Zweten door warm weer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Zweten door warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 12:06

Beste bokkers,

Ik heb so wie so het hele jaar door last van zweten, ook als het koud is. Maar nu het warmer wordt is het heel erg.

Het is nu 23 graden en ik ga straks naar de stad. Ik heb het super warm, en zou graag een kort broekje/jurkje aan willen trekken. Helaas is dit voor mij geen optie, omdat ik erg veel ga zweten. Niet zo zeer mijn oksels, want dat ben ik wel gewend, maar me benen. Als ik een broekje draag zweet ik meestal minder erg, maar gaan me bovenbenen schuren, nog geen last van gehad.

Maar met een jurk aan, zweet ik vanaf helemaal bovenaan me benen, tot onderaan. En dan niet een beetje, maar soms echt met druppels. Wat kan ik hiertegen doen?

Lees dit trouwens alleen als je serieus bent:
Spoiler:
Weten jullie ook iets tegen een (zw)anus?..



Mvg, mij

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Zweten door warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:10

Gebruik je medicijnen?

Als je er zo'n last van hebt zou ik een keer langs de huisarts gaan.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 12:15

Onali schreef:
Gebruik je medicijnen?

Als je er zo'n last van hebt zou ik een keer langs de huisarts gaan.


Ja, ik gebruik ritalin en de anti conceptie pil.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zweten door warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:17

Wat eet je per dag en heb je toevallig overgewicht?
Wanneer ik te veel koolhydraten eet ga ik ook meer zweten.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:18

Als je er met dit weer al zo ontzettend veel last van hebt zou ik ook naar de huisarts gaan, dit is niet "normaal".
Voor nu, wielrennersbroekje onder je jurkje ?

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 12:18

Cayenne schreef:
Wat eet je per dag en heb je toevallig overgewicht?
Wanneer ik te veel koolhydraten eet ga ik ook meer zweten.


Ik eet de laatste 2 weken erg weinig, maar dat is gewoon omdat ik niet meer zoveel honger heb, geen onderliggende reden. Ik heb geen overgewicht, ben ook niet dik, misschien kan het wel te maken hebben met me surinaamse afkomar.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 12:18

ClauH schreef:
Als je er met dit weer al zo ontzettend veel last van hebt zou ik ook naar de huisarts gaan, dit is niet "normaal".
Voor nu, wielrennersbroekje onder je jurkje ?


Past ni, dan komt die onder het jurkje vandaan en heb niet zo’n broekje :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zweten door warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:21

Van wat voor materiaal is het broekje of het jurkje?
Probeer zoveel mogelijk ademende stoffen te gebruiken zoals katoen. Dat scheelt vaak ook wel.
Kun je wel voldoende plassen?

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Re: Zweten door warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:23

Ik heb geen oplossing voor je probleem maar stel dat je straks weer een rokje aankan en je bovenbenen gaan weer schuren, deoroller op de boven-binnenkant van je bovenbenen!! en je kan de hele dag rondlopen zonder schurende bovenbenen!!!

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 12:24

Cayenne schreef:
Van wat voor materiaal is het broekje of het jurkje?
Probeer zoveel mogelijk ademende stoffen te gebruiken zoals katoen. Dat scheelt vaak ook wel.
Kun je wel voldoende plassen?


Het is luchtig materiaal wel, ik plas ‘s morgens, en ‘s avonds voor t douchen en voor t slapen gaan plas ik altijd 3/4 keer in een halfuur. Heb altijd het gevoel dat ik niet uitgeplast heb.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 12:24

Eefjahh schreef:
Ik heb geen oplossing voor je probleem maar stel dat je straks weer een rokje aankan en je bovenbenen gaan weer schuren, deoroller op de boven-binnenkant van je bovenbenen!! en je kan de hele dag rondlopen zonder schurende bovenbenen!!!


Thanks, heb due vast nog wel ergens liggen !

ChelseaAyLee

Berichten: 368
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Re: Zweten door warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:56

Ik ben gestopt met ritalin omdat ik er zo gigantisch van ging zweten. Als ik drie poepjes uit de wei had geruimd was ik zeiknat van het zweet, tot nat haar aan toe. Heb het een half jaar volgehouden, maar het zweten werd niet minder en ik was ook constant misselijk.
Je hebt dus best kans dat jouw zweten ook door de ritalin komt

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 12:57

ChelseaAyLee schreef:
Ik ben gestopt met ritalin omdat ik er zo gigantisch van ging zweten. Als ik drie poepjes uit de wei had geruimd was ik zeiknat van het zweet, tot nat haar aan toe. Heb het een half jaar volgehouden, maar het zweten werd niet minder en ik was ook constant misselijk.
Je hebt dus best kans dat jouw zweten ook door de ritalin komt


Hmm,
Volgende week dan maar even naar de huisarts.

ChelseaAyLee

Berichten: 368
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Re: Zweten door warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:01

Heb je geen hipster onderbroeken? Dat is zo'n kort strak soort boxershortje voor dames. Dat past wel onder je jurkje

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 13:17

ChelseaAyLee schreef:
Heb je geen hipster onderbroeken? Dat is zo'n kort strak soort boxershortje voor dames. Dat past wel onder je jurkje


Ook niet.. Weet in ieder geval wel wat voor dingen ik moet gaan inkopen!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Zweten door warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:36

Ik denk ook dat het door je medicijnen komt. En het kan een hormonenkwestie zijn. Toch even voorleggen aan de huisarts denk ik.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zweten door warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:38

Kan door je medicatie komen.
Maar gelukkig zijn er ook veel behandelingen voor, bv botox werkt heel erg goed.
Bespreek dit een keer met je huisarts

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Re: Zweten door warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:58

Rexona deostick en dan voor het slapen gaan en dan s'ochtends met aankleden nog weer. Is het enige wat bij mij nog een beetje helpt.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:22

Hoeveel ritalin neem je? Neem je het langdurig of heb je soms ook tussenpauzes?

Naar mijn ervaring kan je van ritalin erg gaan zweten... Ik gebruik het ondertussen al voor een lange tijd maar als ik er iets te veel van neem dan kan ik ook enorm beginnen zweten (met een onaangename geur die ik zelf ruik). Misschien kan je daar eens naar kijken? Helemaal stoppen vind ik niet per se nodig, voor mij hielp het al om een halve te nemen in plaats van een hele. Of een halve en even daarna nog een kwartje.
Verder is het wel belangrijk dat je voldoende blijft eten als je ritalin neemt, het is uiteindelijk wel een 'zware' medicatie die wat van je lichaam vraagt. Ritalin zorgt er ook voor dat je eetlust vermindert. Probeer dus altijd voordat je ritalin neemt iets te eten.

Verder helaas geen tips voor je... Maar ik herken het maar al te hard. :( Op dit moment valt het voor mij nog mee, maar als ik moet fietsen of in de zon moet wandelen dan zweet ik me echt kapot, de zweetdruppels rollen dan letterlijk van mijn hoofd dat ik best gewoon een handdoek mee zou kunnen nemen alsof ik in de fitness zit... Ook mijn voeten kunnen bijna letterlijk zwemmen in mijn schoenen pfft.. (Al moet ik wel zeggen dat dat zweet gelukkig niet zo'n geur heeft. Het is dus anders dan beginnen zweten door ritalin. Ik weet niet of jij last hebt van een onaangename geur bij het zweet?)

En volgens mij kan de pil zeker ook wel deze bijwerking hebben. Goed dat je het even gaat bespreken met je huisarts. :)

Edit: misschien ook niet onbelangrijk; hoe lang speelt dit probleem al? Heb je gemerkt dat het begonnen is sinds je de pil of ritalin neemt? Of sinds een andere periode dat je meer bent beginnen te zweten?