Weer aan de slag na een hernia

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:45

Zou ik hier ook mogen posten?

Sinds maandag ook het stempeltje hernia en versleten wervels. Hernia in de onderste wervel zowel links als rechts, maar de zenuw zit niet bekneld zoals ik kon zien op de scan.

Ben via de huisarts naar de neuroloog gestuurd in het ziekenhuis. In maart 6 weken thuis gezeten en was de pijn zo goed als weg, bleef alleen een stijve plek. Nu sinds 1,5 maand weer pijntjes die niet weggaan. Dus wilde de neuroloog me onder de mri hebben. Daar maandag de uitslag van gehad. Toch wel een hernia, maar was niet ernstig genoeg, had niet genoeg pijn, was nog jong en ik had geen zwaar werk. Dus hij ging er niets aan doen en moet maar naar de fysio.

Voel me echt dat er niet geluisterd wordt naar mij (daar heb je een woord voor, kan er even niet op komen >;) )

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:56

Gem schreef:
Ik hoop voor je dat er iets uit die CT - scan komt. Het lijkt me verschrikkelijk als je wel heel veel pijn en last heb, maar geen oorzaak voor te vinden.

Ik kreeg de eerste week na de operatie een zwelling ter hoogte van de operatiewond. Huisarts drukte er flink op (auw!!) en zei dat het vanzelf wel weg zou trekken. Niet dus, hij is na drie weken nog een stuk groter geworden. De fysio wil echter niet starten met krachthonk tot er duidelijkheid is over die zwelling, dus heb een mail gestuurd naar Simons met een foto van de halve pingpongbal. Kreeg al snel een mail terug: "kom maar even naar Keulen, dan prikken we dat blaartje even door" :oo %) . Getverderrie ... ik heb een heel hoge pijngrens, maar tegelijkertijd heel kleinzerig als ik pijn verwácht!


Ik hoop het ook! Ben het echt beu, 3 jaar terug liep ik met mn 1e hernia en inmiddels is het nog steeds ellende.

Oh jeetje, kunnen ze dat wel verdoven? Klinkt niet fijn! Heb je er nu ook veel last van?

N_B_N: ik zou contact op nemen met dr simons in Keulen. Even kijken of je zorgverzekering daar een contract heeft en anders desnoods overstappen voor het nieuwe jaar. Ze hebben me in NL toen veel te lang laten doorlopen met mn hernia, die zat helemaal verkalkt en ik kon niet meer zonder krukken lopen. En geen lange wachttijd daar. Mochten er proberen met de wervels zijn kan hij je ook weer doorverwijzen, is bij mij ook gedaan. Ik ga nooit meer in NL naar het ziekenhuis voor mn rug. Veel sterkte er mee!

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:04

Jeetje Jinte ik heb even je berichten teruf gelezen en dat is wel echt heftig wat jij hebt!

Ik heb gelukkig geen uitvallen enz. Maar toen de fysio mn zn hamertje op mn knie tikte deed mn knie niets. Ook veel steken vanuit mn rug mn benen in. En pijn rondom mijn bekken/heupen. Maar slik niet altijd medicatie en loop er vaak gewoon doorheen

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:24

Geen idee of hij dat verdooft, ik vrees met grote vreze dat er gewoon een prikpen ingaat en leegdrukken. Pleister erop, klaar. :=

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:46

Gem schreef:
Geen idee of hij dat verdooft, ik vrees met grote vreze dat er gewoon een prikpen ingaat en leegdrukken. Pleister erop, klaar. :=


Gok heus eerlijk gezegd ook tenminste ligt eraan of ze het met 1x prikken leeg kunnen maken.
De redenatie is meestal voor verdoving moeten ze ook 1x prikken dat voel je ook .
Als ze niet willen/kunnen verdoven vragen of het mogelijk is verdovingszalf te smeren als het het erg eng vindt

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:51

genja schreef:
Gem schreef:
Geen idee of hij dat verdooft, ik vrees met grote vreze dat er gewoon een prikpen ingaat en leegdrukken. Pleister erop, klaar. :=


Gok heus eerlijk gezegd ook tenminste ligt eraan of ze het met 1x prikken leeg kunnen maken.
De redenatie is meestal voor verdoving moeten ze ook 1x prikken dat voel je ook .
Als ze niet willen/kunnen verdoven vragen of het mogelijk is verdovingszalf te smeren als het het erg eng vindt

Joh, ik kan me vreselijk opvreten om zoiets, maar ik ga mezelf niet belachelijk maken. Gelukkig kan ik het niet zien, geen ogen in mijn achterhoofd dus het is vast en zeker gebeurd voor ik 'auw' kan zeggen. Als protocol zegt: niks verdoving, dan wordt het geen verdoving. Mijn ego laat het niet toe om daar drama te maken.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:37

Gem schreef:
Geen idee of hij dat verdooft, ik vrees met grote vreze dat er gewoon een prikpen ingaat en leegdrukken. Pleister erop, klaar. :=


Hoe is 't gegaan? Of moet je nog?
Ik heb 20 januari de afspraak voor m'n CT. Hoop dat het door kan gaan, gezien de hele lockdown en corona situatie nu..

En N_B_N hoe is het met jou nu?

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:05

Lief dat je het vraagt jinte. Nog geen verbetering en nog geen fysio gevonden.

En bij jou? Al iets gevonden? Minder pijn?

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:46

N_B_N schreef:
Lief dat je het vraagt jinte. Nog geen verbetering en nog geen fysio gevonden.

En bij jou? Al iets gevonden? Minder pijn?


Bah, zo vervelend.
Is het lastig een goede fysio te vinden bij jou in de buurt? Ik heb hier toch wel fijne fysio's zitten gelukkig, dat scheelt.

Ik moet de ct scan afwachten. Pijnstillers slikken en door. Let wel op m'n grenzen hoor.
Arts vermoedt dat het de schroeven zijn die er vorig jaar in zijn gezet dus op de ct scan hoopt hij oa te zien dat dat de oorzaak is, en niet iets anders, en dat het gebied rustig genoeg is om ze eruit te halen. Niet dat het dadelijk weer als een kaartenhuis in elkaar stort :') Gelukkig zou het eruit halen niet zo'n heftige ingreep moeten zijn als het erin zetten, dus daar hopen we dan maar op. Na ruim 3 jaar ben ik er wel eens klaar mee.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:14

Jinte schreef:
Gem schreef:
Geen idee of hij dat verdooft, ik vrees met grote vreze dat er gewoon een prikpen ingaat en leegdrukken. Pleister erop, klaar. :=


Hoe is 't gegaan? Of moet je nog?
Ik heb 20 januari de afspraak voor m'n CT. Hoop dat het door kan gaan, gezien de hele lockdown en corona situatie nu..

En N_B_N hoe is het met jou nu?

Ik ben min of meer voor niets naar Keulen geweest. De dienstdoende arts wilde toch niet prikken, dat wondvocht moet toch vanzelf wegtrekken en raadde me aan dagelijks coolpacks op mijn rug te leggen. Ook weer niet helemaal voor niets, want behalve dat ik met fysio wel last heb van die zwelling omdat ik oefeningen op mijn rug liggend moet doen, zei hij dat het geen goed teken is als ik na-zenuwpijn heb van die oefeningen. Oftewel, nóg lager instappen ... dit gaat echt vreselijk lang duren, vrees ik.
Ik voel mijn rug en been eigenlijk constant, dus heb totaal geen zin in die oefeningen. Weet ook echt niet goed waar ik goed aan doe. Heb de afspraak met de fysio opgeschort tot na de jaarwisseling.

Vandaag (Eerste Kerstdag <|- {:) ) wel fijn met manlief en onze hond gewandeld door de uiterwaarden bij Wageningen {:} .

Maritelisab
Berichten: 1105
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 10:21

Tijdje niks meer laten horen, maar nu toch maar weer een update.

Laatste tijd erg veel last van mijn onderrug/heup rechts. Als ik in de ochtend wakker word kan ik soms niet eens meer draaien van de pijn. Zo af en toe zeurt het dan ook in mijn bovenbeen tot aan mijn knie.

Soms heb ik er dagen geen last van en dan ineens weer wel. Ik weet inmiddels niet zo goed wat ik er mee moet. Natuurlijk nog niet naar laten kijken (misschien ook dat ik bang ben dat het dan weer fout is).


Hoe gaat het hier met iedereen?

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:12

Borahlover schreef:
Tijdje niks meer laten horen, maar nu toch maar weer een update.

Laatste tijd erg veel last van mijn onderrug/heup rechts. Als ik in de ochtend wakker word kan ik soms niet eens meer draaien van de pijn. Zo af en toe zeurt het dan ook in mijn bovenbeen tot aan mijn knie.

Soms heb ik er dagen geen last van en dan ineens weer wel. Ik weet inmiddels niet zo goed wat ik er mee moet. Natuurlijk nog niet naar laten kijken (misschien ook dat ik bang ben dat het dan weer fout is).


Hoe gaat het hier met iedereen?


Wat vervelend dat je zo veel last hebt van je onderrug en heup. En dan de uitstralingspijn erbij.... vervelend hoor! Misschien een signaal dat je te veel gedaan hebt? Of een verkeerde houding hebt aangenomen?

Met mij gaat het goed. 30 oktober 2020 geopereerd aan een hernia en 2 vernauwingen in de onderrug en ik ben er nog steeds zo blij mee!! Mijn rechtervoet en kuit zijn nog niet de oude, ik loop nog op een slapende voetzool, mijn achilles pees blijft dik en pijnlijk evenals mijn kuit. Máár ik ben zo blij dat die vreselijke zenuwpijn weg is en ik weer gewoon kan lopen, bukken en tillen (met mate). Mijn voet gaat wel beter, zo kan ik sinds deze week weer op hakken lopen zonder extra napijn achteraf.

Mijn rug is soms gevoelig, de ene keer is het in mijn rug zelf, de andere keer het litteken wat trekt. Maar dan ga ik even plat op de grond liggen en dan ontspant de boel weer.

Al bijna 3 maanden geen fysio meer *\o/* . Al met al dus blij en tevreden *D

Maritelisab
Berichten: 1105
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 23:18

Akke_sSpring schreef:
Borahlover schreef:
Tijdje niks meer laten horen, maar nu toch maar weer een update.

Laatste tijd erg veel last van mijn onderrug/heup rechts. Als ik in de ochtend wakker word kan ik soms niet eens meer draaien van de pijn. Zo af en toe zeurt het dan ook in mijn bovenbeen tot aan mijn knie.

Soms heb ik er dagen geen last van en dan ineens weer wel. Ik weet inmiddels niet zo goed wat ik er mee moet. Natuurlijk nog niet naar laten kijken (misschien ook dat ik bang ben dat het dan weer fout is).


Hoe gaat het hier met iedereen?


Wat vervelend dat je zo veel last hebt van je onderrug en heup. En dan de uitstralingspijn erbij.... vervelend hoor! Misschien een signaal dat je te veel gedaan hebt? Of een verkeerde houding hebt aangenomen?

Met mij gaat het goed. 30 oktober 2020 geopereerd aan een hernia en 2 vernauwingen in de onderrug en ik ben er nog steeds zo blij mee!! Mijn rechtervoet en kuit zijn nog niet de oude, ik loop nog op een slapende voetzool, mijn achilles pees blijft dik en pijnlijk evenals mijn kuit. Máár ik ben zo blij dat die vreselijke zenuwpijn weg is en ik weer gewoon kan lopen, bukken en tillen (met mate). Mijn voet gaat wel beter, zo kan ik sinds deze week weer op hakken lopen zonder extra napijn achteraf.

Mijn rug is soms gevoelig, de ene keer is het in mijn rug zelf, de andere keer het litteken wat trekt. Maar dan ga ik even plat op de grond liggen en dan ontspant de boel weer.

Al bijna 3 maanden geen fysio meer *\o/* . Al met al dus blij en tevreden *D



Ahh wat goed! Heerlijk gevoel he die zenuwpijn weg!

Hebben ze nog tips gegeven voor het slapende gevoel in je voet? Bij mij gaven ze aan dat ik het gevoel kon triggeren door met een tandenstoker dat gebied te "kietelen" zodat je "signalen" doorgeeft.

Verkeerde houding geslapen denk ik steeds. Al ben ik nu aan het kijken naar een ander topmatras, wellicht dat dat verschil maakt.

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:47

Ahh wat goed! Heerlijk gevoel he die zenuwpijn weg!

Hebben ze nog tips gegeven voor het slapende gevoel in je voet? Bij mij gaven ze aan dat ik het gevoel kon triggeren door met een tandenstoker dat gebied te "kietelen" zodat je "signalen" doorgeeft.

Verkeerde houding geslapen denk ik steeds. Al ben ik nu aan het kijken naar een ander topmatras, wellicht dat dat verschil maakt.[/quote]

Tijdens mij evaluatiegesprek dacht ik even niet aan advies voor mijn voet. Ik wilde toestemming om weer te mogen werken en weer te mogen rijden, prioriteiten hahaha. Beiden mochten weer, wel rustig aan beginnen. Daarna de chirurg niet meer gesproken. Ik merk dat het ten opzichte van na de operatie wel nog verbetert dus ik wacht het rustig af. In principe kan en doe ik alles weer. Ik slik ook geen pijnstillers meer. De eerste dag na de operatie nog 1 paracetamol, verder niks meer. Blij dat dat ook niet meer hoeft. Soms even rusten, maar dat is voldoende.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:06

Ik ben ook weer bijna helemaal de oude :) . Sinds ik fysiotherapie heb (en tot mijn verbazing de oefeningen braaf elke dag weet vol te houden) ga ik met sprongen vooruit. Mobiliteitsoefeningen, core stability en beenspieren, het kost me gewoon 45 minuten per dag voor het goede doel := .
Inmiddels best pittige oefeningen, met een geladen rugzak ter verzwaring van het werk en ik ben weer aan het hardlopen. De halve marathon lopen zal nog even duren (alweer vijf maanden geleden dat ik de laatste liep) maar inmiddels wel alweer enkele 10K's en een 12,5K.
Inmiddels mag ik de beenspieroefeningen skippen op dagen dat ik hardloop en mogen de buikspieroefeningen ook om de dag uitgevoerd, maar die probeer ik zoveel mogelijk elke dag te doen.

Ben echt blij dat ik de stap naar de fysio heb gemaakt. Voel mezelf qua kracht al een stuk meer in evenwicht, hoewel mijn rechterbeen meer aandacht en training nodig blijft hebben.

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:40

Gem schreef:
Ik ben ook weer bijna helemaal de oude :) . Sinds ik fysiotherapie heb (en tot mijn verbazing de oefeningen braaf elke dag weet vol te houden) ga ik met sprongen vooruit. Mobiliteitsoefeningen, core stability en beenspieren, het kost me gewoon 45 minuten per dag voor het goede doel := .
Inmiddels best pittige oefeningen, met een geladen rugzak ter verzwaring van het werk en ik ben weer aan het hardlopen. De halve marathon lopen zal nog even duren (alweer vijf maanden geleden dat ik de laatste liep) maar inmiddels wel alweer enkele 10K's en een 12,5K.
Inmiddels mag ik de beenspieroefeningen skippen op dagen dat ik hardloop en mogen de buikspieroefeningen ook om de dag uitgevoerd, maar die probeer ik zoveel mogelijk elke dag te doen.

Ben echt blij dat ik de stap naar de fysio heb gemaakt. Voel mezelf qua kracht al een stuk meer in evenwicht, hoewel mijn rechterbeen meer aandacht en training nodig blijft hebben.


Wauw Gem, dat klinkt geweldig *\o/* Superfijn dat het zo goed met je gaat!! Het hardlopen heb ik nog 1 keer geprobeerd een maand na de operatie ongeveer, dat was wat te optimistisch en sindsdien niet meer geprobeerd :D .

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:51

Akke_sSpring schreef:
Wauw Gem, dat klinkt geweldig *\o/* Superfijn dat het zo goed met je gaat!! Het hardlopen heb ik nog 1 keer geprobeerd een maand na de operatie ongeveer, dat was wat te optimistisch en sindsdien niet meer geprobeerd :D .

Ik heb op 31 december (anderhalve maand na de operatie) voor het eerst 4 km gedaan. Ik moest en zou het jaar afronden met een loopje :+ . Mijn hoofd wilde graag, mijn conditie lukte ook nog, maar mijn rechterbeen werd na 2,5 km moe. De laatste halve km was echt 'been mee trekken' zoals je een klein onwillig kind aan de hand mee moet nemen. Werd een beetje bang dat ik mezelf weer aan het slopen was, dus in januari toch maar fysiotherapie aangevraagd. Ik mocht van hem nog maar maximaal twee keer 2 km per week joggen, wel veel (pijnvrij!) wandelen. Niets forceren dus. Na verloop van weken voelde ik me sterker worden, maar het hardlopen bleef zwaar dus ben op aanraden van een loopmaatje weer terug gegaan naar de vier minuten hardlopen, twee minuten wandelen intervallen. Dat zette echt zoden aan de dijk, dus in combinatie met fysiotherapie liep ik binnen een paar weken weer één keer per week een 10 km.
Het plezier bleef wel een beetje achter, maar sinds we weer in groepsverband (soms twee, soms vier) lopen is het plezier ook weer terug. Vandaag in mijn eentje weer een 13 km kunnen doen. De HM zal nog even duren, maar ik verwacht hem in april (vijf maanden na de operatie) wel weer in de benen te hebben.

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:48

Hallo, voor de mensen die dit nog volgen.
Ik ben afgelopen zondag met spoed geopereerd aan een grote hernia L5-S1 ivm snel optreden krachtverlies en cauda equina. En uiteraard onhoudbare pijn. De pijn is meteen verdwenen. Gevoelsverlies en krachtverlies in de kuit (kan absoluut niet staan op mijn tenen) helaas nog helemaal niks.
Nu ben ik behoorlijk ongeduldig maar ik vroeg me af hoe lang het bij de mensen met spierfunctieverlies of gevoelsverlies duurde voordat dit verbeterde? En is het helemaal verdwenen?

Maritelisab
Berichten: 1105
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 17:50

Zuidpool schreef:
Hallo, voor de mensen die dit nog volgen.
Ik ben afgelopen zondag met spoed geopereerd aan een grote hernia L5-S1 ivm snel optreden krachtverlies en cauda equina. En uiteraard onhoudbare pijn. De pijn is meteen verdwenen. Gevoelsverlies en krachtverlies in de kuit (kan absoluut niet staan op mijn tenen) helaas nog helemaal niks.
Nu ben ik behoorlijk ongeduldig maar ik vroeg me af hoe lang het bij de mensen met spierfunctieverlies of gevoelsverlies duurde voordat dit verbeterde? En is het helemaal verdwenen?


Jemig wat een spannende periode zo met de operatie!

Ik ben ook met spoed geopereerd en had na mijn operatie inderdaad geen pijn meer. Gevoel en kracht is een langere periode weggebleven. Gevoel aan de zijkant van mijn voet is nog steeds niet terug (nu 2 jaar verder).
Kracht wel met behulp van de fysio. Maar dit heeft lang geduurd.

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:05

@borahlover

Dankje voor je antwoord.
Wat is een lange tijd..?
Ik heb dus krachtverlies in mijn kuitspier waardoor ik bang ben dat ik nooit meer kan rijden..
Verder voel ik helemaal niets aan de achterkant van mijn gehele bovenbeen, kuit, bil en onder/zijkant voet. Hierdoor denk ik ook problemen te krijgen met rijden gezien ik niet voel waar ik zit en hoe hard ik been geef/ waar mijn spoor is.
Ik ben echt bang dat ik niet meer kan rijden.

Maritelisab
Berichten: 1105
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 19:12

Zuidpool schreef:
@borahlover

Dankje voor je antwoord.
Wat is een lange tijd..?
Ik heb dus krachtverlies in mijn kuitspier waardoor ik bang ben dat ik nooit meer kan rijden..
Verder voel ik helemaal niets aan de achterkant van mijn gehele bovenbeen, kuit, bil en onder/zijkant voet. Hierdoor denk ik ook problemen te krijgen met rijden gezien ik niet voel waar ik zit en hoe hard ik been geef/ waar mijn spoor is.
Ik ben echt bang dat ik niet meer kan rijden.



De eerste maand had ik werkelijke dr fysio over de vloer.
Een week na de operatie kon ik bij mijn ouders over de gang lopen, maar was kapot daarna. Langzaam verder opgebouwd.
Na ruim 3 maanden zat ik voor het eerst weer op een paard (stappen, want toen waren mijn spieren ook niet helemaal goed).
Dus denk dat ik zeker tot een half jaar lang bezig ben geweest om weer richting hetzelfde kracht niveau te komen als dat ik was.

Met rijden heb ik nog steeds gevoel uitval als mijn beugels te kort zitten (bijvoorbeeld met springen). Dit gaat ook niet meer weg denk ik

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 22:36

Zuidpool schreef:
Hallo, voor de mensen die dit nog volgen.
Ik ben afgelopen zondag met spoed geopereerd aan een grote hernia L5-S1 ivm snel optreden krachtverlies en cauda equina. En uiteraard onhoudbare pijn. De pijn is meteen verdwenen. Gevoelsverlies en krachtverlies in de kuit (kan absoluut niet staan op mijn tenen) helaas nog helemaal niks.
Nu ben ik behoorlijk ongeduldig maar ik vroeg me af hoe lang het bij de mensen met spierfunctieverlies of gevoelsverlies duurde voordat dit verbeterde? En is het helemaal verdwenen?


Ik ben nu een half jaar geleden geopereerd en ook nog klachten in mijn rechterbeen helaas.

Ik mis kracht en gevoel in mijn been. Mijn kuit schiet heel snel in een kramp, is aan de achter en zijkant pijnlijk en de huid is deels gevoelloos. De onderkant van mijn voet lijkt non stop te slapen en soms schieten er pijnlijke steken doorheen. Ook kun mijn ringteen (...) ineens heel pijnlijk zijn.

Ik heb wel voldoende controle en gevoel in mijn been om te rijden, maar het is zeker niet hetzelfde als in mijn linker been.

De pijn die ik nu heb neem ik voor lief, ook als het zo blijft.

Ik hoop voor jou dat het nog verder verbeterd, heel veel beterschap bij je herstel in ieder geval. Neem je tijd!

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 01:56

Hey Mensen (voor wie dit nog volgt)
Nu 2 weken na OK en nog geen enkele verbetering kwa gevoel en kracht. Hadden jullie ook echt krachtverlies die niet toegeschreven werd aan de pijn en vermoeidheid? Ik heb namelijk tenminste 1 spiergroep onder mijn voet die paralytisch is (dus “totaal verlamd”) en nog minstens 2 spiergroepen die ernstig paretisch zijn. Ik zit er echt helemaal doorheen. Ik ben 29 en ben straks mijn hele leven gehandicapt. Ben zi bang dat ik door dit krachtverlies nooit meer kan rijden, niet eens harder dan 1 km/u kan lopen omdat mijn stomme voet niet kan afwikkelen. Nogmaals dus geen krachtverlies door lang geen gebruik (ik had een acute hernia dus geen wekenlange duur) of door pijn maar echt door kapotte zenuwwortel. Ik had gehoopt dat wel al een klein beetje verbeterd zou zijn maar dus echt niets.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 03:06

Misschien een beetje off-topic, maar weet iemand wat je kunt doen als je zelf vermoedt dat je een nek-hernia hebt (al sinds 2014) maar ze je niet willen doorsturen? Ik ben in juli 2014 hard met paard onderuit gegaan en heb mijn nek daar flink bij verdraaid. Onder het motto gaat wel weer over zoals altijd doorgegaan, maar het ging niet weer over.. Flinke pijn in nek en linkerschouder, soms met uitstraling naar de arm en borstspier. Toen in oktober toch maar naar de huisarts gegaan. Op aandringen zijn er toen foto's gemaakt maar daar was natuurlijk niets op te zien. In de jaren tussendoor nog een aantal keren bij de huisarts geweest en één keer ben ik zonder resultaat doorgestuurd naar de fysio. Maar verder werd er niets aan gedaan. Nu heb ik een nieuwe huisarts, en omdat hij vastgesteld heeft dat ik fibromyalgie heb, schuift hij het daar maar gewoon op, en hij zegt dat pijn na een val gewoon blijvend is, zomaar zonder onderzoek te doen. Fibromyalgie kan misschien pijn verklaren, maar dit is een andere pijn. En ook heb ik sinds anderhalf jaar ongeveer tintelingen in mijn hand als ik in bed op mijn zij lig. Ik heb echt het idee dat er iets niet goed is, maar ik word maar niet doorgestuurd.. Moet je dan weer een nieuwe huisarts zoeken, net zo lang tot er wel één wil kijken wat het is? Ik heb er de energie niet voor om steeds maar bezig te blijven met zoeken naar huisartsen en deze dan proberen ervan te overtuigen dat het niet goed is, om dan weer niet doorgestuurd te worden.. Naast fibromyalgie heb ik ook het chronisch vermoeidheidssyndroom, dus de energie is er gewoon niet.. Ook dit is allemaal nooit onderzocht trouwens, ook aannames van artsen op basis van een gesprek en een bloedonderzoek waar niets uit kwam.. Ook dat had ik graag beter onderzocht gehad, maar je krijgt het gewoon niet voor elkaar..

Sorry als het niet in dit topic past, dan graag even zeggen, dan open ik een nieuw topic!

Maritelisab
Berichten: 1105
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 07:08

Zuidpool schreef:
Hey Mensen (voor wie dit nog volgt)
Nu 2 weken na OK en nog geen enkele verbetering kwa gevoel en kracht. Hadden jullie ook echt krachtverlies die niet toegeschreven werd aan de pijn en vermoeidheid? Ik heb namelijk tenminste 1 spiergroep onder mijn voet die paralytisch is (dus “totaal verlamd”) en nog minstens 2 spiergroepen die ernstig paretisch zijn. Ik zit er echt helemaal doorheen. Ik ben 29 en ben straks mijn hele leven gehandicapt. Ben zi bang dat ik door dit krachtverlies nooit meer kan rijden, niet eens harder dan 1 km/u kan lopen omdat mijn stomme voet niet kan afwikkelen. Nogmaals dus geen krachtverlies door lang geen gebruik (ik had een acute hernia dus geen wekenlange duur) of door pijn maar echt door kapotte zenuwwortel. Ik had gehoopt dat wel al een klein beetje verbeterd zou zijn maar dus echt niets.


Jemig wat klote!!
Loop je wel gewoon bij de fysio? En ben je al terug geweest in het ziekenhuis voor evaluatie?
Daar wordt je ook nog onderzocht en kunnen ze kijken of je tijdelijk een spalk moet met lopen of meer begeleiding.