Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mogelijkheden: therapie / mentale boost

 
Profiel   

Hooi,

Ik ben inmiddels 4 jaar chronisch ziek. Daarnaast zijn er nog wat dingen gebeurd. Nu ben ik op zoek naar dingen die mij mogelijk kunnen helpen.

Doel:
- Meer spieren en conditie
- Frustratie kwijt / mentale boost
- Beetje sociaal contact

Ik heb al gezocht, maar het is lastig om iets te vinden. Het liefst zou ik gaan boxen tegen een personal boxtrainer. Helaas kan ik dat niet betalen.

Ik heb qua therapie gekeken naar EMDR, schrijf therapie, kickboxen en pyschologische gesprekken. Ik heb geen trauma dus bij EMDR en schrijf therpaie word ik niet toegelaten. Ook praten bij de psycholoog heeft mij niet geholpen. Het is vooral frustratie wat er uit moet. Ik heb 1 keer per week fitness, maar toch mis ik iets...

Ik heb ook een gebrek aan sociaal contact, vandaar dat ik echt iets zoek, waar ik mijn ei in kwijt kan en een beetje een mentale boost van krijg.

Er moet wel rekening gehouden worden met mijn lage energie level en zwakkere spieren. Het is een beetje ingewikkeld :+ maar wieweet komt iemand met een supergoed plan.

Wellicht er nog interessante dingen die mogelijk vergoed worden door een aanvullende verzekering? Ik kon het tot nog toe niet vinden, maar misschien weet iemand iets!

Dankjewel!! *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 04:57 



 
Profiel   

Het is dat ik niet meer in Utrecht woon, maar anders had ik graag met je mee willen gaan en proeflesjes van verschillende sporten die je leuk lijken met je gedaan om te kijken of er iets tussen zit wat bij je past :j
En dan had ik je ook graag gemotiveerd en een luisterend oor tijdens alles aangeboden :j

Er bestaan wel sites voor zoiets als sportmaatjes, wellicht daar eens kijken en wie weet helpt dat je al een beetje :) Gewoon lekker open zijn zoals hier, zodat mensen je ook de helpende hand toe kunnen steken! Hopelijk komen de juiste contacten dan op je af <3

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 06:40 



 
Profiel   

Dreamy schreef
Het is dat ik niet meer in Utrecht woon, maar anders had ik graag met je mee willen gaan en proeflesjes van verschillende sporten die je leuk lijken met je gedaan om te kijken of er iets tussen zit wat bij je past :j
En dan had ik je ook graag gemotiveerd en een luisterend oor tijdens alles aangeboden :j

Er bestaan wel sites voor zoiets als sportmaatjes, wellicht daar eens kijken en wie weet helpt dat je al een beetje :) Gewoon lekker open zijn zoals hier, zodat mensen je ook de helpende hand toe kunnen steken! Hopelijk komen de juiste contacten dan op je af <3

Succes!



Superlief <3 heel erg bedankt alsnog!!

Ik hoop het ook, maar helaas raak ik meer mensen kwijt, dan dat er bij komen. We blijven proberen. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 07:07 



 
Profiel   

Ben je al afgewezen voor EMDR en schrijftherapie, of denk je dat je afgewezen gaat worden? Trauma's zijn niet altijd even duidelijk namelijk. Je kunt een trauma krijgen van een ongeluk of andere nare dingen, maar ze kunnen ook een stukje subtieler en/of minder acuut zijn dan dat. :) Het kan dus heel goed zijn dat er wel trauma is ontstaan toen je je chronische ziekte kreeg of bij de andere dingen die zijn gebeurd.

Qua sport: Zou bootcamp misschien iets voor je zijn? Dat kun je vaak op eigen tempo prima doen, zeker als je het aangeeft bij de trainer. Het is ook met een groep, en het is lekker in de buitenlucht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 07:12 



 
Profiel   

Paardrijden? Daarmee bouw je ook op een rustige manier spieren en conditie op, heb je weer sociaal contact en paardrijden kan een heerlijke uitlaatklep zijn. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 07:14 



 
Profiel   

Yoga? Dit kan je zo zwaar maken als je zelf wilt, je wordt er sterker van en door de groepslessen heb je ook direct sociaal contact!

Wat ik zelf heb gedaan na een flinke overbelasting (en daarvoor lang ziek zijn), is eerst met een fysiotherapeut aan de slag gegaan. Die heeft mij oefeningen (op een matje en met fitness apparatuur) geleerd voor bepaalde spiergroepen, conditie en kracht. Maar vooral hoe je de oefeningen goed uitvoert, want dat is erg belangrijk. Nu ga ik zelf 2x in de week aan de slag in de fitnessschool, maar in het abonement zitten ook allerlei groepslessen. Yin yoga (rustig) , hatha yoga (wat zwaarder), ook pilates kan je doen, dit is wel wat intenser maar ook hierbij kan je natuurlijk zover gaan als je zelf wilt!
Met fitness zelf is het vooral prettig om een schema te hebben voor een aantal weken zodat je er ook uitdaging uit kan halen, hier kan een fysiotherapeut je mee helpen!

Om nog even in te haken op de frustratie/mentale boost. Met yoga kan je niet echt frustratie kwijt raken maar het wel transformeren, je wordt er rustig van, zachter, komt meer in contact met je lichaam en gevoel. Zonder dat je de frustratie wegstopt (waardoor die overigens wel naar boven kan komen, of andere diepere emoties).
Fitness vind ik zelf juist een fijne uitlaatklep als ik wat zwaardere oefeningen doe met gewichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 07:22 



 
Profiel   

EvelijnS schreef
Ben je al afgewezen voor EMDR en schrijftherapie, of denk je dat je afgewezen gaat worden? Trauma's zijn niet altijd even duidelijk namelijk. Je kunt een trauma krijgen van een ongeluk of andere nare dingen, maar ze kunnen ook een stukje subtieler en/of minder acuut zijn dan dat. :) Het kan dus heel goed zijn dat er wel trauma is ontstaan toen je je chronische ziekte kreeg of bij de andere dingen die zijn gebeurd.

Qua sport: Zou bootcamp misschien iets voor je zijn? Dat kun je vaak op eigen tempo prima doen, zeker als je het aangeeft bij de trainer. Het is ook met een groep, en het is lekker in de buitenlucht.


EMDR heb ik gehad en ben ik vanaf gehaald. Ik kon sowieso momenteel niet meer terecht. Tenzij je alles zelf betaald... (meer info kan via pb)

Ja, dat is ook wel zo. Er zijn wel wat dingen. Ik noem ook niet zo snel iets ene trauma, er zijn mensen die veel ergere dingen meemaken denk ik altijd tegen mezelf. :+

Ik houd wel van de buitenlucht, dus als dat is aan te passen op wat je kunt. Ik ga er ens naar kijken. Dankjewel! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 07:25 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Paardrijden? Daarmee bouw je ook op een rustige manier spieren en conditie op, heb je weer sociaal contact en paardrijden kan een heerlijke uitlaatklep zijn. :)


Ik heb altijd verzorgpaarden gehad. Kon daar mijn ei kwijt. Mijn huidige verzorgpaard is verhuisd naar verder weg. Nog steeds te doen hoor, maar kost meer energie. Geen klik met de mensen, zoals ik op de vorige stal had. Paard heeft continue blessures. Nu ben ik meer een poets/wandel verzorger, altijd al geweest dus in die zin geeft dat niks. Al zou het rijden wel goed zijn voor mijn lichaam natuurlijk. Maar dat zit er helaas niet meer in met mijn lieve verzorgpaardje. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 07:28 



 
Profiel   

Suliko schreef
Yoga? Dit kan je zo zwaar maken als je zelf wilt, je wordt er sterker van en door de groepslessen heb je ook direct sociaal contact!

Wat ik zelf heb gedaan na een flinke overbelasting (en daarvoor lang ziek zijn), is eerst met een fysiotherapeut aan de slag gegaan. Die heeft mij oefeningen (op een matje en met fitness apparatuur) geleerd voor bepaalde spiergroepen, conditie en kracht. Maar vooral hoe je de oefeningen goed uitvoert, want dat is erg belangrijk. Nu ga ik zelf 2x in de week aan de slag in de fitnessschool, maar in het abonement zitten ook allerlei groepslessen. Yin yoga (rustig) , hatha yoga (wat zwaarder), ook pilates kan je doen, dit is wel wat intenser maar ook hierbij kan je natuurlijk zover gaan als je zelf wilt!
Met fitness zelf is het vooral prettig om een schema te hebben voor een aantal weken zodat je er ook uitdaging uit kan halen, hier kan een fysiotherapeut je mee helpen!

Om nog even in te haken op de frustratie/mentale boost. Met yoga kan je niet echt frustratie kwijt raken maar het wel transformeren, je wordt er rustig van, zachter, komt meer in contact met je lichaam en gevoel. Zonder dat je de frustratie wegstopt (waardoor die overigens wel naar boven kan komen, of andere diepere emoties).
Fitness vind ik zelf juist een fijne uitlaatklep als ik wat zwaardere oefeningen doe met gewichten.




Dat is ook nog een goed idee ja! Ik ga yoga ook op het lijstje zetten! Dankjewel :j

Ik heb wekelijks fysio + training van een medisch fitness instructeur die werkt voor mijn fysio. Dus daarmee houd zorg ik dat ik op een juiste manier train :D

Qua frustatie dacht ik zelf aan kickboxen. Beetje harder worden. Ik voel me vaak al zo emotioneel :+ Dus yoga zou ik dan gewoon eens moeten proberen om te kijken of dat bevalt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 07:32 



 
Profiel   

MusicIsLife schreef
[



Ja, dat is ook wel zo. Er zijn wel wat dingen. Ik noem ook niet zo snel iets ene trauma, er zijn mensen die veel ergere dingen meemaken denk ik altijd tegen mezelf. :+

Pardon? Nou en dat andere mensen andere dingen meemaken.
Een trauma is een trauma, het gaat erom hoe jij het voelt, niet hoe een ander er tegenaan kijkt.
Boeiend dat andere mensen ergere dingen hebben meegemaakt als wat jij hebt meegemaakt een trauma is geworden. Jij kan niet werken aan andermans trauma maar alleen aan je eigen. Als jij een trauma hebt, dan heb je die. Ongeacht of andere mensen wat anders hebben of daar anders over denken. Iedereen is anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 08:05 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
MusicIsLife schreef
[



Ja, dat is ook wel zo. Er zijn wel wat dingen. Ik noem ook niet zo snel iets ene trauma, er zijn mensen die veel ergere dingen meemaken denk ik altijd tegen mezelf. :+

Pardon? Nou en dat andere mensen andere dingen meemaken.
Een trauma is een trauma, het gaat erom hoe jij het voelt, niet hoe een ander er tegenaan kijkt.
Boeiend dat andere mensen ergere dingen hebben meegemaakt als wat jij hebt meegemaakt een trauma is geworden. Jij kan niet werken aan andermans trauma maar alleen aan je eigen. Als jij een trauma hebt, dan heb je die. Ongeacht of andere mensen wat anders hebben of daar anders over denken. Iedereen is anders.


Ja, je hebt gelijk hoor :+ Ik vind iedereen zijn situatie altijd erger dan die van mij :+ Het helpt me wel om door te gaan, om zo te denken. Alleen het is misschien niet altijd goed nee :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 08:08 



 
Profiel   

Oh nu bedenk ik mij nog iets! Ik hoorde laatst van zen kickboksen! Dit houdt in dat je eerst gaat kickboksen om af te sluiten met yoga oefeningen en meditatie. Klinkt als een perfecte combi van uitlaatklep, ontspanning, fysiek bezig zijn op een bewuste manier en in groepsvorm.
Alleen geen idee of zoiets bij jou in de buurt zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 08:10 



 
Profiel   

Suliko schreef
Oh nu bedenk ik mij nog iets! Ik hoorde laatst van zen kickboksen! Dit houdt in dat je eerst gaat kickboksen om af te sluiten met yoga oefeningen en meditatie. Klinkt als een perfecte combi van uitlaatklep, ontspanning, fysiek bezig zijn op een bewuste manier en in groepsvorm.
Alleen geen idee of zoiets bij jou in de buurt zit.


Dat klinkt heel goed!! Ik ga kijken of zoiets in de buurt zit. Dankjee *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 08:13 



 
Profiel   

Ten eerste wil ik je heel veel sterkte en succes toewensen...!
MusicIsLife schreef
Ik heb qua therapie gekeken naar EMDR, schrijf therapie, kickboxen en pyschologische gesprekken. Ik heb geen trauma dus bij EMDR en schrijf therapie word ik niet toegelaten.

...en dit zal wel loslopen.
Emdr is fantastich bij trauma, maar de methode kan veel meer.
Er zullen wel mallotige lui zijn die enkel cliënten met trauma aannemen, maar bij een goede emdr practitioner ben je gewoon welkom.
Citaat
Ook praten bij de psycholoog heeft mij niet geholpen. Het is vooral frustratie wat er uit moet.

...frustratie, woede: het zijn meer dingen uit het 'reptielen brein' dan zaken die opklaren door de boel eens logisch op een rijtje te zetten. Dus dat praten weinig hielp is frustrerend, maar wel begrijpelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 12:36 



 
Profiel   

Ik ga volgen als je het goed vind.
Dat boxen, trekt je lijf dat denk je?
Ik heb dus dat ik zulke dingen niet moet willen doen, o.a. een nasty polsblessure met een zenuw die herstellen moet.
Maar oooooh wat lijkt een potje boxen met een personal trainer me fijn! :oo
Soms plof ik echt mijn vel uit en denk ik echt ik moet mezelf nu even de rambam sporten, boxen, whatever maar dat is niet echt een optie helaas.
Sport wel, maar ik haal niet dat stukje ontlading uit wat ik nu doe.
Dus mocht je nou dé perfecte manier gevonden hebben welke fysiek voor jou ook werkt, echt je mag me wakker bellen al is het 2 uur s’nachts. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 12:44 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Ten eerste wil ik je heel veel sterkte en succes toewensen...!
MusicIsLife schreef
Ik heb qua therapie gekeken naar EMDR, schrijf therapie, kickboxen en pyschologische gesprekken. Ik heb geen trauma dus bij EMDR en schrijf therapie word ik niet toegelaten.

...en dit zal wel loslopen.
Emdr is fantastich bij trauma, maar de methode kan veel meer.
Er zullen wel mallotige lui zijn die enkel cliënten met trauma aannemen, maar bij een goede emdr practitioner ben je gewoon welkom.
Citaat
Ook praten bij de psycholoog heeft mij niet geholpen. Het is vooral frustratie wat er uit moet.

...frustratie, woede: het zijn meer dingen uit het 'reptielen brein' dan zaken die opklaren door de boel eens logisch op een rijtje te zetten. Dus dat praten weinig hielp is frustrerend, maar wel begrijpelijk.



Bepaalde therapieën krijg ik niet meer ivm. verzekering en andere reden. Of ik moet het echt zelf betalen, maar dan denk ik dat ik meer baat heb bij iets waarin ik echt mijn ei/frustratie kwijt kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 13:01 



 
Profiel   

moonfish13 schreef
Ik ga volgen als je het goed vind.
Dat boxen, trekt je lijf dat denk je?
Ik heb dus dat ik zulke dingen niet moet willen doen, o.a. een nasty polsblessure met een zenuw die herstellen moet.
Maar oooooh wat lijkt een potje boxen met een personal trainer me fijn! :oo
Soms plof ik echt mijn vel uit en denk ik echt ik moet mezelf nu even de rambam sporten, boxen, whatever maar dat is niet echt een optie helaas.
Sport wel, maar ik haal niet dat stukje ontlading uit wat ik nu doe.
Dus mocht je nou dé perfecte manier gevonden hebben welke fysiek voor jou ook werkt, echt je mag me wakker bellen al is het 2 uur s’nachts. :P


Hee, volgens mij ken ik jou van het Lyme topic! Heb zelf ook Lyme en binnenkort moet ik de molen in voor auto-imuun ziekte.

Of mijn lijf het boxen trekt, dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik best wel een end kan komen. Ik heb nu namelijk een medisch fitness instructeur die heel goed weet hoe je zo onbelast mogelijk toch kunt sporten etc. Ik ga hem ook nog even om advies vragen. Als het mij aanspreekt en het betaalbaar is, vind ik het het wel waard om te proberen. Ik moet dan ook heel voorzichtig zijn hoor en enkel tegen een bokszak of stootkussen.


Ik zal je sowieso wel even op de hoogte houden. Ik probeer heel erg te kijken naar oplossingen altijd. Misschien kun je je pols niet gebruiken, maar je benen wel. Daarmee kun je ook tegen een bokszak rammen. Er zijn heel veel manieren om onbelast toch te kunnen sporten. Zelfs als je heel moe bent en je spieren heel slap zijn. Ik merk dat het bij mij wel helpt om onder begeleiding te fitnessen. Ik boek niet heel hard voorruitgang, maar ik ga ook zeker niet achteruit. De training past zich telkens aan aan mij en
Is ook nog eens heel betaalbaar. Als je in de buurt van Utrecht woont kan ik je wel het adress geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 13:08 



 
Profiel   

[quote="Janneke2"]Ten eerste wil ik je heel veel sterkte en succes toewensen...!

Dankjewel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 13:10 



 
Profiel   

Zijn al veel tips gegeven.

Ik heb een lichamelijke chronische ziekte.
En via het ziekenhuis kon ik een multidisciplinaire behandeling/therapie volgen.
Het bestond/bestaat uit, ergotherapie, psycholoog, maatschappelijk werk, fysiotherapie en de revalidatie arts. Voor mijn lijf was het te zwaar.
Wellicht is het voor jou een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 13:17 



 
Profiel   

luuntje schreef
Zijn al veel tips gegeven.

Ik heb een lichamelijke chronische ziekte.
En via het ziekenhuis kon ik een multidisciplinaire behandeling/therapie volgen.
Het bestond/bestaat uit, ergotherapie, psycholoog, maatschappelijk werk, fysiotherapie en de revalidatie arts. Voor mijn lijf was het te zwaar.
Wellicht is het voor jou een optie.


Klopt, heel blij mee. Ook via PB nog tips gehad. Ik ga ze allemaal even rustig bekijken *\o/* <3

Ik zou daar eens naar moeten vragen of zoiets hier ook is. :j

Ik ben wel door de huisarts aangemeld voor revalidatie trajecten, maar werd afgewezen. Ze konden niks met mijn klachten zeiden ze. Toen nog verwijzing naar CVS centrum. Alleen daar werd je dan vooral aangemoedigd te gaan bewegen. Te ver over je grens getrokken. Dat gaat niet. Dan klappert mijn immuunsysteem weer op de grond en ben ik terug bij af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 13:22 



 
Profiel   

Omdat iemand anders het op de wereld zwaarder/moeilijker/vervelender of erger heeft betekent niet dat jij niet mag rouwen om jouw eigen verdriet.

Kun je niet gaan paardrijden op de plaatselijke manege? Gewoon niet te moeilijk elke week lekker een uurtje rijden met dezelfde mensen in dezelfde les? Ipv dat je heel veel zorg op je hebt met weinig plezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 14:13 



 
Profiel   

Helaas. Boksen is mij op dit moment sterk afgeraden... ook Bootcamp werd niet direct aangeraden. Ik ga dan toch kijken om vaker te fitnessen oid. Kan ik helaas nog steeds niet voldoende frustratie kwijt, want dan ga ik veelste hard. Grote kans op blessure en trek mezelf daarmee veelste hard over een grens.

Zal dus toch nog een andere manier moeten vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 14:16 



 
Profiel   

Iets met zwemmen? Wel zwaar, maar ook weer goed voor je lijf.
Tennis, touwtje springen :+, squashen, groepslessen op de fitness.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 11:20 



 
Profiel   

...en soms is woede niet zo zeer een emotionele hogedrukketel die ontladen moet worden ('stoom afblazen') - woede is ook de kracht om dingen te veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 11:26 



 
Profiel   

Misschien vrijwilliger bij een dierenasiel? Met het schoonmaken kun je mooi je frustratie kwijt, je komt in de buitenlucht tijdens het wandelen/spelen en je krijgt ook meer sociale contacten! (En de dieren zijn ook een soort van therapie).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 11:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen