb niets nodig aan azijn of conditioner naast de shampoo bar, en ik heb echt super veel volume, slag en glans. :D

Deze heb ik nu ook, na een tijd de Lush bars en solid conditioner te hebben gebruikt. Die van Lush vond ik al fijn, maar de Dille & Kamille bar is helemaal geweldig *\o/*

Ik heb heel fijn, maar wel veel haar en redelijk lang. Het heeft met deze shampoo zowaar volume, wordt niet snel vet en ik hoef geen conditioner te gebruiken. Ik ben fan :j

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:53

Volgens mij zit er in die van Dille & Kamille weer SLS, net als die van Lush. Daarom vallen ze voor mij af.

Ik ben nu iets van 1,5 maand aan het wassen met die metolijf ( dus zonder zeep ). Haren zijn schoon en glanzen enorm. Alleen wel iets kriebelende hoofdhuid soms. Daarom was ik soms tussendoor soms eens met een SLS vrije shampoo. En wel conditioner in mijn punten ivm klitten ( maar dat gebeurde ook al bij de sls vrije shampoo die ik ervoor gebruikte ).

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:39

Dit zit erin, da's geen SLS of aanverwante dacht ik? Geen verstand van :')

Afbeelding

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:46

In die van Dille & Kamille zit inderdaad geen SL(E)S of zeep, dat maakt het ook zo fijn. :D Ik hoef nu nog maar één keer per week mijn haar te wassen ook, dat lukt me met een SLS-shampoo écht niet. :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:58

Ik heb die bar van lush en moet ook maar 1 keer per week wassen als ik geen gekke inspanningen doe

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:12

Oh dat is wel fijn, wie weet was je zonder SLS wel één keer in de twee weken. :))

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:49

EvelijnS schreef:
Oh dat is wel fijn, wie weet was je zonder SLS wel één keer in de twee weken. :))

Ik weet niet of ik mijn geluk zo wil pushen :')

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:14

Heeft al iemand de nieuwe conditioner bar van metolijf uitgeprobeerd ?
En de tinktura bars ?

Anoniem

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:09

Gebruiken jullie ook zepen voor lichaam?
Aanraders daarin??

troi
Berichten: 17017
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:02

Anoniem schreef:
Gebruiken jullie ook zepen voor lichaam?
Aanraders daarin??


Ik vraag me erg af wat het voordeel daar van is. Van de shampoo bars krijg ik een heerlijk zacht velletje en ik wordt er goed schoon van. Lichaam zepen schijnen zo’n strak huid gevoel te geven, rubberachtig, dat vind ik enorm vervelend

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:41

Nee hoor, tenminste bij mij niet. Ik krijg een super zacht velletje van de handgemaakte zepen ( dus wel zonder allerlei troep erin ). Welke aan aanrader zijn ? Euh, ik denk dat dat oa ook afhangt van welke geur je fijn vindt. Alhoewel die geur maar heel kort blijft hangen.
Ik heb er nu al heel wat geprobeerd maar ik heb de ideale zeep nog niet gevonden. Ik zoek een zeep die lekker romig is, maar echt romig zoals een Dove zeep heb ik nog niet gevonden.

Anoniem

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:06

Mij leek het fijn in het kader van plastic besparing...
Maar als het niet zo lekker romig is als douchegel vind ik het niet de moeite hahaha

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:08

Grote voordeel blijft dat je veel minder troep op je huid krijgt, geen plastic verbruikt en dat je geen bodylotion meer nodig hebt

Anoniem

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:15

Dat laatste gebruik ik mijn hele leven al niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:41

Ik heb die van Dille & Kamille net besteld, was de hele tijd uitverkocht maar ze waren er weer en ik ben toch wel benieuwd. Hopelijk maakt ie goed schoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:46

Voor gezicht en de douche ben ik wel overtuigd.
Werfzeep gekocht...
Haar durf ik toch niet aan.
Vind het stroeve gevoel op m’n huid al onprettig maar dat kan ik nog hebben omdat ik weet hoe zacht m’n huid na t douchen is..

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:09

Dat stroeve gevoel op je huid is alleen maar de eerste paar keer met een nieuw zeepblok, daarna niet meer. Haren voelen trouwens ook super zacht na het wassen met zeep. Mij bevalt echte zeep voor haren niet zo goed ( haren worden snel weer vettig ), maar het haarblok van metolijf bevalt wel goed ! Veel schuim, geen stroeve haren, schoon en glanzend haar.

Anoniem

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:13

Bij mij blijft het stroef. Maar naderhand super zachte huid

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:45

Weet iemand of je ook een goed shampoo bar bij de etos of de tuinen oid kan halen. Wil niet bestellen.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:48

Zo mijn allereerste shampoo bar is op! Ergens in Mei gekocht denk ik. Ben ik tevreden? Nee, absoluut niet. Super snel vet haar, voelt nooit schoon aan, en het kammen daarna is een hell. Maar ik koop toch een nieuwe alleen omdat het beter is voor het milieu... Maar misschien van een ander merk.