Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 19:56

Hoi!

Inmiddels zit ik op dag 3 met een erg nare hoofdpijn.. -O-
Het zet niet door tot extreme migraine hoofdpijn waarbij ik niet meer helder uit mijn ogen kan kijken en mijn hoofd uit elkaar knalt, maar het is dusdanig aanwezig dat het mij hindert overdag, en mij wakker houd/ ik word er door wakker in de nacht.

Ik gebruik eigenlijk altijd Neurofen voor hoofdpijn en migraine en de apotheek raadde mij aan, zodra ik hoofdpijn voel, deze direct in te nemen aangezien het niet meer werkt als de hoofdpijn doorzet. Normaal gesproken werkt dit voor mij heel goed.
Helaas mag je maar 3 pillen (volgens de verpakking) per dag en op dit moment zit ik al aan de max en het doet helaas niets..

Paracetamol krijg ik helaas niet weg.
Iemand die weet of ik ook ibuprofen hiernaast kan/ mag gebruiken, geschoten dat ook ijn neurofen zit?

Dus ik zit nu op vrijdag avond weer met enorme hoofdpijn, kan nergens heen om advies in te winnen over wat ik nu nog kan doen om er vanaf te komen dus ik vraag jullie om hulp! Wat helpt er nu echt tegen hoofdpijn? Ik hoop dat ik hem vergeet tijdens het paardrijden, maar daarna komt hij vaak 10x zo hard terug..

Help want ik word er echt gek van! Zodra ik thuis ben neem ik een warme douche en duik mijn mandje in :+

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:02

Ik heb ook al twee dagen een zeurende hoofdpijn. Normaal niet snel last van, maar ik merk zelf dat ik juist regelmatig last heb met deze snelle temperatuuromslagen. Vooral van koud naar warm.

Ik gebruik zelf ibuprofen, dat werkt meestal best goed. Maar wat ik tegenwoordig vaak doe is meteen een glas cola achter de pijnstiller aan. De caffeïne schijnt de pijnstiller wat beter te doen helpen.
Genoeg drinken werkt ook goed, gewoon veel water en thee blijven drinken.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:07

Je bedoelt neem ik aan Nurofen, niet Neurofen, dat is al ibuprofen een nsaid, die kan je niet zimaar combineren met andere nsaid's. Wel met paracetamol, die bestaan ook als zetpil en volgens mij tegenwoordig ook als dragee, maar dat laatste kan ik mis hebben.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:08

ik heb ook regelmatig migraine en voor mij werkt paracetamol met cafeïne het beste. Je hebt het ook in poedervorm (Daro heet het volgens mij).

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 20:09

Sjolvir schreef:
Je bedoelt neem ik aan Nurofen, niet Neurofen, dat is al ibuprofen een nsaid, die kan je niet zimaar combineren met andere nsaid's. Wel met paracetamol, die bestaan ook als zetpil en volgens mij tegenwoordig ook als dragee, maar dat laatste kan ik mis hebben.


Uiteraard, je snapt iig wat ik bedoel :+
Ik heb alleen normale paracetamol, Roter zuigtabletten (paracetamol), ibuprofen capsules, en dan de Nurofen in huis :( morgen t Kruidvat maar weer plunderen als het nog niet weg is..

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:10

Mij gebeurd dat vaak na een periode van extreme stress en het enige dat dan nog helpt is een diepe massage. Waar zit je hoofdpijn?

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:12

Ik snap niet wat je bedoeld met niet weg krijgen van paracetamol?

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:15

blijkbaar lukt het niet om paracetamol te slikken? Die is er inmiddels ook in de vloeibare variant, dus dezelfde capsules als ibuprofen etc.

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:16

Bij mij werkt excedrin goed, is paracetamol met cafeïne. Zit een laagje om dus proef je niets van.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:18

en anders een paracetamol zetpil.

Als het echt te erg word kun je natuurlijk altijd overleggen met de HAP

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:20

Ik gebruik Troc uit belgie, werkt voor mij ideaal.
Paracetamol met cafeïne.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:23

TS, heb je misschien ook tand/kiesproblemen? Vaak valt dit ook wel samen met hoofdpijn als het een ontsteking is oid.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:29

Ik ben migraine patiënt en wat bij mij het beste werkt bij migraine is excedrin. Bij gewoon hoofdpijn liquid caps (huismerk) 400mg

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 20:29

Hoofdpijn zit echt aan de voorkant.

Het lukt me idd niet om paracetamol weg te slikken. Al breek ik hem in 4 stukken, ik stik erin. Ik denk dat dat komt door het idee van de smaak waardoor ik het niet weg krijg. Oplossen heeft dan dus ook geen nut want dan proef ik het en ga ik kokhalzen. Heb het geprobeerd met siroop maar zelfs dan -O-.
Als het morgen nog zo is ga ik eens kijken voor die paracetamol met laagje eroverheen!

Ik gebruik al tabletten met coffeine erin. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik die tabletten vergeten was maar vandaag gewoon ingenomen dus daar komt het niet van..

Cayenne, nee ik heb een 100% gezond gebit! Tandarts is er erg over te spreken :+

DeTjoeter
Berichten: 330
Geregistreerd: 12-11-12

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:50

Ik heb 5 jaar lang chronische hoofdpijn gehad. Net als jij geen migraine, maar wel erg genoeg om niet te kunnen slapen en er wakker van te worden. Het enige dat bij mij werkte was Excedrin. Daar zit acetylsalicylzuur, paracetamol en coffeine in. Dit is ook speciaal ontwikkeld tegen hoofdpijn. Daarnaast helpt een goede schouder en nekmassage, eventueel dry needling bij de fysio tegen spierspanning. Ik hoop dat je wat aan alle tips hebt en dat het gauw minder wordt! :(:)

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:52

Ik doe paracetamol altijd in 4'en breken, desnoods nog kleiner, en dan in bijv. ontbijtkoek. Eerst die koek kauwen tot je het normaalgesproken door zou slikken, paracetamol in je mond en in een stuk koek duwen, voor het idee nog een paar keer kauwen en dan niet denken en slikken. Ken het probleem. :')

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:56

Bij extreme hoofdpijn wanneer niks anders meer helpt, dan pak ik excedrin. Dat werkt altijd goed.

Froukje_J

Berichten: 2191
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:56

En als je nou de kinder paracetamol neemt :Y)
De pilletjes smaken naar pepermunt(ja echt!) en het drankje naar banaan..
Sinaspril heet het

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:00

Ik had dit twee weken geleden, niks leek te helpen tot ik aan de achter/onderkant van m'n schedel aan weerskanten van de ruggengraat pijnlijke plekken voelde. Daar kwam het vandaan, gespannen spieren.
Heb zelf jaren shiatsu therapie gehad en heb de punten druk gegeven, vreselijk klote gevoel maar het was wel weg.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:02

Tja als weg slikken niet lukt dan een zetpil. Neem wel voldoende milligram. Minimaal 500 miligram.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:09

APC is low budget variant vd Exedrin, als je een huismerk pakt.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 22:40

Sourire schreef:
Ik doe paracetamol altijd in 4'en breken, desnoods nog kleiner, en dan in bijv. ontbijtkoek. Eerst die koek kauwen tot je het normaalgesproken door zou slikken, paracetamol in je mond en in een stuk koek duwen, voor het idee nog een paar keer kauwen en dan niet denken en slikken. Ken het probleem. :')


Dat is een goede zeg!

Ik heb net een uur paard gereden en voor nu is het weg
*zoekt een stuk hout om af te kloppen*

Ik ga bij het Kruidvat eens op zoek naar exedrin! Bedankt voor de tips! Hoop dat ik gewoon lekker slaap vanacht :+ en dat het weg blijft.

Heb er te vaak last van helaas. Zelfs al eens bloed voor laten prikken. Als ik nog eens naar de HA ga, ga ik eens vragen of er nog iets voor te krijgen is. Heb er standaard last van tijdens de menstruatie, zo erg dat het naar mijn idee migraine is, ben dan ook echt niet lekker en lig met een kussen op mijn hoofd op de bank :+

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:56

Ik heb dus 2 dagen erge hoofdpijn gehad en voor het eerst Excedrin genomen (2 stuks) hoofdpijn was wel een heel stuk minder maar nog steeds heftig en hinderlijk. Vanmorgen 2 paracetamollen op gecombineerd met een ibuprofen en weg was mn hoofdpijn :+

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:19

Ik slik met hoofdpijn ook altijd 2 paracetamol en 1 ibuprofen.(momenteel last van voorhoofdsholteontsteking)
Gewone ronde paracetamol krijg ik ook niet weg maar Kruidvat heeft tegenwoordig van die langwerpige gladde en die lukken wel.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 22-03-19 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekie73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:19

Ik heb 3 dagen in de week migraine. Als ik daarnaast gewone hoofdpijn heb dan neem ik 2 paracetamol (2x 500mg) met 1 ibuprofen (400mg) en dat helpt dan goed! Ook als mijn migraine medicatie (triptanen) niet goed werken neem ik p'mol+ibuprofen erbij en dan is het snel weg (over het algemeen)
Was ooit een tip van de neuroloog.