Ziektewet, wat doe je privé?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 12018
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:08

En dat zijn nu net typisch Pfeiffer klachten...


Kijk alstjeblieft uit dat je niet stiekem tóch te snel en te veel wil.

Dat levert helaas nogal eens terugval op.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:14

Janine1990 schreef:
Maar Lifaya, ik denk dat jij in jouw situatie best hetzelfde ervaart als ik. Ik heb geen fysieke klachten, ik voel me niet ziek. Maar heb wel beperkingen. En die zijn lastig te accepteren als je je goed voelt. Ik voel me de meeste dagen gewoon zoals ik me normaal voel na een nachtje stappen.

Maar dan zonder werkelijk stappen en de ene dag is pittiger dan de andere. Ik vind dat niet tot weinig klachten.

Dan ervaar je dus inderdaad wel een belemmering en moet je doen wat jij denkt dat jij aankan en dit proberen op te bouwen, heel simpel. Ik heb dan ook nog steeds lichamelijke ongemakken, Helaas. Hele tijd een hoge hartslag bij lichte inspanning en ook veel moe en vooral veel pijnklachten in spieren en mijn slokdarm/maag (waar de operatie voor was) maar ik heb wel het idee dat uiteindelijk weer werken in mijn geval (heel langzaam opbouwen) wel een gunstig effect zal hebben op het herstel en mijn energielevel.

Ts ik hoop dat je wel naar je eigen grenzen luistert en dus niet er over heen gaat. Paarden zijn leuk en het rijden ook maar dat kan ook heel vermoeiend zijn. Dus merk je dat je in combinatie van werk en paardrijden toch over je grens gaat, dan zal je iets moeten aanpassen en het heel langzaam moeten opbouwen

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ziektewet, wat doe je privé?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 14:13

Stond al meerdere keren vermeld hoor. Alleen zie ik het niet als echt ziek zijn. Het is iets waar ik aan moet wennen. Ik heb iets wat je niet kan zien en waar je makkelijk mee doorloopt.

Dat betekent niet dat het er niet is.

Vandaag valt alles heel erg mee op het werk. Alsof het conditie opbouwen met rijden effect heeft. Want ik heb beslist niet goed geslapen vannacht.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ziektewet, wat doe je privé?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:19

Is een vrij groot topic dus dan kan he er niet van uit gaan dat iemand alles heeft gelezen :D maar wat super dat je je nu een stuk beter voelt! Probeer zo door te blijven gaan en hopelijk voel je jezelf snel weer helemaal fit!

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ziektewet, wat doe je privé?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 15:11

Inmiddels week 4 achter de rug... Deze week 3 x 6,5 op kantoor en nog eens 4 bij een bijeenkomst.
De bijeenkomst werd 5 uur en vandaag wat korter gedaan want ik had niets meer te doen.
Nu even bijtanken thuis en dan ga ik vanavond voor het eerst na het werk rijden. Maar ik verwacht geen problemen, ook al heb ik vannacht flink wakker gelegen.

Volgende week ga ik 4 dagen achter elkaar werken, 6 uur per dag is het streven. En dan eigenlijk ook weer volledig mijn eigen werk, kijk ik wel naar uit eigenlijk. Dat heb ik wel weer redelijk scherp. Maar zelf ben ik af en toe echt een dom blondje. Lastig als geest niet zo snel wil als lichaam :')

Normaal gesproken kan ik na mijn werk nog wel het een en ander doen thuis, ik kook ook gewoon na het werk (dus niet meer vooruit koken op een vrije dag zeg maar) en ik doe ook gerust boodschappen na het werk. Of wat dingen schoonmaken, ik heb vorige week vrijdag na werktijd mijn hele huis nog schoongemaakt omdat ik op zaterdag geen tijd had.

Zo hobbel ik rustig door, in mijn vakantie moet ik nog naar de bedrijfsarts, zeer benieuwd of die nog wat interessants heeft!