Mogelijkheden: therapie / mentale boost

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 16:41

Meliaforever schreef:
Iets met zwemmen? Wel zwaar, maar ook weer goed voor je lijf.
Tennis, touwtje springen :+, squashen, groepslessen op de fitness.



Ook nog wel een idee ja, ga ik even overleggen :D

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 16:42

Janneke2 schreef:
...en soms is woede niet zo zeer een emotionele hogedrukketel die ontladen moet worden ('stoom afblazen') - woede is ook de kracht om dingen te veranderen.


Dat is zeer zeker waar! Woede geeft me vaak ook motivatie om dingen inderdaad anders of beter te doen. Alleen soms loopt het net even te hoog op en dan moet dat er op een manier uit.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 16:43

Cayenne schreef:
Misschien vrijwilliger bij een dierenasiel? Met het schoonmaken kun je mooi je frustratie kwijt, je komt in de buitenlucht tijdens het wandelen/spelen en je krijgt ook meer sociale contacten! (En de dieren zijn ook een soort van therapie).


Ik werk iedere zondagochtend 2 uurtjes bij het asiel *\o/*

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Mogelijkheden: therapie / mentale boost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:15

Is het niet een idee om te gaan beginnen met wandelen? Lekker in de buitenlucht genieten van de omgeving, makkelijk om samen met iemand te doen (er zijn hele groepen op oa facebook om een maatje te vinden of gezamenlijk een wandeling te maken) maar is ook heerlijk alleen met of zonder muziek. En ook als ik alleen loop heb ik sociale contacten door de mensen die ik tegenkom. Het is lekker laagdrempelig, goedkoop en kan altijd.
Ik las pas iets over een groep in Nijmegen die met elkaar wandelt om te herstellen, misschien is zoiets er ook in jouw buurt.

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Mogelijkheden: therapie / mentale boost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:28

Drummen! :)
Niet direct een sport, maar muziekmaken kan een sociaal aspect hebben en je kunt er je gevoel in kwijt. Drummen kost fysiek ook inspanning.

Wil je een keer een drumlesje? :D

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Mogelijkheden: therapie / mentale boost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:32

Crossfit? Dit is ook op beginners niveau

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 20:55

Astorga schreef:
Is het niet een idee om te gaan beginnen met wandelen? Lekker in de buitenlucht genieten van de omgeving, makkelijk om samen met iemand te doen (er zijn hele groepen op oa facebook om een maatje te vinden of gezamenlijk een wandeling te maken) maar is ook heerlijk alleen met of zonder muziek. En ook als ik alleen loop heb ik sociale contacten door de mensen die ik tegenkom. Het is lekker laagdrempelig, goedkoop en kan altijd.
Ik las pas iets over een groep in Nijmegen die met elkaar wandelt om te herstellen, misschien is zoiets er ook in jouw buurt.


Ik ben inderdaad meer gaan wandelen. Mijn hondje had een hernia, mag nu weer opbouwen. Dus we bouwen samen op <3 *\o/*

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 20:55

Animal schreef:
Drummen! :)
Niet direct een sport, maar muziekmaken kan een sociaal aspect hebben en je kunt er je gevoel in kwijt. Drummen kost fysiek ook inspanning.

Wil je een keer een drumlesje? :D


Heel erg bedankt voor het aanbod! Lijkt me zeker leuk om eens te doen! :D

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 20:57

Gillbo schreef:
Crossfit? Dit is ook op beginners niveau


Klinkt ook heel goed! Ik heb al jullie dingen voorgelegd aan mijn trainer. Hij gaat even meekijken welke dingen ik mogelijk mag/kan doen *\o/*